အသိေပးျခင္း
က
Home » , » ကုရ္အာန္ကေျပာေသာ ကာဖရ္မ်ားအေၾကာင္း

ကုရ္အာန္ကေျပာေသာ ကာဖရ္မ်ားအေၾကာင္း

အုိ-"မုအ္မင္န္" သက္၀င္ယုံၾကည္သူ အေပါင္းတုိ႔၊ အသင္တို႔သည္ ယဟူဒီတို႔အားလည္းေကာင္း၊ ခရစ္ယာန္တို႔အားလည္းေကာင္း၊ မိတ္သဟာယ အေဆြခင္ပြန္းမ်ား မျပဳၾက ကုန္လင့္။ ၎(ယဟူဒီႏွင့္ခရစ္ယာန္)တို႔သည္(အသင္တို႔ကိုဆန္႔က်င္ရာတြင္)အခ်င္းခ်င္း တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ယိုင္းပင္း ကူညီေသာ အေဆြခင္ပြန္းမ်ားပင္ျဖစ္ၾကေပသည္။ အမွန္ေသာ္ကားအသင္တို႔အနက္ မည္သူမဆုိ ထုိသူတို႔အား "ကလ်ာဏ"အေဆြခင္ပြန္း ျပဳလုပ္သည္ ရွိေသာ္၊ ထိုသူသည္ ဧကန္မုခ် ၎တို႔တြင္(အပါအ၀င္) ျဖစ္၏။ မလြဲဧကန္ အလႅာဟ္္ အရွင္ျမတ္သည္မတရားက်ဴလြန္သူတို႔အား တရားလမ္းမွန္သုိ႔ ပို႔ေပးေတာ္မူမည္မဟုတ္ေပ။

က်ေရာက္ပံုသမိုင္းအက်ဥ္း
ပထမအဆို- ဤအာယသ္ေတာ္သည္ အိုဟြဒ္စစ္ပြဲအျပီးတြင္ အျပန္အလွန္စကား ေျပာဆိုေနခဲ့ၾကေသာ လူပုဂၢိဳလ္ႏွစ္ဦးႏွင့္ ပတ္သက္၍ က်ေရာက္ခဲ့၏။ ပထမတစ္ဦးက ေျပာသည္မွာ- ကၽြႏ္ုပ္သည္ ထိုယဟူဒီထံသို႕သြားေရာက္ခိုလႈံကာ သူႏွင့္အတူ ယဟူဒီဘာသာဝင္အျဖစ္ ေနထိုင္လိုက္ေတာ့မည္။ ကၽြႏၤုပ္ေမွ်ာ္လင့္မိသည္မွာ ကိစၥတစ္စံုတစ္ရာျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ္၊ အခင္းအမႈ႕တစ္စံုတစ္ရာျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ္ ၎အေနႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္အား ကူညီေပးႏိုင္ေပလိမ့္မည္။ ေနာက္တစ္ဦးမွ ေျပာၾကားသည္မွာ- ကၽြႏ္ုပ္သည္ကား ရွာမ္(ဆီးရီးယား)ရွိ နစြာရာနီ(ခရစ္ယွာန္)တစ္ဦးထံသို႕ သြားေရာက္ခိုလႈံကာ ၎ႏွင့္အတူ ခရစ္ယွာန္ဘာသာကုိ သက္ဝင္ယံုၾကည္လုိက္ေတာ့မည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ေဖာ္ျပပါအာယသ္ေတာ္အား ခ်ေပးေတာ္မူကာ သတိေပးေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
အစ္ဗ္ေန႕ကစီးရ္ တြဲ ၅ စာမ်က္ႏွာ ၂၅၅ အဒ္ဒြရ္ရြလ္ မန္ဆူးရ္ တြဲ ၂ စာမ်က္ႏွာ ၅၁၅ သဖ္စီးရြဗ္ႏု ဂ်ရီးရ္ တြဲ ၁၀ စာမ်က္ႏွာ ၃၉၈
ဒုတိယအဆို- ဤအာယသ္ေတာ္သည္ အဗူလိုဗာဗဟ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ က်ေရာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ အဗူလုိဗာဗဟ္အား ျမတ္နဗီ(ဆြ)သည္ ဗႏူကိုရိုင္ဇြဟ္မ်ိဳးႏြယ္ဝင္မ်ားထံသို႕ ေစလႊတ္ေသာအခါ ၎မ်ိဳးႏြယ္ဝင္မ်ားက မိမိတုိ႕၏ ဖမ္းဆီးခံ သံု႕ပန္းမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ မည္သို႕ ဆံုးျဖတ္မည္ကို ေမးျမန္းၾကေလသည္။ ထုိအခါ အဗူလိုဗာဗဟ္သည္ လည္ပင္းသို႕ လက္ျဖင့္ညႊန္ျပကာ အဆံုးစီရင္ေစလိမ့္မည္ဟု ေျပာျပခဲ့၏။ ဤသို႕ ျပဳလုပ္ျခင္းအား ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ႏွစ္ျမိဳ႕ေတာ္မမူေသာေၾကာင့္ အာယသ္ေတာ္အား ခ်ေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္ေပသည္။
အစ္ဗ္ေန႕ကစီးရ္ တြဲ ၅ စာမ်က္ႏွာ ၂၅၅ အဒ္ဒြရ္ရြလ္ မန္ဆူးရ္ တြဲ ၂ စာမ်က္ႏွာ ၅၁၅ သဖ္စီးရြဗ္ႏု ဂ်ရီးရ္ တြဲ ၁၀ စာမ်က္ႏွာ ၃၉၈
တတိယအဆို- ဗဒရ္စစ္ပြဲတြင္ ကာဖရ္မ်ား အေရးနိမ့္ျပီးေနာက္ မြတ္စ္လင္မ္တို႕သည္ မိမိတို႕၏ မိတ္ေဆြကာဖရ္မ်ားအား သတိေပးစကားဆိုကာ လမ္းမွန္သို႕ ျပသခဲ့ၾကသည္။ အိုအခ်င္းတို႕ ဗဒရ္စစ္ပြဲကဲ့သို႕ ရက္တစ္ရက္ႏွင့္ အသင္တို႕ မၾကံဳဆံုရခင္အလ်င္ အီမာန္သက္ဝင္ယံုၾကည္ၾကပါေလဟု ေျပာဆုိခဲ့ၾကသည္။ မာလိကုဗ္ႏြတ္စ္ဆြိဳင္ဖ္က ေဒါသမီးလ်ံတဟုန္းဟုန္းေတာက္ေလာင္ကာ စစ္ပြဲႏွင့္ပတ္သက္၍ အနည္းငယ္မွ်မသိေသာ ကိုရိုင္ရွ္ႏြယ္ဝင္ လူအခ်ိဳ႕အား အႏိုင္တိုက္ႏိုင္သျဖင့္ အသင္တုိ႕ မိမိကိုယ္မိမိ အထင္ၾကီးေနၾကေလသေလာ... အကယ္၍ ငါတုိ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အား ပီျပင္စြာခ်ျပီး တစ္စုတစ္စည္းတဲ့ အသင္တို႕အား တိုက္ခိုက္လာလွ်င္ အသင္တို႕အဖို႕ ခုခံရန္ အားအင္ရွိလိမ့္မည္မဟုတ္ဟု ျပန္လည္ေျပာဆိုခဲ့၏။ ထိုအခါ ဟဇရသ္ အိုဗာဒသုဗ္ႏုတ္စ္ဆြာမစ္သ္သည္ ျမတ္နဗီ(ဆြ)ထံ ခစားဝင္ေရာက္ကာ ေလွ်ာက္ထားတင္ျပေတာ္မူခဲ့သည္။ အို အလႅာဟ္၏တမန္ေတာ္ ကၽြန္ေတ္ာမ်ိဳး၏ မိတ္ေဆြမ်ားျဖစ္ေသာ ယဟူဒီတုိ႕သည္ စိတ္ဓါတ္အရ၊ အင္အားအရ၊ လက္နက္အရ အဖက္ဖက္မွ ေတာင့္တင္းလွပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးသည္ ၎တို႕အား အခ်င္းမဖြဲ႕ပဲ ၎တို႕၏ အကူညီကို စြန္႕ပစ္ကာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ႏွင့္ ကိုယ္ေတာ္သခင္၏ ကူညီမႈ႕အား ဦးစားေပးပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးအဖို႕ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ႏွင့္ ကိုယ္ေတာ္သခင္မွအပ အျခား ကူညီရိုင္းပင္းမည့္သူဟူ၍ လံုးဝမရွိပါ။ ထိုအခါ အဗ္ဒြလႅာဟိဗ္ႏုအိုဗိုင္ယ္က ေျပာၾကားသည္မွာ- ကၽြႏ္ုပ္အေနႏွင့္ ယဟူဒီတုိ႕၏ ကူညီရိုင္းပင္းမႈ႕ကို မကင္းႏိုင္ေပ။ ကၽြႏ္ုပ္အေနႏွင့္ ၎တို႕အား မုခ် အေဆြခင္ပြန္းဖြဲ႕မည္သာျဖစ္သည္။ သို႕ႏွင့္ ဤအာယသ္ေတာ္ က်ေရာက္လာျခင္းျဖစ္ေပသည္။
အစ္ဗ္ေန႕ကစီးရ္ တြဲ ၅ စာမ်က္ႏွာ ၂၅၆ သဖ္စီးရြဗ္ႏု ဂ်ရီးရ္ တြဲ ၁၀ စာမ်က္ႏွာ ၃၉၈

ခက္ဆစ္အဓိပၸါယ္
ေအာင္လိယာအ္ ဟူသည္ ဝလီယြန္ ဟူေသာ္ စာလံုး၏ ဗဟုဝုဒ္ကိန္းျဖစ္သည္။ အဓိပၸါယ္မွာ-  "custodian" "protector" "helper" ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရသူ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သူ  ကူညီေပးသူ ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္သူ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြ စသည္ျဖင့္.... သို႕ေသာ္ ဤေနရာတြင္ သာမန္ခင္မင္ေသာ ေရာင္းသူ၊ဝယ္သူ... မိတ္ေဆြ၊သူငယ္ခ်င္း... ကို ဆိုလုိသည္မဟုတ္ေပ။

အက်ယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္
ေဖာ္ျပပါအာယသ္ေတာ္တြင္ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ တားျမစ္ထားေသာ ေဝလာယသြန္ ဟူေသာပုဒ္၏ ဆိုလိုရင္းမွာ ၎တို႕အား ကူညီရိုင္းပင္းျခင္း၊ ၎တို႕ႏွင့္ ေသြးေသာက္ဖြဲ႕ျခင္း သို႕မဟုတ္ မဟာမိတ္ဖြဲ႕ျခင္းျဖစ္၏။ ဤ ေဝလာယသြန္ ဟူေသာ စကားလံုး၏ အဓိပၸါယ္သည္ မြတ္စ္လင္မ္မ်ားအဖို႕ အလြန္အမွတ္မွားတတ္ေသာ စာလံုးပင္ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ မဟာဂရုဏာရွင္၊ သနားညွာတာေတာ္မူေသာအရွင္၊ ျမတ္နဗီ(ဆြ)သည္ ျငိမ္းခ်မ္းသာယာေရးကို မီးရႈးတုိင္အျဖစ္ ယူေဆာင္လာေပးေသာ တမန္ေတာ္၊ အစၥလာမ္သည္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကိုသာ သင္ေပးေသာ သာသနာ၊ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕၏ က်မ္းဂန္သည္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကိုသာ ျပဌာန္းေပးသည့္ ကုရ္အာန္ ျဖစ္ေနသည္။ အစၥလာမ္၏ စလယ္ဆံုး ျငိမ္းခ်မ္းေရးသို႕တည္း ဟူေသာ ေဆာင္ပုဒ္ကိုသာ ေတြ႕ျမင္ေနရမည္ ျဖစ္သည္။ ဤမွ် ျငိမ္းခ်မ္းေရးအား လိုလားေသာ သာသနာတြင္ ဘာသာျခားႏွင့္ မဟာမိတ္ဖြဲ႕ျခင္း ျပဳပိုင္သင့္သည္။ ေသြးေသာက္ဖြဲ႕ခြင့္ ရွိသည္။ ႏွလံုးေပး ခ်စ္ခင္ႏိုင္သည္။ ကူညီပံ့ပို႕းေပးႏိုင္သည္။ စသည္ျဖင့္ ထင္မွတ္စရာျဖစ္လာေပသည္။ သာမန္လူသား၏ အလြန္ေသးငယ္လွေသာ ဦးေဏွာက္သည္လည္း ထိုထက္ပို၍ သံုးသပ္ႏိုင္စြမ္း မရွိႏိုင္ေပ။ ထို႕အတူ လူသားတိုင္းသည္ ေသြးသားေတာ္စပ္မႈ႕ကို အေၾကာင္းခံ၍ လည္းေကာင္း၊ တစ္ေျမတည္းေန တစ္ေရတည္းေသာက္ေနသည္ေၾကာင့္ လည္းေကာင္း ရင္းႏွီးရာတြင္ အတိုင္းထက္လြန္တတ္ၾကသည္။ ဤသည္ လူ႕စိတ္သေဘာသဘာဝပင္ျဖစ္ေပသည္။

သမုိင္းစာမ်က္ႏွာသို႕ ျပန္လည္ လွည့္ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္လည္း ဤသို႕ေတြးေခၚျခင္း သို႕မဟုတ္ ျဖစ္ပ်က္ေနျခင္းသည္ ယေန႕မွမဟုတ္ေၾကာင္း ေတြ႕ျမင္ရေပမည္။ ေရွးယခင္ ပုဂၢိဳလ္တုိ႕သည္လည္း လူမႈ႕ေရး၊ စိးပြားေရးႏွင့္ အျခားအေရးမ်ိဳးစံုတုိ႕၏ ပိုက္ကြန္မွ မရုန္းထြက္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ဘာသာျခားတို႕ႏွင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရာတြင္ ညီရင္းအစ္ကိုထက္ ပိုခဲ့ၾကေလသည္။ ေသြးေသာက္မ်ားလည္း ဖြဲ႕ခဲ့ၾကေလသည္။ သို႕ႏွင့္ အစၥလာမ့္ကနဦးတြင္ ဆြဟာဗဟ္မ်ားသည္ ယဟူဒီဘာသာဝင္မ်ား၊ ခရစ္ယွာန္ဘာသာဝင္မ်ားႏွင့္ အျခားေသာ ဘာသာျခားမ်ားႏွင့္ တစ္ဥိးခ်င္းေသာ္လည္းေကာင္း၊ အုပ္စုဖြဲ႕၍လည္းေကာင္း မဟာမိတ္ဖြဲ႕ခဲ့ၾက၏။ မဒိနာေရႊျမိဳ႕ေတာ္သို႕ ေျပာင္းေရႊ႕အေျခခ်ျပိးေနာက္လည္း ထိုသုိ႕ဆက္ဆံမႈ႕မ်ား အနည္းငယ္ ရွိေနခဲ့ေသးသည္။ သို႕ေသာ္ ျမတ္နဗီ(ဆြ)သည္ ယဟူဒီမ်ား၊ ခရစ္ယွာန္မ်ားႏွင့္ ကြဲျပားစြာေနတတ္ေစရန္၊ ၎တို႕ႏွင့္ ေသြးေသာက္ဖြဲ႕ျခင္းမ်ား၊ မဟာမိတ္ဖြဲ႕ျခင္းမ်ား၊ အေဆြခင္ပြန္းဖြဲ႕ျခင္းမ်ား မျပဳလုပ္ရန္ အျမဲမျပတ္သင္ၾကားေပးေလ့ရွိျပီး ၎တို႕ႏွင့္ ဆန္႕က်င္ကာ ဘဝသက္တမ္းကို ေမြးျမဴေစခဲ့ေသာေၾကာင့္ ဟိဂ်္ရသ္၏ ေနာက္တြင္ အလြန္နည္းပါးလာခဲ့သည္။ တစ္ဖက္တြင္ ျမတ္နဗီ(ဆြ)၏ ျပီးျပည့္စံုေသာ သင္ၾကားျပသမႈ႕၊ ေနာက္တစ္ဖက္တြင္ ဘာသာျခားတုိ႕၏ ယုတ္ညံ့ေသာစာရိတၱမ်ားကို မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႕ၾကံဳလာရမႈ႕မ်ားေၾကာင့္ ဆြဟာဗဟ္သခင္ၾကီးမ်ားသည္ ဤကိစၥအား အလြန္အေလးအနက္ျပဳကာ သတိမူခဲ့ၾကသည္။ ဤသည္ အစၥလာမ္၏ ကနဦးအေျခအေနတစ္ခုတည္းအတြက္ မဟုတ္ခဲ့ေပ။ ေခတ္တိုင္းေခတ္တိုင္း၏ မြတ္စ္လင္မ္မ်ားအေပၚ အျပည့္အဝ က်င့္သံုးရမည့္ တာဝန္တစ္ခုျဖစ္ေပသည္။

သဖ္စီရ္ပညာ့ရွင္မ်ား၊ ဖိကဟ္ ဓမၼသတ္ပညာရွင္မ်ား မိန္႕ၾကားသည္မွာ- ဤ အာယသ္ေတာ္၏ အမိန္႕သည္ မလုပ္မေနရ တာဝန္မ်ားတြင္ပါရွိျပီး မို႕အ္မင္န္တုိင္းႏွင့္ သက္ဆုိင္ေပသည္။ တနည္းအားျဖင့္ မို႕အ္မင္န္တုိင္း ေရွာင္က်ဥ္ရမည့္အခ်က္ျဖစ္ေပသည္။
သို႕ေသာ္ ဝမ္းနည္းဖြယ္ေကာင္းသည္မွာ- ယေန႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕ညီေနာင္မ်ားသည္ အစၥလာမ္၏ သင့္တင့္မွ်တမႈ႕၊ ဘာသာျခားမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံခြင့္ေပးမႈ႕အား နားမလည္ႏိုင္ေတာ့ေလာက္ေအာင္ အေရာင္ဆိုးေပးလိုက္ၾကသည္။ ျငိမ္းခ်မ္းေသာ အစၥလာမ္ဟု အမည္တပ္ကာ အပ်က္လုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္မိလုပ္မွန္း မသိ လုပ္ေနၾကသည္။ တိုက္တြန္းေနၾကသည္။ အစၥလာမ္၏ မ်က္ကြယ္ျပဳေပးမႈ႕အား စိတ္ရိုင္း၏ ေစခိုင္းခ်က္မ်ားအတြက္ အေထာက္ထားေပးလာၾကသည္။ အစၥလာမ္၏ သဟဇာတျဖစ္မႈ႕ကို ဘာသာျခားတို႕၏ လက္နက္တြင္ ခဲယမ္းမ်ားအျဖစ္ အသံုးခ်ခြင့္ေပးေနၾကသည္။ အမွန္စင္စစ္ ၎တုိ႕သည္ အစၥလာမ္၏ ရုပ္သြင္အမွန္ကို မေလ့လာဖူးသူမ်ား၊ အစၥလာမ့္ လူေနမႈ႕စနစ္ကို မသိသူမ်ား၊ အစၥလာမ့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို နားမလည္သူမ်ား၊ အစၥလာမ္၏ ဇစ္ျမစ္ကို မ်က္ကြယ္ျပဳထားၾကသူမ်ားပင္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ တနည္းအားျဖင့္ ၎တုိ႕သည္ အေတြးအေခၚပိုင္းတြင္ ကၽြန္ျပဳခံထားရသူမ်ား၊ ဘာသာျခားတို႕အား မိမိေနာင္ေတာ္ မြတ္စ္လင္မ္မ်ားထက္ ပို၍ အထင္ၾကီးေလးစားသူမ်ား၊ ဘာသာျခားတို႕၏ လမ္းစဥ္၊ ဓေလ့၊ အက်င့္စရိုက္တုိ႕အား အစၥလာမ့္မိန္႕မွာခ်က္မ်ားထက္ သာပို ဦးစားေပးသူမ်ားသာ ျဖစ္ေပမည္။
အမွန္စင္စစ္ အစၥလာမ္သာသနာသည္ အလြန္ၾကည္လြန္ေသာ ျပီးျပည့္စံုေသာ အလြန္အဖိုးထိုက္ေသာ ျပိဳင္ဖက္မရွိ တစ္ခုတည္းေသာ သာသနာျဖစ္ေပသည္။ အစၥလာမ္၏ ဘာသာျခားမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံခြင့္ေပးမႈ႕သည္ ၎တို႕အား ႏွလံုးေပးေပါင္းသင္းခြင့္မဟုတ္၊ မြတ္စ္လင္မ္တစ္ဦး၏ ရွရီအသ္ႏွင့္အညီေနထိုင္ျခင္းသည္ ဘာသာျခားမ်ားႏွင့္ ကူးလူးဆက္ဆံျခင္းအား အဟန္႕အတားျဖစ္ေစမည္မဟုတ္၊ ဘာသာျခားမ်ားၾကားတြင္ ေနထိုင္ရျခင္းေၾကာင့္ သင့္တင့္စြာေနထိုင္လုိမႈ႕သည္ ၎တို႕၏ ဓေလ့စရိုက္မ်ားအား လက္ခံက်င့္သံုးရန္ အေထာက္အထားျဖစ္လာမည္မဟုတ္၊ သို႕ျဖစ္ရာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕အေနႏွင့္ ဤအခ်က္အလက္မ်ားအား ခေရေစ့တြင္းက် နားလည္သေဘာေပါက္ရန္ အထူးလိုအပ္ေနသည္။ သို႕မွသာ ကၽြန္ေတာ္တို႕၏ အနာဂတ္သည္ သာယာလွပမည္ျဖစ္ျပီး သခင္ဘဝတြင္ ေနထိုင္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ လြတ္လပ္ေသာ အေတြးအေခၚပိုင္ရွင္၊ လြတ္လပ္ေသာ ပတ္ဝန္းက်င္တစ္ခုအား ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္မည္သည္။

မြတ္စ္လင္မ္တို႕၏ ရိုးသားမႈ႕ဟု ဆိုရမည္ပင္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႕၏ ရိုးသားလွေသာ အေတြးအေခၚတြင္ ကာဖရ္မ်ားႏွင့္ သင့္တင့္စြာေနထိုင္ျခင္းသည္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕အတြက္ အေကာင္းဆံုးဟု ထင္မွတ္ထားၾကသည္။ ၎တုိ႕၏ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ၊ လူမႈ႕ေရးဆိုင္ရာကိစၥအဝဝတြင္ ကူညီေပးျခင္းမွာ လူသားခ်င္း ကူညီရိုင္းပင္းျခင္းဟု မွတ္ယူထားၾကသည္။ ၎တို႕၏ ပြဲလမ္းသဘင္မ်ားတြင္ ပါဝင္ဆင္ႏႊဲေပးျခင္းသည္ လူမႈ႕ေရးတာဝန္ေက်ျခင္းဟု လက္ခံထားၾကသည္။ ပတ္ဝန္းက်င္၏ အေရာင္ႏွင့္အညီ လိုက္ေလ်ာစြာ ေနထိုင္ျခင္းအား ယဥ္ေက်းမႈ႕တစ္ခုဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ျခင္းဟူ၍လည္းေကာင္း အမည္နာမအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေခၚဆိုကာ လက္ခံက်င့္သံုးေနၾကသည္။
မွန္သင့္သေလာက္ မွန္ပါလိမ့္မည္။ သို႕ေသာ္ အမွန္စင္စစ္ ဤသည္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ႏွင့္ ျမတ္နဗိ(ဆြ)၏ မိန္႕မွာခ်က္မ်ားေမ့ေလ်ာ့ေနျခင္းပင္။ ကုရ္အာန္၊ဟဒီးဆ္တြင္ မြတ္စ္လင္မ္တုိင္း သိသာျမင္သာေစရန္ ေဖာ္ျပထားေသာ ဘာသာျခားတို႕၏ ရြံရွာဖြယ္အျပဳအမူမ်ား၊ အဖ်က္လုပ္ရပ္မ်ားအား မ်က္ကြယ္ျပဳလိုက္ျခင္းပင္။ အလင္းႏွင့္အေမွာင္ တစ္ေနရာတည္းတြင္ အတူမျဖစ္ႏိုင္သည္ကို သီအိုရီအရ လက္ခံေသာ္လည္း လက္ေတြ႕တြင္ လက္မခံျခင္းကဲ့သို႕ပင္။
ဤရိုးသားမႈ႕၏ ရလဒ္အား ကၽြန္ေတ္ာတုိ႕ လက္ေတြ႕ခံစားေနရသည္။ တစ္ေလွတည္းစီးေတြ တစ္ေရတည္းေသာက္ တစ္ေျမတည္းေနေတြပါ၊ ငါတို႕အတြက္ အႏၱရာယ္မရွိပါဖူး။ ဘိုးဘြားေတြလက္ထက္ကတည္းက ဥမကြဲသိုက္မပ်က္ေနလာတာပါ၊ ငါတုိ႕အေပၚ ရက္စက္မွာမဟုတ္ပါဖူး။ ငါတို႕အေကာင္းဆံုးလုပ္ျပရင္ တေန႕သူတို႕နားလည္လာမွာပါ။ ဒီတစ္ၾကိမ္ေတာ့ ခါးသီးလည္း ျမိဳခ်လိုက္ပါ။ အစၥလာမ္က ျငိမ္းခ်မ္းပါတယ္ သူတုိ႕ကို သီးခံေပးလိုက္ပါ ဟု ရိုးသားစြာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေတြးထင္ထားကာ ႏုညံ့ခဲ့ၾကသည္။
သို႕ေသာ္ လက္ေတြ႕တြင္ ကၽြန္ေတ္ာတို႕အား အေကာင္းျမင္ေပးေသာ သာသနာဟူ၍ ရွိပါသလား၊ ရက္စက္ယုတ္မာ၊ ႏိုင္ထက္စီးႏွင္းခံရမႈ႕မ်ားတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဖက္မွ ရင္ဆုိင္ေပးသူ မည္သူရွိပါနည္း။ မြတ္စ္လင္မ္မ်ား လူမ်ိဳးတုန္း သတ္ျဖတ္ခံရမႈ႕တြင္ လူမဆန္ရက္စက္သူ ဘာသာျခားမ်ားအား အၾကမ္းဖက္သည္ဟုဆိုကာ မည္သူက ဟန္႕တားေပးသည္ သို႕မဟုတ္ မြတ္စ္လင္မ္မ်ားဖက္မွာ ခုခံကာကြယ္ေပးသည္ဟု ရွိပါသလား။ ခုခံကာကြယ္ေပးျခင္းကို ဖယ္ထား၍ ခုခံကာကြယ္ခြင့္ေပးသည္ဟု ရွိပါသလား။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။

ထို႕အျပင္ မြတ္စ္လင္မ္တုိ႕၏ အေကာင္းျမင္ေပးႏိုင္သည့္ စိတ္ဓါတ္ကား အႏႈိင္းမဲ့ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ဝတၳဳဇတ္လမ္း တစ္ခုျဖစ္လွ်င္ မ်က္ရည္ေခ်ာင္းစီးခန္း ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
လူတစ္ဦးက ေနာက္တစ္ဦးကို သတ္ေနသည္။ အနားတြင္ ေနာက္တစ္ဦးက လက္ပိုက္ၾကည့္ေနသည္။ ခံရသူဖက္မွ မခံရပ္ႏိုင္ျဖစ္ေသာ လူတစ္ခ်ိဳ႕က ထြက္လာလွ်င္ မင္းတုိ႕ မပါရဟု တားေနသည္။ လူသတ္ေကာင္မွာ လူသတ္ရံုမက အိုးအိမ္ခ်ိဳးဖ်က္၊ ပစၥည္းလုယူေနေသာ္လည္း လက္ပိုက္ၾကည့္ေနသူက တာဝန္မရွိသည့္အလား ၾကည့္ေနဆဲ ၾကည့္ေနျမဲပင္။
ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ မြတ္စ္လင္မ္မ်ား ဤျမင္ကြင္းကို ျမင္၍ သံုးသပ္ၾကသည္။ ဒါက အခန္႕မသင့္လုိ႕ ျဖစ္သြားတာပါ။ ဒါက ႏိုင္ငံေရး အရႈပ္အေထြးေၾကာင့္ပါ။ ဒါက အၾကမ္းဖက္ေတြလုပ္တာပါ။ ဒါက ျပႆနာဖန္တီးဖုိ႕ လုပ္ေနတာပါ။ ဘာမွ မေျပာနဲ႕၊ ဘာမွ မလုပ္နဲ႕။ မည္မွ် အေကာင္းျမင္စိတ္ ရွိေနသည္ကို မစဥ္းစားပဲ ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ေပသည္။
ဤကဲ့သို႕ အေကာင္းျမင္ေပးျခင္း၏ ရလဒ္တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ေသာ ေအးခ်မ္းမႈ႕၏ အနံ႕အသက္ရခဲ့ပါသလား။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ ေပးဆပ္ခဲ့ေသာ ေသြးေၾကြးတြင္ ခ်မ္းေျမ့သာယာမႈ႕ ရွိခဲ့ပါသလား။ ကၽြန္ေတာ္တို႕၏ လံုျခံဳမႈ႕အတြက္ မည္သူ အာမခံေပးခဲ့ပါသလဲ။  အသင္ေကာင္းလွ်င္ ကၽြႏ္ုပ္မဆိုးပါဟု ဆိုင္းဘုဒ္ခ်ိတ္ထားေသာ္လည္း အသင္ေကာင္းလည္း ကၽြႏ္ုပ္သင့္အေပၚ မေကာင္းႏိုင္ဟု သိျမင္ေနရျခင္းမွာ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။

အာယသ္ေတာ္ႏွစ္စ္ခုအား ေလ့လာၾကည့္ၾကပါ။
၁။ အစၥလာမ္၏ မိုးေသာက္ယံအခ်ိန္ကာလတြင္ ေကာင္းကင္က်က်မ္းပိုင္ေသာ ယဟူဒီ၊ခရစ္ယွာန္မ်ားက စူရဟ္နိစာအ္ အာယသ္ေတာ္ ၅၁တြင္  (အို-နဗီ) အသင္သည္ က်မ္းဂန္အနက္မွ တစ္စိတ္တစ္ေဒသကို ရရွိခဲ႔သူတို႔(၏ျဖစ္အင္)ကို မေတြ႕ မျမင္ပါေလသေလာ။ ထုိသူတို႔သည္ ႐ုပ္ပြားဆင္းတု မ်ားကို၎၊ ႐ိႈင္တြာန္ကို၎ ယံုၾကည္ၾက၏။ ၎ျပင္ထိုသူတို႔က ကာဖိရ္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ‘ဤသူမ်ားသည္ မုအ္မင္န္မ်ားထက္ ပိုမို၍တရားလမ္းမွန္ရေသာသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္’ ဟူ၍ ေျပာဆိုၾက၏။ ဟု ေျပာဆုိခဲ့ၾကသည္။
အမွန္ဆိုလွ်င္ ၎ယဟူဒီ၊ခရစ္ယွာန္တို႕သည္ မြတ္စ္လင္မ္တို႕ႏွင့္ အနီးစပ္ဆံုး သာသနာျဖစ္၏။ သို႕ေသာ္ ၎တို႕သည္ အစၥလာမ္ႏွင့္ ယွဥ္လာရင္ ရုပ္ထုကိုးကြယ္သူမ်ားကုိသာ အေကာင္းျမင္ခဲ့ၾကသည္။ လမ္းမွန္သည္ဟု သတ္မွတ္ခဲ့ၾကသည္။ မဒီနာျမိဳ႕ရွိ ယဟူဒီမ်ားသည္လည္း အစၥလာမ္ႏွင့္ ဆန္႕က်င္သူမ်ားကိုသာ မဟာမိတ္ဖြဲ႕ခဲ့ၾကသည္။ အစၥလာမ္အား ေျခမႈန္းတိုက္ဖ်က္ရန္အတြက္ အိပ္သြန္ဖာေမွာက္ ေပးဆပ္ခဲ့ၾကသည္။ ၎တို႕သည္သာလွ်င္ ခရူစိတ္စစ္ပြဲမ်ားကို တိုက္ခဲ့ၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။ စပိန္ႏိုင္ငံရွိ မြတ္စ္လင္မ္မ်ားအား ရက္စက္စြာ သတ္ျဖတ္ခဲ့ၾကသည္။ ႏိုင္ငံစြန္႕၍ ေအးခ်မ္းရာ ေနရာတစ္ခုသို႕ပင္ ေျပာင္းေရႊ႕ေနထိုင္ခြင့္မေပးခဲ့ေပ။ လက္ရွိေခတ္တြင္ ပါလက္စတိုင္းႏိုင္ငံရွိ မြတ္စ္လင္မ္မ်ားအား လက္နက္ၾကီးငယ္ႏွင့္ သတ္ျဖတ္ေနၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။ စူပါပါဝါရထားေသာ ႏိုင္ငံမ်ား စုေပါင္း၍ ယဟူဒီမ်ားအား ပါလက္စတုိင္းႏိုင္ငံ၏ ေဒသတစ္ခုကို ေပး၍ အစၥေရးႏိုင္ငံ ထူေစခဲ့သည္။ အစၥလာမ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ မည္မွ် အမုန္းထားခဲ့ၾကပါသနည္း။ ထို႕ေၾကာင့္ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က အုိ-"မုအ္မင္န္" သက္၀င္ယုံၾကည္သူ အေပါင္းတုိ႔၊ အသင္တို႔သည္ ယဟူဒီတို႔အားလည္းေကာင္း၊ ခရစ္ယာန္တို႔အားလည္းေကာင္း၊ မိတ္သဟာယ အေဆြခင္ပြန္းမ်ား မျပဳၾက ကုန္လင့္။ ဟု မိန္႕ဆုိထားျခင္းျဖစ္သည္။
၂။ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာအလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ မိန္႕ေတာ္မူသည္မွာ- အကယ္၍ ထိုသူတုိ႔သည္ အသင္တုိ႔တြင္ ပါ၀င္၍ ထြက္ခဲ့ၾကသည္ရွိေသာ္ ၎တုိ႔သည္ ပ်က္စီးရာပ်က္စီးေၾကာင္းမွအပ အသင္တုိ႔၌ မည္သည့္တစ္စံုတစ္ရာကုိမွ်တုိးပြားေစခဲ့ၾကမည္ မဟုတ္ေပ။ ၎ျပင္ ဧကန္မုခ် ထုိသူတုိ႔သည္ အသင္တုိ႔အၾကားတြင္ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစရန္လူးလာျပန္ခတ္ သြားေခ်လာေခ် ျပဳလုပ္ၾကမည္သာတည္း။ ဆိုလိုသည္မွာ- ကၽြန္ေတာ္တို႕ မြတ္စ္လင့္မ္အေရးမ်ားတြင္ ၎တို႕ အေပၚယံအားျဖင့္ ပါဝင္ေကာင္းပါဝင္ေပလိမ့္မည္။ သို႕ေသာ္ ေကာင္းေသာ ပါဝင္ျခင္းမဟုတ္။ ဖ်က္ဆီးရန္၊ အေႏွာက္ယွက္ေပးရန္သာ ပါဝင္ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ဤအာယသ္ေတာ္သည္ ၎တို႕၏ ႏွလံုးသားအတြင္း၌ ဖုံးကြယ္ထားေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ လုပ္ေဆာင္မည့္အရာမ်ားအား ျပသလိုက္ျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ထို႕ေၾကာင့္ ေဖာ္ျပပါ အာယသ္ေတာ္ ႏွစ္ခုအား ေသခ်ာစဥ္းစား ေလ့လာၾကည့္လိုက္ပါက ကၽြန္ေတာ္တုိ႕အဖို႕ ၎တို႕ကို ႏွလံုးေပး ေပါင္းဖက္ရန္ မထိုက္ေၾကာင္း၊ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က အဘယ္ေၾကာင့္ ခြင့္မျပဳထားရျခင္း စသည္တုိ႕ကို သိရွိႏိုင္ေပသည္။ ထို႕အတူ လက္ရွိေခတ္ကာလတြင္ ျဖစ္ပြားေနေသာ အေျခအေန အရပ္ရပ္သည္ ၎တို႕ႏွင့္သာ တိုက္ရိုက္သက္ဆိုင္ေနျပီး၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ အထူးသတိခ်ပ္ရမည္ကို ျပသေနျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

ထို႕ေနာက္ တစ္ဆက္တည္းမွာပင္ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္  ဆက္လက္ အမိန္႕ရွိထားေလသည္။
၎(ယဟူဒီႏွင့္ခရစ္ယာန္)တို႔သည္(အသင္တို႔ကိုဆန္႔က်င္ရာတြင္)အခ်င္းခ်င္း တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ရိုင္းပင္း ကူညီေသာ အေဆြခင္ပြန္းမ်ားပင္ျဖစ္ၾကေပသည္။
အသင္ေကာင္းလွ်င္ ကၽြႏ္ုပ္မဆုိးပါဟု ေျပာေနေသာသူမ်ား၊ ျငိမ္းခ်မ္းေရး ႏိုဘယ္လ္ဆုရွင္ ေမာင္ျငိမ္းခ်မ္း၊ မယ္ျငိမ္းခ်မ္းတို႕သည္ပင္လွ်င္ အစၥလာမ္ႏွင့္ ပတ္သက္လာပါက မြတ္စ္လင္မ္တို႕အား ေလာင္ကၽြမ္းေစမည့္ ခဲယမ္းမီးေက်ာက္သာ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ အစၥလာမ္ႏွင့္ မြတ္စ္လင္မ့္အေရးအတြက္ မည္သည့္ေဒသတြင္မွ် ဒိုင္းတစ္လက္မျဖစ္ခဲ့ေပ။ ျဖစ္လာရန္လည္း အလ်င္းမရွိ။ အၾကမ္းဖက္အဖြဲ႕အစည္းတုိ႕အား ရြံမုန္းသည္ဟု ဟစ္ေၾကြးေနသူမ်ား အစၥလာမ့္ႏိုင္ငံမ်ားအေပၚ ဗံုးအမ်ိဳးမ်ိဳး က်ဲႏိုင္ခဲ့သည္။ အစၥလာမ့္ႏိုင္ငံမ်ားအျပင္ အျခားႏိုင္ငံ တစ္ခုခုတြင္ မြတ္စ္လင္မ္မ်ား ညွင္းပမ္းႏွိပ္စက္ခံေနရပါမူ ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္ေလ့မရွိၾက။ သမၼတမိန္႕ခြန္းလႊာတြင္ လူျမင္ေကာင္းေအာင္ ဒီလိုေတာ့ မျဖစ္သင့္ဖူးဟု ဖတ္ျပတတ္ၾကသည္။ ေနာက္ကြယ္၌ လက္ခုတ္ၾသဘာေပးေနၾကမည္သာ။
ထိုသို႕ ညွင္းပမ္းႏွိပ္စက္ခံေနသည့္အတြက္ မြတ္စ္လင္မ့္အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုခုမွ ကူညီေပးရန္ ကမ္းလွမ္းသည္ကိုပင္ လက္မခံခဲ့ၾကေပ။ အစၥလာမ္ႏွင့္ မြတ္စ္လင္မ္လူထု ေကာင္းစားေရးအတြက္ ၎တို႕ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္မွ် လိုလားၾကမည္မဟုတ္ေပ။ ျပည္သူ႕အာဏာစနစ္၊ လြတ္လပ္စြာေနထိုင္ခြင့္၊ ကိုးကြယ္ခြင့္၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ...ခြင့္ ...ခြင့္ စသည့္ အခြင့္အေရးေပါင္းမ်ားစြာသည္ မြတ္စ္လင္မ္တုိ႕၏ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္မဟုတ္ပဲ၊ မြတ္စ္လင္မ္ ေအာ္ပေရးရွင္းအတြက္ ျဖစ္ေနေပသည္။ ဤသည္မွာ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ မိန္႕ေတာ္မူေသာ အာယသ္ေတာ္အား လက္ေတြ႕ျမင္ေတြ႕ရျခင္းသာ။ ၎(ယဟူဒီႏွင့္ခရစ္ယာန္)တို႔သည္ (အသင္တို႔ကိုဆန္႔က်င္ရာတြင္) အခ်င္းခ်င္း တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ရိုင္းပင္း ကူညီေသာ အေဆြခင္ပြန္းမ်ားပင္ျဖစ္ၾကေပသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ၎တို႕သည္ ကြဲျပားသာသနာအား သက္ဝင္ယံုၾကည္ က်င့္သံုးေနၾကေသာ္လည္း လမ္းမွားမႈ႕တြင္ တစ္ပံုစံတည္းျဖစ္ေလသည္။ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာလည္း တစ္ခုတည္း ျဖစ္၏။ ရႈိင္သြာန္မိစာၦေကာင္၏ အလံေအာက္တြင္ မြတ္စ္လင္မ္မ်ားအား ေပ်ာက္က်ားစနစ္ျဖင့္ တိုက္ခိုက္ေနျခင္းျဖစ္၏။ ဤသည္ကို ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ ေကာင္းစြာ သတိခ်ပ္သင့္ေပသည္။

ဟဇရသ္အုမရ္သခင္ၾကီး၏ လက္ထက္တြင္ ဗစြရဟ္ျမိဳ႕၏ တာဝန္ခံအျဖစ္ ဟဇရသ္ အဗူမူဆာအရွ္အရီ သခင္ၾကီးအား ခန္႕အပ္ထားခဲ့သည္။ သို႕ႏွင့္ ဟဇရသ္ အဗူမူဆာသည္ ခရစ္ယွာန္တစ္ေယာက္အား စာေရးခန္႕ထားေတာ္မူခဲ့သည္။ ထိုကိစၥအား ဟဇရသ္အုမရ္ သခင္ၾကီး သိရွိေသာအခါ ေအာက္ပါအတိုင္း စာေရးသားေပးပို႕ခဲ့ေလသည္။ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ဖက္ေတာ္မွ ၎(ခရစ္ယွာန္မ်ား၊ကာဖရ္မ်ား)အား ေသးသိမ္ေစခဲ့သည္ျဖစ္ရာ အသင္ ၎တို႕အား ဂုဏ္ေပးဆက္ဆံမႈ႕ မျပဳေလႏွင့္။ အရွင္ျမတ္အေပၚ ၎တို႕ သစၥာမေစာင့္ထိန္းပဲ အရွင္ျမတ္၏ အမိန္႕ေတာ္မ်ားအား အလြဲသံုးစားျပဳလုပ္ခဲ့ျပီးျဖစ္ရာ အသင္ ၎တို႕အား ယံုၾကည္မႈ႕ မျပဳေလႏွင့္။ ၎တို႕ႏွင့္ ပတ္သက္၍ စိတ္ခ်လက္ခ် မေနေလႏွင့္။ ဟဇရသ္ အဗူမူဆာသခင္ၾကီးသည္ ယင္းစာပါ အေၾကာင္းအရာႏွင့္ စပ္လ်င္း၍ ၎ခရစ္ယွာန္စာေရးသည္ မည္မွ်အေရးပါသည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္လည္ေရးသားေပးပို႕ခဲ့သည္။ စာထဲ၌  ဗဆြရဟ္ျမိဳ႕၏ တည္ရွိေနျခင္းသည္ ၎ခရစ္ယွာန္ေပၚတြင္ မူတည္ေနေၾကာင္း ေရးသားထားရာ ဟဇရသ္ အုမရ္ သခင္ၾကီးက အမိန္႕ရွိခဲ့သည္။ ၎ခရစ္ယွာန္ဘာသာဝင္ ေသဆံုးသြားသည္ႏွင့္အတူ အစၥလာမ္ပါ စိတ္သုဥ္းသြားရမည္လား။ အသင့္အေနႏွင့္ ထိုသူ ေသဆံုးကြယ္လြန္သြားခဲ့လွ်င္ မည္သို႕ျပဳလုပ္ရန္ ရွိပါသနည္း။ ထိုအစီအစဥ္အား ခ်က္ခ်င္း အေကာင္ထည္ျပီး အျခားသူတစ္သီးႏွင့္ အစားထုိးလိုက္ပါ။ ဟဇရသ္ အုမရ္သခင္ၾကီးသည္ မည္မွ် သတိထား ကိုင္တြယ္ခဲ့သည္ကို ေလ့လာၾကည့္ပါ။ အာယသ္ေတာ္အေပၚ မည္မွ် နက္နက္စြာ သေဘာသူျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။ 

ထို႕ေနာက္ ဆက္လက္ အမိန္႕ရွိေတာ္မူသည္မွာ- အမွန္ေသာ္ကားအသင္တို႔အနက္ မည္သူမဆုိ ထုိသူတို႔အား "ကလ်ာဏ"အေဆြခင္ပြန္း ျပဳလုပ္သည္ ရွိေသာ္၊ ထိုသူသည္ ဧကန္မုခ် ၎တို႔တြင္(အပါအ၀င္) ျဖစ္၏။
အလြန္ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ သတိေပးစကားပင္။ တစ္ဖက္တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ မြတ္စ္လင္မ္မ်ားသည္ အခ်င္းခ်င္း စည္းလံုးညီညြတ္မႈ႕မရွိ၊ ေနာက္တစ္ဖက္တြင္ ဘာသာျခားတုိ႕၏ ဓေလ့စရိုက္မ်ားအား မူပိုင္ခြင့္ရယူထားၾကသည္။ ၎တို႕အား လူယံုလုပ္ထားၾကသည္။ ဘာသာျခားတို႕၏ နည္းစနစ္ဆိုလွ်င္ အရွက္မဲ့စြာ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ႕မွစ၍ မြတ္စ္လင္မ္ျဖစ္ျခင္း၏ နယ္ပယ္ဆံုးလုဆဲဆဲအထိ လက္ေတြ႕က်င့္သံုးၾကသည္။ မြတ္စ္လင္မ္အခ်င္းခ်င္း စလာမ္ဆက္သ လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ရန္ ဝန္ေလးေသာ္လည္း ဘာသာျခားတို႕၏ သာသနာေရးရာေခါင္းေဆာင္မ်ားအား လွဴဖြယ္ပစၥည္းမ်ား ဆပ္ကပ္ရန္ အသင့္ရွိၾကသည္။ ၎တို႕ႏွင့္ မဟာမိတ္မ်ားသဖြယ္ ေနထိုင္ၾကသည္။ လူသားခ်င္း စာနာေထာက္ထားျခင္းသည္ အစၥလာမ္၏ ဖိတ္ေခၚသံ ျဖစ္ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတ္ာတို႕၏ မသိနားမလည္မႈ႕ေၾကာင့္ လူသတ္သမားမ်ားအား အားေဆးတိုက္ေကၽြးမိၾကသည္။
အထူးသတိေပးလိုသည္မွာ- မည္သည့္အလုပ္ပင္မဆို ဘာသာျခားမ်ားအတြက္ ျပဳလုပ္လာရပါက ဤသတိေပးအမိန္႕ေတာ္ကို ေရွ႕ဝယ္ထား၍ ျပဳလုပ္ပါ။ အဆိပ္ပင္ ေရမေလာင္းျခင္းသည္ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္သည့္အတြက္ အစၥလာမ့္ စည္းေဘာင္မ်ားအတြင္း ကုရ္အာန္ဟဒီးဆ္ႏွင့္ ကိုက္ညီစြာ ေနထိုင္ပါ။ အင္န္ရွာအလႅာဟ္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ အခုျမင္ေနရတဲ့ အျဖစ္ဆိုးေတြမ်ား ကင္းရွင္းသြားမည္သာ။
အရွင္ျမတ္၏ ရန္သူမ်ားအား ေလာကီစည္းစိမ္အား မက္ေမာ၍ျဖစ္ေစ၊ ရပိုင္ခြင့္အား ပိုင္ဆိုင္လို၍ျဖစ္ေစ၊ သို႕မဟုတ္ ေဆြမ်ိဳးသားျခင္း၊ မိတ္ေဆြျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ လူ႕ပတ္ဝန္းက်င္၏ ဝတၱရားဟု ထင္ျမင္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေစ ႏွလံုးေပး ေပါင္းသင္းျခင္းမျပဳအပ္ေပ။ ထိုသို႕ ျပဳမႈျခငး္သည္ အရွင္ျမတ္၏ ရန္သူမ်ားအား အားေပးေျမွာက္ပင့္ရာေရာက္ျပီး ၎တို႕ႏွင့္ ထပ္တူထပ္မွ် က်င့္မူသူစာရင္းတြင္ ပါသြားတတ္ေပသည္။

မွတ္သားသင့္သည္မွာ- ဤအမိန္႕ေတာ္သည္ က်ေရာက္သည့္အခ်ိန္မွစ၍ ေကယာမသ္ကမာၻပ်က္မည့္ေန႕တိုင္ေအာင္ က်န္ရွိေနမည္ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ အေပၚယံေပါင္းသင္းျခင္း၊ ေရာင္ဝယ္ေဖာက္ကားမႈ႕ျပဳျခင္းတုိ႕သည္ ျပဳပိုင္ခြင့္ရွိေသာ ကိစၥမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ခြဲျခားမွတ္သားရမည္ ျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ျမတ္နဗီ(ဆြ)သည္ ယဟူဒီတစ္ဦးထံ မိမိ၏ သံခ်ပ္ကာအက်ီအား ေပါင္ႏွံခဲ့ေၾကာင္း ဆင့္ျပန္ခ်က္မ်ားတြင္ လာရွိထား၏။

ဤ အမိန္႕ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပံုစံ သံုးမ်ိဳးသာရွိေၾကာင္း သာသနာ့ပညာရွင္မ်ား အမိန္႕ရွိထား၏။
ပထမပံုစံ... ၎ကာဖရ္တို႕၏ အရွင္ျမတ္အား ျငင္းဆန္မႈ႕ကို သေဘာတူျပီး ကူညီရိုင္းပင္းျခင္း၊ ကာကြယ္ေပးျခင္း... ၎ပံုစံသည္ တရားျမတ္၌ တားျမစ္ထားေသာ ပံုစံျဖစ္ေပသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အရွင္ျမတ္အား ျငင္းဆန္မႈ႕ကို သေဘာတူျခင္းသည္ ၎ကာဖရ္၏ သာသနာအား မွန္ကန္သည္ဟု သတ္မွတ္ျခင္းပင္။ ကြဖ္ရ္လုပ္ရပ္တစ္ခုအား မွန္သည္ဟု သတ္မွတ္ယံုၾကည္ျခင္းသည္ ကြဖ္ရ္ျဖစ္၏။ ကြဖ္ရ္ လုပ္ရပ္တစ္ခုအား သေဘာတူလက္ခံျခင္းသည္ ကြဖ္ရ္ျဖစ္ေပရာ ၎ပံုစံတြင္ ကာဖရ္ဘဝသို႕ ေရာက္သြားမည္ျဖစ္ေပသည္။
ဒုတိယပံုစံ... အေပၚယံ ေကာင္းမြန္စြာ ဆက္ဆံျခင္း... ဤပံုစံသည္ အထက္တင္ တင္ျပခဲ့သည့္အတိုင္း တရားျမတ္တြင္ ျပဳပိုင္ခြင့္ရွိေသာ ပံုစံျဖစ္ေပသည္။
တတိယပံုစံ... ကာဖရ္၏ ကြဖ္ရ္လုပ္ရပ္အေပၚ သေဘာတူျခင္းမရွိေသာ္လည္း ႏွလံုးေပးေပါင္းသင္းဆက္ဆံျခင္း... တနည္းအားျဖင့္ အထက္ပါ ပံုစံႏွစ္ခု၏ ၾကားပံုစံျဖစ္သည္။ ကာဖရ္မ်ားအား မွားယြင္းေသာ သာသနာေပၚ ေလွ်ာက္လွမ္းေနၾကသူမ်ားဟု သတ္မွတ္ထားေသာ္လည္း ေဆြမ်ိဳး ေတာ္စပ္သည္ေၾကာင့္ျဖစ္ေစ၊ တစ္ေျမတည္းေန တစ္ေရတည္းေသာက္ေနရသည့္အတြက္ျဖစ္ေစ သို႕မဟုတ္ အျခား အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားေၾကာင့္ျဖစ္ေစ ကူညီေပးျခင္း၊ အတိုင္းထက္အလြန္ ရင္းႏွီးစြာ ဆက္ဆံျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ဤပံုစံတြင္ ကာဖရ္မျဖစ္ေသာ္လည္း တားျမစ္ထားေသာကိစၥအား ခ်ိဳးေဖာက္သူစာရင္း ဝင္ေပမည္။ အလြန္ၾကီးေလးေသာ အျပစ္ဒဏ္ကို ခံရမည္ျဖစ္ေပသည္။
မွတ္ခ်က္။       ။ ဤေနရာတြင္ ကာဖရ္မ်ားအား အေဆြခင္ပြန္းဖြဲ႕ျခင္းသည္ မို႕အ္မင္န္တစ္ဦးကိုမွ် အေဆြခင္ပြန္းမဖြဲ႕ပဲ ျပဳလုပ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မို႕အ္မင္န္မ်ားႏွင့္အတူ ေရာေထြး၍ ျပဳလုပ္သည္ျဖစ္ေစ ပံုစံႏွစ္ခုလံုးသည္ တားျမစ္အမိန္႕ေတာ္တြင္ အက်ံဳးဝင္ေပသည္။ တနည္းအားျဖင့္ ပံုစံႏွစ္ခုလံုး မပိုင္ေပ။

အာယသ္ေတာ္၏ အဆံုးတြင္ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ မိန္႕ျမြတ္ေတာ္မူသည္မွာ- မလြဲဧကန္ အလႅာဟ္္ အရွင္ျမတ္သည္မတရားက်ဴလြန္သူတို႔အား တရားလမ္းမွန္သုိ႔ ပို႔ေပးေတာ္မူမည္မဟုတ္ေပ။ ဤေနရာတြင္ မတရားက်ဴးလြန္သူဟူသည္မွာ အာယသ္ေတာ္တြင္ပါရွိေသာ ဘာသားျခားမ်ားအား ႏွလံုးေပးေပါငး္သင္းသူကိုသာ ဆိုလိုေပသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ ဇြလ္မ္ ဟူသည္ အရာတစ္ခုအား မထိုက္တန္ေသာ ေနရာတြင္ ထားရွိျခင္းဟု အဓိပၸါယ္ရသည္။ မြတ္စ္လင္မ္မ်ားအတြက္သာျဖစ္ေသာ ႏွလံုးေပး ေပါင္းသင္းျခင္းအား ကာဖရ္မ်ားကို ေပးလိုက္ျခင္းသည္ ဇြလ္မ္၏ အဓိပၸါယ္တြင္ အက်ံဳးဝင္ေပသည္။ တနည္းအားျဖင့္ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ကာဖရ္မ်ားအား ႏွလံုးေပး ေပါင္းသင္းသူမ်ားကို လမ္းမွန္သို႕ ပို႕ေဆာင္ေပးမည္မဟုတ္ေပ။

ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕အားလံုးအား စစ္မွန္ေသာ နားလည္ႏိုင္စြမ္း ေပးသနားေတာ္မူပါေစ။ အာမီးန္
ဘရွီရြလႅာဟ္ ဖာရိုကီ
Share this article :

Post a Comment

 
က | |
ကက ၂၀၁၁. Basheerullah Farooqi - ၂၀-၁၁-၂၀၁၁
Template Modify by Creating Website
Proudly powered by Blogger