အသိေပးျခင္း
က
Home » , » ဗစ္ဒ္အသ္တိုက္ဖ်က္ေရး ဒို႕အေရး(၃)

ဗစ္ဒ္အသ္တိုက္ဖ်က္ေရး ဒို႕အေရး(၃)



نحمده ونصلي على رسوله الكريم أما بعد ! فقال رسول الله صلي الله عليه وسلم إن خير الأمور عوازمها وشر الأمور محدثاتها وكل بدعة صلالة أو كما قال صلي الله عليه وسلم

ေလးစားအပ္ပါေသာ ဆရာမ်ား၊ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးရေသာ ေက်ာင္းသားမ်ား......
ကၽြႏု္ပ္သည္ မိန္႕ခြန္းေျပာၾကားရန္၊ တရားေဟာၾကားရန္အတြက္ ယခု ထိုင္ေနသည္ မဟုတ္။ ငိုယိုရန္အတြက္သာ ထိုင္ေနျခင္းျဖစ္၏။ မိမိအေျခအေနႏွင့္ ပတ္သတ္၍ ဝမ္းနည္းေၾကာင္း၊ ပူေဆြးေသာကေရာက္မိေၾကာင္းကို ထုတ္ေဖာ္ျပသရန္အတြက္သာ ထိုင္ေနျခင္းသာျဖစ္၏။ ကၽြႏ္ုပ္တို႕ သိရသည္မွာ- အသင္တို႕သည္ ဗိုခါရီခသမ္သိမ္းျပီးေနာက္ ကဆီဒဟ္မ်ား ဖတ္ၾကမည္။ အေကၽြး အေမြးမ်ား ျပဳၾကမည္။ တီထြင္ဖန္တီးထားေသာ လမ္းမွားလုပ္ရပ္မ်ားကို လုပ္ၾကမည္။ အမွန္စင္စစ္ ထိုသို႕ ျပဳလုပ္ျခင္းမွာ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕၏ သာသနာ့ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ အၾကီးအကဲမ်ား ေရြးခ်ယ္ေလွ်ာက္လွမ္း သကဲ့သို႕ မဟုတ္။ အၾကီးအကဲမ်ားသည္ ဤကိစၥႏွင့္ ပတ္သတ္၍ ဖံုးကြယ္သိုဝွက္စြာသာ ျပဳၾက၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ၎တို႕၏ ႏွလံုးသားတြင္ إخلاص (အစ္ခ္လာစ္) (တင္းျပည့္က်ပ္ျပည့္) ရွိေနသည္။ မည္သည့္လုပ္ရပ္မဆို إخلاص (အစ္ခ္လာစ္)ႏွင့္ ဆက္စပ္ေနပါက ထိုအလုပ္တြင္ ဖံုးကြယ္သိုဝွက္မႈ႕ကို အေလးထား အေရးတယူျပဳသင့္သည္။ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕၏ သာသနာ့ ပညာရွင္ အၾကီးအကဲမ်ားသည္ ဤဗိုခါရီခသမ္သိမ္းျခင္းအား ေပၚေပၚလြင္လြင္ ထင္ထင္ရွားရွား အမ်ားသိေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္းႏွင့္ ကဗ်ာအလကၤာဖတ္ရြတ္၍ ေပ်ာ္ပြဲမ်ားျပဳျခင္းမွ ေရွာင္ရွားခဲ့ၾကသည္။

ေမာင္လာနာ အရွ္ရဖ္အလီ ထာနဝီ ဆားဗ္အား အြမၼသ္တစ္ရပ္လံုးမွ ဟကီမြလ္အြမၼသ္ဟု ေခၚေဝၚ တင္စားၾကသည္။ အဘယ္မွ် ၾကီးက်ယ္ေသာ အာလင္မ္ျဖစ္ခဲ့သနည္း။ စာအုပ္ေပါင္း ၁၃၀၀ ေရးသားခဲ့သည္ဟု ေျပာစမတ္ျပဳခံခဲ့ရသည္။ ဘာသာရပ္တိုင္းတြင္ စာအုပ္မ်ား ေရးသားခဲ့သည္။ အလြန္ထင္ရွား ေက်ာ္ၾကားေသာ၊ တစ္ဖက္ကမ္းခတ္ ထူးခၽြန္ခဲ့ေသာ အာလင္မ္ တစ္ပါးျဖစ္ခဲ့ရာ ႏွစ္ေပါင္းေလးရာအတြင္း ေမာင္လာနာ အရွ္ရဖ္အလီ ထာနဝီကဲ့သို႕ ပညာရွင္ တစ္ပါးမွ မေပၚထြန္းခဲ့ဟု ဆိုႏိုင္ေပသည္။ ဒီယိုဗန္ေက်ာင္းတြင္ ပညာ့ႏို႕ခ်ိဳရည္ ေသာက္သံုး၍ အာလင္မ္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ အာလင္မ္ဘဲြ႕ေပးရန္ အခ်ိန္နီးကပ္လာေသာအခါ ဟဇရသ္ ထာနဝီ သခင္ၾကီးသည္ မိမိအတန္းေဖာ္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားအား အတူေခၚကာ ဆရာျဖစ္ေတာ္မူေသာ ဟဇရသ္ ေမာင္လာနာ ယအ္ကူးဗ္ဆားဗ္ထံ ဝင္ေရာက္ခစားကာ ဤသို႕ ေလွ်ာက္တင္ခဲ့၏။ ဆရာၾကီးခင္ဗ်ားးးး ဤ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္အား ရပ္တန္႕ေတာ္မူပါ။ သို႕မဟုတ္ပါက ကၽြန္ေတာ္တို႕ကဲ့သို႕ လူမ်ားအား ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္အခန္းအနားျပဳ၍ ဘြဲ႕လက္မွတ္မ်ားေပးျခင္းျဖင့္ ေက်ာ္ငးေတာ္ၾကီး နာမည္ ပ်က္သြားရပါလိမ့္မည္။ ထို႕အျပင္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕အား ဘြဲ႕လက္မွတ္ မခ်ီးျမွင့္ပါႏွင့္။ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕သည္ ဤဘဲြ႕လက္မွတ္ႏွင့္ ထိုက္တန္ၾကသူမ်ား မဟုတ္ပါ။

ေမာင္လာနာ အရွ္ရဖ္အလီ ထာနဝီ ဆားဗ္သည္ အလြန္ၾကီးက်ယ္ေသာ ျပိဳင္စံရွား အာလင္မ္ၾကိး တစ္ပါး ျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း မိမိႏွင့္ ပတ္သတ္၍ အေတြးအေခၚမွာ ဤသို႕ ျဖစ္ခဲ့၏။ ထို႕ေၾကာင့္ ပင္လွ်င္ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္က ၎အား အဘယ္မွ် ျမင့္မားေသာ အဆင့္အတန္း ခ်ီးျမွင့္ေျမွာက္စားခဲ့သည္ကို ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕ ၾကည့္ရႈ႕ႏိုင္ေပသည္။

ဟဇရသ္ ရွာဟ္အဗ္ဒြလ္ဂနီ ဖူးလ္ပူရီဆားဗ္သည္ ဟဇရသ္ထာနဝီ၏ ခလီဖဟ္မ်ားအနက္မွ တစ္ပါးအပါအဝင္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕၏ ဖသဟ္ပူရီးဆားဗ္ (ဟဇရသ္ ရွာဟ္ဝစြီယြလႅာဟ္ ဖသ္ဟ္ပူရီးဆားဗ္အား ဆိုလုိျခင္းျဖစ္သည္။) အမိန္႕ရွိခဲ့သည္။ ဟဇရသ္ ေမာင္လာနာ အဗ္ဒြလ္ဂနီဆားဗ္ သည္ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာေသာသူတုိ႕အနက္မွ တစ္ဦးျဖစ္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာေသာ သာသနာ့ ပညာရွင္၊ သူေတာ္စင္မ်ားအနက္မွ ရွားပါးတစ္ဦးျဖစ္သည္။ ဟဇရသ္ ဖသဟ္ပူရီသည္ မ်ားစြာေသာ သသနာ့ပညာရွင္မ်ားအား ေမာ္လဝီ ထက္ပို၍ ဂုဏ္ပုဒ္တပ္ကာ ေခၚေလ့မရွိ။ ေမာ္လဝီ သြိဳင္ယစ္ဗ္၊ ေမာ္လဝီ အလီျမားန္၊ ေမာ္လဝီ မန္ဇူးရ္၊ ေမာ္လဝီ အဗ္ရားရ္ ဟူ၍သာ ေခၚေလ့ရွိသည္။ သို႕ေသာ္ ဟဇရသ္ ဖူးလ္ပူရီ၏ နာမည္အား ဟဇရသ္ ေမာင္လာနာ ဟု ေခၚေတာ္မူခဲ့သည္။ ၾကီးက်ယ္လွပါေသာ သသနာ့ ပညာရွင္မ်ား ၾကြျမန္းလာပါက ဟဇရသ္ ဖသဟ္ပူရီးသည္ စာသင္ခံု(မက္စ္နက္ဒ္)မွ ဆင္း၍ ေတြ႕ေလ့မရွိ။ ထိုင္ေနျမဲသာ ထိုင္ေနေလ့ရွိ၏။ ေရာက္လာေသာ သာသနာ့ပညာရွင္မ်ားသည္ ဝပ္တြား၍ ရိုေသသမႈ႕ျဖင့္ ဆရာၾကီးေရွ႕တြင္ ထိုင္ၾကသည္။ သို႕ေသာ္ ဖူးလ္ပူရီး ဆားဗ္ ၾကြျမန္းလာပါက ဟဇရသ္ ဖသဟ္ပူရီးသည္ မိမိႏွင့္အတူ စာသင္ခံုတြင္ ေနရာေပး၍ ထိုင္ေစခဲ့သည္။

ဟဇရသ္ ဖူးလ္ပူရီးဆားဗ္ အမိန္႕ရွိခဲ့သည္။ လံုမပ်ိဳေလး တစ္ဦး၏ မဂၤလာေဆာင္ ျဖစ္ခဲ့၏။ ထံုးလမ္းစဥ္လာ ရွိသည္မွာ- သူတုိ႕သမီးအား ခ်ယ္သမႈ႕ျပဳရန္ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းမ်ား လာၾကရ၏။ အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အဖံုဖံု အလွအပမ်ား ဆင္ျမန္းေပးၾကရ၏။ သို႕ျဖစ္ေပရာ လံုမပ်ိဳေလး၏ သူငယ္ခ်င္းမ်ား ေရာက္လာျပီး ေရခ်ိဳး သန္႕စင္ေပးၾကေတာ့သည္။ လွပထည္ဝါေသာ အဝတ္မ်ား ဆင္ျမန္းေပးခဲ့ၾကသည္။ လက္ဝတ္ရတနာမ်ား လည္း ဝတ္ဆင္ေပးခဲ့ၾကသည္။ အခ်ဳပ္ဆိုရေသာ္ အေကာင္းမြန္ဆံုး၊ အလွပဆံုးျဖစ္ေအာင္ ခ်ယ္သေပးခဲ့ၾကသည္။ ထိုသို႕ ခ်ယ္သျပင္ဆင္ေပးျပီးေနာက္ လံုမပ်ိဳေလးအား ခ်ီးမြန္းေျမာက္စားေျပာဆို ၾကေတာ့ေလသည္။ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က နင္အရမ္းကို လွေနတာပဲ ဟူ၍ ေျပာေလရာ ေနာက္တစ္ေယာက္က ေနာက္တစ္မ်ိဳး၊ ေနာက္တစ္ေယာက္က ေနာက္တစ္မ်ိဳးျဖင့္ လံုမပ်ိဳေလးအား ခ်ီးမြန္းေနၾကသည္။ ထိုသို႕ ခ်ီးမြန္းေနသည္ကို ၾကားျပီး လံုမပ်ိဳေလး၏ ပါးျပင္ထက္ မ်က္ရည္ျမစ္ႏွစ္စင္း တသြင္သြင္စီးလာေတာ့ေလသည္။ သူငယ္ခ်င္းမ်ားက ဘာျဖစ္တာလဲကြာ ဒါက ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္၊ ၾကည္ႏူးဖြယ္ ေကာင္းတဲ့ ကိစၥပဲေလ... မငိုပါနဲ႕ကြာေနာ္ ဟု ႏွစ္သိမ့္ေျပာဆို ရင္း ေမးျမန္းၾကခဲ့ၾကသည္။ ထိုအခါ လံုမပ်ိဳေလးက- ငါအရမ္း စိုးရိမ္ေနတယ္ဟာ... သူတို႕သားအတြက္ ဒီလိုေၽႊြ အေပၚယံ ခ်ယ္သမႈ႕ေတြေတာ့ လုပ္လိုက္ပါျပီ... ဒါေပမယ့္ သူ႕ကို ဘယ္လုိ သက္ေရာက္ေစမလဲ ဆိုတာ မသိရဖူး။ လွတယ္ထင္မလား ဘယ္လိုထင္ေနမလဲမသိဖူး။ နင္တို႕ ခ်ီးမြမ္းတာတာေတြကို ဘယ္လိုမွ အတည္ျပဳလို႕ မရဖူးေလ.. ေယာက္က်ားက င့ါကို ခ်ီးမြမ္းတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဝမ္းသာပီတိျဖစ္ရမွာေပါ့.. ဟု ျပန္လည္ ေျပာဆိုခဲ့ေလသည္။ ဟင္ဒီစကားပံုတစ္ခုရွိသည္မွာ- သူတို႕သား လိုလားႏွစ္သက္သူသာလွ်င္ ဇနီးသည္ ျဖစ္ရ၏။ ကၽြႏ္ုပ္တို႕သည္လည္း ထိုသို႕ပင္ စဥ္းစားေတြးေခၚ သံုးသပ္သင့္ေပသည္။ သူေတာ္စင္ ဆရာ့ဆရာမ်ား လက္ခံေပးႏိုင္မည္ေလာ ဟူ၍ စဥ္းစားမိခဲ့ၾကပါလွ်င္ ကၽြႏု္ပ္တို႕၏ လုပ္ရပ္မ်ားသည္ အျခားပံုစံ ျဖစ္သြားေပလိမ့္မည္။ ယခုကဲ့သို႕ ခံုေပါက္၊ ျမဴးတူး ေပါက္က ရေလးဆယ္ ျပဳလုပ္ၾကမည္ မဟုတ္ေတာ့ေပ။

ဗိုခါရီက်မ္း ဖတ္ရြတ္မႈ႕ ျပီးဆံုးျခင္း အခန္းအနားအတြက္ အသင္တို႕သည္ ဤလုပ္ရပ္အဖံုဖံု အား ျပဳလုပ္ၾကသည္။ ဗိုခါရီက်မ္းအား ေအမာမ္ဗိုခါရီသခင္ၾကီးက မည္သို႕ ျပဳစုေရးသားခဲ့ပါသနည္း။ ခုႏွစ္သိန္းေသာ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားမွ ၃၅၀၀ခန္႕ေသာ ဟဒီးဆ္ကို ေရြးခ်ယ္၍ ျပဳစုေရးသားခဲ့၏။ ထိုသို႕ ေရြးခ်ယ္မႈ႕ျပဳရာတြင္လည္း ၁၆ ႏွစ္တိုင္ ၾကာေညာင္းခဲ့ေလသည္။ ႏွစ္ပတ္လည္လံုး ရိုဇာဥပုဒ္ ေစာင့္ထိန္းခဲ့ရွာသည္။ ထို႕အျပင္ ဟဒီးဆ္တစ္ပုဒ္ မေရးသားမွီ ေရခ်ိဳး၍ နမားဇ္ႏွစ္ရကသ္ ရြတ္ဖတ္ေတာ္မူခဲ့၏။ ႏွလံုးသားတြင္ (ေရးသားမည့္ ဟဒီးဆ္ႏွင့္ ပတ္သတ္၍ ႏွမ္းေစ့ခန္႕မွ်) သံသယ မရွိေတာ့မွ ထိုဟဒီးဆ္ေတာ္အား ဗိုခါရီက်မ္းတြင္ ေရးသားခဲ့၏။ ထိုသို႕ျဖင့္ ဗိုခါရီက်မ္းေရးသားရာတြင္ နဖ္လ္ နမားဇ္ေပါင္း ၇၀၀၀၀၀(ခုႏွစ္သိန္း) ကိုလည္းေကာင္း၊ ၁၆ႏွစ္တုိင္ ရိုဇာဥပုဒ္ ေစာင့္ထိန္းျခင္းကို လည္းေကာင္း ျပဳေတာ္မူခဲ့သည္။ ထိုသို႕ ရိုဇာေစာင့္ထိန္းခဲ့သည္ကိုလည္း အိမ္သူအိမ္သားမ်ား မသိရွိေအာင္ ဖံုးကြယ္ထားေတာ္မူခဲ့၏။ အစားအေသာက္မ်ား ယူလာၾကပါက (ရိုဇာေစာင့္ထိန္းထားသည့္ အတြက္) ျပန္လည္ေပးလိုက္ျခင္း မျပဳခဲ့။ အစားအေသာက္လာေပးသူ ျပန္သြားသာအခါမွ ဆာေလာင္ မြတ္သိပ္ေနသူ ဆင္းရဲသားတစ္ဦးအား ေခၚ၍ တိတ္တဆိတ္ ေကၽြးေမြးေတာ္မူခဲ့သည္။ ဤနည္းအတိုင္း ဗုိခါရိက်မ္းေတာ္ာကီးအား အစ္ခ္လာစ္အျပည့္ႏွင့္ ေရးသားခဲ့ရာ မည္ကဲ့သို႕ လက္ခံျခင္း ခံခဲ့ရသနည္း။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ ကုရ္အာန္ျပီးလွ်င္ အမွန္ဆ့ုးေသာ က်မ္းတစ္ေဆာင္အျဖစ္ မွတ္ယူခံရသည္။
أصح الكتب بعد كتاب الله عز وجل الصحيح للإمام البخاري ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ما تحت أديم السماء مثله ဟူ၍လည္းေကာင္း ေျပာစမတ္ျပဳခံခဲ့ရသည္။ အဓိပၸါယ္မွာ- က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္ ျပီးလွ်င္ အမွန္ကန္ဆံုး၊ အတိက်ဆံုးက်မ္းမွာ ေအမာမ္ဗိုခါရီ၏ စြဟီးဟ္က်မ္းပင္ျဖစ္သည္။ မိုးေကာင္းကင္ျပာၾကီးေအာက္တြင္ ဗိုခါရီကဲ့သို႕ စာအုပ္တစ္အုပ္ မရွိေပ။ ဤသုိ႕ လက္ခံႏွစ္သက္ခံခဲ့ ရျခင္းႏွင့္ အဆင့္အတန္း ျမင့္မားသြားျခင္းတို႕သည္ ေအအမ္ဗိုခါရီ၏ အစ္ခ္လာစ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ မဂၤလာေကာင္းခ်ီး၊ ရလဒ္မ်ားပင္ ျဖစ္ေပသည္။

ကၽြႏု္ပ္တင္ျပေနသည္မွာ- ယခု ကၽြႏ္ုပ္သည္ ဤေနရာ၌ မိန္႕ခြန္းေျပာၾကားရန္ ထိုင္ေနသည္မဟုတ္။ ငိုယိုရန္သာ ထိုင္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ အသင္တုိ႕သည္ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕၏ ေခါင္းေဆာင္ၾကီးမ်ား၊ သာသနာ့ ပညာရွင္ အၾကီးအကဲမ်ား ျပဳက်င့္ခဲ့ေသာ လမ္းစဥ္ႏွင့္ ေသြဖီ၍ ဗစ္ဒ္အသ္တစ္ခုအား က်ဴးလြန္ေနၾကသည္။ လမ္းစသ္အသစ္တစ္ခုအား တီထြင္ေနၾကသည္။ ဆရာသခင္ၾကီးမ်ားသည္ (ဗိုခါရီ ခသမ္သိမ္းပြဲအတြက္) ကဆီဒဟ္မ်ားမဖတ္ရြတ္ခဲ့ၾက။ (ထိုသို႕ ဗိုခါရီ ခသမ္သိမ္းပြဲအတြက္) ကဆီဒဟ္မ်ား ဖတ္ရြတ္ျခင္းသည္ ဆရာသခင္ၾကီးမ်ား၏ လမ္းစဥ္ႏွင့္ ဆန္႕က်င္ေနေသာ ဗစ္ဒ္အသ္တစ္ခုသာ ျဖစ္၏။ ထို႕အျပင္ အသင္တုိ႕သည္ မိမိတို႕ ျပဳလုပ္ရန္ ရွိေသာ ကိစၥတစ္ခုႏွင့္ ပတ္သတ္၍ ေက်ာင္းတာဝန္ခံမ်ားအား (ျပဳလုပ္ခြင့္ရွိသည္ မရွိသည္ကို) ေမးျမန္းသင့္ေပသည္။ ခြင့္ေတာင္းသင့္ေပသည္။ ေခါင္းေဆာင္၏ အမိန္႕နာခံျခင္းသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႕ ျပဳက်င့္ရမည့္ ဖရဇ္တာဝန္မ်ားအနက္ တစ္ရပ္ျဖစ္ေပသည္။ ဟဒီဆ္ေတာ္ျမတ္တြင္ ဤသို႕ လာရွိထားသည္ မဟုတ္ပါသေလာ။
عليكم بالسمع والطاعة وإن أمر عليكم عبد حبشي ဆိုလုိသည္မွာ- ဟဗ္ရွီ(ကပၸလီ)ေက်းကၽြန္တစ္ဥိး အသင္တို႕အား ဥိးစီးဥိးေဆာင္ ျပဳေနလင့္ကစား အမိန္႕စကားနာခံျပီး လို္ကနာက်င့္သံုးၾကေလကုန္။ (အျခား) ဟဒီးဆ္ေတာ္ တစ္ပုဒ္တြင္ ဤသို႕ လာရွိထား၏။ عن العرباض بن سارية قال صلى بنا رسول الله صلى الله عليه وسلم ذات يوم ثم أقبل علينا بوجهه فوعظنا موعظة بليغة ذرفت منها العيون ووجلت منها القلوب فقال رجل يا رسول الله كأن هذه موعظة مودع فأوصنا فقال أوصيكم بتقو الله والسمع والطاعة وإن كان عبدا حبشيا فإنه من يعش منكم بعدي فسيري اختلافا كثيرا فعليكم بسنتي وسنة الخلفاء الراشدين المهديين تمسكوا بها وعضوا عليها بالنواجذ وإياكم ومحدثات الأمور فإن كل محدث بدعة وكل بدعة ضلالة
ဆိုလုိသည္မွာ- တေန႕တြင္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕အား ဦးေဆာင္ျပဳ၍ နမားဇ္ဝတ္ျပဳျပီးေနာက္ ကၽြႏ္ုပ္တို႕ဖက္သို႕ မ်က္ႏွာလွည့္ကာ ထိေရာက္ေျပာင္ေျမာက္လွသည့္ တရားေရေအး တိုက္ေကၽြးေတာ္မူခဲ့သည္။ ထိုေဟာၾကားမႈ႕ေၾကာင့္ မ်က္ဝန္းတို႕သည္လည္း ထိန္းမႏိုင္ျဖစ္ကာ မ်က္ရည္မ်ား တသြင္သြင္ စီးခဲ့ရသည္။ ႏွလံုးသားမ်ားသည္လည္း တုန္လႈပ္ေျခာက္ျခားသြားခဲ့ရသည္။ ဆြဟာဗဟ္တစ္ဦးသည္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)အား ဤသို႕ ေလွ်ာက္ထားခဲ့ပါ၏။ အို...ျမတ္နဗီ။ ဤဆံုးမၾသဝါဒေတာ္သည္ ႏႈတ္ဆက္ခြဲခြာေနေသာသူ၏ ဆံုးမၾသဝါဒႏွင့္ တူဆင္ေန၏။ ထို႕ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕အား (သာပို၍) မွာတမ္းမႈ႕ ျပဳေပးေတာ္မူပါ။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) အမိန္႕ရွိခဲ့သည္မွာ- ငါ(နဗီသည္) အသင္တို႕အား သက္ဝါတရားထားရန္ လညး္ေကာင္း၊ အကယ္၍ အသင္တို႕အား ဟဗ္ရွီေက်းကၽြန္ အုပ္ခ်ဳပ္ေနလင့္ကစား ၎၏အမိန္႕ကို နာခံ၊လုိက္နာ၊က်င့္သံုးလည္းေကာင္း မွာတမ္းေတာ္မူသည္။ အေၾကာင္းမွာ- ငါကိုယ္ေတာ္ မရွိသည့္ေနာက္ပိုင္းတြင္ အသင္တို႕အနက္မွ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ သက္ရွိထင္ရွားရွိေနပါက ထိုသူသည္ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ ကြဲလဲြမႈ႕တုိ႕အား ေတြ႕ျမင္ရလတံ့။ ထို႕ေၾကာင့္ အသင္တို႕အေပၚ တာဝန္ရွိသည္မွာ- ငါကိုယ္ေတာ္၏ စြႏၷသ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ ခိုလဖာေအရာရွိဒီးန္ တို႕၏ လမ္းစဥ္ကို ေနာက္လုိက္ၾကေလကုန္။ စြဲျမဲစြာ ဆုပ္ကိုင္ထားၾကေလကုန္။ အံသြားမ်ားျဖင့္ ကိုက္ထားၾကေလကုန္။
(عضوا عليها بالنواجذ ဟူသည္ အရဗီေဝါဟာရ တစ္ခုျဖစ္သည္။ ၎အား ဒုကၡေရာက္ေနေသာအခါ စြဗရ္ျပဳလုပ္၍ မိမိလုပ္ေနသည့္လုပ္ရပ္အား မစြန္႕လႊတ္ရန္အတြက္လည္းေကာင္း၊ လုပ္ရပ္တစ္ခုအား ပီျပင္စြာ အေကာင္ထည္ေဖာ္ရန္အတြက္ လည္းေကာင္း၊ အရာတစ္ခုအား ရယူရန္ မက္ထားျခင္း.... စသည့္ အဓိပၸါယ္မ်ားအတြက္ ေျပာဆိုေရးသားေလ့ရွိသည္။)
ထို႕ေနာက္ အသင္တို႕ ေရွာင္ရွားရမည္မွာ- တီထြင္ဖန္တီးထားေသာ အမႈ႕ကိစၥဟူေရြ႕ပင္ ျဖစ္ေပသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ တီထြင္ဖန္တီးထားေသာ အမႈ႕ကိစၥတို႕သည္ ဗစ္ဒ္အသ္မ်ားျဖစ္ျပီး၊ ဗစ္ဒ္အသ္ဟူဟူသေရြ႕တို႕သည္ လမ္းမွားျခင္းသာျဖစ္၏။

အသင္တို႕ တစ္စံုတစ္ခု ျပဳလုပ္ရန္ (စိတ္ဆႏၵ) ျဖစ္လာပါက ေမာင္လာနာ အဗ္ဒြရ္ရဟီးမ္ဆားဗ္ အား ေမးျမန္းသင့္သည္။ ၎၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ ယူသင့္သည္။ မိမိတို႕၏ အၾကီးအကဲတစ္ဦးဦး အား ေမးျမန္းသင့္သည္။ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးတြင္ အသင္တို႕၏ ဆရာမ်ားရွိေနၾကသည္။ တစ္ဦးမွ မရွိခဲ့လွ်င္လည္း ကၽြႏ္ုပ္အား တိုက္ရုိက္ ေမးျမန္ႏိုင္သည္။ အသင္တို႕သည္ ကၽြႏ္ုပ္အား ေမးျမန္းမႈ႕ပင္လွ်င္ မျပဳလုပ္ၾကပဲ မိမိတုိ႕၏ စိတ္ဆႏၵအတိုင္း (ဤကိစၥကို) ျပဳခဲ့ၾကသည္။ မိမိအၾကီးအကဲတစ္ဦးဦးအား မသိေစရန္ ဖုံးကြယ္၍ ျပဳလုပ္ျခင္းမွာ ထိုအလုပ္ မွားယြင္းေနေၾကာင္း ျပသေနျခငး္သာ ျဖစ္၏။
ကၽြႏ္ုပ္သည္ ဤအခ်ိန္၌ မိမိ အျပစ္ကင္းရွင္းေၾကာင္း၊ တာဝန္ကင္းေၾကာငး္ကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခ်င္၏။ အသင္တုိ႕ က်ဴးလြန္ေသာ ဗစ္ဒ္အသ္တြင္ ကၽြႏ္ုပ္ႏွင့္ ခ်စ္လွစြာေသာ ေက်ာ္ငးဆရာမ်ား ပါဝင္ဆင္ႏြဲသည္ မဟုတ္။ ေက်ာင္းတာဝန္ခံမ်ားသည္ ဤကိစၥႏွင့္ ပတ္သတ္၍ ေၾကနပ္ႏွစ္သက္ၾကသည္ မဟုတ္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႕ အားလံုးသည္ အျပစ္ကင္းေၾကာငး္ ထုတ္ေဖာ္ျပသၾကမည္သာ ျဖစ္ၾက၏။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ أنا براء مما فعل خالد بن الوليد ဟူ၍ အမိန္႕ရွိသကဲ့သုိ႕ ကၽြႏ္ုပ္သည္လည္း أنا براء مما فعلوا ဟုေျပာဆို၏။ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕ အားလံုးသည္ ထိုလမ္းမွားလုပ္ရပ္အားႏွင့္ ပတ္သတ္ျခင္းမရွိ။ ထို႕အျပင္ (ယခု အသင္တို႕ျပဳေနေသာ လမ္းစဥ္သစ္သည္) ကၽြႏ္ုပ္တို႕ ေက်ာင္းေတာ္၏ မူဝါဒလည္း မဟုတ္။ ေက်ာ္းေတာ္ၾကီးတြင္ အသင္တို႕ ျပဳလုပ္ေနေသာလုပ္ရပ္မ်ား တစ္ၾကိမ္တစ္ခါပင္ မျဖစ္ခဲ့ေပ။ အသင္တို႕သည္ မပိုင္ေသာ၊ တားျမစ္ပိတ္ပင္ထားေသာ လမ္းစဥ္ျဖင့္ ေငြေၾကးမ်ား စုေဆာင္း၍ အခ်ိဳမုန္းမ်ား ေဝၾကသည္။ ျပင္ပမွ ဧည့္သည္မ်ား ဖိတ္ၾကားၾကသည္။ ဤသို႕ေသာ လုပ္ရပ္မ်ားသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႕၏ ေခါင္းေဆာင္ဆရာသခင္၊အၾကီးအကဲမ်ား၏ လုပ္ရပ္ႏွင့္ ဆန္႕က်င္ဖက္ ဗစ္ဒ္အသ္တစ္ခုသာ ျဖစ္ေတာ့ေပသည္။

ေမာင္လာနာ မဟ္မူးဒ္ဟစန္ဆားဗ္ ဒီယိုဗန္ေက်ာင္းမွ ေက်ာငး္ျပီးေသာအခါ ဆရာျဖစ္သူ ေမာင္လနာ ကာစင္မ္ နာႏိုသဝီဆားဗ္သည္ "မနက္ျဖန္မွစ၍ အသင္ျပရမည္" ဟူ၍ အမိန္႕ရွိခဲ့သည္။ ေမာင္လာနာ မဟ္မူးဒ္ဟစန္ဆားဗ္သည္ ဤအမိန္႕ေတာ္ကိုၾကားျပီးေနာက္ ထိုေနရာမွ ကိုယ္ေယာာင္ေဖ်ာက္ကာ ပံုးေအာင္းေနေတာ့ေလသည္။ ၁၅ရက္တိုင္ ရွာေဖြမႈ႕မ်ားျပဳျပီးေနာက္ တစ္ေနရာတြင္ ေမာင္လနာ မဟ္မူဒ္ဆားဗ္အား ရွာေတြ႕ရာ ဆရာၾကီးထံ ေခၚေဆာင္လာခဲ့ၾကသည္။ ဆရာၾကီးသည္ မဟ္မူးဒ္ဆားဗ္အား "အသင္ကို စာသင္ရန္ ေျပာခဲ့သည္ မဟုတ္သလား။ ဘယ္ေပ်ာက္သြားတာလဲ" ဟူ၍ ေမးျမန္းခဲ့ရာ မဟ္မူးဒ္ဆားက "ဆရာၾကီးခင္ဗ်ားးး ကၽြန္ေတာ္သည္ ဘာမွ တတ္ကၽြမ္းသူလည္း မဟုတ္။ ဘာမွ သိသူလည္း မဟုတ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဘာသင္ေပးႏိုင္မည္နည္း။" ဟူ၍ ျပန္လည္ ေလွ်ာက္ထားခဲ့၏။ ဆရာၾကီက "တတ္တာ မတတ္တာ ဘာမွလာမေျပာနဲ႕...။ အသင္ ကၽြႏ္ုုပ္စကားကို နားေထာင္ရမည္သာ ျဖစ္သည္။ သြားထုိင္ျပိး စာသင္ေပေတာ့" ဟု အမိန္႕ရွိခဲ့သည္။ စံနမူနာ အတုယူၾကေလကုန္။ ေက်ာင္းျပီးသည့္အခ်ိန္တြင္ ေမာင္လာနာ မဟ္မူးဒ္ဆားဗ္၏ အေျခအေန မည္သို႕ရွိခဲ့သနည္း။ ေမာင္လာနာ အရွ္ရဖ္အလီ ထာနဝီႏွင့္ ေမာင္လနာ အန္ဝရ္ရွာဟ္တို႕၏ ဆရာျဖစ္ခဲ့သည့္တိုင္ေအာင္ ပညာအဆင့္အတန္း ျမင့္မားခဲ့ေသာ္လည္း မိမ္ကိုယ္မိမိ မည္သို႕ ေတြးေခၚ သံုးသပ္ခဲ့သနည္း။ ကၽြႏ္ုပ္တို႕၏ အေျခအေနမွာကား ထိုဆရာသခင္ၾကီးမ်ားႏွင့္ တစ္ျခားစီပင္ ျဖစ္ေနေတာ့ေပသည္။ အသင္တို႕ထဲတြင္ ဗိုခါရီက်မ္း၏ စာေၾကာငး္တစ္ေၾကာင္းကို မွန္ကန္စြာ မဖတ္တတ္သူပင္ရွိေနသည္။ အုပ္စုတစ္စု ပ်က္စီးမႈ႕ႏွင့္ ရင္ဆိုၾကံဳေတြ႕လာလွ်င္ ၎တုိ႕ ပ်က္စီးရျခင္း၏ အေၾကာင္းခံမွာ ကစီဒဟ္မ်ား၊ ေတးဂီတမ်ား ဟစ္ျမဴးျခင္းသာ ျဖစ္ေပသည္။ (ဆိုလိုသည္မွာ- အုပ္စုတစ္စုအေပၚ အဇားဗ္ က်ေရာက္ေတာ့မည္ ဆိုလွ်င္ ထိုအုပ္စုတို႕သည္ ေတးဂီတမ်ား၊ ကမႈတ္တီးခံုျခင္း စသည့္လုပ္ရပ္မ်ားအား အတိုင္းထက္ အလြန္ ႏွစ္သက္လာၾကသည္။ ထိုေၾကာင့္ပင္လွ်င္ ၎တို႕ ပ်က္စီးခဲ့ၾကရသည္။)

ဤမိန္႕ခြန္းေတာ္မ်ား ျမြတ္ဟျပီးေနာက္ မြဖ္သီဆားဗ္သည္ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္တြင္ ေက်ာင္းသားမ်ား ရြတ္ဖတ္ရန္ ျပင္ဆင္ထားေသာ ကဗ်ာအား ေက်ာင္းပညာေရးမႈးထံမွ ေတာင္းခဲ့သည္။ "ဘာေတြ ဆိုထားလဲ ၾကည့္ထားရေအာင္...။" ဟု အမိန္႕ရွိကာ ထိုကဗ်ာအား အသံက်ယ္က်ယ္ျဖင့္ စတင္ ရြတ္ဖတ္ေတာ့ေလသည္။
ကဗ်ာ၏ ဆိုလုိရင္းမွာ-

ႏႈတ္ဆက္လိုက္ပါတယ္***ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဥယ်ာဥ္ေလးရယ္....။
စြန္႕ခြာရေတာ့မယ္***ကၽြန္ေတာ္တို႕ ပန္းျခံေလးရယ္....။
စြန္႕လႊတ္ရေတာ့မယ္***ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေနထိုင္ရာေနရာေလးရယ္....။
ခြဲခြာရေတာ့မယ္***ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေမြးရပ္ေျမေလးရယ္....။

မြဖ္သီဆားဗ္ အမိန္႕ရွိသည္မွာ- الودع ဆိုေသာ စကားလံုးအား ဝမ္းနည္းပူေဆြးမႈ႕ ထုတ္ေဖာ္ျပသရာတြင္ သံုးေလ့ရွိသည္။ ထိုအခ်က္ကို ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ သိႏိုင္သည္မွာ- ေက်ာငး္ေတာ္ၾကီးႏွင့္ ခြဲခြာရသည့္အတြက္ လြန္စြာ ဝမး္နည္းေၾကကြဲေနၾကရသည္။ သို႕ေသာ္ ေက်ာငး္သားတစ္ေယာက္တိုင္း၏ စိတ္ထဲတြင္ "အကယ္၍ စာေမးပြဲ ေမးခြန္း ဆယ္ေစာင္အား တစ္ရက္ထဲ ေျဖဆိုရလွ်င္ ေကာင္းေလစြ" ဟုသာ ေတြးေနလိမ့္မည္။ အိမ္ျပန္ရန္အတြက္ ယခုကတည္းမွ ရင္ခုန္ေစာင့္စားေနမည္သာ။ စိတ္ထဲတြင္မရွိေသာ ဝမ္းနည္းမႈ႕မ်ားအား ကဗ်ာအလကၤာတို႕ျဖင့္ ထုတ္ေဖာ္ျပသေနျပီး (ႏွလံုးသားမ်ား) အတြင္း၌ ေပ်ာ္ရႊင္ပီတိမ်ား ျဖစ္ေနၾကျခင္းသည္ ေနဖာက္တစ္မ်ိဳးသာ ျဖစ္ေပေတာ့သည္။

သာသနာ့ ပညာရွင္မ်ားသည္ ရမဇန္လျမတ္၏ ေနာက္ဆံုး ဂၽြမ္အဟ္တြင္ အလ္ေဝဒါအ္ျပဳျခင္း (ေၾကကြဲႏႈတ္ဆက္ျခင္း)အား မက္ရူးဟ္ဟု သတ္မွတ္ထားၾကသည္။ ထိုသို႕ မက္ရူးဟ္ဟူ၍ သတ္မွတ္ရျခင္း၏ ဇစ္ျမစ္မွာ- ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားတြင္ (ထိုသို႕ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္ဟု) မလာရွိျခင္းႏွင့္ ေနဖာက္ ပါဝင္ေနျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ႏွလံုးသားမ်ားတြင္ စိတ္ဆႏၵ ျဖစ္ေနသည္မွာ- ရမဇန္လျမတ္ လွ်င္ျမန္စြာ ကုန္ဆံုးသြားျပီး (ရိုဇာ၊ဥပုဒ္ေစာင့္ထိန္းျခင္းမွ) ကင္းလြတ္သြားရန္သာျဖစ္သည္။ အျမင္အားျဖင့္ လြန္စြာ ဝမ္းနည္းေၾကကြဲေၾကာင္းကို ထုတ္ေဖာ္ျပသေနျခင္း သက္သက္ပင္ ျဖစ္၏။
ထုိ႕ေနာက္ မြဖ္သီဆားဗ္သည္ ကဗ်ာအား ဖတ္ရြတ္ရင္း ဤအပိုဒ္သို႕ ေရာက္လာေသာခါ အမိန္႕ရွိ၏။

ဤကဗ်ာသည္ မွန္ကန္လြန္းလွ၏။ အမွန္ပင္ လက္မဲ့ျဖစ္ရင္း သြားေနၾကသည္။ ဤဝမ္းနည္းပူေဆြးမႈ႕မွာ စစ္မွန္ေသာ ဝမ္နည္းဖြယ္ရာတစ္ခုပင္ ျဖစ္၏။ ထိုနည္းတူစြာ ကဗ်ာအပိုဒ္ေလးငါးပိုဒ္အား ဖတ္ရြတ္ျပိးေနာက္ (ကဗ်ာစာရြက္အား) ျပန္ေပးခဲ့သည္။ ထို႕ေနာက္ ဒိုအာျပဳလုပ္ၾကရန္ အမိန္႕ရွိျပီး ဤသို႕ ေတာင္းဆု၊ဒိုအာ ျပဳခဲ့၏။ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕အား အစ္ခ္လာစ္ႏွင့္ မွန္ကန္တိက်ေသာ နားလည္သေဘာေပါက္မႈ႕အား ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူပါေစ။

ဤတြင္ မြဖ္သီဆားဗ္၏ ဘယာန္ျပီးဆံုးသြားပါသည္။

အိုအရွင္- ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္တကြ သာသနာ့ပညာရွင္မ်ား၊ သာသနာ့ညီအစ္ကို၊ေမာင္ႏွမမ်ား အားလံုးအား ဆရာသခင္ၾကီး၏ ဒိုအာတြင္ ပါဝင္အက်ိဳးသက္ေ၇ာက္ေစေတာ္မူပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕အားလံုးအား သာသနာ့အသိပညာ ၾကြယ္ဝေစျပီး အမွားအမွန္ ေဝျခားပိုင္းျဖတ္ႏိုင္စြမ္း ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူပါ။ (အာမီးန္)

ဆက္လက္၍ တင္ျပမည္မွာ- ပညာေရးမႈး၏ ခံစားခ်က္မ်ားႏွင့္ ေမာင္လာနာ မုိဟမၼဒ္ ဟမ္ဇဟ္၏ ျဖည့္စြက္ေရးသားခ်က္မ်ား ျဖစ္သည္။ ေစာင့္ေမွ်ာ္ဖတ္ရႈ႕ေပးၾကပါရန္ႏွင့္ ဒိုအာတြင္ အထူးသတိရၾကပါရန္ ပန္ၾကားရင္း ဤအပတ္ ၾကာသပေတးေန႕ ဘာသာျပန္ဆိုမႈ႕ကို ရပ္နားလိုက္ရပါသည္။
Share this article :

Post a Comment

 
က | |
ကက ၂၀၁၁. Basheerullah Farooqi - ၂၀-၁၁-၂၀၁၁
Template Modify by Creating Website
Proudly powered by Blogger