ကဲ…… martyr လာပါျပီ။
မ်က္ေစ့ေတာ့ မေနာက္က်နဲ႕ဦး။ အမွန္ေတြကို ေျပာဖို႕လာတာပါ။
မွားတာမ်ားပါခဲ့ရင္ တုိက္ရုိက္လာျပီး ေျပာရံုမက ေခါင္းရုိက္ခြဲမယ္ဆိုလည္း ခံပါမယ္။
This’s my promise. Martyrs do not die.
ေအး အကယ္လို႕ မွန္ခဲ့တယ္ဆိုလို႕ရွိရင္ ရွီအာဂိုဏ္းဘာမွန္းမသိပဲ သူမ်ားေယာင္လို႕ လိုက္ေယာင္ေနတဲ့ ခ်ာတိတ္ေတြကုိ အစၥလာမ္သာသနာဖက္သို႕ လာျပီး စစ္မွန္တဲ့ အစၥလာမ္ဆိုတာကို လာေရာက္သင္ယူလိုက္ပါ လို႕ ေျပာလိုတယ္။
၁။ ဆြဟာဗဟ္သာ၀မ်ားအေပၚ ထားရွိတဲ့ ရွီအာအစ္နာအရွ္ရီယဟ္မ်ား၏ ယံုၾကည္ခ်က္။
ရွီအာမ်ား၏ ယံုၾကည္ခ်က္မ်ားသည္ ေသးသိမ္ယုတ္ညံ့မႈမ်ား၊ ဆဲဆိုတုိင္းထြာမႈမ်ား၊ ဆြဟာဗဟ္မ်ားအား ကာဖရ္ဟု ေျပာဆိုျခင္းမ်ား၊ တမန္ေတာ္၏ ခ်စ္ဇနီး ဟဇရသ္ အာေအရွာႏွင့္ ဟဖ္စဟ္သခင္မတို႕အား ဆဲဆို၊ရုိင္ျပမႈမ်ားႏွင့္ ျပည့္လွ်ံေနသည္။ ရွီအာမ်ားသည္ အခ်ိဳ႕ေသာ ဆြဟာဗဟ္မ်ားမွအပ က်န္ဆြဟာဗဟ္အားလံုးအား ကာဖရ္ျဖစ္သည္ဟု သမုတ္ခဲ့ၾကသည္။
الشيعة في الميزان:محمد جواد مغنية، دار الشروق، بيروت–القاهرة ص440 တြင္ ေရးသားထားသည္မွာ- ဆြဟာဗဟ္မ်ားတြင္ သာမာန္လူသားမ်ားကဲ့သို႕ပင္ လူဆိုး၊ လူေကာင္း၊ မွန္ကန္သူ ယုတ္ညံ့သူ ဟူ၍ရွိေပသည္။ ဤစာသားတြင္ မွန္ကန္ေသာသူႏွင့္ ေကာင္းမြန္ေသာသူမွာ ဟဇရသ္အလီႏွင့္ ရွီအာမ်ားကိုရည္ရြယ္ျပီး၊ မေကာင္းေသာသူ၊ ယုတ္ညံ့ေသာသူမွာ ဟဇရသ္ အဘူဘကရ္၊ အုမရ္၊ အြတ္စ္မာန္ رضي الله عنهم أجمعين တို႕အား ဗိုင္အသ္ယူခဲ့ၾကေသာ ဆြဟာဗဟ္မ်ားကို ရည္ရြယ္ေပသည္။ အကယ္၍ ရွီအာေတြရဲ႕ စာအုပ္မ်ားနဲ႕ ၎တို႕၏ ေအမာမ္မ်ားဖက္မွ ဆင့္ဆိုထားေသာ ဟဒီးဆ္မ်ားအား ေလ့လာမည္ဆိုပါက ဆြဟာဗာဟ္မ်ားအား ဆဲဆိုထားျခင္းမ်ားစြာကို ေတြ႕ရွိရမည္ျဖစ္သည္။
ရွီအာေရ၀ါယသ္တစ္ခုတြင္ လာရွိသည္မွာ ဆြဟာဗဟ္သံုးပါး(စလ္မာန္ ဖာရစီ၊ မစ္က္ဒါးဒ္၊ အဘူဇရ္ ဂဖာရီ رضي الله عنهم أجمعين)မွအပ က်န္ဆြဟာဗဟ္အားလံုးတို႕သည္ တမန္ေတာ္၀ဖာသ္ျဖစ္ျပီးေနာက္ မြရ္သဒ္ျဖစ္ကုန္သည္။ အခ်ိဳ႕ဆင့္ဆိုခ်က္မ်ားတြင္ ဟဇရသ္ အမ္မားရ္ ဘင္န္ ယာစိရ္ႏွင့္ အခ်ိဳ႕ဆြဟာဗဟ္မ်ားအား မြရ္သဒ္မျဖစ္သူမ်ားတြင္ ထည့္သြင္းသတ္မွတ္ထားသည္။
ကဲ….ၾကည့္။ martyr မဟုတ္တာေတြကို လုပ္ဇတ္ခင္းျပီး ေျပာေနတာလား။ ဟုတ္တာေတြကို ထုတ္ခါေျပာေနတာလား။ လွ်ာအရိုးမရွိတိုင္း တလြဲေတြေဆာ္ေနတာလား။ အေထာက္ထားေတြနဲ႕ ေျပာေနတာလား။ တစ္ခုေတာ့မွတ္ထား…….။ အေထာက္အထားမရွိပဲ martyr ပါးစပ္က တစ္ခုမွမထြက္ေစရဖူး။ martyr ေျပာတာရဲ႕ ဆန္႕က်င္ဖက္ တစ္စံုတစ္ခုမ်ား ေတြ႕ခဲ့ရင္ martyr မ်က္ႏွာနဲ႕ မင္းတို႕ဖိနပ္။
This’s my promise. Martyrs do not die.
Martyr ေျပာတာေတြကို ရွီအာစာအုပ္ေတြမွာ ၾကည့္ၾကစို႕။
ذكر الكليني عن جعفر عليه السلام:"كان الناس أهل ردة بعد النبي، صلى الله عليه وسلم، إلا ثلاثة، فقلت:من الثلاثة؟ فقال: المقداد بن الأسود، وأبو ذر الغفاري، وسلمان الفارسي".(الكافـي-الروضة- 8/245)
ဆိုလိုသည္မွာ- ကလီနီသည္ ဂ်အ္ဖရ္မွတဆင့္ တင္ျပသည္မွာ...... တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၏ေနာက္ပိုင္းတြင္ လူသံုးဦးမွအပ က်န္အားလံုး မြရ္သဒ္မ်ားျဖစ္သြားခဲ့ၾကသည္။ ကၽြႏု္ပ္က ထိုသူသံုးဦးသည္ မည္သူမ်ားျဖစ္ၾကပါသနည္း ဟု ေမးျမန္းရာ သခင္က ၁။ မစ္က္ဒါဒ္ ဘင္န္ အက္စ္၀က္ဒ္ ၂။ အဗူဇရ္ ဂဖာရီ ၃။ စလ္မာန္ဖာရစီ ျဖစ္သည္ဟု အမိန္႕ရွိခဲ့သည္။ ကာဖီက်မ္း 8/245
عن أبي جعفر عليه السلام قال:إن رسول الله صلى الله عليه وآله لما قبض صار الناس كلهم أهل جاهلية إلا أربعة: علي، والمقداد، وسلمان، وأبو ذر( بحار الأنوار:المجلسي 333،351/22، 236/28، تفسير العياشي 1/199).
ဆိုလိုသည္မွာ- အဗူဂ်အ္ဖရ္အမိန္႕ရွိသည္မွာ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) ၀ဖားသ္ျဖစ္ေတာ္မူသြားေသာအခါ လူေလးဦးမွအပ က်န္သူတို႕သည္ ဂ်ာေဟလီယဟ္၏ သားေကာင္မ်ားျဖစ္ကုန္ၾကသည္။ (ထိုသူေလးဦးမွာ) အလီ၊ မစ္က္ဒါဒ္၊ စလ္မာန္ႏွင့္ အဗူဇရ္တို႕ျဖစ္ၾကသည္။
وذكر المجلسي فـي(حق اليقين ص 522) أنه قال لعلي بن الحسين مولى له:"لي عليك حق الخدمة فأخبرني عن أبي بكر وعمر؟ فقال:إنّهما كانا كافرين، والذي يحبهما فهو كافر أيضا"
ဆိုလိုသည္မွာ- မဂ်္လီစီေရးသားတင္ျပထားသည္မွာ ..... အလီဗင္န္ ဟူစိုင္းန္အား တစ္ဦးကေလွ်ာက္ထားခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္၏အေပၚ သခင့္အား ျပဳစုရန္ တာ၀န္၀တၱရားရွိသည္။(အရဗ္တို႕၏ ရိုေသသမႈျပဳရာတြင္ သံုးႏံႈးေသာ စကား) ကၽြန္ေတာ့္အား အဗူဘကရ္၊အုမရ္ႏွင့္ ပါတ္သတ္၍ ေျပာျပပါေလ။ ထိုအခါ အလီဗင္န္ဟူစိုင္းန္ အမိန္႕ရွိသည္မွာ- မုခ်ဧကန္ ထိုသူႏွစ္ဦးသည္ ကာဖရ္သာလွ်င္ျဖစ္သည္။ ထိုသူႏွစ္ဦးအား ခ်စ္ခင္သူမ်ားသည္လည္း ကာဖရ္မ်ားပင္ျဖစ္ေခ်သည္။ ဟက္ကြလ္ရကီးန္က်မ္း 522
وفـي تفسير القمي عند قوله تعالى:"وينهى عن الفحشاء والمنكر والبغي"قالوا: الفحشاء أبو بكر، والمنكر عمر، والبغي عثمان
ဆိုလုိသည္မွာ- က်မ္းျမတ္ကြရ္အာတြင္ လာရွိသည္မွာ ““ထိုမွတစ္ပါး ထိုအရွင္ျမတ္သည္ ထင္ရွားစြာေသာ စက္ဆုပ္ရြံ႕ရွာဖြယ္မ်ားမွလည္းေကာင္း ၊ မေကာင္းမႈမ်ားမွ လည္းေကာင္း ၊ မတရားမႈမ်ားမွလည္းေကာင္း ျမစ္တားေတာ္မူေလသည္။”” ဤေနရာ၌ စက္ဆုပ္ရြံ႕ရွာဖြယ္ရာ ဆိုသည္မွာ အဗူဘက္ရ္သခင္ျဖစ္သည္။ မေကာင္းမႈ ဟူသည္မွာ အုမရ္ျဖစ္ျပီး၊ မတရားမႈဟူသည္ အြတ္စ္မာန္ျဖစ္သည္။ သဖ္စီးရ္ ကြမ္မီက်မ္း
၂။ ရွီအာမ်ားထံတြင္ ဆြဟာဗဟ္တို႕အား ႏွစ္မ်ိဳးခြဲထားမႈ႕။
ပထမအမ်ိဳးအစား။ ။ ဟဇရသ္အဗူဘက္ရ္၊ ဟဇရသ္အုမရ္ႏွင့္ ဟဇရသ္ အြတ္စ္မာန္ رضي الله عنهم أجمعين တို႕ႏွင့္ အေတြးအေခၚတူညီေသာ၊ ၎တို႕အား ေထာက္ခံအားေပးေသာ၊ ၎တို႕ကုိ ဗိုင္အသ္ယူခဲ့ေသာအုပ္စု။
ဒုတိယအမ်ိဳးအစား။ ။ ဟဇရသ္အဗူဘက္ရ္၊ ဟဇရသ္အုမရ္ႏွင့္ ဟဇရသ္ အြတ္စ္မာန္ رضي الله عنهم أجمعين တို႕၏ ေခလာဖသ္အား မေထာက္ခံပဲ ေခလာဖသ္အား ဟဇရသ္အလီႏွင့္သာ သက္ဆိုင္ေၾကာင္း၊ ေခလာဖသ္သည္ ဟဇရသ္အလီထံမွ လုယူခံထားရေၾကာင္း ေျပာဆိုခဲ့ၾကသူမ်ားအုပ္စု။ ဤအုပ္စု၏ အေရအတြက္၊ အမည္နာမႏွင့္ ပါတ္သတ္၍ ရွီအာတို႕ထံတြင္ အကြဲအလြဲရွိေသာလည္း ဆြဟာဗဟ္သံုးဦး၏ အမည္နာမတြင္ အကြဲလြဲမရွိေပ။ ထိုဆြဟာဗဟ္သံုးဦးမွာ- ၁။ မစ္က္ဒါဒ္ ဘင္န္ အက္စ္၀က္ဒ္ ၂။ အဗူဇရ္ ဂဖာရီ ၃။ စလ္မာန္ဖာရစီ တို႕ျဖစ္သည္။
၃။ မိခင္မြန္ၾကီး ဟဇရသ္အာေအရွာ သခင္မၾကီးႏွင့္ ပါတ္သတ္၍ သြားပုပ္ေလလြင့္ ေျပာဆိုမႈ။
အကယ္၍ မိတ္ေဆြမ်ားအေနႏွင့္ ကိုယ္တိုင္ ရွီအာတို႕၏ စာအုပ္မ်ားႏွင့္ ၎တို႕၏ သြားပုပ္ေလလြင့္ ေျပာဆိုထားေသာ ဆင့္ဆိုခ်က္မ်ားအား ေလ့လာမည္ဆိုပါက မိခင္မြန္ၾကီး ဟဇရသ္အာေအရွာသခင္မ၏ အီမာန္၊ ကိုယ္က်င့္တရား၊ သန္႕ျပန္႕စင္ၾကယ္မႈ၊ မွန္ကန္မႈတို႕အား လုပ္ၾကံစြပ္စြဲ၊ မတရားေျပာဆိုထားသည္ကိုသာ ေတြ႕ရမည္ ျဖစ္သည္။ သခင္မၾကီးအား ကာဖရ္ျဖစ္သည္ဟု ေျပာဆိုထားေသာ ရွီအာပညာရွင္မ်ားစြာ ရွိသည္။ ဤေခတ္တြင္လည္း အီရတ္ႏိုင္ငံမွ မြဂ်္သဗာ ရွီရာဇီ..... ကူ၀ိတ္ႏိုင္ငံမွ ယာစိရ္ဟဘီးဘ္........ အီဂ်စ္ႏိုင္ငံမွ ဟစန္ ရွဟာသဟ္တို႕သည္ အဓိက သရုပ္ေဆာင္မ်ားျဖစ္သည္။
ဟစ္ဂ်္ရီ ၁၄၃၁ ရမဇန္လ ၁၇ ရက္ ေသာၾကာေန႕ 27/AUG/2010 အဂၤလန္ႏိုင္ငံလန္ဒန္ျမိဳ႕၌ هيئة خدام المهدي အမည္ျဖင့္ အခန္းနားတစ္ခု က်င္းပခဲ့သည္။ ထိုအခန္းနား က်င္းပမႈ၏ အေၾကာင္းအရင္းမွာ ထိုေန႕ရက္တြင္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၏ ခ်စ္ဇနီး ဟဇရသ္အာေအရွာ သခင္မၾကီး အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အမိန္႕ေတာ္ခံယူေတာ္မူခဲ့သည္။ ထို႕အတြက္သာလွ်င္ ၎တို႕သည္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ထိုအခန္းနားအား ခမ္းနားစြာက်င္းပခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုအခန္းနား၌ ရွီအာအၾကီးအကဲမ်ားလည္းတတ္ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။ ထိုထဲတြင္ ကာဖရ္၊ ဇင္န္ဒီးက္၊ ခါစိရ္ ခဗီးဆ္ (ယာစိရ္ ဟဘီးဘ္) ဆိုေသာ လူတစ္ေယာက္က ဟဇရသ္အာေအရွာႏွင့္ ပါတ္သတ္၍ ဤကဲ့သို႕ ေျပာဆိုသမုတ္ခဲ့သည္။ ***عاءشة في النار အာေအရွာသည္ ဂ်ဟႏၷမၼီျဖစ္သည္ဟု ရိုင္းျပစြာ သမုတ္ခဲ့သည္။
အာေအရွာသည္ အလႅာဟ္ႏွင့္ တမန္ေတာ္၏ ရန္သူျဖစ္သည္။
***အာေအရွာသည္ တမန္ေတာ္ျမတ္အား သတ္ျဖတ္ျခင္းျဖင့္ မိမိ၏အျပစ္မ်ားအား ျပည့္၀ေစခဲ့သည္။
***အာေအရွာသည္ ဟဇရသ္ဖာေသြမဟ္သခင္မအား ငိုေၾကြးရသည္အထိ ညွင္းပန္းႏွိပ္စက္မႈ ျပဳခဲ့သည္။
***အာေအရွာသည္ အလီသခင္ႏွင့္ ဖာေသြမာသခင္မတို႕၏ ၀ဖားသ္ျဖစ္မႈအေပၚ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္ခဲ့သည္။
***အာေအရွာသည္ ဟစန္သခင္၏ ဂ်နာဇဟ္အား မွ်ားျဖင့္ ပစ္ခတ္ခဲ့သည္။
***အာေအရွာသည္ မြတ္စ္လင္မ္ သံုးေသာင္း သတ္ျဖတ္ခံရမႈတြင္ အဓိကတရားခံျဖစ္သည္။
***အာေအရွာသည္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၏ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားအား လုပ္ၾကံေျပာဆိုခဲ့သည္။
***အာေအရွာသည္ မာရိယဟ္ ကစ္ဗ္သြီယဟ္သခင္မအား ေဇနာက်ဴးလြန္သူ၊ မဟုတ္မတရားေျပာဆိုသူဟု စြပ္စြဲခဲ့သည္။
ထို႕ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ ၎ခဗီးဆ္အား ကူ၀ိတ္ႏိုင္ငံမွ နယ္ႏွင္ဒဏ္ေပးခဲ့ရာ အဂၤလန္ႏိုင္ငံ၌ သြားေရာက္ခုိလႈံေနထိုင္ေနခံရသည္။ ယခုကဲ့သို႕ ရိုင္းစိုင္းစြာ သြားပုပ္ေလလြင့္ေျပာဆိုမႈမ်ားသည္ ရွီအာမ်ားအဖို႕ အသစ္အဆန္းမဟုတ္ေပ။ နိစၥဓူ၀ ျပဳမူက်င့္ၾကံေနရေသာ ကိစၥသာလွ်င္ျဖစ္သည္။
يقول شيخ الطائفة لدى الشيعة أبو جعفر الطوسي في (كتابه الاقتصاد فيما يتعلق في الاعتقاد ص 36):"عائشة كانت مصرة على حربها لعلي، ولم تتب وهذا يدل على كفرها وبقائها عليه".(وذكر ذلك البياضي في الصراط المستقيم 1/187).
ဆိုလုိသည္မွာ- အာေအရွာသခင္မသည္ အလီသခင္ႏွင့္ စစ္မက္ျဖစ္ပြါးရန္သာ ျမဲျမံစြာရပ္တည္ခဲ့သူျဖစ္သည္။ ထို႕အျပင္ (မိမိလုပ္ရပ္အေပၚ ေနာင္တရကာ) ေသာင္ဗဟ္လည္း မလုပ္ခဲ့ေပ။ ဤကိစၥသည္ အာေအရွာသခင္မ ကာဖရ္ျဖစ္ေၾကာင္းကို ညႊန္ျပေနသည္။ အစ္က္ေသစြာဒ္က်မ္း စာမ်က္ႏွာ ၃၆။ ေစြရာသြလ္မြစ္သကီးမ္ တြဲ၁၊ စာမ်က္ႏွာ ၁၈၇။
(ဒီေန႕ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ဒီေလာက္နဲ႕ပဲ ရပ္နားလိုက္ပါတယ္။ အင္န္ရွာအလႅာဟ္ ဤအေၾကာင္းအရာႏွင့္ပတ္သတ္၍ ဆက္လက္ေရးသားေပးသြားဖို႕ ၾကိဳးစားေပးပါ့မယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေရးထားတဲ့စာေတြ အားလံုးက ကၽြန္ေတာ့္အာေဘာ္မဟုတ္ပဲ ရွီအာမ်ား၏ က်မ္းစာမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္တင္ျပထားျခင္းျဖစ္သည္။ ဤသည္ကို လာ၍ ရွီအာဂိုဏ္းအား ပုတ္ခတ္ေျပာဆိုသည္ဟု မထင္ေစလုိပါ။ အမ်ားအက်ိဳးကို ေရွးရႈ႕၍ ၎တို႕၏ က်မ္းစာမ်ားအား မဖတ္ခ်င္ေသာလည္း ဖတ္၊ ၎တို႕၏ သမုတ္မႈမ်ားအား မေရးခ်င္လည္း ေရးသားေနျခင္းသာျဖစ္သည္။ သို႕မွသာ အေမွာင္က်ေနေသာသူမ်ား အလင္းကို ေတြ႕ျမင္၍ အလင္းရွိရာသို႕ ေလွ်ာက္လွမ္းလာႏိုင္မည္ျဖစ္သလို အလင္း၌ေလွ်ာက္လွမ္းေနၾကသူမ်ားသည္လည္း အေမွာင္ကိုျမင္၍ ဆိုးရိမ္ထိတ္လန္႕ သတိခ်ပ္မိသြားမည္ျဖစ္သည္။)
မြတ္စ္လင္မ္ညီေနာင္မ်ားအား ေလးစားလွ်က္
Martyr
(Martyrs do not die)
Post a Comment