ကၽြန္ေတာ္ ဒီပိုကစ္ေလးကို ရဗီအြလ္ေအာင္ဝလဲလ အစကတည္းက ေရးသားဖို႕ ရည္စူးမိတာပါ။ သို႕ေသာ္ ေက်ာင္းစာေမးပြဲ အတြက္ ျပင္ဆင္မႈ႕မ်ား ျပဳေနသျဖင့္ အခ်ိန္ေပးႏိုင္သလို ျဖစ္သြားခဲ့တယ္။ ယေန႕ပဲ စာေမးပြဲျပီးဆံုးသြားေတာ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေလး ျပည့္ဝဖို႕အတြက္ ကေလာင္ကိုင္ကာ ဆရာသခင္ၾကီးမ်ား ေရးသားျပဳစုခဲ့ေသာ စအုပ္မ်ားအား လွန္ေလာရွာေဖြ မွတ္သားရင္း ခ်စ္ညီေနာင္မ်ား အက်ိဳးရွိေစရန္ ဤေနရန္တြင္ ေရးသားတင္ဆက္လိုက္ပါတယ္။
ဦးစြာပထမ အေရးၾကီးေသာ အခ်က္တစ္ခ်က္အား မွတ္သားထားသင့္ေပသည္။ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ ေနာင္ေတာ္တို႕သည္ ဤအခ်က္ကို သတိမထားသျဖင့္ ထင္ေယာင္ထင္မွားမႈ႕ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ကာ သာသနာ့ပညာရွင္တို႕အား သာသနာပိုင္မ်ားကဲ့သို႕လည္းေကာင္း၊ စိတ္ရိုင္းေနာက္လိုက္ေနသူမ်ားကဲ့သို႕ လည္းေကာင္း စသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေဝဖန္သံုးသပ္ေနၾကသည္။ အမွန္စင္စစ္ သာသနာ့ ပညာရွင္မ်ားသည္ စိတ္အလိုလိုက္၍ ႏွစ္သက္ရာအား အမိန္႕ေပးေနျပီး၊ မၾကိဳက္ႏွစ္သက္သည့္ အရာတို႕အား တားျမစ္ေနျခင္းမဟုတ္။ အမိန္႕ထုတ္ျပန္ျခင္း စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းတို႕အား အျပည့္အဝ ေထာက္ရႈ႕ရင္း ေခတ္အလိုက္၊ ေနရာေဒသအလိုက္ မေကာင္းျမစ္တား၊ ေကာင္းရာညႊန္ၾကားေနၾကျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။ သာသနာ့ ပညာရွင္ၾကီးမ်ားသည္ ဆရာဝန္မ်ားကဲ့သို႕ပင္ျဖစ္ၾကသည္။ ဆရာဝန္သည္ လူနာ၏ အေျခအေနကို မူတည္၍လည္းေကာင္း၊ ရာသီဥတုကို ေထာက္ရႈ႕၍လည္းေကာင္း ေဆးအမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းလဲကုသေပးေလ့ရွိသည္။ ဤကဲ့သို႕ပင္ သာသနာ့ ပညာရွင္မ်ားသည္လည္း ျဖစ္ေပၚလာသည့္ သာသနာ့ကိစၥအဝဝတို႕အား ျပဌာန္းထားသည့္ ဥပေဒႏွင့္အညီ မူသ႑ာန္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ သာသနာ့ပညာရွင္မ်ား၏ လုပ္ရပ္အား ျပင္ပသ႑ာန္ကို ၾကည့္၍ မဟုတ္မတရားေျပာဆိုလွ်င္ စပ်စ္သီးကို လွမ္းမမွီ၍ ခ်ဥ္သည္ဟုေျပာေသာ ေျမေခြးကဲ့သို႕ပင္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ထို႕အျပင္ ကိစၥတစ္ခုအား ႏႈိက္ႏႈိက္ခၽြတ္ခၽြတ္ ဂဃနဏ မသိပဲ ပုတ္ခတ္ေျပာဆိုျခင္းမွာ သာသနာ့ရႈ႕ေထာင့္အရ မျပဳပိုင္ေသာ ကိစၥတစ္ခုျဖစ္သကဲ့သို႕ လူသားတို႕ထံတြင္လည္း ဥာဏ္ရည္မမွီ၊ အသိတရားမရွိသူတစ္ေယာက္၏ လုပ္ရပ္မွ်သာ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ တနည္းအားျဖင့္ ထိုသို႕ျပဳလုပ္ျခင္းမွာ ကိုယ့္ေပါင္ကိုယ္လွန္ေထာင္း၊ မ်က္ႏွာအိုးမဲသုတ္ေနျခင္းသာ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ဤသည္ အသိဥာဏ္ရွိသူတိုင္း ေရွာင္က်ဥ္သင့္သည့္ အေရးအၾကီးဆံုးေသာ အခ်က္တစ္ခ်က္ျဖစ္ေပသည္။ ( ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕အားလံုးအားလိုက္နာႏိုင္စြမ္း ခ်ိီးျမင့္ ေတာ္သနားေတာ္မူပါေစ... အာမီး(န္) )
တမန္ေတာ္ေမြးေန႕ ျဖစ္ေပၚလာပံုအား အက်ဥ္းအားျဖင့္ တင္ျပရေသာ္..
တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၏ ေခတ္အခါသမယမွ စ၍ ဟိဂ်္ရီသကၠရာဇ္ ၆ရာစုအကုန္ထိ မည္သူကမွ် တမန္ေတာ္ေမြးေန႕ ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းမရွိခဲ့ေပ။ ဦးစြာပထမ ျပဳခဲ့ေသာႏွစ္မွာ ဟိဂ်္ရီသကၠရာဇ္ ၆၀၄ ျဖစ္သည္။ စြလ္သြာန္ အဗူစအီးဒ္ မုဇဖၹရ္ႏွင့္ အဘြလ္ခပ္သြာဗ္ ဗင္န္ ေဒဟ္ယဟ္ တို႕မွ စတင္ျပဳခဲ့ေၾကာင္း သမိုင္းစာမ်က္ႏွာတို႕တြင္ ေဖာ္ျပထားရွိပါသည္။ ဤသို႕ျပဳလုပ္ရာတြင္ အခ်က္သံုးခ်က္အား အမွဴးထား၍ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။
၁။ ရဗီအြလ္ေအာင္ဝလ္လ ၁၂ ရက္ေန႕အား ေမြးေန႕ေတာ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ျခင္း။
၂။ သာသနာ့ ပညာရွင္မ်ားအား ေမြးေန႕တြင္ စုေပါင္းတက္ေရာက္ေစျခင္း။
၃။ ေမြးေန႕ပြဲ ျပီးဆံုးသြားေသာအခါ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)အား အီစြာေလ့ဆဝါးဗ္ ပို႕သရန္ ရည္စူး၍ အေကၽြးအေမြးမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္း။
စတင္ျပဳခဲ့သူ ထိုသူႏွစ္ဦးႏွင့္ ပါတ္သတ္၍ သာသနာ့ သမိုင္းပညာရွင္မ်ားတြင္ အဆိုအမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲလြဲေနေသာေၾကာင့္ ၎တို႕ႏွစ္ဦးအား သာသနာ့အက်ိဳး သယ္ပိုးေဆာင္သူမ်ား သို႕မဟုတ္ သာသနာဖ်က္မ်ား ဟူ၍ တိက်စြာ ေျပာဆိုမရႏိုင္ေပ။ အခ်ိဳ႕ပညာရွင္မ်ားသည္ ထိုသူႏွစ္ဦးအား သာသနာ့အမိန္႕မ်ားအား ခ်ိဳးေဖာက္သူမ်ား၊ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ကိစၥတို႕တြင္ လိမ္ညာေျပာဆိုသူမ်ား ဟူ၍ သတ္မွတ္ထားၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ကမူ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား၊ လူရည္မြန္မ်ားဟူ၍ အမိန္႕ရွိၾကသည္။ မည္သို႕ပင္ျဖစ္ေစ ၎တို႕ႏွစ္ဦးႏွင့္ ပါတ္သတ္၍ ကိစၥအဝဝတို႕အား ရွင္ျမတ္အလႅာဟ္မွလြဲ၍ မည္သူမွ် သာပိုသိႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။
ထိုအခ်ိန္မွ စ၍ မြတ္စ္လင္မ္လူထုတြင္ တမန္ေတာ္ေမြးေန႕ အခန္းအနားက်င္းပျခင္းမွာ စတင္ေရပန္းစားလာခဲ့သည္။ ထို႕အတူ သာသနာ့ ပညာရွင္မ်ားသည္လည္း ယင္းအေၾကာင္းအရာႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပဳပိုင္သည္၊ မျပဳပိုင္သည္ကို စတင္ ေလ့လာသံုးသပ္၊ အမိန္႕ထုတ္ျပန္ခဲ့ၾကေလသည္။ သာသနာ့ ပညာရွင္ၾကီး အလႅာမဟ္ ဖာေကဟာနီႏွင့္ ထိုေခတ္ရွိ သာသနာ့ပညာရွင္မ်ားသည္ အထက္ေဖာ္ျပပါ အခ်က္သံုးခ်က္ႏွင့္ တမန္ေတာ္ေမြးေန႕အထိမ္းအမွတ္ျပဳျခင္းအား ပိတ္ပင္တားျမစ္ခဲ့ၾကျပီး بدعة سيئة ဟုသတ္မွတ္၊ အမိတ္ထုတ္ျပန္ခဲ့ၾကသည္။ သို႕ေသာ္ ဘုရင္၏ လက္ပါးေစ သာသနာ့ပညာတတ္မ်ားကမူ ထိုအခ်က္သံုးခ်က္အား ျပဳပိုင္ခြင့္ရွိေသာ အရာမ်ားဟူ၍ ေျပာဆိုၾကျပီး ဘုရင္ၾကီး၏ ေက်နပ္မႈ႕ကို ရယူခဲ့ၾကသည္။ ထိုေခတ္မွ စ၍ တျဖည္းျဖည္းေျပာင္းလဲမႈ႕မ်ား ဝင္ေရာက္လာျပီး ေခတ္အဆက္ဆက္တြင္ အေရာင္အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းလဲကာ အစၥလာမ္သာသနာတြင္ Birthday တစ္ခု ဝင္ေရာက္လာခဲ့သည္။
ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ၾကီးတြင္ ေရွးယခင္ေခတ္မ်ားရွိ တမန္ေတာ္ေမြးေန႕က်င္းပပံုအား ကၽြန္ေတာ္မသိရွိပါ။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ၾကီးျပင္းေနထိုင္ခဲ့ေသာ လြင္ျပင္ဦး (ေခၚ) ျပင္ဦးလြင္ ျမိဳ႕တြင္ ပထမဆံုး ကၽြန္ေတာ္ျမင္ဖူးသည္မွာ- ေမြးေန႕မတိုင္မီရက္မ်ားတြင္ ကစီဒဟ္ၿပိဳင္ပြဲမ်ား၊ စီရသ္ျပဳိင္ပြဲမ်ား၊ အစရွိသည့္ ျပိဳင္ပြဲမ်ိဳးစံု ျပဳလုပ္ျပီး ေမြးေန႕မနက္ပိုင္းတြင္ အစၥလာမ္မီယာေက်ာင္း (ေခၚ) အ.မ.က(၃) အေျခခံမူလတန္းေက်ာင္းတြင္ လူအမ်ားစုရံုးကာ အလံၾကီးငယ္အစံုတို႕ျဖင့္ စတင္ထြက္ခြါကာ ျမိဳ႕တစ္ပတ္ ပတ္ၾကသည္။ ထိုသို႕ လွည့္လည္သြားၾကရာတြင္ နအ္ရဟ္အမ်ိဳးမ်ိဳးကိုလည္း ရြတ္ဆိုၾကသည္။ ထို႕ေနာက္ ဒံေပါက္ထုပ္မ်ား ေပးေဝၾကျပီး ေန႕လည္ဖက္တြင္ ေမြးေန႕ပြဲအား ျပီးဆံုးေစၾကသည္။ သို႕ေသာ္ ႏွစ္အနည္းငယ္အတြင္း ပိတ္ပင္တားျမစ္မႈ႕ေၾကာင့္ ပုလဲခန္းမတြင္သာ လူအမ်ားစုေဝး၍ ေဟာေျပာျခင္းမ်ား ကစီဒဟ္ဆိုျခင္းတို႕အား ျပဳခဲ့ၾကသည္။ အခ်ဳပ္ဆိုရေသာ္ တမန္ေတာ္ ေမြးေန႕ အခန္းအနားသည္ ဟိဂ်္ရီ ၆၀၄ မွစ၍ ယေန႕ေခတ္အထိ ပံုသ႑ာန္အမ်ိဳးမ်ိဳး အသြင္ေဆာင္ကာ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့သည္။
ဤတြင္ အထူးစဥ္းစားသင့္ေသာအခ်က္မွာ - တမန္ေတာ္ျမတ္ (ဆြ) ဝဖာသ္ျဖစ္ျပီး ၆ရာစုႏွစ္ အတြင္းတြင္ မရွိခဲ့ေသာ အရာတစ္ခုအား ပိတ္ပင္တားျမစ္ၾကသူ ကၽြန္ေတာ္တို႕အား တမန္ေတာ္မခ်စ္သူမ်ား ဟု သမုတ္ေျပာဆိုခြင့္ရွိပါသလား။ ဤသို႕ဆိုလွ်င္ မျပဳခဲ့ေသာ တမန္ေတာ္၏ တပည့္အရင္းမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႕အားလ့ုး၏ လမ္းျပၾကယ္မ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ဆြဟာဗဟ္မ်ားအား သမုတ္ေျပာဆိုရာ ေရာက္ေပမည္။ သာေဗအီးန္မ်ား သဗအ္သာေဗအီးန္မ်ားအား မဟုတ္မတရား ေျပာဆိုရာ ေရာက္ေပမည္။ ထို႕အျပင္ တမန္ေတာ္ ေမြးေန႕အား တခန္းတနား က်င္းပၾကျခင္းျဖင့္ မိမိကိုယ္မိမိ တမန္ေတာ္အား ခ်္စခင္ျမတ္ႏိုးသူဟူ၍ ေျပာဆိုျခင္း မွန္ကန္မည္ေလာ....။ ထို႕ေၾကာင့္ ဤေနရာတြင္ တမန္ေတာ္အား ခ်စ္ခင္သူ မည္သူနည္းဟူေသာ အခ်က္ကို ဦးတည္၍ အနည္းငယ္ ရွင္းျပေပးလိုက္ပါသည္။
မြတ္(စ္)လင္(မ္)တိုင္းတြင္ တမန္ေတာ္ ခ်စ္စိတ္ အျပည့္ရွိရမည္။ ဥစၥာပစၥည္း၊ သားသမီး၊ မိဘ၊ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ားႏွင့္အတူ မိမိကိုယ္မိမိ ခ်စ္ခင္သည္ထက္ပင္ သာပို၍ တမန္ေတာ္အား ခ်စ္ခင္ရမည္။ ထိုသို႕ မခ်စ္ခဲ့ပါက စစ္မွန္ေသာ မိုအ္မင္(န္) သက္ဝင္ယံုၾကည္သူ မျဖစ္ႏိုင္ေပ။ ထို႕အတူ တမန္ေတာ္အား ခ်စ္ခင္ပါသည္ဟု ႏႈတ္မွ ေျပာဆိုေနျခင္းသည္ ျပည့္ဝေသာ ခ်စ္စိတ္မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း အသိဥာဏ္ရွိသူတိုင္း သိရွိၾကေပသည္။ ခ်စ္သူ၏ စကားရပ္တိုင္းကို လက္ေတြ႕ဘဝတြင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္း၊ ခ်စ္သူ၏ ေၾကနပ္မႈကို အမိန္႕နာခံျခင္းျဖင့္ ရွာၾကံျခင္းမွာ အဓိကက်ေသာ အထိေရာက္ဆံုးေသာ အခ်စ္သက္ေသျပခ်က္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ဝမ္းနည္းစရာေကာင္းေသာ အခ်က္မွာ- ကၽြန္ေတာ္တို႕သည္ တမန္ေတာ္အား ခ်စ္သည္ဟု ႏႈတ္မွ အလြယ္ေျပာဆိုေနၾကျပီး တမန္ေတာ္ တားျမစ္ခဲ့ေသာ အရာတို႕အား ရိုက္ခ်ိဳးဖီဆန္၊ မိန္႕မွာခ်က္မ်ားအား မလိုက္နာပဲ စိတ္ရိုင္းေနာက္သို႕ ေကာက္ေကာက္လိုက္ကာ မိုက္တြင္းနက္လွ်က္ ရွိေနၾကျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ တမန္ေတာ္၏ စြႏၷသ္မ်ားအား ကိုယ္ခႏာတြင္ ေနရာေပးရန္ ဝန္ေလးေနၾကသည္။ လူမႈ႕ဆက္ဆံေရးနယ္ပယ္တြင္ ေက်ာခိုင္းထားၾကသည္။ ေရာင္းဝယ္ကူးသန္းေရးဆိုင္ရာ ကိစၥတိုင္းတြင္ မ်က္ကြယ္ျပဳထားၾကသည္။ ဘဝေမြးျမဴျခင္း သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုးတြင္ အေနာက္တိုင္း ယဥ္ေက်းမႈ႕အား အေျခခံ၍ လူတို႕ ထုတ္ျပန္ထားသည့္ က်င့္ထံုးမ်ိဳးစံု၊ ဓေလ့မ်ိဳးစံုအား လိုက္နာက်င့္သံုးေနၾကျပီး ခ်စ္တမန္ေတာ္၏ စကားမ်ားကိုမူ မ်က္စိ စံုမွိတ္ျပီး မလိုက္နာပဲ ေနၾကသည္။ ဤသည္ကို တမန္ေတာ္အား ခ်စ္ျမတ္ႏိုးၾကသူမ်ား၊ အသက္ထက္ပို၍ တန္ဖိုးထား ခ်စ္ခင္ၾကသူမ်ားဟူ၍ ကင္ပြန္းတပ္ေပးရမည္ေလာ။ တစ္ႏွစ္လွ်င္ တစ္ၾကိမ္ ကစီဒဟ္မ်ားဆို၍ တမန္ေတာ္၏ စီရသ္ေတာ္ အခန္းတစ္ခုအား ေျပာၾကား၍ အေကၽြးအေမြးမ်ား ျပဳလုပ္၍ တာဝန္ေက်သည္ဟု ေျပာဆိုရမည္ေလာ။ အမွန္စင္စစ္ ဤသည္ အသံသာရွိျပီး အဆံမရွိေသာ သၾကၤန္အေျမွာက္သက္သက္ပင္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ဤသို႕ဆိုလွ်င္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)အား ခ်စ္ခင္သူ အဘယ္သူနည္း။ ေအာက္တြင္ နမူနာတစ္ခုအား ေရးသားေပးလိုက္ပါသည္။ ဆက္လက္ဖတ္ရႈ႕ေပးၾကပါ.....။
ဟဇရသ္ အဗ္ဒြလ္လာဘင္(န္)အုမရ္ သခင္ၾကီးသည္ တမန္ေတာ္ျမတ္ၾကီးအား စစ္မွန္ေသာ ခ်စ္စိတ္ျဖင့္ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုးအား ခ်စ္တမန္ေတာ္၏ မိန္႕မွာခ်က္မ်ားအတိုင္း ခ်စ္တမန္ေတာ္၏ ျပဳမူက်င့္ၾကံပံုမ်ားအတိုင္း တေသြမသိမ္း လိုက္နာခဲ့ေသာ ဆြဟာဗီၾကီးတစ္ပါးျဖစ္သည္။ ထိုဆြဟာဗီၾကီး၏ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုး ျပဳက်င့္ခဲ့ေသာ အခ်က္အလက္မ်ားအား ေရးသာရန္ မဟုတ္သျဖင့္ အစိတ္အပိုင္းေလး တစ္ခုအား အတိုခ်ံဳး၍ တင္ျပလိုက္ပါသည္။ သခင္ၾကီးသည္ ဟဂ်္ျပဳရာတြင္ ခ်စ္တမန္ေတာ္ နားခိုခဲ့ေသာ ေနရာတိုင္းတြင္ နားခိုခဲ့သည္။ အပင္တစ္ပင္ေအာက္တြင္ ခ်စ္တမန္ေတာ္ အရိပ္ခို၍ နားေတာ္မူခဲ့လွ်င္ ထိုအပင္ေအာက္တြင္ အရိပ္ခို နားခဲ့သည္။ ပင္ပန္းမႈ႕မရွိလွ်င္လည္း (တနည္း လိုအပ္ခ်က္မရွိလွ်င္လည္း) နားခုိခဲ့သည္။ ခ်စ္တမန္ေတာ္ အေပါ့အေလးသြားခဲ့ေသာ ေနရာတိုင္းတြင္ ထိုင္ေတာ္မူခဲ့သည္။ လူတို႕က အို အဗ္ဒြလ္လဟ္ အေပါ့အပါးသြားရန္လည္း မဟုတ္ပဲ ထိုေနရာတြင္ အဘယ္ေၾကာင့္ အစီးအႏွင္းမွ ဆင္း၍ ထိုင္ပါသနည္း ဟုေမးျမန္းလာေသာအခါ ခ်စ္တမန္ေတာ္ ဤေနရာတြင္ အေပါ့အပါးသြားရန္ ထိုင္ေတာ္မူခဲ့သည္ဟု ေျဖၾကားခဲ့သည္။ (အလႅာဟုအက္ဗရ္) တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) အားခ်စ္ခင္သူမ်ားမွာ တမန္ေတာ္ ျပဳက်င့္ခဲ့ေသာ အေသးအၾကိး အမႈ႕ကိစၥတိုင္းအား ထပ္ခ်ပ္မခြာ ျပဳက်င့္ၾကသည္။ ကၽြႏု္ပ္တို႕သည္ အမိန္႕ေတာ္မ်ားကိုပင္ လိုက္နာရန္ ဝန္ေလးေနၾကသည္။ ထို႕ထက္ပိုဆိုးသည္ကား ဆင္ပါးစပ္ႏွမ္းပက္၍ ဗိုက္ျပည့္မည္ဟု ထင္ျခင္းပင္ျဖစ္ေပသည္။
ထို႕ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာျပလိုေသာ အခ်က္မွာ- ခ်စ္သည္ဟု ႏႈတ္ျဖင့္ေျပာဆိုျခင္း (ပြဲလုပ္၍ ေျပာသည္ျဖစ္ေစ၊ တစ္ဦးတည္း ေရရြတ္ေနသည္ျဖစ္ေစ) သည္ အဓိကက်ေသာ အခ်က္မဟုတ္။ တမန္ေတာ္ကို ခ်စ္လွ်င္ တမန္ေတာ္၏ မိန္႕မွာခ်က္မ်ားအား တေသြမတိမ္း က်င့္သံုးလိုက္နာရမည္။ သို႕မွသာ ကၽြန္ေတာ္တို႕သည္ စစ္မွန္ေသာ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကမည္။
အထက္တြင္ တမန္ေတာ္အား မည္သူခ်စ္ခင္သနည္း ဟူေသာ စဥ္းစားသင့္သည့္ အခ်က္ကို တင္ျပျပီးေနာက္ ယခုတဖန္ ပြဲသဘင္က်င္းပျခင္းႏွင့္ အစၥလာမ္ စပ္ဆက္မႈ႕ရွိပါသလား ဟူေသာ အခ်က္ကို တင္ျပေပးလုိပါသည္။
ပြဲသဘင္က်င္းပျခင္း ႏွင့္ အစၥလာမ္ စပ္ဆက္မႈ႕ရွိပါသလား။ အထူးသျဖင့္ ႏွစ္ပတ္လည္အသြင္ေဆာင္ေသာ တမန္ေတာ္ေမြးေန႕ အခန္းအနားက်င္းပျခင္းသည္ သာသနာ၏ အစိတ္ပိုင္း တစ္ခု ျဖစ္ပါသလား။အစၥလာမ္ သာသနာမွ လြဲ၍ က်န္ဘာသာျခားတို႕တြင္ ႏွစ္ပတ္လည္ ပြဲမ်ား ရွိၾကပါသည္။ မိမ္တို႕ ေခါင္းေဆာင္ၾကီးမ်ား၏ ႏွစ္ပါတ္လည္ ေမြးေန႕မ်ား၊ အနိစၥေရာက္သည့္ေန႕မ်ား၊ ႏွစ္ပါတ္လည္ ထံုးလမ္းစဥ္လာမ်ား အမ်ိဳၚမ်ိဳး ရွီၾကသည္။ ခရစ္ယွာန္မ်ားသည္ တမန္ေတာ္ အီစာဖြားျမင္သည့္ေန႕တြင္ ေမြးေန႕ပြဲက်င့္ပၾကသည္။ ထို႕အတူ အျခားဘသာဝင္မ်ားသည္လည္း မိမိတို႕အား ေရွ႕ေဆာင္ လမ္းျပေခၚေဆာင္သြားခဲ့ၾကေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ ေမြးေန႕ပြဲမ်ားကို က်င္းပၾကသည္။ အျခားအျလားေသာ ႏွစ္ပတ္လည္ပြဲမ်ား၊ ထံုးလမ္းစဥ္လာမ်ားကိုလည္း က်င္းပေလ့ရွိၾကသည္။ ဤသည္ကို ၾကည့္၍ ကၽြန္ေတာ္တို႕သည္လည္း တမန္ေတာ္ေမြးေန႕ က်င္းပမည္ဆိုပါက ဗနီအစၥရာအိလ္မ်ား တမန္ေတာ္ မူစာထံေတာ္မ် ရုပ္ထုကိုးကြယ္ရန္ ေတာင္းဆိုသက့သို႕ ျဖစ္ေပမည္။ ေခ်ာလဲသူမ်ားႏွင့္အတူ ေရာထိုင္လိုက္သူမွာ ရႊံ႕ေပ၊ ေရရႊဲသည္မွအပ အျခား ရလဒ္ေကာင္း ရလာမည္မဟုတ္။ အိုင္ေတြ႕တိုင္း လူးခ်င္စိတ္ရွီပါက အနည္းဆံုးအဆင့္ ေခ်းအိုင္၊ ေသးအိုင္တို႕အား ေရွာင္ရွားသင့္သည္။ တမန္ေတာ္အား ခ်စ္ခင္၍ ဒရူးဒ္ပို႕သျခင္း၊ အီဆြာေလဆဝါဘ္ ပို႕သျခင္း၊ တမန္ေတ္ာျမတ္၏ အထၳဳပၸတၱိအား ေျပာဆိုေဟာေျပာျခင္းမွာ အလြန္ေကာင္းမြန္ေသာ လုပ္ရပ္တစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ ဖာလူဒါႏွင့္ မစင္အား ေရာလွ်က္ မသံုးေဆာင္သင့္ေပ။
အစၥလာမ္ သာသနာတြင္ ႏွစ္ပတ္လည္ အခန္းအနားမ်ာ းက်င္းပျခင္းမရွိခဲ့။ ထုိသို႕ မျပဳလုပ္ရျခငး္မွာလည္း အဓိကအားျဖင့္ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။
၁။ အစၥလာမ္သာသနာသည္ ရုပ္ျပသက္သက္၊ ဟိတ္ဟန္ျပသရံုသက္သက္ သင္ၾကားေပးေသာ သာသနာမဟုတ္ေပ။ တမန္ေတာ္ကို ခ်စ္ပါသည္ ဟူ၍ အသံခ်ဲ႕စက္ အဆံုးဖြင့္ကာ ဟစ္ေၾကြးေနခိုင္းသည့္ သာသနာမဟုတ္။ အစၥလာမ္သာသနာသည္ ႏွလံုးသားတို႕အား တမန္ေတာ္၏ ခ်စ္စိတ္ေမြးျမဴေစျပီး လက္ေတြ႕ဘဝတြင္ ျမတ္တမန္ေတာ္ မိန္႕မွာသည့္အတုိင္း ျပဳက်င့္ေနထိုင္ရန္သာ သင္ၾကားေပးခဲ့သည္။ က်ားသားေရျခံဳ၍ လူရွိန္ေစရန္ အမိန္႕မေပး။ က်ားစိတ္ရွိရန္သာ သင္ၾကားေပးခဲ့သည္။ မိတ္ကပ္လိမ္း၍ အလွဆင္ျခင္းကို မသင္ေပးခဲ့။ ႏွလံုးသားလွရန္၊ စာရိတၱေကာင္းရန္သာ ေဟာၾကားျပသေပးခဲ့သည္။
၂။ အျခားဘာသာတို႕တြင္ ပြဲလမ္းသဘင္ က်င္းပရန္အတြက္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ သံုးေလးငါးရက္သာ ရွိသည္။ ေရႊစာရြက္မ်ားေပၚမွ အစၥလာမ့္သမိုင္းသည္ကား ထိုသို႕မဟုတ္။ ျမတ္နဗီ မီးရႈးသန္႕စင္ခ်ိန္မွ စ၍ အစၥလာမ္ သာသနာ ျပန္႕က်က္ကြန္႕ျမဴးလာသည့္ အခ်ိန္ကာလ တစ္ေလွွ်ာက္လံုးတြင္ တစ္ရက္သည္ တစ္ရက္ထက္ သာပိုအေရးၾကိးျပီး သမိုင္းဝင္ေမာ္ကြန္း ထိုးခဲ့သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ႏွစ္ပတ္လည္ အခန္းအနားမ်ား က်င္းပေနမည္ဆိုပါက မြတ္(စ္)လင္(မ္) တို႕တြင္ ပြဲသဘင္ က်င္းပျခင္းမွ အပ အျခားအလုပ္မ်ား လုပ္ကိုင္ရန္ အခ်ိန္ရွိႏိုင္မည္ပင္မဟုတ္။
မည္သည့္ ရႈ႕ေထာင့္ကပင္မဆို အစၥလာမ္ သာသနာ၏ အမိန္႕ပညတ္ခ်က္မ်ားအား ၾကည့္ရႈ႕ပါေလ။ အစၥလာမ္သာသနာသည္ ပြဲလမ္းသဘင္ က်င္းပျခင္းအား ႏွစ္သက္သည္ဟူ၍ ေတြ႕ရမည္မဟုတ္။ အစၥလာမ့္ ဥပေဒ၊ အစၥလာမ့္ ျပဌာန္းခ်က္တိုင္းသည္ လူသားတို႕၏ အတြင္းပိုင္း ျပဳျပင္ေရး၊ ႏွလံုးသားမွ အညစ္အေၾကးမ်ား ကင္းစင္ေရးႏွင့္ အတူ ျမတ္နဗီ၏ မိန္႕ျမြတ္ခ်က္မ်ားအား တေသြမတိမ္း လိုက္နာရန္သာ သင္ၾကားေပးေနျခင္း ျဖစ္သည္။ တမန္ေတာ္အား ခ်စ္သည္ဟု အေၾကာင္းျပ၍ ပြဲသဘင္ျပဳလုပ္ျခင္းမွာ အစၥလာမ္သာသနာေတာ္မွ သင္ၾကားေပးထားေသာ အလုပ္တစ္ခု မဟုတ္ေပ။ အမွန္စင္စစ္ အစၥလာမ္ သာသနာမွ သင္ၾကားေပးထားသည္မွာ စြႏၷသ္ေတာ္မ်ားကို မိမိဘဝ တစ္ေလွ်ာက္လံုး လိုက္နာက်င့္သံုးျခင္းျဖင့္ တမန္ေတာ္ကို ခ်စ္ေၾကာင္း ျပသရန္သာ ျဖစ္သည္။
အစၥလာမ္ သာသနာသည္ ဝမ္းေျမာက္ေပ်ာ္ရႊင္ရမည့္ေန႕မ်ား ဟူ၍ ေန႕ထူးရက္ျမတ္ႏွစ္ခုအား သတ္မွတ္ေပးထားပါသည္။ အီးဒ္ေလး ေခၚ အီဒြလ္ဖသြ္ရ္ ႏွင့္ အီးဒ္ၾကီး ေခၚ အီဒြလ္အဒြ္ဟာ တို႕ျဖစ္ၾကသည္။ ထိုေန႕မ်ား အျပင္ က်န္ရက္တစ္ရက္ရက္အား အီးဒ္ဟူ၍ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ သတ္မွတ္ပိုင္ခြင့္ မရွိေပ။ တမန္ေတာ္ ေမြးေန႕ စတင္ျဖစ္ေပၚလာခ်ိန္မွ စ၍ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ဆန္းသစ္တီထြင္မႈ႕မ်ား ဝင္ေရာက္လာခဲ့ပါသည္။ သို႕ေသာ္ မည္သူကမွ် ထိုေန႕အား အီဒ္ဟူ၍ မသတ္မွတ္ခဲ့ၾကေပ။ ေခတ္ကာလ ေျပာင္းလဲလာသည္ႏွင့္အမွ် လူတို႕၏ စိတ္မ်ားတြင္ ဘာသာေရး ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္မႈ႕ ေျပာင္းလဲမႈ႕ အေရးေတာ္ပံုမီးမ်ား တဟုန္းဟုန္း ေတာက္ေလာင္လာခဲ့သည္။ ကမာၻေပၚရွိ မြတ္စ္လင္မ္တိုင္းသိေသာ အီးဒ္အသံုးအႏႈံုးအား တရားေတာ္တြင္ မရွိခဲ့ေသာ အစၥလာမ့္မူဝါဒတို႕ႏွင့္ လားလားမွ်မဆိုင္ေသာ ေန႕တစ္ေန႕အတြက္ သံုးစြဲ၊ေျပာဆိုရန္ အသင့္ျဖစ္လာၾကသည္။ သတိမမူ ဂူမျမင္ သတိမူက ျမဴပင္ျမင္ႏိုင္ေၾကာင္း လက္ေတြ႕ၾကည့္လိုပါသလား။ ဤေနရာတြင္ ကြင္းကြင္းကြက္ကြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ၾကည့္ရႈ႕ႏိုင္ေပသည္။
တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၏ ေမြးေန႕အား အီဒ္ဟူ၍ သတ္မွတ္လိုပါက တမန္ေတာ္ သက္ရွိထင္ရွား ရွိစဥ္ကတည္းကပင္ သတ္မွတ္ေပးမည္ ျဖစ္သည္။ သုိ႕မဟုတ္ ႏွစ္သက္ေၾကာင္း အရိပ္အျမိတ္ ျပဳေပးခဲ့မည္ ျဖစ္သည္။ က်န္ရွိ ဆြဟာဗဟ္မ်ား ထိုအခ်က္အား အေကာ္ငအတည္ေဖာ္ကာ အြမၼသ္ထုတစ္ခုလံုးအတြက္ တတိယအီးဒ္အား သတ္မွတ္ေပးလိုက္မည္ ျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဆြဟာဗဟ္မ်ားသည္ တမန္ေတာ္ျမတ္ၾကိး၏ ႏွစ္သက္ေၾကာင္း ျမြတ္ဟခဲ့ေသာ ကိစၥတိုင္းအား ကိုယ္တိုင္လုိက္နာက်င့္သံုးခဲ့သည့္ အြမၼသ္အားလည္း လမ္းျပေပးခဲ့ၾကသည္။ ဤသို႕ဆိုလွ်င္ ယေန႕ေခတ္တြင္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ တတိယအီးဒ္ႏွင့္ ပါတ္သတ္၍ ျဖစ္ႏိုင္ေခ် ႏွစ္ခုသာ ရွိေတာ့သည္။ တစ္ခုမွာ အစၥလာမ္သာသနာတြင္ အီးဒ္ႏွစ္ခုသာ ရွိျပီး တတိယအီးဒ္ မရွိေပ။ (တနည္း) ကၽြန္ေတာ္တို႕အားလံုး လမ္းမွားေပၚတြင္ ေလွ်ာက္ေနၾကျပီး အစၥလာ့မ္ေဝါဟာရ တစ္ခုအား ေျပာင္းလဲသံုးစြဲေနၾကသည္။ ဒုတိယ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်မွာ (နအူဇုဘစ္(လ္)လာ) ကၽြန္ေတာ္တို႕သည္ တမန္ေတာ္ ဖြားျမင္သန္႕စင္လာေသာ ေန႕အတြက္ အီးဒ္ေန႕သဖြယ္ ေပ်ာ္ရႊင္သတ္မွတ္ၾကျပီး ခလီဖဟ္ၾကီးေလးပါး၊ ဆြဟာဗဟ္သာဝကၾကီးမ်ားအပါအဝင္ ဟိဂ်္ရီ ေျခာက္ရာစုအတြင္းရိွ အစၥလာမ့္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ တမန္ေတာ္ ဖြားျမင္သန္႕စင္လာသည့္ေန႕အတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္ဝမ္းေျမာက္ျခင္း မရွိခဲ့ေပ။
ထို႕အျပင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အထူးသတိထားသင့္သည့္ အခ်က္တစ္ခ်က္မွာ- တမန္ေတာ္ေမြးဖြားသည့္ေန႕စြဲႏွင့္ ပတ္သတ္၍ သမိုင္းပညာရွင္မ်ား၊ စီရသ္အေက်ာ္အေမာ္မ်ားတို႕ထံတြင္ အကြဲအလြဲရွိ၏။ အခ်ိဳ႕ပညာရွင္မ်ားသည္ ရဗီအြလ္ေအာင္ဝလ္ (၈)ရက္၊ အခ်ိဳ႕ကမူ ရဗီအြလ္ေအာင္ဝလ္ (၉)ရက္၊ အခ်ိဳ႕ပညာရွင္ၾကီးမ်ားသည္ ရဗီအြလ္ေအာင္ဝလ္ (၁၂)ရက္ ဟူ၍ ေရးသားေျပာဆိုခဲ့ၾကသည္။ အေက်ာ္ၾကားဆံုး အဆိုမွာ- ရဗီအြလ္ေအာင္ဝလ္ (၁၂)ရက္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။ သို႕ေသာ္ တမန္ေတာ္ ဝဖာသ္ျဖစ္သည့္ေန႕ႏွင့္ ပါတ္သတ္၍ ရဗီအြလ္ေအာင္ဝလ္ (၁၂)ရက္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း တညီတညႊတ္တည္း ေရးသားေျပာဆိုၾကခဲ့သည္။ ဤသို႕ဆိုလွ်င္ ကၽြႏု္ပ္တို႕ အသစ္သတ္မွတ္လိုက္ေသာ အီးဒ္ေန႕တြင္ တမန္ေတာ္ ဝဖာသ္ျဖစ္ေတာ္မူခဲ့သည္။ အကယ္၍ တစ္ဦးတစ္ေယာက္က ကၽြန္ေတာ္တို႕အား ေမြးေန႕အတြက္ ေပ်ာ္ေနၾကတာလား။ ဒါမွမဟုတ္ ဝဖာသ္ျဖစ္မႈ႕အေပၚ ေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကတာလား။ ေမြးေန႕အတြက္ ေပ်ာ္ေနသည္ဆိုပါက ေမြးေန႕အတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္ရန္ အသင့္ျဖစ္ျပီး ဝဖာသ္ျဖစ္မႈ႕အေပၚ ဝမ္းနည္းေၾကကြဲရန္ အသင့္မရွိၾကတာလား။ ဟု ေမးျမန္လာပါက မည္သို႕ ေျဖဆိုၾကမည္နည္း။
အခ်ဳပ္ဆိုရေသာ္ တမန္ေတာ္ေမြးေန႕တြင္ ျပဳက်င့္သမွ်ေသာ မေကာင္းမႈ႕တို႕အား အျမစ္လွန္ပစ္ရန္အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႕၏ လမ္းျပမ်ားျဖစ္ၾကေသာ သာသနာ့အၾကီးအကဲမ်ား မြဖ္သီဆာဗ္ၾကီးမ်ားသည္ တမန္ေတာ္ေမြးေန႕အား ဗစ္(ဒ္)အသ္ဟူ၍ သတ္မွတ္ကာ မျပဳပုိင္ေသာအရာျဖစ္ေၾကာင္း တရားေတာ္လာ ကိစၥမဟုတ္ေၾကာင္း ေရွာင္က်ဥ္ရမည့္အရာျဖစ္ေၾကာင္း သတ္မွတ္ေျပာဆိုၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေအာက္တြင္ တမန္ေတာ္ေမြးေန႕ အေပၚအေျခခံ၍ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ဆိုးက်ိဳးမ်ားအခ်ိဳ႕ကို တင္ျပေပးရင္း တမန္ေတာ္ေမြးေန႕ႏွင့္ အစၥလာမ္ ဟူေသာ ပို႕စ္အား နိဂုဏ္းခ်ဳပ္လိုက္ပါသည္။
- ၁။ ထိုေန႕တြင္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) လာသည္ဟု ေျပာဆို၊ ခံယူျခင္း၊
- ၂။ ပရ္ဒါမဲ့ အမ်ိဳးသမီးမ်ား တက္ေရာက္ျခင္း၊
- ၃။ အမ်ိဳးသမီး၊ အမ်ိဳးသား ေရာေနွာသြားျခင္း၊
- ၄။ တမန္ေတာ္ ဝဖာသ္ျဖစ္မႈ႕အပၚ ဝမ္းနည္းရမည့္အစား ေပ်ာ္ရႊင္ေနသည္ဟု သက္ေရာက္ျခင္း၊
- ၅။ ေရႊေခတ္ရွိ ဆြဟာဗဟ္၊ သာဗီအီး(န္)တို႕ မျပဳခ့ဲေသာ လုပ္ရပ္အား သာသနာ့ေဘာင္သြင္းျခင္း၊
- ၆။ အေနာက္တိုင္း ယဥ္ေက်းမႈ႕အား အတုယူျခင္း၊
- ၇။ တမန္ေတာ္ေမြးေန႕ ျပဳသျဖင့္ မိမိတို႕သာ နဗီတမန္ေတာ္ကို ခ်စ္သည္ဟု ေျပာဆိုျခင္းေၾကာင့္ ေမြးေန႕မျပဳခဲ့သူ ဆြဟာဗဟ္တို႕အား စြပ္စြဲေျပာဆိုရာေရာက္ျခင္း၊
- ၈။ အီးဒ္ ဟူေသာ သသနာ့ အသံုးအႏႈံးအား သတ္မွတ္ထားသည့္ ေန႕အျပင္ က်န္ေန႕တြင္ သံုးစြဲျခင္း၊ (ဤသည္ သဟ္ရီဖြဒ္ဒီး(န္) ဘာသာေရးကိစၥ တစ္စံုတစ္ရာအား ေျပာင္းလဲျခင္း မည္၏)
- ၉။ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ ခ်ီးမြမ္းခန္းဖြင့္ရာတြင္ ရွစ္ရ္က္ အသံုးအႏႈံးမ်ား ပါဝင္ျခင္း၊
- ၁၀။ တမန္ေတာ္၏ စီရသ္ေတာ္အား လက္ေတြ႕လိုက္နာရန္ မၾကိဳးစားပဲ ႏွစ္ပတ္လည္ ေမြးေန႕ပြဲ က်င္းပျခင္းျဖင့္ လံုေလာက္သည္ဟု သတ္မွတ္လာျခင္း၊
- ၁၁။ ေငြေၾကး အေျမာက္အမ်ားအား ျဖဳန္းတီးျခင္း၊
- ထို႕အျပင္ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ ဆိုးက်ိဳးမ်ား က်န္ရွိေနေပေသးသည္။ ဤေနရာတြင္မူ ေဖာ္ျပပါအခ်က္မ်ားကို ၾကည့္၍ သံဝဂယူရန္ လံုေလာက္မည္ဟု ယူဆမိေသာေၾကာင့္ ပို႕စ္အား အဆံုးသတ္လိုက္ရပါသည္။
وا~خر دعوانا أن الحمد لله رب العالمين
မိုအ္မင္န္တိုင္း၏ဒိုအာလုိလားသူ
ဘရွီးေလး
ေမျမိဳ႕
+ ဦး မွတ္ခ်က္ေပးခဲ့သည္။ + 1 comment
) ကုရ္အာန္ (၁၄း၅)
အလႅဟ္ေန႔ေတာ္မ်ားကို ထိုသူတို႔အားသတိေပးလ်က္ရွိေလာ႔။
ဤအာယသ္ေတာ္အား တဖ္စိရ္ဖြင့္ဆိုရာတြင္နာစာအီက်မ္း၊ မြတ္စ္နဒ္ အဟ္မဒ္ က်မ္း ႏွင့္ ဗိုင္ဟကီ ၏ ရွဴအူဗူလ္အီမာန္ တို႔၌ ဟဒီးဆ္ေတာ္တစ္ရပ္ေဖၚျပထားသည္မွာ အိဗ္ႏုကအဗ္(ရသြီ) ဆင္ျပန္သည္။ မဟာတမန္ေတာ္ျမတ္ ၾကီး(ဆြ) မိန္႔ေတာ္မူသည္မွာ အလႅဟ္ေန႔ေတာ္မ်ားသည္ အလႅဟ္အရွင္ျမတ္ေက်းဇူးျပဳေတာ္မူေသာ ေန႔ရက္ ၊အလႅဟ္သက္ေသလကၡဏာ၏ ေန႔ရက္ ပင္။ မဟာတမန္ေတာ္ ျမတ္ ၏ဖြားျမင္မႈသည္ ၾကီးမားေသာ ေက်းဇူးေတာ္ပင္ ။ (တဖ္စီရ္ ရုးဟုလ္ မအာနီက်မ္း)
(ခ) ဟဒီးဆ္
မြတ္စလင္က်မ္း၌ ကတာဒါ အန္ဆြာရီ (ရသြီ) ၏ ဆင့္ျပန္ခ်က္ ၌ ေဖၚျပထားသည္မွာ မဟာတမန္ေတာ္ျမတ္ ၾကီး(ဆြ) အား တနလာၤေန႔၌ ဆီြယာမ္ ေစာင့္ရျခင္း အေၾကာင္းအရင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းေသာအခါ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က “ ယင္းသည္ ငါတမန္ေတာ္ ၏ ေမြးေန႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း ငါကိုယ္ ေတာ္ ကို ေစလႊတ္ေတာ္မူေသာေန႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း ” ဟု ေျဖဆိုေတာ္မူ၏။
(မွတ္ခ်က္။ ဤဟဒီးဆ္ကို ကတာဒါ(ရသြီ) အျပင္ အာအိရွာ၊ အုစာမာဗင္ဇိုက္ဒ္၊ အဗူဟုရိုင္ရမ္(ရသြီ) တို႔က ဆင့္ျပန္ထားၾကျပီး မြတ္စလင္ ၊အဗူဒါ၀ူဒ္ ၊နဆာအီ၊ႏွင့္ မြတ္စ္နဒ္အဟ္မဒ္ က်မ္းတို႔တြင္ ေဖၚျပထား၏ ။ ဘာသာျပန္သူ)
အီဗ္ႏူအာဗာစ္ ၊ အိဗ္ႏုဂ်ာဗရ္ တို႕၏ ဆင့္ျပန္ခ်က္အရ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ သည္ ဆင္ႏွစ္ ရဗီေအာင္၀လ္လ ၁၂ရက္ေန႕ တနင္လာေန႔တြင္ ဖြားျမင္ခဲ့၏ ။ (မဟာတမန္ေတာ္ ျမတ္ၾကီး ၏ ဖြားျမင္ခဲ့သည္႔ေန႔ရက္မွာ ရဗိအုလ္ေအာင္၀လ္လ ၁၂ရက္ေန႔ျဖစ္ေၾကာင္း ၊ အိဗ္ႏုဟစ္ရွာမ္ ၏ စီရသုလ္နဗ၀ီယာက်မ္း၊ အိဗ္ႏုဂ်ရီးရ္ သုလ္ ကုဗ္ရာ က်မ္း၊ အိဗ္ႏုခြလ္ဒြမ္ ၏ သာရီးခ္က်မ္းတို႔တြင္ေဖၚျပ၏ ။ ေရွးေခတ္ သမိုင္း ပညာရွင္ အားလံုး ကလည္း တညီတညြတ္တည္း လက္ခံ၏။ ေႏွာင္းေခတ္ တြင္ မဟ္မူဒ္ပါရွား၊ အလ္ဖလကီ ၏ နကၡတၱ နည္းျဖင့္ ျပန္လည္ စိစစ္မႈကို ရွစ္ဗ္လီႏုအ္မာနီ ႏွင့္ မဟ္မူဒ္အလ္ဒူရီ စေသာ ေႏွာင္းေခတ္ သမိုင္းပညာရွင္ တို႔က လက္ခံ၍ ရဗီေအာင္၀လ္ ကိုးရက္ဟု ဆိုၾကရာမွ ေန႔စြဲအကြဲအလြဲ ေပၚေပါက္လာျခင္းျဖစ္သည္။ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ဟိဂ်ရသ္ ေရႊ႕ေျပာင္းေတာ္မူ ရာေန႔ႏွင့္ ၀ဖားသ္ျပဳေတာ္မူရာေန႔ မွာလည္း ရဗီအုေအာင္၀လ္ ၁၂ရက္ပင္ျဖစ္သည္။ မဟာတမန္ေတာ္ျမတ္ၾကီးက မိမိ၏ေမြးေန႔ သည္ ထူးျခားေသာ ေန႔ျမတ္ ျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းဟဒီးဆ္ေတာ္က ေထာက္ျပေနသည္။
Post a Comment