သိခ်င္စိတ္ရွိျခင္း၊ လိုက္စားျခင္း၊ ေမးျမန္းသင္ယူျခင္းဆိုတာ
အလြန္ေကာင္းမြန္တဲ့ အက်င့္ေလးေတြပါ။ လူတုိင္းမွာ ရွိသင့္၊ရွိထိုက္တ့ဲ၊
ရွိေနသူတိုင္း ဂုဏ္အင္ျမင့္မားေစတဲ့ အခ်က္ေလးေတြပါ။ ေလာကမွာ သင္ယူဖုိ႕
စာအုပ္ေပါင္း မ်ားစြာ ဖတ္ၾကရပါတယ္။ ဆရာေပါင္းမ်ားစြာနဲ႕ သင္ယူရပါတယ္။
ဆရာေပါင္းမ်ားစြာနဲ႕ မဆံုစည္းပဲ၊ စာအုပ္ေပါင္းမ်ားစြာနဲ႕ မရင္းႏွီးလုိပဲ
စိတ္ဆႏၵတစ္ခုသာ ျဖစ္ခဲ့ရင္ ထိုက္သင့္သေလာက္ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းဖို႕ မရွိပါဖူး။
လူသားဟာ အားအင္ခ်ိနဲ႕တဲ့၊ မျပည့္စံုတဲ့ သတၱဝါတစ္မ်ိဳး ျဖစ္တယ္။ စၾကၤာဝဠာတစ္ခုလံုးမွာ ျပည့္စံုတဲ့ အရွင္ဆိုတာ တစ္ပါးတည္းေသာ အလႅဟ္အရွင္ျမတ္သာ ျဖစ္ေတာ္မူတယ္။ အဲ့ဒိ အရွင္ျမတ္ကလြဲလုိ႕ က်န္ရွိ ဖန္ဆင္းခံအားလံုးဟာ မျပည့္စံုျခင္းဆိုတဲ့ ဝိေသသနတပ္ျခင္းခံၾကရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူတစ္ေယာက္က အကုန္သိခ်င္တာ၊ သို႕မဟုတ္ အကုန္တတ္ကၽြမ္းခ်င္တာဟာ ပ်က္ဆီးျခင္းကို လားေစမယ့္ ဆႏၵသာျဖစ္သြားေတာ့တယ္။ အတတ္က်ဴး ဘီလူးျဖစ္ဆိုသကဲ့သို႕ေပါ့။ မတတ္အပ္ မသိအပ္တာကို တတ္ခ်င္၊ သိခ်င္တာဟာ လမ္းမွားဖုိ႕ အေၾကာင္းခံ ျဖစ္သြားရေတာ့တယ္။ အားအင္ခ်ိနဲ႕တဲ့ လူသားဟာ အရာခပ္သိမ္းကို သိႏိုင္ဖုိ႕၊ အတတ္ပညာမ်ိဳးစံုကို ကၽြမ္းက်င္ဖုိ႕ မျဖစ္ႏိုင္ပါဖူး။ ဒါေၾကာင့္ ပညာသင္ယူတဲ့ေနရာမွာ အဓိကနဲ႕ သာမညကို ခြဲျခားနားလည္တတ္ရသလုိ၊ မိမိအဆင့္နဲ႕ သိခြင့္ရွိ၊ မရွိဆိုတာကိုလည္း သတိခ်ပ္သင့္တယ္။
အထူးသျဖင့္... ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ပညာရပ္မ်ားကို ေလ့လာတဲ့ေနရာမွာ အထူးဂရုစိုက္သင့္တယ္။ လူတစ္ေယာက္ဟာ နမားဇ္ငါးၾကိမ္ ဘယ္လိုဖတ္ရလဲ၊ ဘယ္အေျခအေနမွာ ဘယ္လုိ ခၽြင္းခ်က္နဲ႕ နမားဇ္အထေျမာက္သြားလဲ၊ ဝတ္ျပဳစဥ္မွာ လစ္ဟင္းသြားတဲ့ တာဝန္အခ်ိဳ႕ကို ဘယ္လို ျဖည့္စြက္ရမလဲ.. စတဲ့ ေန႕စဥ္ၾကံဳေတြ႕ေနရေသာ အခ်က္ေတြကို နားမလည္၊ သေဘာမေပါက္ႏုိင္ေသးပဲ၊ ဒီလုိ နမားဇ္က ဘာျဖစ္လို႕ ဖတ္ရတာလဲ၊ သက္ဒီးရ္က ဘယ္လုိ၊ ဒါက ဘာေၾကာင့္လဲ၊ ဟိုလုိဆိုရင္ ဘယ္လုိလဲ စသည္ျဖင့္ မသက္ဆိုင္တာေတြ ေမးျမန္းေနျခင္းဟာ အဓိကနဲ႕ သာမညကို ခြဲျခားမတတ္ျခင္းနဲ႕ မိမိအဆင့္နဲ႕ သိခြင့္ရွိ၊ မရွိကို နားမလည္ျခင္းပါပဲ။ (ႏွိမ့္ခ် ေျပာဆိုျခင္း မဟုတ္ပါ)
အမွန္ေတာ့ ဒီလို ဘာေၾကာင့္ နမားဇ္ဖတ္ရလဲ၊ သက္ဒီးရ္ ဘာလဲ စတာေတြဟာ သိသင့္တဲ့၊ သိထားထိုက္တဲ့ အရာေတြပါပဲ။ သို႕ေသာ္ သင္ပုန္းၾကီးဖတ္စာ ဖတ္ရမည့္အရြယ္မွာ ယူအက္ဖ္အိုတည္ေဆာက္ပံု နားလည္ခ်င္သလို ျဖစ္ေနတယ္။ မွန္ပါတယ္။ လူတိုင္းမွာ စူးစမ္းခ်င္စိတ္ ရွိတတ္ပါတယ္။ ရွိသင့္ရွိထိုက္တယ္လို႕လည္း မွတ္ယူပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တုိင္လည္း ငယ္ရြယ္စဥ္က မ်က္စိေရွ႕ေရာက္တဲ့အရာကို နားလည္ခ်င္တာ၊ စူးစမ္းခ်င္တာ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အလ္ဟမ္ဒုလစ္လာ အဲ့ဒီ စူးစမ္းလိုစိတ္ေၾကာင့္လဲ ကၽြန္ေတာ့္ဘဝမွာ ေျပာင္းလဲမႈ႕ေတြ၊ တိုးတက္မႈ႕ေတြ အမ်ားၾကီး ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ပါတယ္။
ဒီေတာ့ ဘယ္လုိေမးခြန္းမ်ိဳး ေမးသင့္တယ္၊ မေမးသင့္ဖူး။ သိထိုက္တယ္၊ သိရန္မလို စတာေတြကို ေသခ်ာသိဖုိ႕ လုိအပ္ပါေတာ့တယ္။ ဒီေနရာမွာ အေရးၾကီးဆံုး တစ္ခုကို သတိခ်ပ္ေစဖို႕ စကားတခြန္း ေမတၱာလက္ေဆာင္ ေပးလိုက္ခ်င္ပါတယ္။ အဲ့ဒီ စကားေလးကို ေသခ်ာသံုးသပ္ေပးပါ။
ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရတဲ့ ဘာသာေရး စာအုပ္စာေပ မ်ားမ်ား ဖတ္ပါ။ သို႕ေသာ္ အကြဲအလြဲမ်ားထဲ မနစ္မြန္းေစလိုက္ပါနဲ႕။ စာဖတ္အား ေကာင္းလာေတာ့မွ မိမိေလ့လာခ်င္တာကို နားလည္ တတ္ကၽြမ္းသူမ်ားႏွင့္ မရွ္ဝရဟ္လုပ္ျပီး ဖတ္ပါ။
ဘာေၾကာင့္ ဒီအခ်က္ကို အေရးတယူနဲ႕ သတိေပးရတာလဲဆုိေတာ့..... မယံုၾကည္ရတဲ့ ကေလာင္ရွင္ေတြဟာ စာဖတ္သူကို ဒြိဟေတြ၊ မွားယြင္းေနတဲ့ အေတြးအေခၚေတြ ခ်ျပလာရင္ ေလ့လာမႈ႕အားနည္းတဲ့ စာဖတ္သူအတြက္ အဆိပ္သင့္လာႏိုင္တယ္။ ဒါဟာ ဘာသာေရးတစ္ခုတည္းမွာ မဟုတ္ပါဖူး။ အေတြးအေခၚ၊ ယဥ္ေက်းမႈ႕၊ စီးပြားေရးအျမင္ နဲ႕ အျခား သုတရဖြယ္ ေရးသားခ်က္တိုင္းမွာ ျဖစ္ေလ့ရွိတဲ့ ကိစၥတစ္ခုပါ။ ဥပမာ ကၽြန္ေတာ္က ဦးေဖျမင့္ရဲ႕ စာဖတ္ပရိတ္သတ္ျဖစ္ျပီး ဦးေဖျမင့္က မွားေနတဲ့ အေတြးအေခၚတစ္ခုကို ခ်ျပတယ္ ဆုိပါေတာ့ (နမူနာ တင္ျပျခင္းသက္သက္သာ ျဖစ္သည္။) ။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ဦးေဖျမင့္ရဲ႕ အျခား အေတြးအေခၚေတြကို သေဘာက်ေနေတာ့ ဒီေနရာမွာလည္း ထပ္တူပဲ ခံစားျဖစ္သြားတယ္။ မွန္တယ္လို႕ ယူဆမိတယ္။ ဒီအေတြးအေခၚကို ေမြးစားလိုက္ျပီးကတည္းက ကၽြန္ေတာ့္အျမင္မွာ ဟိုဟာၾကည့္လည္း ကန္႕လန္႕၊ ဒီဟာၾကည့္လည္း အဆင္မေျပ၊ ေမးခြန္းမ်ားစြာရယ္ ေစာဒကေပါင္းစံုရယ္ ျဖစ္လာရေတာ့တယ္။ ေနာက္ဆံုး သိခ်င္စိတ္ကို ထိန္းမရေတာ့ ေမးခ်လိုက္ပါျပီ။
ဒါက ဘယ္လိုျဖစ္ရတာလဲ။ ဒါက ဒီလုိပဲ ျဖစ္သင့္တာ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ဥပမာအားျဖင့္ ဒီလုိ ဒီလုိေတြ(ကၽြန္ေတာ္ ေမြးစားခဲ့ေသာ အေတြးအေခၚ)ေပါ့။
တကယ္ေတာ့ ဒီေမးခြန္းက သရက္ပင္ၾကားက တမာပင္ပမာပါ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ ေမြးစားယူလိုက္တဲ့ အေတြးအေခၚေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကိုယ့္သူကိုယ္ အမွန္လို႕ပဲ ထင္ေနခဲ့တယ္။ မလုိလားအပ္တဲ့ ျပႆနာေတြ ျဖစ္လာေပမယ့္ ျပင္ဆင္ခြင့္မရႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ့္ဖက္က ေသခ်ာေနခဲ့တယ္။ အကယ္၍ ဘာသာေရးမွာဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ့္အျဖစ္က ဘယ္ေလာက္ ရင္နင့္စရာျဖစ္မလဲ။ ဒီလုိေတြ ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာလဲ။ ဒီလုိ အျဖစ္ပ်က္ေတြကို ကုစားဖို႕၊ ကာကြယ္ဖို႕ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ ဘာလုပ္သင့္လဲ။ ဒီလိုေတြ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ရလဲဆိုေတာ့.....
၁။ စာဖတ္ျခင္းကို အစပ်ိဳးတဲ့အခ်ိန္၊ ဗဟုသုတအားနည္းခ်ိန္မွာ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရတဲ့ ကေလာင္ရွင္ကို မေရြးခဲ့လုိ႕။
၂။ မလိုအပ္တဲ့ေနရာမွာ မေတာ္မသင့္တဲ့ ေမးခြန္းေတြ ေမးလို႕။
ဒါေၾကာင့္ အခုပို႕စ္မွာ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႕ ေမးခြန္းေမးျခင္းနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး တင္ျပေပးဖုိ႕ ရည္ရြယ္လိုက္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ဟာ ျပႆနာရဲ႕ ဒုတိယအဆင့္ ေျဖရွင္းရမယ့္ ကိစၥျဖစ္ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္က ဦးစားေပး တင္ျပလုိက္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ လူအမ်ားစုဟာ မဖတ္သင့္တာလဲ ဖတ္ခဲ့ၾကျပီးျပီ။ အေတြးအေခၚေတြလည္း ေခၚယူေမြးစားျပီးျပီ။ မလုပ္သင့္တာ မလုပ္မိေအာင္၊ မေျပာသင့္တာ ႏႈတ္ေစာင့္ႏိုင္ေအာင္ပဲ ရည္ရြယ္လိုက္တယ္။ တနည္းအားျဖင့္ ကာကြယ္ဖုိ႕ထက္ ကုသဖို႕ကို ဦးစားေပးလုိက္တာပါပဲ။ လာမည့္ မ်ိဳးဆက္သစ္အတြက္ေတာ့ ကာကြယ္ေရးေတြ လုပ္ႏိုင္ေအာင္ တစ္ဦးခ်င္းစီ တာဝန္ယူလုိက္ၾကပါလုိ႕ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါတယ္။
မ်ားေျမာင္စြာ ေမးျမန္းျခင္း၏ ရလဒ္ကို ရႈ႕စားၾကည့္ပါ။
ဟဇရသ္ အဗူဟိုရိုင္ရဟ္ (ရေသြ႕) သခင္ ဆင့္ျပန္ေတာ္မူတယ္။ ခ်စ္နဗီ(ဆြ) အမိန္႕ရွိေတာ္မူခဲ့တယ္။ (အလိုသေဘာမွာ) ငါကိုယ္ေတာ္ျမတ္သည္ ကိစၥတစ္စံုတစ္ရာႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ တစ္စံုတစ္ရာ မိန္႕ျမြတ္ေတာ္မူျခင္း မရွိပါလွ်င္ အသင္တုိ႕ ထိုကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ေမးျမန္းျခင္း မျပဳၾကပါႏွင့္။ ဆိုလိုသည္မွာ- ကိစၥတစ္ခုႏွင့္ ပတ္သက္၍ ငါကိုယ္ေတာ္သည္ "ဤအလုပ္လုပ္ျခင္းမွာ ဖရ္ဇ္ ျဖစ္သည္။ သို႕မဟုတ္ ဟရာမ္ျဖစ္သည္။ ျပဳလုပ္ခြင့္မရွိ" ဟု မိန္႕ၾကားျခင္း မရွိပါလွ်င္ ထိုကိစၥႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အေၾကာင္းမဲ့ ေမးခြန္းေမးျမန္းရန္ မလုိအပ္ေပ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အသင္တုိ႕အရင္ေခတ္မ်ား၌ နဗီတမန္ေတာ္မ်ား၏ ေနာက္လိုက္မ်ား ေသေၾကပ်က္စီးခဲ့ၾကရသည့္ အေၾကာင္းခံမ်ားအနက္ အေၾကာင္းခံတစ္ခုမွာ- ေမးခြန္းမ်ားစြာ ေမးျမန္းခဲ့ၾကျခင္းပင္။ ေနာက္အေၾကာင္းခံ တစ္ခုမွာကား မိမိတို႕ထံ ေစလႊတ္ခံရေသာ နဗီတမန္ေတာ္မ်ား သင္ၾကားျပသေပးသည့္ အမိန္႕ပညတ္ခ်က္မ်ားကို ဆန္႕က်င္ဖီလာ ျပဳခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ေလသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ငါကိုယ္ေတာ္သည္ အသင္တုိ႕အား အမႈ႕တစ္စံုတစ္ရာႏွင့္ ပတ္သက္၍ တားျမစ္မႈ႕ ျပဳပါလွ်င္ ထိုအရာအား အသင္တုိ႕ မျပဳလုပ္ၾကကုန္ႏွင့္။ ဆင္ေျခဆင္လက္လည္း မေပးၾကကုန္ႏွင့္။ ထို႕အတူ အရာတစ္ခုႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လုပ္ေဆာင္ရန္ အမိန္႕ေပးေတာ္မူလွ်င္ ထိုကိစၥအား တတ္စြမ္းႏိုင္သည္ႏွင့္အညီ အေကာင္အထည္ေဖာ္ၾကပါေလ။
ဤဟဒီးဆ္ေတာ္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕အတြက္ ပါးစပ္သရမ္းျခင္းရဲ႕ ရလဒ္ကို ေဖာ္ျပေပးထားတယ္။ ေရွ႕လူ၏ အမွားသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႕အတြက္ သင္ခန္းစာတစ္ခု ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ (မလိုအပ္တဲ့ ေနရာေတြမွာ၊ မသင့္ေတာ္တဲ့ အေျခအေနမွာ) ကၽြန္ေတာ္တို႕အေနနဲ႕ သိခ်င္လုိ႕ ေမးတာပဲ... ဘာျဖစ္လဲဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚမ်ိဳးကို ေဖ်ာက္သင့္တယ္။
ေနာက္တစ္ခ်က္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ အထူးသတိထားရမွာက- ေမးခြန္း ေမးလိုက္ျပီး နာခံႏိုင္စြမ္း၊ လိုက္နာႏိုင္စြမ္း ဘယ္ေလာက္ရွိလဲဆိုတဲ့အခ်က္ပါပဲ။ လုပ္ရန္၊ မလုပ္ရန္ ၅၀%စီ ရွိေနခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ နာခံဖို႕ ဘယ္ေလာက္ပါစန္႕ ေသခ်ာေနပါသလဲ။ အေနေခ်ာင္ရင္၊ အဆင္ေျပရင္ လုပ္မယ္လို႕ စိတ္ထဲမွာ ရွိေနရင္ ကၽြန္ေတာ္ မလိုခ်င္တဲ့ အေျဖရလာတဲ့အခါ စုပ္လည္းဆူး၊ စားလည္းရူး ရတဲ့ အျဖစ္ ျဖစ္လာရတယ္။ တရားေတာ္ရဲ႕ အမိန္႕ကို မလိုက္နာတဲ့အတြက္ အျပစ္ျဖစ္မွာကတစ္ခု၊ လုပ္ျပန္ေတာ့လည္း တာဝန္ေက် သို႕မဟုတ္ လက္တစ္လံုးျခား ဝိနည္းလြတ္ ဆိုရင္ ဘာထူးမွာလဲ။ ျမင္သာတဲ့ သာဓက တစ္ခုကို ကၽြန္ေတာ္ တင္ျပေပးပါ့မယ္။
ရခုိင္က ညီေနာင္ေတြ အၾကမ္းဖက္ခံရတယ္။ ရက္စက္စြာ သတ္ျဖတ္ခံရတယ္။
မိမိဥစၥာပစၥည္းကို ကာကြယ္ရင္း ျပန္လည္ခုခံခြင့္ရွိတယ္.... ေသဆံုးခဲ့ရင္ ရွဟီးဒ္ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို မြတ္စ္လင္မ္တုိင္း သိတယ္။ (ေမျမိဳ႕သားေတြပဲလားေတာ့ မေျပာတတ္) ကေလးဘဝမွာ ရန္ျဖစ္ရင္ေတာင္ ဘုမသိဘမသိနဲ႕ တတြတ္တြတ္ေျပာခဲ့ၾကတာ။ ဟေကာင္ င့ါစြန္ ျပန္ေပးေနာ္။ မေပးလို႕ကေတာ့ င့ါစြန္ရဖို႕ ရွဟီးဒ္ျဖစ္ခံလိုက္မယ္။ င့ါပစၥည္းအတြက္ ငါအသက္ေပးခြင့္ရွိတယ္ကြ။
သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္က နည္းနည္းတစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္တယ္။ သိျပီးသား အမိန္႕ေတြလည္း ဒီေနရာမွာ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္လုိက္တယ္။ မိသားစုနဲ႕ စားဝတ္ေနေရးက ရွိေသးတယ္ေလ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ ဘာလုပ္လိုက္ၾကလဲ။ ေတြ႕သမွ် မြဖ္သီ၊ အာလင္မ္၊ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြကို ေမးတယ္။ ရခိုင္အေရး ဘယ္လုိျမင္လဲဆရာ။ ဂ်ိဟားဒ္အမိန္႕က ဘယ္လုိလဲဆရာ။ အေပြးျမင္ အပင္သိေနေတာ့ ဆရာေတြကလည္း ႏိုင္ငံေရးအရႈပ္ေတာ္ပံုမွာ လက္ဝင္မလွ်ိဳနဲ႕လို႕ လွလွေလး အေျဖေပးလိုက္တယ္။ ေနာက္ဆံုး ဒါရြလ္ အစ္ဖ္သအ္(ဓမၼသတ္ေျဖၾကားေပးေသာဌာန)ေတြဆီ ေမးခြန္းေတြ တစ္ထပ္ၾကီး ပို႕ေပးၾကတယ္။ ဒီလို ေမးျမန္းတဲ့ သူေတြထဲမွာ တကယ္ကို လိုလားလုိ႕ တိတိက်က် သိခ်င္သူေတြပါသလို..... မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ အေျဖမေပးရင္ အသံေကာင္းဟစ္ခ်င္တဲ့သူေတြ၊ စိတ္ႏွင့္ တိုက္ဆုိင္မွ လုပ္ခ်င္သူေတြ၊ အေၾကာင္းျပခ်က္ ရွာေနသူေတြ၊ ျပီးေတာ့ မဟုတ္ဖူး... မလုပ္ရဖူးလို႕ ေျဖေပးမယ့္သူကို လိုက္ရွာေနသူေတြနဲ႕ ဆိုရွယ္ေခတ္ေရွးေျပး ေဖ့စ္ဘြခ္မင္းသားေတြပါပဲ။ တကယ္ ထုတ္ျပန္ျပီဆိုရင္ေတာ့ တပ္လိုက္မယ့္ ဂုဏ္ပုဒ္ေတြ။ အၾကမ္းဖက္၊ အစြန္းေရာက္၊ တာလီဘန္၊ အလ္ကိုင္ဒါ၊ ေဒၚလာစား၊ ဘာညာ ကြိကြေပါ့။ ဆုိေတာ့ သိေနျပီးသား အရာတစ္ခုကိုေတာင္ လက္ေတြ႕မွာ နဖူးေတြ႕၊ ဒူးေတြ႕ျဖစ္လာေတာ့ မသိဟန္ေဆာင္ျပီး ေမးခြန္းေပါင္းစံု (ဖိအားေပးသည့္ ေမးခြန္း၊ ေရွာင္လႊဲႏိုင္မည့္ ေမးခြန္း ... စတာေတြေပါ့) ေမးလာၾကတယ္။ ေနာက္ဆံုး ဟိုေရွာင္ ဒီေဝ့နဲ႕ ခ်စ္ေမေမရဲ႕ ေမြးရပ္ေျမ မိထၳီလာၾကီးလည္း ျပာက်သြားရွာတယ္။ ဒါဟာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ရဲ႕ မဟာအမွား ျဖစ္သလို၊ သံေဝဂမယူတတ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ အျပစ္ပဲျဖစ္တယ္။
ဒီေနရာမွာ မေမးရဖူးလုိ႕ ကၽြန္ေတာ္ဆိုလိုတာမဟုတ္ဖူး။ သာသနာ့အမိန္႕ လက္ေတြ႕ နဖူးေတြ႕၊ ဒူးေတြ႕ ၾကံဳၾကိဳက္ေနရတဲ့ကိစၥမွာ ေမးသင့္ရံုတင္မဟုတ္ဖူး။ ေမးကို ေမးရမယ္။ ဒါေပမယ့္ အမလ္လုပ္ဖုိ႕ ျဖစ္ရမယ္။ ေမးကို ေမးရမယ္။ ဒါေပမယ့္ မသိလို႕ ေမးတာ၊ မရွင္းလုိ႕ ေမးတာျဖစ္သင့္တယ္။ ဒီေနရာမွာ မဆုိင္ေပမယ့္ အမလ္မလုပ္ခ်င္ၾကတဲ့ နမူနာကို ျမင္သာေအာင္ ေရးသားလိုက္တာပါ။
ေမးခြန္းဆိုတာ သူ႕ေနရာသူ ေမးတတ္ရင္ အရမ္းတန္ဖိုးရွိလွပါတယ္။ ေမးခြန္း ေမးတတ္ျခင္းက ပညာ့ရပ္ဝန္းရဲ႕ တစ္ဝက္ပါပဲ။ အစၥလာမ္သာသနာေတာ္မွာ ေမးခြန္းထူျခင္းနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး အေပၚမွာ တင္ျပထားတဲ့ ဟဒီးဆ္ေတာ္မွာ တားျမစ္ထားေပမယ့္ တျခား ဟဒီးဆ္ေတာ္ေတြမွာ ေမးျမန္းျခင္းရဲ႕ ထူးျမတ္ပံုကို တင္စားထားပါတယ္။
ေနသိပ္မေကာင္းလုိ႕ ဒီေလာက္နဲ႕ပဲ ေခတၱနားခြင့္ ျပဳပါ။
အင္န္ရွာအလႅာဟ္ ဆက္လက္ တင္ျပေပးပါမည္။
ဘရွီရြလႅာဟ္ ဖာရိုကီ
.
လူသားဟာ အားအင္ခ်ိနဲ႕တဲ့၊ မျပည့္စံုတဲ့ သတၱဝါတစ္မ်ိဳး ျဖစ္တယ္။ စၾကၤာဝဠာတစ္ခုလံုးမွာ ျပည့္စံုတဲ့ အရွင္ဆိုတာ တစ္ပါးတည္းေသာ အလႅဟ္အရွင္ျမတ္သာ ျဖစ္ေတာ္မူတယ္။ အဲ့ဒိ အရွင္ျမတ္ကလြဲလုိ႕ က်န္ရွိ ဖန္ဆင္းခံအားလံုးဟာ မျပည့္စံုျခင္းဆိုတဲ့ ဝိေသသနတပ္ျခင္းခံၾကရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူတစ္ေယာက္က အကုန္သိခ်င္တာ၊ သို႕မဟုတ္ အကုန္တတ္ကၽြမ္းခ်င္တာဟာ ပ်က္ဆီးျခင္းကို လားေစမယ့္ ဆႏၵသာျဖစ္သြားေတာ့တယ္။ အတတ္က်ဴး ဘီလူးျဖစ္ဆိုသကဲ့သို႕ေပါ့။ မတတ္အပ္ မသိအပ္တာကို တတ္ခ်င္၊ သိခ်င္တာဟာ လမ္းမွားဖုိ႕ အေၾကာင္းခံ ျဖစ္သြားရေတာ့တယ္။ အားအင္ခ်ိနဲ႕တဲ့ လူသားဟာ အရာခပ္သိမ္းကို သိႏိုင္ဖုိ႕၊ အတတ္ပညာမ်ိဳးစံုကို ကၽြမ္းက်င္ဖုိ႕ မျဖစ္ႏိုင္ပါဖူး။ ဒါေၾကာင့္ ပညာသင္ယူတဲ့ေနရာမွာ အဓိကနဲ႕ သာမညကို ခြဲျခားနားလည္တတ္ရသလုိ၊ မိမိအဆင့္နဲ႕ သိခြင့္ရွိ၊ မရွိဆိုတာကိုလည္း သတိခ်ပ္သင့္တယ္။
အထူးသျဖင့္... ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ပညာရပ္မ်ားကို ေလ့လာတဲ့ေနရာမွာ အထူးဂရုစိုက္သင့္တယ္။ လူတစ္ေယာက္ဟာ နမားဇ္ငါးၾကိမ္ ဘယ္လိုဖတ္ရလဲ၊ ဘယ္အေျခအေနမွာ ဘယ္လုိ ခၽြင္းခ်က္နဲ႕ နမားဇ္အထေျမာက္သြားလဲ၊ ဝတ္ျပဳစဥ္မွာ လစ္ဟင္းသြားတဲ့ တာဝန္အခ်ိဳ႕ကို ဘယ္လို ျဖည့္စြက္ရမလဲ.. စတဲ့ ေန႕စဥ္ၾကံဳေတြ႕ေနရေသာ အခ်က္ေတြကို နားမလည္၊ သေဘာမေပါက္ႏုိင္ေသးပဲ၊ ဒီလုိ နမားဇ္က ဘာျဖစ္လို႕ ဖတ္ရတာလဲ၊ သက္ဒီးရ္က ဘယ္လုိ၊ ဒါက ဘာေၾကာင့္လဲ၊ ဟိုလုိဆိုရင္ ဘယ္လုိလဲ စသည္ျဖင့္ မသက္ဆိုင္တာေတြ ေမးျမန္းေနျခင္းဟာ အဓိကနဲ႕ သာမညကို ခြဲျခားမတတ္ျခင္းနဲ႕ မိမိအဆင့္နဲ႕ သိခြင့္ရွိ၊ မရွိကို နားမလည္ျခင္းပါပဲ။ (ႏွိမ့္ခ် ေျပာဆိုျခင္း မဟုတ္ပါ)
အမွန္ေတာ့ ဒီလို ဘာေၾကာင့္ နမားဇ္ဖတ္ရလဲ၊ သက္ဒီးရ္ ဘာလဲ စတာေတြဟာ သိသင့္တဲ့၊ သိထားထိုက္တဲ့ အရာေတြပါပဲ။ သို႕ေသာ္ သင္ပုန္းၾကီးဖတ္စာ ဖတ္ရမည့္အရြယ္မွာ ယူအက္ဖ္အိုတည္ေဆာက္ပံု နားလည္ခ်င္သလို ျဖစ္ေနတယ္။ မွန္ပါတယ္။ လူတိုင္းမွာ စူးစမ္းခ်င္စိတ္ ရွိတတ္ပါတယ္။ ရွိသင့္ရွိထိုက္တယ္လို႕လည္း မွတ္ယူပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တုိင္လည္း ငယ္ရြယ္စဥ္က မ်က္စိေရွ႕ေရာက္တဲ့အရာကို နားလည္ခ်င္တာ၊ စူးစမ္းခ်င္တာ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အလ္ဟမ္ဒုလစ္လာ အဲ့ဒီ စူးစမ္းလိုစိတ္ေၾကာင့္လဲ ကၽြန္ေတာ့္ဘဝမွာ ေျပာင္းလဲမႈ႕ေတြ၊ တိုးတက္မႈ႕ေတြ အမ်ားၾကီး ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ပါတယ္။
ဒီေတာ့ ဘယ္လုိေမးခြန္းမ်ိဳး ေမးသင့္တယ္၊ မေမးသင့္ဖူး။ သိထိုက္တယ္၊ သိရန္မလို စတာေတြကို ေသခ်ာသိဖုိ႕ လုိအပ္ပါေတာ့တယ္။ ဒီေနရာမွာ အေရးၾကီးဆံုး တစ္ခုကို သတိခ်ပ္ေစဖို႕ စကားတခြန္း ေမတၱာလက္ေဆာင္ ေပးလိုက္ခ်င္ပါတယ္။ အဲ့ဒီ စကားေလးကို ေသခ်ာသံုးသပ္ေပးပါ။
ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရတဲ့ ဘာသာေရး စာအုပ္စာေပ မ်ားမ်ား ဖတ္ပါ။ သို႕ေသာ္ အကြဲအလြဲမ်ားထဲ မနစ္မြန္းေစလိုက္ပါနဲ႕။ စာဖတ္အား ေကာင္းလာေတာ့မွ မိမိေလ့လာခ်င္တာကို နားလည္ တတ္ကၽြမ္းသူမ်ားႏွင့္ မရွ္ဝရဟ္လုပ္ျပီး ဖတ္ပါ။
ဘာေၾကာင့္ ဒီအခ်က္ကို အေရးတယူနဲ႕ သတိေပးရတာလဲဆုိေတာ့..... မယံုၾကည္ရတဲ့ ကေလာင္ရွင္ေတြဟာ စာဖတ္သူကို ဒြိဟေတြ၊ မွားယြင္းေနတဲ့ အေတြးအေခၚေတြ ခ်ျပလာရင္ ေလ့လာမႈ႕အားနည္းတဲ့ စာဖတ္သူအတြက္ အဆိပ္သင့္လာႏိုင္တယ္။ ဒါဟာ ဘာသာေရးတစ္ခုတည္းမွာ မဟုတ္ပါဖူး။ အေတြးအေခၚ၊ ယဥ္ေက်းမႈ႕၊ စီးပြားေရးအျမင္ နဲ႕ အျခား သုတရဖြယ္ ေရးသားခ်က္တိုင္းမွာ ျဖစ္ေလ့ရွိတဲ့ ကိစၥတစ္ခုပါ။ ဥပမာ ကၽြန္ေတာ္က ဦးေဖျမင့္ရဲ႕ စာဖတ္ပရိတ္သတ္ျဖစ္ျပီး ဦးေဖျမင့္က မွားေနတဲ့ အေတြးအေခၚတစ္ခုကို ခ်ျပတယ္ ဆုိပါေတာ့ (နမူနာ တင္ျပျခင္းသက္သက္သာ ျဖစ္သည္။) ။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ဦးေဖျမင့္ရဲ႕ အျခား အေတြးအေခၚေတြကို သေဘာက်ေနေတာ့ ဒီေနရာမွာလည္း ထပ္တူပဲ ခံစားျဖစ္သြားတယ္။ မွန္တယ္လို႕ ယူဆမိတယ္။ ဒီအေတြးအေခၚကို ေမြးစားလိုက္ျပီးကတည္းက ကၽြန္ေတာ့္အျမင္မွာ ဟိုဟာၾကည့္လည္း ကန္႕လန္႕၊ ဒီဟာၾကည့္လည္း အဆင္မေျပ၊ ေမးခြန္းမ်ားစြာရယ္ ေစာဒကေပါင္းစံုရယ္ ျဖစ္လာရေတာ့တယ္။ ေနာက္ဆံုး သိခ်င္စိတ္ကို ထိန္းမရေတာ့ ေမးခ်လိုက္ပါျပီ။
ဒါက ဘယ္လိုျဖစ္ရတာလဲ။ ဒါက ဒီလုိပဲ ျဖစ္သင့္တာ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ဥပမာအားျဖင့္ ဒီလုိ ဒီလုိေတြ(ကၽြန္ေတာ္ ေမြးစားခဲ့ေသာ အေတြးအေခၚ)ေပါ့။
တကယ္ေတာ့ ဒီေမးခြန္းက သရက္ပင္ၾကားက တမာပင္ပမာပါ။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ ေမြးစားယူလိုက္တဲ့ အေတြးအေခၚေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကိုယ့္သူကိုယ္ အမွန္လို႕ပဲ ထင္ေနခဲ့တယ္။ မလုိလားအပ္တဲ့ ျပႆနာေတြ ျဖစ္လာေပမယ့္ ျပင္ဆင္ခြင့္မရႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ့္ဖက္က ေသခ်ာေနခဲ့တယ္။ အကယ္၍ ဘာသာေရးမွာဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ့္အျဖစ္က ဘယ္ေလာက္ ရင္နင့္စရာျဖစ္မလဲ။ ဒီလုိေတြ ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္ရတာလဲ။ ဒီလုိ အျဖစ္ပ်က္ေတြကို ကုစားဖို႕၊ ကာကြယ္ဖို႕ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ ဘာလုပ္သင့္လဲ။ ဒီလိုေတြ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ရလဲဆိုေတာ့.....
၁။ စာဖတ္ျခင္းကို အစပ်ိဳးတဲ့အခ်ိန္၊ ဗဟုသုတအားနည္းခ်ိန္မွာ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရတဲ့ ကေလာင္ရွင္ကို မေရြးခဲ့လုိ႕။
၂။ မလိုအပ္တဲ့ေနရာမွာ မေတာ္မသင့္တဲ့ ေမးခြန္းေတြ ေမးလို႕။
ဒါေၾကာင့္ အခုပို႕စ္မွာ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႕ ေမးခြန္းေမးျခင္းနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး တင္ျပေပးဖုိ႕ ရည္ရြယ္လိုက္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ဟာ ျပႆနာရဲ႕ ဒုတိယအဆင့္ ေျဖရွင္းရမယ့္ ကိစၥျဖစ္ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္က ဦးစားေပး တင္ျပလုိက္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ လူအမ်ားစုဟာ မဖတ္သင့္တာလဲ ဖတ္ခဲ့ၾကျပီးျပီ။ အေတြးအေခၚေတြလည္း ေခၚယူေမြးစားျပီးျပီ။ မလုပ္သင့္တာ မလုပ္မိေအာင္၊ မေျပာသင့္တာ ႏႈတ္ေစာင့္ႏိုင္ေအာင္ပဲ ရည္ရြယ္လိုက္တယ္။ တနည္းအားျဖင့္ ကာကြယ္ဖုိ႕ထက္ ကုသဖို႕ကို ဦးစားေပးလုိက္တာပါပဲ။ လာမည့္ မ်ိဳးဆက္သစ္အတြက္ေတာ့ ကာကြယ္ေရးေတြ လုပ္ႏိုင္ေအာင္ တစ္ဦးခ်င္းစီ တာဝန္ယူလုိက္ၾကပါလုိ႕ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါတယ္။
မ်ားေျမာင္စြာ ေမးျမန္းျခင္း၏ ရလဒ္ကို ရႈ႕စားၾကည့္ပါ။
ဟဇရသ္ အဗူဟိုရိုင္ရဟ္ (ရေသြ႕) သခင္ ဆင့္ျပန္ေတာ္မူတယ္။ ခ်စ္နဗီ(ဆြ) အမိန္႕ရွိေတာ္မူခဲ့တယ္။ (အလိုသေဘာမွာ) ငါကိုယ္ေတာ္ျမတ္သည္ ကိစၥတစ္စံုတစ္ရာႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ တစ္စံုတစ္ရာ မိန္႕ျမြတ္ေတာ္မူျခင္း မရွိပါလွ်င္ အသင္တုိ႕ ထိုကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ေမးျမန္းျခင္း မျပဳၾကပါႏွင့္။ ဆိုလိုသည္မွာ- ကိစၥတစ္ခုႏွင့္ ပတ္သက္၍ ငါကိုယ္ေတာ္သည္ "ဤအလုပ္လုပ္ျခင္းမွာ ဖရ္ဇ္ ျဖစ္သည္။ သို႕မဟုတ္ ဟရာမ္ျဖစ္သည္။ ျပဳလုပ္ခြင့္မရွိ" ဟု မိန္႕ၾကားျခင္း မရွိပါလွ်င္ ထိုကိစၥႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အေၾကာင္းမဲ့ ေမးခြန္းေမးျမန္းရန္ မလုိအပ္ေပ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အသင္တုိ႕အရင္ေခတ္မ်ား၌ နဗီတမန္ေတာ္မ်ား၏ ေနာက္လိုက္မ်ား ေသေၾကပ်က္စီးခဲ့ၾကရသည့္ အေၾကာင္းခံမ်ားအနက္ အေၾကာင္းခံတစ္ခုမွာ- ေမးခြန္းမ်ားစြာ ေမးျမန္းခဲ့ၾကျခင္းပင္။ ေနာက္အေၾကာင္းခံ တစ္ခုမွာကား မိမိတို႕ထံ ေစလႊတ္ခံရေသာ နဗီတမန္ေတာ္မ်ား သင္ၾကားျပသေပးသည့္ အမိန္႕ပညတ္ခ်က္မ်ားကို ဆန္႕က်င္ဖီလာ ျပဳခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ေလသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ငါကိုယ္ေတာ္သည္ အသင္တုိ႕အား အမႈ႕တစ္စံုတစ္ရာႏွင့္ ပတ္သက္၍ တားျမစ္မႈ႕ ျပဳပါလွ်င္ ထိုအရာအား အသင္တုိ႕ မျပဳလုပ္ၾကကုန္ႏွင့္။ ဆင္ေျခဆင္လက္လည္း မေပးၾကကုန္ႏွင့္။ ထို႕အတူ အရာတစ္ခုႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လုပ္ေဆာင္ရန္ အမိန္႕ေပးေတာ္မူလွ်င္ ထိုကိစၥအား တတ္စြမ္းႏိုင္သည္ႏွင့္အညီ အေကာင္အထည္ေဖာ္ၾကပါေလ။
ဤဟဒီးဆ္ေတာ္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕အတြက္ ပါးစပ္သရမ္းျခင္းရဲ႕ ရလဒ္ကို ေဖာ္ျပေပးထားတယ္။ ေရွ႕လူ၏ အမွားသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႕အတြက္ သင္ခန္းစာတစ္ခု ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ (မလိုအပ္တဲ့ ေနရာေတြမွာ၊ မသင့္ေတာ္တဲ့ အေျခအေနမွာ) ကၽြန္ေတာ္တို႕အေနနဲ႕ သိခ်င္လုိ႕ ေမးတာပဲ... ဘာျဖစ္လဲဆိုတဲ့ အေတြးအေခၚမ်ိဳးကို ေဖ်ာက္သင့္တယ္။
ေနာက္တစ္ခ်က္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ အထူးသတိထားရမွာက- ေမးခြန္း ေမးလိုက္ျပီး နာခံႏိုင္စြမ္း၊ လိုက္နာႏိုင္စြမ္း ဘယ္ေလာက္ရွိလဲဆိုတဲ့အခ်က္ပါပဲ။ လုပ္ရန္၊ မလုပ္ရန္ ၅၀%စီ ရွိေနခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ နာခံဖို႕ ဘယ္ေလာက္ပါစန္႕ ေသခ်ာေနပါသလဲ။ အေနေခ်ာင္ရင္၊ အဆင္ေျပရင္ လုပ္မယ္လို႕ စိတ္ထဲမွာ ရွိေနရင္ ကၽြန္ေတာ္ မလိုခ်င္တဲ့ အေျဖရလာတဲ့အခါ စုပ္လည္းဆူး၊ စားလည္းရူး ရတဲ့ အျဖစ္ ျဖစ္လာရတယ္။ တရားေတာ္ရဲ႕ အမိန္႕ကို မလိုက္နာတဲ့အတြက္ အျပစ္ျဖစ္မွာကတစ္ခု၊ လုပ္ျပန္ေတာ့လည္း တာဝန္ေက် သို႕မဟုတ္ လက္တစ္လံုးျခား ဝိနည္းလြတ္ ဆိုရင္ ဘာထူးမွာလဲ။ ျမင္သာတဲ့ သာဓက တစ္ခုကို ကၽြန္ေတာ္ တင္ျပေပးပါ့မယ္။
ရခုိင္က ညီေနာင္ေတြ အၾကမ္းဖက္ခံရတယ္။ ရက္စက္စြာ သတ္ျဖတ္ခံရတယ္။
မိမိဥစၥာပစၥည္းကို ကာကြယ္ရင္း ျပန္လည္ခုခံခြင့္ရွိတယ္.... ေသဆံုးခဲ့ရင္ ရွဟီးဒ္ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို မြတ္စ္လင္မ္တုိင္း သိတယ္။ (ေမျမိဳ႕သားေတြပဲလားေတာ့ မေျပာတတ္) ကေလးဘဝမွာ ရန္ျဖစ္ရင္ေတာင္ ဘုမသိဘမသိနဲ႕ တတြတ္တြတ္ေျပာခဲ့ၾကတာ။ ဟေကာင္ င့ါစြန္ ျပန္ေပးေနာ္။ မေပးလို႕ကေတာ့ င့ါစြန္ရဖို႕ ရွဟီးဒ္ျဖစ္ခံလိုက္မယ္။ င့ါပစၥည္းအတြက္ ငါအသက္ေပးခြင့္ရွိတယ္ကြ။
သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္က နည္းနည္းတစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္တယ္။ သိျပီးသား အမိန္႕ေတြလည္း ဒီေနရာမွာ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္လုိက္တယ္။ မိသားစုနဲ႕ စားဝတ္ေနေရးက ရွိေသးတယ္ေလ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ ဘာလုပ္လိုက္ၾကလဲ။ ေတြ႕သမွ် မြဖ္သီ၊ အာလင္မ္၊ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြကို ေမးတယ္။ ရခိုင္အေရး ဘယ္လုိျမင္လဲဆရာ။ ဂ်ိဟားဒ္အမိန္႕က ဘယ္လုိလဲဆရာ။ အေပြးျမင္ အပင္သိေနေတာ့ ဆရာေတြကလည္း ႏိုင္ငံေရးအရႈပ္ေတာ္ပံုမွာ လက္ဝင္မလွ်ိဳနဲ႕လို႕ လွလွေလး အေျဖေပးလိုက္တယ္။ ေနာက္ဆံုး ဒါရြလ္ အစ္ဖ္သအ္(ဓမၼသတ္ေျဖၾကားေပးေသာဌာန)ေတြဆီ ေမးခြန္းေတြ တစ္ထပ္ၾကီး ပို႕ေပးၾကတယ္။ ဒီလို ေမးျမန္းတဲ့ သူေတြထဲမွာ တကယ္ကို လိုလားလုိ႕ တိတိက်က် သိခ်င္သူေတြပါသလို..... မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ အေျဖမေပးရင္ အသံေကာင္းဟစ္ခ်င္တဲ့သူေတြ၊ စိတ္ႏွင့္ တိုက္ဆုိင္မွ လုပ္ခ်င္သူေတြ၊ အေၾကာင္းျပခ်က္ ရွာေနသူေတြ၊ ျပီးေတာ့ မဟုတ္ဖူး... မလုပ္ရဖူးလို႕ ေျဖေပးမယ့္သူကို လိုက္ရွာေနသူေတြနဲ႕ ဆိုရွယ္ေခတ္ေရွးေျပး ေဖ့စ္ဘြခ္မင္းသားေတြပါပဲ။ တကယ္ ထုတ္ျပန္ျပီဆိုရင္ေတာ့ တပ္လိုက္မယ့္ ဂုဏ္ပုဒ္ေတြ။ အၾကမ္းဖက္၊ အစြန္းေရာက္၊ တာလီဘန္၊ အလ္ကိုင္ဒါ၊ ေဒၚလာစား၊ ဘာညာ ကြိကြေပါ့။ ဆုိေတာ့ သိေနျပီးသား အရာတစ္ခုကိုေတာင္ လက္ေတြ႕မွာ နဖူးေတြ႕၊ ဒူးေတြ႕ျဖစ္လာေတာ့ မသိဟန္ေဆာင္ျပီး ေမးခြန္းေပါင္းစံု (ဖိအားေပးသည့္ ေမးခြန္း၊ ေရွာင္လႊဲႏိုင္မည့္ ေမးခြန္း ... စတာေတြေပါ့) ေမးလာၾကတယ္။ ေနာက္ဆံုး ဟိုေရွာင္ ဒီေဝ့နဲ႕ ခ်စ္ေမေမရဲ႕ ေမြးရပ္ေျမ မိထၳီလာၾကီးလည္း ျပာက်သြားရွာတယ္။ ဒါဟာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ရဲ႕ မဟာအမွား ျဖစ္သလို၊ သံေဝဂမယူတတ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ အျပစ္ပဲျဖစ္တယ္။
ဒီေနရာမွာ မေမးရဖူးလုိ႕ ကၽြန္ေတာ္ဆိုလိုတာမဟုတ္ဖူး။ သာသနာ့အမိန္႕ လက္ေတြ႕ နဖူးေတြ႕၊ ဒူးေတြ႕ ၾကံဳၾကိဳက္ေနရတဲ့ကိစၥမွာ ေမးသင့္ရံုတင္မဟုတ္ဖူး။ ေမးကို ေမးရမယ္။ ဒါေပမယ့္ အမလ္လုပ္ဖုိ႕ ျဖစ္ရမယ္။ ေမးကို ေမးရမယ္။ ဒါေပမယ့္ မသိလို႕ ေမးတာ၊ မရွင္းလုိ႕ ေမးတာျဖစ္သင့္တယ္။ ဒီေနရာမွာ မဆုိင္ေပမယ့္ အမလ္မလုပ္ခ်င္ၾကတဲ့ နမူနာကို ျမင္သာေအာင္ ေရးသားလိုက္တာပါ။
ေမးခြန္းဆိုတာ သူ႕ေနရာသူ ေမးတတ္ရင္ အရမ္းတန္ဖိုးရွိလွပါတယ္။ ေမးခြန္း ေမးတတ္ျခင္းက ပညာ့ရပ္ဝန္းရဲ႕ တစ္ဝက္ပါပဲ။ အစၥလာမ္သာသနာေတာ္မွာ ေမးခြန္းထူျခင္းနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး အေပၚမွာ တင္ျပထားတဲ့ ဟဒီးဆ္ေတာ္မွာ တားျမစ္ထားေပမယ့္ တျခား ဟဒီးဆ္ေတာ္ေတြမွာ ေမးျမန္းျခင္းရဲ႕ ထူးျမတ္ပံုကို တင္စားထားပါတယ္။
ေနသိပ္မေကာင္းလုိ႕ ဒီေလာက္နဲ႕ပဲ ေခတၱနားခြင့္ ျပဳပါ။
အင္န္ရွာအလႅာဟ္ ဆက္လက္ တင္ျပေပးပါမည္။
ဘရွီရြလႅာဟ္ ဖာရိုကီ
.
Post a Comment