အသိေပးျခင္း
က
Home » » သဘာဝဆိုသည္မွာ...

သဘာဝဆိုသည္မွာ...

ေခတ္သိပၸံ၏ ေဖာ္ထုတ္မႈ႕မ်ားႏွင့္ တီထြင္ၾကံဆမႈ႕မ်ားေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႕အားလံုး (အေပၚယံအားျဖင့္) သာယာလွပျပီး စည္းစိမ္ျပည့္ဝတဲ့ ဘဝကို ပိုင္ဆိုင္ၾကရ၏။ ေအာင္ျမင္မႈ႕အား Short Cutနည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ ရယူႏိုင္ၾက၏။ ေဘးဒုကၡမ်ားမွ ေဝးကြာၾကရ၏။ ထို႕ေၾကာင့္ ယေန႕ေခတ္တြင္ သိပၸံပညာရပ္၏ ေရပန္းစားမႈ႕၊ လူအမ်ားစိတ္ဝင္စားမႈ႕ႏွင့္ ယံုၾကည္လက္ခံမႈ႕တုိ႕သည္ ေန႕စဥ္ႏွင့္အမွ် ႏႈန္းထားစံခ်ိန္ တတ္လာေလသည္။ ဤသို႕ျဖင့္ သိပၸံဟူသည္ လူတုိ႕၏ စူးစမ္းရွာေဖြမႈ႕တစ္ခုသာျဖစ္ေၾကာင္း၊ အမွားႏွင့္အမွန္ဒြန္တြဲလွ်က္ရွိျပီး ေခတ္တစ္ခု၊ ေဒသတစ္ခု လူမ်ိဳးတစ္စုအတြက္သာ အျမဲမွန္ကန္ႏိုင္ေၾကာင္း သတိထားတတ္သူမ်ား၊ ဆင္ျခင္တတ္သူမ်ား လြန္စြာနည္းပါးလာ၏။ ကိစၥရပ္တုိင္းအား သိပၸံႏွင့္ခ်င့္ခ်ိန္ျခင္း၊ မွန္ကန္မႈ႕၏အတိုင္းတာအား သိပၸံႏွင့္တိုင္းျခင္း၊ သိပၸံ၏သီအိုရီျဖင့္သာ တြက္ခ်က္အေျဖထုတ္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္လာၾကကာ မိမိအယူအဆ၊ အေတြးအေခၚတုိ႕ေပၚ ရပ္တည္သူဟူ၍ လြန္စြာနည္းပါးလာ၏။ သာသနာေရးရာ ကိစၥတို႕တြင္ မည္သူ႕ေနာက္မွ မလိုက္ဟု ဟစ္ေၾကြးေနသူမ်ားတြင္လည္း သိပၸံပညာရွင္တို႕၏ သီအိုရီမ်ားအား ပစ္ပယ္၍ သီအိုရီအသစ္မ်ားေရးသူဟု မေပၚလာခဲ့။ ေနာက္လိုက္ျဖစ္ျခင္းမွအပ အျခားလမ္းစဥ္တစ္ခုအား ေဖာက္လုပ္မေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ျခင္းမျပဳၾကေပ။ စာေရးသူအေနႏွင့္ ယခုကဲ့သို႕ ေျပာဆိုေနျခင္းမွာ သိပၸံအား ဆန္႕က်င္ျခင္း၊ သို႕မဟုတ္ သိပၸံအား လက္မခံျခင္းဟု မသတ္မွတ္ပါႏွင့္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ စာေရးသူသည္ ေခတ္ပညာအား လိုက္စားျပီး၊ သိပၸံႏွင့္တီထြင္စမ္းသပ္မႈ႕တို႕အား တစ္ထြာႏိုင္တစ္ထြာ တစ္လွမ္းႏိုင္တစ္လွမ္း ေရွ႕သို႕တိုး၍သာ ေလ့လာေနသူတစ္ဦးျဖစ္သည္။ ေခတ္သိပၸံအား နားလည္မႈ႕ မလြဲသည့္အျပင္ အခြင့္သင့္လွ်င္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားအား ေလ့လာလိုက္စားရန္ အျမဲတိုက္တြန္းေလ့ရွိျပီး ေလ့လာေနသူမ်ားအား အျမဲခ်ဥ္းကပ္ ပညာသင္ယူေနသူသာျဖစ္၏။

သို႕ေသာ္ စာေရးသူသည္ က်ားက်ားမီးယပ္ေျပာေသာ ေဒါက္တာ၊ ဝသုန္မေကာင္း ဝသုန္ျဖဳတ္လဲေျပာေသာ သူၾကီး၊ ပီအိတ္ခ်္ဆဲဗင္းန္မွ ပီအိတ္ခ်္ႏိုင္းတန္းသို႕ တိုးတက္ေအာင္ထုတ္လုပ္သြားရယ္ေျပာေသာ ဝန္ၾကီး ... စသည့္ လူ႕အလႊာမွ မဟုတ္ေပ။ ၾကားသိသမွ် ဆင့္ဆိုတတ္ေသာ၊ ဖတ္မွတ္ဖူးသမွ် ယံုၾကည္တတ္ေသာ၊ တစ္ဦးတစ္ဖက္ကိုသာ အသာေပးတတ္ေသာ အစြန္းေရာက္ဂိုဏ္းသားလည္း မဟုတ္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ မွားယြင္းေနသည့္အယူအဆမ်ားႏွင့္ ဘာသာေဗဒတစ္ခု၏ အားနည္းခ်က္မ်ားအား သိလွ်င္သိျခင္း အနာဂတ္မ်ိဳးဆက္သစ္အတြက္ စာတစ္ေစာင္ေရးသားေလ့ ရွိေပသည္။ ယခုလည္း သဘာဝေဘးအႏၱရာယ္ဟု တြင္တြင္ေျပာတတ္သူမ်ားအေၾကာင္း အနည္းငယ္ ေဆြးေႏြးေပးရန္အတြက္ ဤပို႕စ္အား ေရးသားေနပါသည္။ အျမင္မတူလွ်င္ ေဆြးေႏြးေပးရန္ ကမ္းလွမ္းလာပါက အျမဲအသင့္ရွိေၾကာင္းႏွင့္ ေဝဖန္မႈ႕အား ဝမ္းသာစြာျဖင့္ ေစာင့္ၾကိဳေနမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၾကိဳတင္အသိေပးပရေစ......။

အစၥလာမ့္ရႈ႕ေထာင့္မွ သဘာဝ

ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕သည္ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္အား စၾကၤာဝဠာတစ္ခုလံုး၏ ဖန္ဆင္းရွင္၊ အရာဟူေရြ႕၏ ဖန္ဆင္းေမြးျမဴၾကည့္ရႈ႕ေစာင္မေတာ္မူေသာအရွင္ဟု ယံုၾကည္ထားရာ သဘာဝဟူေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ေျဖာင့္ခ်က္ေပးရန္မလိုအပ္ေပ။ သို႕ေသာ္ ဖန္ဆင္းရွင္အား မယံုၾကည္သူမ်ားအေနႏွင့္ အရာဝတၳဳတို႕၏ ျဖစ္ေပၚပ်က္စီးမႈ႕ႏွင့္ ပတ္သတ္၍လည္းေကာင္း၊ ပြားမ်ားပ်က္သုဥ္းမႈ႕ႏွင့္ ပတ္သတ္၍လည္းေကာင္း စဥ္းစားရန္ သို႕မဟုတ္ ေျပာဆိုရန္ လိုအပ္လာပါက သဘာဝဟူေသာ စကားလံုးအား တြင္က်ယ္စြာ သံုးစြဲရ၏။ မည့္သည့္ကိစၥမဆို ေျဖရွင္းရန္ နည္းလမ္းမရွိေတာ့ပါက ဒါသဘာဝတရားပဲ ဟုဆိုကာ ဆင္ေဝ့ရန္ေရွာင္ေျပာဆိုၾကရ၏။ စာေရးသူအေနႏွင့္ ၎တို႕၏ သဘာဝတရားအေပၚ ကန္႕ကြက္မႈ႕ မျပဳလိုေသာ္လည္း မိမိေနာင္ေတာ္မ်ားအတြက္၊ ႏွစ္မေတာ္မ်ားအတြက္ ယံုၾကည္ခ်က္တစ္ခုအား ကာကြယ္ေပးလိုေသာေၾကာင့္ တာဝန္တစ္ရပ္အျဖစ္သတ္မွတ္ကာ အနည္းငယ္ ေရးသားေပးလိုက္ပါသည္။

သဘာဝ...။ သဘာဝဆိုသည္မွာ မည္ကဲ့သို႕ေသာ အေျခအေနအား ေခၚဆိုသနည္း။ စာရႈ႕သူတုိ႕ စဥ္းစားေလ့လာဖူးၾကပါသလား။ မ်ားေသာအားျဖင့္ သဘာဝဟူေသာ စကားလံုးအား ျဖစ္ျမဲျဖစ္စဥ္တစ္ခုတြင္ သံုးစြဲေလ့ရွိသည္၊ အလိုအေလ်ာက္ျဖစ္ေပၚသည္ဟု ယူဆရေသာ ကိစၥမ်ားတြင္ သံုးစြဲေလ့ရွိသည္ဟု လူအမ်ားနားလည္ၾက၏။

ဥပမာ ေန႕ႏွင့္ညျဖစ္ေပၚျခင္း၊ ေနဝင္ေနထြက္မႈ႕၊ ေလ၏တိုက္ခတ္မႈ႕ေၾကာင့္ အရာဝတၳဳတို႕ လႈပ္ရွားမႈ႕၊ လူသား၏ ၾကီးထြားလာမႈ႕အဆင့္ဆင့္၊ သစ္ပင္ပန္းပင္မ်ား သီးပြင့္ေဝဆာမႈ႕၊ ရွင္သန္ျပီးေနာက္ ေသဆံုးျခင္း ...... စသည္ျဖင့္။

ေဖာ္ျပပါ ျဖစ္စဥ္မ်ားအနက္အခ်ိဳ႕တြင္ တိုက္ရိုက္ေခၚတြင္သံုးစြဲေလ့ရွိျပီး အခ်ိဳ႕တြင္မူ ဘာေၾကာင့္လဲဟူေသာ ေမးခြန္း၏အေျဖတြင္ သဘာဝဟု ေျဖၾကားေလ့ရွိသည္။ မည္သို႕ပင္ျဖစ္ေစ မည္သည့္ကိစၥမ်ားအား ေခၚဆိုသည္ မည္သည့္ျဖစ္ရပ္မ်ားအား မေခၚဆိုဟူ၍ စဥ္းစားေနလွ်င္ ရာသီလီလီကူးေျပာင္းသြားေသာ္လည္း စဥ္းစားခန္းရပ္တန္႕ႏိုင္မည္မဟုတ္။ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕စဥ္းစားရမည္မွာ သံုးစြဲေျပာဆိုမႈ႕၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ မည္သည့္ယံုၾကည္ခ်က္ဖံုးကြယ္ေနသနည္း။ ထိုသို႕ သံုးစြဲေျပာဆုိမႈ႕ေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕ယံုၾကည္ခ်က္တြင္ မည္သို႕သက္ေရာက္မႈ႕ ျဖစ္ေစသနည္း။ ဆံုးရႈံးမႈ႕ျဖစ္ေပၚေစသေလာ သို႕မဟုတ္ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစသည္ေလာ။ စသည္တို႕သာ ျဖစ္၏။

သဘာဝဟူေသာ စကားလံုး၏ေနာက္တြင္ ဖန္ဆင္းရွင္အား မယံုၾကည္မႈ႕ရွိေနသည္။ ပမာေျပာရေသာ္... သစ္ရြက္မ်ားလႈပ္ေနသည္ဆိုပါစို႕။ သစ္ရြက္ဘာေၾကာင့္ေနသနည္းဟု ေမးျမန္းမႈ႕၏ အေျဖတြင္ ေလတိုက္ေသာေၾကာင့္ လႈပ္ေနသည္ဟုေျဖမည္။ ထို႕ေနာက္ဆက္လက္၍ ေလဘာေၾကာင့္တိုက္ပါသနည္းဟု ေမးျမန္းလာလွ်င္ ေလတိုက္တာ အလိုအေလ်ာက္ျဖစ္ေပၚမႈ႕ပဲ။ ဒါဟာ သဘာဝပဲ။ ဘာလို႕တိုက္တာလဲ ေမးရန္မလိုအပ္ဟု ေျပာမည။္ (ေလတိုက္ခတ္ျခင္း၏ သိပၸံအေၾကာင္းျပခ်က္မ်ား ရွိေနေသာ္လည္း လိုတိုရွင္းျဖစ္ေစရန္ မေဖာ္ျပျခငး္အား သီးခံေပးပါရန္။) ထို႕ေနာက္ မိမိေျပာဆိုသည့္အတိုင္း ယံုၾကည္ေနလွ်င္ မုခ်ထိုသူသည္ ဖန္ဆင္းရွင္အား မသိသူ၊ မယံုၾကည္သူသာ ျဖစ္ေပမည္။

အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဖန္ဆင္းရွင္အား ယံုၾကည္သူသည္ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုအား ေတြးေတာလွ်င္ အေၾကာင္းခံႏွင့္ ျပဳလုပ္သူဟူ၍ ႏွစ္ပိုင္းခြဲျခားမည္ျဖစ္သည္။ ေဖာ္ျပပါဥပမာတြင္ သစ္ရြက္လႈပ္ရျခင္းသည္ ဖန္ဆင္းရွင္၏ အမိန္႕ႏွင့္ျဖစ္ျပီး အေၾကာင္းခံမွာ ေလျဖစ္သည္ဟု ေျပာဆိုေပလိမ့္မည္။ ဤနည္းအတိုင္း အျခားအရာမ်ားကို စဥ္းစားေလ့လာၾကည့္မည္ဆုိပါက အဆံုးတြင္ သဘာဝဟုေျပာဆိုၾကသူမ်ားသည္ ဖန္ဆင္းရွင္အား မယံုၾကည္ၾကသူမ်ားသာျဖစ္ေၾကာင္း သိႏိုင္ေပသည္။

ထိုစကားလံုးအား မ်ားစြာသံုးစြဲျခင္းျဖင့္ တန္ျပန္၊သက္ေရာက္မႈ႕တစ္ခုအား ကၽြႏ္ုပ္တို႕အားလံုး ခံစားဖူးေပမည္။ မ်ားစြာေသာအေျဖတို႕တြင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႕၏ အေတြးသည္ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အရာခပ္သိမ္း၏ဖန္ဆင္းရွင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ဘက္သို႕ မေရာက္ပဲ "ဒါ သဘာဝပဲ"ဟု ေျပာဆိုတတ္ေလသည္။ ဤသည္ အေတြးအေခၚျခစားျခင္းတစ္ခုပင္ ျဖစ္၏။ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕၏ ရန္သူမ်ားသည္ ေျမလွန္ဗံုးက်ဲျခင္းျဖင့္သာ တိုက္ခိုက္သည္မဟုတ္။ ပညာေရး၊ အေတြးအေခၚ၊ အယူဝါဒ အစရွိသည့္အရာတို႕ျဖင့္လည္း တိုက္ခိုက္၏။ အေမွာင္တြင္ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းေနာက္ ေမ်ာပါေနေသာေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕ မသိၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕ထဲတြင္ အစၥလာမ့္ပံုစံျဖင့္ ေတြးေခၚျခင္းအား ျပန္လည္ရွင္သန္ေအာင္ျပဳသင့္ေပသည္။ ထိုသို႕မျပဳပဲေနမည္ဆိုက ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕သည္ အမည္အားျဖင့္ မြတ္စ္လင္မ္သာျဖစ္ေနျပီး ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕၏ အေတြးအေခၚ၊ အလုပ္အကိုင္ဟူသမွ်သည္ ကာဖရ္တို႕ႏွင့္ျခားနားမည္မဟုတ္ေပ။

ဤသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႕အဖုိ႕ အဆိုးရြားဆံုး နစ္နာမႈ႕ပင္။

သဘာဝေဘးအႏၱရာယ္ႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕

သဘာဝဟူေသာ စကားလံုးအား တြင္က်ယ္စြာသံုးစြဲမႈ႕အနက္ သဘာဝေဘးအႏၱရာယ္ဟူေသာ စကားလံုးအား လူတိုင္းၾကားဖူးၾကမည္။ ေရေဘး၊ ေလေဘး၊ မီးေဘး၊ ငလွ်င္ေဘး စသည့္တို႕အား သဘာဝေဘးအႏၱရာယ္မ်ားဟု သတ္မွတ္ေျပာဆိုၾကသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ၎တုိ႕အဖို႕ ေရွ႕ဆက္အေၾကာင္းျပရန္မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့သျဖင့္ အစကတည္းမွ ေရွ႕မဆက္ႏိုင္ရန္ လမ္းေၾကာင္းပိတ္ရေပမည္။ ဥပမာ- ငလွ်င္လႈပ္သည္ဆိုပါစို႕။ ငလွ်င္လႈပ္ျခင္း၏ အေၾကာင္းျပခ်က္အျဖစ္ ရာႏွင့္ခ်ီေသာ အခ်က္အလက္မ်ားတင္ျပလွ်င္လည္း ဘာေၾကာင့္ဟူေသာ ေမးခြန္းအား ထပ္ဆင့္၍ ေမးျမန္းေနလွ်င္ ၎တို႕အဖုိ႕ ယေန႕ေခတ္၏ ေတြ႕ရွိခ်က္အရ ဤမွ်သာျဖစ္သည္ဟု ေျပာဆိုျခင္းမွအပ တိက်ေသာ အေျဖအား ေပးႏိုင္မည္မဟုတ္ေပ။

အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ၎တို႕သည္ ဖန္ဆင္းရွင္အား ယံုၾကည္သူမ်ားမဟုတ္။ ေလာကီျဖစ္စဥ္တို႕အား စူးစမ္းေလ့လာ၍သာ ေျပာဆိုေနရေသာေၾကာင့္ ယခုကဲ့သို႕ ေခါင္းစဥ္ေျပာင္းေပးကာ ေရွာင္ကြင္းလိုက္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ဒုတိယအေနႏွင့္ သဘာဝေဘးဟု ေျပာဆိုျခင္းျဖင့္ အဇားဗ္ေခၚ ျပစ္ဒဏ္သင့္ျခင္းအား လက္ခံရန္လည္း မလိုအပ္ေတာ့ေပ။ အျခားသူမ်ားသည္လည္း အဇားဗ္ျဖစ္သည္ဟု ေတြးေခၚႏိုင္ေတာ့မည္မဟုတ္ေပ။ အလႅာဟ္ရွင္ျမတ္၏ မဟာဂရုဏာပင္။ ယေန႕တိုင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႕မြတ္စ္လင္မ္မ်ားၾကားတြင္ သဘာဝေဘးအႏၱရာယ္မ်ားဟူေသာ စကားလံုးအား ၾကားေနရေသာ္လည္း ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ဖက္မွ ျပစ္ဒဏ္ခတ္ျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္းေျပာဆိုေနၾကသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရ၏။ အလ္ဟမ္ဒုလစ္လႅာဟ္။

ဝမ္းနည္းဖြယ္ရာမွာ....

ကၽြႏ္ုပ္တို႕သည္ သဘာဝေဘးအႏၱရာယ္မ်ားအား အဇားဗ္ျဖစ္သည္ဟု သတ္မွတ္ၾကေသာ္လည္း ရႈိင္သြာန္၏ လွည့္ျဖားမႈ႕တြင္ရွိေနၾကျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းျပခ်က္အျဖစ္ ကာဖရ္တို႕အား လက္ညႈိးထိုးကာ ျပသေလ့ရွိ၏။ ဥပမာ။      ။ လြန္ခဲ့ေသာ္ေန႕၏ ငလွ်င္အေၾကာင္းဆိုပါစို႕....။ ကၽြႏ္ုပ္တို႕အားလံုး အဇားဗ္တစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း ယံုၾကည္ၾကသည္။ သို႕ေသာ္ အခ်င္းခ်င္းေျပာဆုိရာတြင္ "ဒါကာဖရ္ေတြ ငါတုိ႕ကို ညွင္းပမ္းႏွိပ္စက္လို႕ အလႅာဟ္က ျပတာ။ ဒါအလႅာဟ္ဘက္က လက္စားေခ်ေပးမႈ႕တစ္ခုပဲ" ဟူ၍ ေျပာဆိုၾကသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႕၏ အျပစ္တစ္စံုတစ္ရာအား သတိေပးျခင္း မျဖစ္ႏိုင္ပါေလာ။ ဤအခ်က္အား ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕ ဘာေၾကာင့္ မစဥ္းစားၾကသနည္း။ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕အားလံုးသည္ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္၏ ႏွစ္သက္မႈ႕ကို ရထားေသာ သူေတာ္စင္မ်ားျဖစ္ေနပါသလား။ အမွန္စင္စစ္ ထိုသုိ႕ မွတ္ယူျခင္းျဖင့္ ၁။ ေသာင္ဗဟ္ျပဳရန္ အနည္းငယ္အားေလ်ာ့သြားေပသည္။ ၂။ မိမိတို႕၏ အမွားမ်ားအား သံုးသပ္ရန္အခြင့္အေရးမရေတာ့ေပ။ ၃။ စိတ္ဓါတ္အားအင္ က်ဆင္းသြားေစသည္။ ထို႕အတူမ်ားစြာေသာ အျခားဆံုးရႈံးမႈ႕မ်ားလည္း ရွိေနေပေသးသည္။

ထို႕ေၾကာင့္ နိဂုဏ္းခ်ဳပ္အေနႏွင့္ သဘာဝဟူေသာ စကားလံုးအား သတိထားသံုးစြဲရန္ႏွင့္ အဇားဗ္ျဖစ္သည္ဟု မွတ္ယူေသာ္လည္း ကာဖရ္တို႕အား ပစ္မွတ္ထားသည္ဟု မွတ္ယူျခင္းတုိ႕အား အထူးေရွာင္ရွားၾကရန္ႏွင့္ မိမိတို႕၏ အျပစ္မ်ားအား အရွင္ျမတ္၏ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္တြင္ ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ ေသာင္ဗဟ္ျပဳျပိး၊ ေကာင္းမႈ႕ကုသိုလ္မ်ားစြာ ပြားမ်ားရန္အတြက္တိုက္တြန္းလိုက္ပါသည္။

ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕အားလံုးအား စစ္မွန္ေသာ အေတြး၊ မွန္ကန္ေသာလမ္းစဥ္ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူပါေစ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႕အားလ့ုးအား အျပစ္မ်ားမွ ခြင့္လႊတ္ခ်မ္းသာေပးေတာ္မူျပီး က်ေရာက္ေနေသာ အဇားဗ္မ်ားမွ ဖယ္ရွားေပးသနားေတာ္မူပါေစ။

ဘရွီးေလး(ေမျမိဳ႕)
Share this article :

Post a Comment

 
က | |
ကက ၂၀၁၁. Basheerullah Farooqi - ၂၀-၁၁-၂၀၁၁
Template Modify by Creating Website
Proudly powered by Blogger