ပညာေရးမွဴး၏ ခံစားခ်က္အား တင္ျပင္ျခင္း။
ဒိုအာျပဳျပီးေနာက္ ပညာေရးမွဴးသည္
ထို႕ေနာက္ ကၽြႏ္ုပ္စဥ္းစားမိသည္မွာ- ဤအတိုင္းပင္ ျဖစ္ခဲ့ပါက လမ္းစဥ္သစ္တစ္ရပ္ ေပၚထြက္လာမည္မွာ ဧကန္အမွန္။ ထုိ႕အျပင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႕ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီး၌ ထံုးလမး္စဥ္လာ ဓေလ့တစ္ခု၊ ဗစ္ဒ္အသ္တစ္ခု စတင္ျဖစ္ေပၚလာေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ ဤသို႕ျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္သည္ အေတြးရိပ္မ်ားျဖင့္သာ ဆက္တိုက္ နစ္မြန္းေနရင္း အိပ္ယာဝင္ခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္လည္း ေတြးေတာေနခဲ့ေသာ ပံုရိပ္မ်ားသာ ထင္ဟပ္ေနရင္း ေနာက္ဆံုး ကၽြႏ္ုပ္အိပ္ေပ်ာ္သြားခဲ့သည္။ မိုးေသာက္လင္း၍ အိပ္ယာထေသာ အခ်ိန္တြင္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီး မည္သည့္လမ္းစဥ္ေပၚတြင္ ေလွ်ာက္လွမ္းေနရပါ သနည္း ဟူေသာ အေတြးရိပ္မ်ား စြဲက်န္ရစ္ေနလွ်က္ရွိခဲ့၏။
ေနာက္ဆံုး ကၽြႏ္ုပ္သည္ (မိမိအေတြးမ်ား၊ စိုးရိမ္စိတ္မ်ားအား မထိန္းႏိုင္ေတာ့ပဲ) မြဖ္သီဆားဗ္ထံ ခစားဝင္ေ၇ာက္ ေလွ်ာက္တင္ခဲ့၏။ မြဖ္သီဆားဗ္သည္ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႕ ဆရာသခင္အၾကီးအကဲမ်ား၏ လမ္းစဥ္အား ရွင္းလင္းျပသခဲ့ေပးခဲ့ေလသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ျမင့္ျမတ္ေတာ္ မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ဆရာသခင္၊ အၾကိးအကဲမ်ားႏွင့္ မြဖ္သီဆားဗ္ အား ေကာင္ေသာအစား ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူပါေစ။ ကၽြႏ္ုပ္သည္ မေန႕က ဝမ္းနည္းပူေဆြးခဲ့ရသေလာက္ ယေန႕ ေပ်ာ္ရႊင္မိ၏။ အလ္ဟမ္ဒုလစ္လႅာဟ္ စြမၼအလ္ဟမ္ဒုလစ္လႅာဟ္ မြဖ္သီဆားဗ္သည္ ေလွ်ာက္လွမ္း လုစဲစဲ လမ္းစဥ္တစ္ခု၊ ဗစ္ဒ္အသ္တစ္ခုအား အျမစ္ျပတ္ ေခ်မႈန္းပစ္ခဲ့သည္ျဖစ္ရာ ကၽြႏ္ုပ္အေနႏွင့္ မြဖ္သီဆားဗ္အား ေက်းဖူးတင္ စကား ေျပာၾကားရင္း နိဂုဏ္းခ်ဳပ္လိုက္ရပါသည္။
وا~خر دعوانا أن الحمد لله رب العالمين
ျဖည့္စြက္ေရးသားခ်က္မ်ား(အပိုင္း၁)
ေဖာ္ျပပါ ေဟာေျပာမႈ႕ ထိုင္ဝုိင္းေလးျပိးေနာက္ တစ္ရက္ (ျဖည့္စြက္ေရးသားေနသူ) ေသးသိမ္သူ မုဟမၼဒ္ ဟမ္ဇဟ္သည္ ဟဇရသ္ မြဖ္သီဆားဗ္အား ဤသို႕ ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းခဲ့ပါသည္။ ဟဇရသ္ အုမရ္رضي الله عنهသခင္ၾကီးသည္ စူရဟ္ဗကရဟ္ ခသမ္ျဖစ္သြားေသာေၾကာင့္ ႏြားတစ္ေကာင္ ခ်ကျပဳတ္ေကၽြးခဲ့ေၾကာင္း (သမုိင္းစာအုပ္မ်ားတြင္) လာရွိထားသည္။ ထို႕အတူ ေအမာမ္ အစ္ဗ္ေန႕ ဟဂ်္ရ္رحمه الله သခင္ၾကီး သည္လည္း ဖသ္ဟြလ္ဗာရီက်မ္း ေ၇းသားျပဳစုျပီးသြားေသာအခါ အလြန္ခမ္းနား ၾကီးက်ယ္ေသာ အေကၽြးအေမြးတစ္ခု ျပဳခဲ့ေၾကာင္း လာရွိထားပါသည္။ သို႕ပါ၍ ဗိုခါရီက်မ္းသိမ္းပြဲ အခမ္းအနားတြင္လည္း အေကၽြးအေမြးမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္းအား အျပစ္မျမင္သင့္ေပ။ ထိုကိစၥအား အျပစ္ျမင္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သတ္၍ မည္သို႕မွ် နားမလည္ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ေနရပါသည္။ ထို႕အျပင္(ဟဇရသ္ အုမရ္ႏွင့္ ဟာဖစ္ဇ္ အစ္ဗ္ေန႕ ဟဂ်္ရ္ သခင္ႏွစ္ပါးကဲ့သို႕) ယေန႕ေခတ္တြင္ ျပဳလုပ္ပါက မည္သုိ႕ ဆိုးက်ိဳးမ်ား ျဖစ္လာမည္နည္း။
ထိုေမးခြန္း၏ အေျဖအား ပထမပိုင္းတြင္ ဤသို႕ အမိန္႕ရွိခဲ့သည္။ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕၏ လုပ္ရပ္ႏွင့္ အၾကီးအကဲတို႕၏ လုပ္ရပ္အား မည္သို႕ ႏႈိင္းယွဥ္မည္နညး္။ ထိုသူေတာ္စင္ အၾကီးအကဲတို႕သည္ ခမ္းနားၾကီးက်ယ္ေသာ လုပ္ေဆာင္မႈ႕တစ္ခု ေအာင္ျမင္သည့္အတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္ဝမ္းေျမာက္ေၾကာင္း၊ ရွင္ျမတ္အလႅာဟ္အား ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ျမြတ္ဟရန္အတြက္ ဖိတ္ေခၚေကၽြးေမြးမႈ႕ မ်ား ျပဳခဲ့ၾက၏။ ယေန႕ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕၏ လုပ္ရပ္သည္ စာမဖြဲ႕ေသာ္လည္း အေကၽြးအေမြးကား အတိုင္းထက္ အလြန္သာပိုလ်က္ရွိသည္။ ေက်ာင္းျပီးသူ အမ်ားစု၏ အေျခအေနမွာ စာတစ္ေၾကာင္းပင္ မွန္ကန္တိက်စြာ မဖတ္ႏိုင္ေပ။ သို႕ေသာ္ မိမိ ပညာမတတ္ျခင္း (တနည္း မိမိအေျခအေနႏွင့္) ပတ္သတ္၍ အနည္း ငယ္မွ် ေသာကမထားေသာ္လည္း ဖိတ္ေခးေကၽြးေမြးျခင္းႏွင့္ ပတ္သတ္၍ အေလးတမူ အေရးယူ၍ ျပဳလုပ္ၾကသည္။
ထိုေနာက္ ဆက္လက္အမိန္႕ရွိသည္မွာ- ေကာင္းျပီ။ (အသင္ေျပာျပသကဲ့သို႕ ဝမ္းေျမာက္ေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ျပသရန္ ဟဇရသ္ အုမရ္ႏွင့္ ဟဇရသ္ အစ္ဗ္ေန႕ ဟဂ်္ရ္တုိ႕၏ လုပ္ရပ္မ်ား သမိုင္းတြင္ ရွိခဲ့သည္။) ဤသို႕ဆုိလွ်င္ ယေန႕ေခတ္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေငြေၾကးေကာက္ခံ စုေဆာင္း၍ အေကၽြး အေမြးျပဳသကဲ့သို႕ ေငြေၾကးေကာက္ခံ စုေဆာင္းမႈ႕မ်ား သမိုင္းတြင္ ရွိခဲ့ပါသလား။ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲ မ်ား ျပဳခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရပါသလား။ ေဟာေျပာပြဲမ်ား ျဖစ္ခဲ့ပါသလား။ ဧည့္ခံပြဲဖိတ္စာမ်ား ေဝခဲ့ၾကပါ သလား။ (အမွန္စင္စစ္) ယခုေခတ္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေငြေၾကးေကာက္ခံမႈ႕ ျပဳသကဲ့သို႕ (အစၥလာမ့္ သမိုင္းတြင္) လံုးဝ (လံုးဝ) မရွိခဲ့ေပ။ ထို႕အျပင္ (ပြဲလမ္းသဘင္တစ္ခုအျဖစ္ အေကၽြးအေမြး မ်ား ျပဳလုပ္ရေလာက္ေအာင္) ဗိုခါရီက်မ္းအား ယေန႕မွ ဆံုးခန္းတိုင္ ဖတ္ရြတ္ျဖစ္သည္လား။ ေရွး ယခင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက ဗိုခါရီက်မ္းအား ဆ့ုးခန္းတိုင္ ဖတ္ရြတ္ခဲ့ၾကရာ ထိုသူေတာ္စင္မ်ား သည္လည္း (ခသမ္သိမ္းပြဲအတြက္) အေကၽြးအေမြးမ်ား ျပဳခဲ့ၾကပါသလား။ ေအမာမ္ ဗိုခါရီကိုယ္တိုင္ ခသမ္သိမ္းခဲ့ေသာ္လည္း ေကၽြးေမြးခဲ့ပါသလား။ (ေအမာမ္ဗိုခါရီ၏) တပည့္ျဖစ္သူ မုဟမၼဒ္ ဗင္န္ ယူစြဖ္ ဖရ္ဗရီ ျပဳခဲ့သည္ဟု ဆင့္ဆိုခ်က္မ်ားတြင္ လာရွိပါသလား။ ေဖာ္ျပပါ ေအမာမ္ ဗိုခါရီ၏ တပည့္ေက်ာ္တြင္ တပည့္(၁၂)ဦး ရွိခဲ့ရာ ၎တို႕ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္ဟူ၍ ေဖာ္ျပထားပါသလား။ ထိုတပည့္ေက်ာ္(၁၂)ဦးမွ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕တိုင္ေအာင္ ေခတ္အဆက္ဆက္ရွိ သာသနာ့ ပညာရွင္မ်ား ဗိုခါရီက်မ္း ဖတ္ရြတ္ျပီးဆံုးသည့္ အတြက္ အေကၽြးအေမြးမ်ား ပြဲလမ္းသဘင္မ်ား ျပဳခဲ့ၾကပါသလား။ ဟဇရသ္ ရႈိင္ခြလ္ဟင္န္ဒ္သည္ ဗိုခါရီက်မ္းအား ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ သင္ၾကားေပးခဲ့၇ာ ထိုသို႕ ျပဳလုပ္ခဲ့ပါသလား။ ေမာင္လာနာ အန္ဝရ္ရွာဟ္ သည္လည္း ဆံုးခန္းတိုင္ သင္ၾကားခဲ့ျပီး ထိုသို႕ ပြဲလမ္းသဘင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ပါသလား။ မဇြာေဟရြလ္ အိုလူးမ္ ေက်ာင္းေတာ္ရွိ သာသနာ့ ပညာရွင္မ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ပါသလား။ သာသနာ့ အၾကီးအကဲမ်ား တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ ထိုသို႕ မျပဳလုပ္ခဲ့ရာ ယခု ကၽြႏ္ုပ္တို႕ ထိုအရာအား အေရးတယူေဆာင္ရြက္ေနပါက အၾကီးအကဲမ်ား၏ လမ္းစဥ္ႏွင့္ ဆန္႕က်င္ေနမည္ မဟုတ္ပါေလာ။
ထို႕ေနာက္ ပထမ စကားအား ဆက္လက္အမိန္႕ရွိသည္မွာ- အရာတစ္ခု ျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း အတည္ျဖစ္မႈ႕အား (အေျခခံ၍ တင္ျပ အေထာက္အထားေပးမည္ဆိုပါက) တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)အား သတိတရျခင္း၊ ဆြဟာဗဟ္မ်ားအား ခ်ီးမႊမ္းခန္းဖြင့္ျခင္းတို႕သည္လည္း တရားေတာ္လာ အမႈ႕ကိစၥတို႕ မဟုတ္ပါသေလာ။ ဆြဟာဗဟ္မ်ားအား ခ်ီးမႊမ္းခန္းဖြင့္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သတ္၍ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္၌ပင္ လာရွိထား၏။ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္ အမိန္႕ရွိေတာ္မူသည္။
أولئك هم الراشدون
အျခားတစ္ေနရာတြင္
والذين معه أشداء على الكفار رحماء بينهم تراهم ركعا سجدا يبتغون فضلا من الله ورضوانا رضي الله عنهم ورضوا عنه
ထို႕ေနာက္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)အာ းသတိတ၇ျခင္းႏွင့္ ပတ္သတ္၍ လာရွိသည္မွာ လူတိုင္းသိရွိေသာ ကိစၥတစ္ခုျဖစ္၏။ ဤသို႕ဆိုလွ်င္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)အား သတိတရျခင္းႏွင့္ ဆြဟာဗဟ္မ်ားအား ခ်ီးမြမ္းခန္းဖြင့္ျခင္းအတြက္ ထိင္ဝိုင္းမ်ားျပဳျခင္း၊ အခန္းအနားမ်ားျပဳျခင္းအား ဗစ္ဒ္အသ္တစ္ခု (သို႕မဟုတ္) သာသနာ၌ မရွိေသာ ဗေလ့လမ္းစဥ္တစ္ခုအျဖစ္ အဘယ္ေၾကာင့္ ေျပာဆိုသတ္မွတ္ၾကပါသနည္း။ သာသနာ့ ပညာရွင္မ်ားသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ထိုသိုမျပဳၾကရန္ အမိန္႕ရွိၾကပါသနည္း။
အမွန္စင္စစ္ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)အား သတိရျခင္း သို႕မဟုတ္ ဆြဟာဗဟ္ သာဝကမ်ားအား ခ်ီးမြမ္းျခင္းကို ဓေလ့ထံုးစ့တစ္ခုအျဖစ္ သတ္မွတ္လာေသာအခါ၊ ထိုအျပင္ အျခားကိစၥမ်ား၊ တီထြင္ဖန္တီးလုပ္ယူထားေသာအရာမ်ား ေရာေႏွာ္လာျပီး (တာဝန္ၾကီးတစ္ရပ္သဖြယ္) အေရးေပး လုပ္ေဆာင္လာေသာအခါ ထိုကိစၥႏွစ္ခုတို႕သည္ (မူရငး္ပံုသ႑န္ပ်က္ကာ) လမ္းသစ္တစ္ခု ဗစ္ဒ္အသ္တစ္ခုသဖြယ္ ျဖစ္သြားရေတာ့သည္။ ဤနည္းအတိုင္းပင္ ယခု ဗိုခါရီ ခသမ္သိမ္းပြဲႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အျခား(စူရဟ္ ဗကရဟ္ ဖတ္ရြတ္ျပီးဆံုးမႈ႕၊ ဖသ္ဟြလ္ဗာရီက်မ္း ျပဳစုျပီးမႈ႕တို႕ေၾကာင့္) အေကၽြးအေမြး မ်ားျပဳခဲ့သည္ကို မျငင္းေပ။ သို႕ေသာ္ ကၽြႏ္ုပ္တို႕ ၾကည့္ရႈ႕ရမည့္ အခ်က္မွာ- ယခုကဲ့သို႕ ဗိုခါရီ ခသမ္သိမ္းပြဲ က်င္းပျခင္းသည္ ဓေလ့လမ္းစဥ္တစ္ခု၊ ဗစ္ဒ္အသ္တစ္ခု၏ နယ္နိမိတ္အတြင္း ဝင္ေရာက္မေနပါသေလာ။ သို႕မဟုတ္ အနာဂတ္တြင္ ဗစ္ဒ္အသ္အတြင္း ဝင္ေရာက္မည္ကို မစိုးရိမ္ရပါသေလာ။ အကယ္၍ စိုးရိမ္ရပါမူ ထိုကိစၥအား တားျမစ္ပိတ္ပင္ရမည္သာ ျဖစ္ေပေတာ့သည္။
ေဖကဟ္သာသနာ့ ပညာရွင္မ်ားသည္ ရွင္းလင္းတိက်စြာ ဤသို႕ အမိန္႕ရွိထားၾကသည္။
တရားေတာ္မွ ခြင့္ျပဳထားေသာ လုပ္ရပ္အားလံုးမွ မည္သည့္ကိစၥမဆို တစ္ခုခုအား သာသနာ့ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ စြႏၷသ္ေတာ္အဆင့္ သို႕မဟုတ္ ဝါဂ်စ္ဗ္အဆင့္မွ ျဖစ္သည္ဟု လည္းေကာင္း မွတ္ယူ၊ ယံုၾကည္လာလွ်င္ ထိုကိစၥသည္ မက္ရူးဟ္သဟ္ရီမီ၊ ျပဳလုပ္ပိုင္ခြင့္ မရွိေသာ ကိစၥျဖစ္သြားေပသည္။ (ခြင့္ျပဳထားေသာ ကိစၥတစ္စံုတစ္ရာႏွင့္ ပတ္သတ္၍ မြတ္စ္သဟဗ္ ျဖစ္ေၾကာင္း တရားေတာ္ျမတ္တြင္ လာရွိထားလင့္ကစား အကယ္၍ ထိုကိစၥကို လူတို႕ ဓေလ့၊လမ္းစဥ္တစ္ခု သဖြယ္ ျပဳလုပ္လာႏိုင္သည္ဟု ထင္ရပါက သာသနာ့ ပညာရွင္မ်ားသည္ ထိုကိစၥအား တားျမစ္ပိတ္ပင္ၾက၏)
တရားေတာ္မွ ခြင့္ျပဳထားေသာ လုပ္ရပ္အားလံုးမွ မည္သည့္ကိစၥမဆို တစ္ခုခုအား သာသနာ့ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ စြႏၷသ္ေတာ္အဆင့္ သို႕မဟုတ္ ဝါဂ်စ္ဗ္အဆင့္မွ ျဖစ္သည္ဟု လည္းေကာင္း မွတ္ယူ၊ ယံုၾကည္လာလွ်င္ ထိုကိစၥသည္ မက္ရူးဟ္သဟ္ရီမီ၊ ျပဳလုပ္ပိုင္ခြင့္ မရွိေသာ ကိစၥျဖစ္သြားေပသည္။ (ခြင့္ျပဳထားေသာ ကိစၥတစ္စံုတစ္ရာႏွင့္ ပတ္သတ္၍ မြတ္စ္သဟဗ္ ျဖစ္ေၾကာင္း တရားေတာ္ျမတ္တြင္ လာရွိထားလင့္ကစား အကယ္၍ ထိုကိစၥကို လူတို႕ ဓေလ့၊လမ္းစဥ္တစ္ခု သဖြယ္ ျပဳလုပ္လာႏိုင္သည္ဟု ထင္ရပါက သာသနာ့ ပညာရွင္မ်ားသည္ ထိုကိစၥအား တားျမစ္ပိတ္ပင္ၾက၏)
ထိုနည္းအတိုင္ပင္ ဒြရ္ေရမြခ္သားရ္က်မ္း၌ ဤသို႕ ေရးသားထားေပသည္။
وسجدة الشكر مستحبة به يفتى لكنها تكره بعد الصلاة لأن الجهلة يعتقدونها سنة وواجبة وكل مباح يؤدي إليه فمكروه. ففي الرد تحت قوله فمكروه الظاهر أنها تحريمية لأنه يدخل في الدين ما ليس منه ص 524
ဆိုလုိသည္မွာ- ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္အား ေက်းဇူးတင္ စဂ်္ဒဟ္ျပဳျခင္းသည္ မြတ္စ္သဟဗ္ ျဖစ္၏။ ဓမၼသတ္ေမးျမန္းလာပါက မြတ္စ္သဟဗ္ ျဖစ္ေၾကာင္းသာ ေျဖၾကားရမည္ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ ၎စဂ်္ဒဟ္အား နမာဇ္ျပီးလွ်င္ ျပဳလုပ္ပါက မက္ရူးဟ္ျဖစ္ေပမည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဘာသာေရးရာ ကိစၥတုိ႕ႏွင့္ ပတ္သတ္၍ မသိနားမလည္သူမ်ားသည္ ထိုစဂ်္ဒဟ္အား စြႏၷသ္တစ္ခုသဖြယ္၊ ဝါဂ်စ္ဗ္တစ္ခုသဖြယ္ မွတ္ယူလာၾကသည္။ အေၾကာင္းမွာကား မည္သည့္လုပ္၇ပ္မဆို သာသနာ့ေတာ္ျမတ္က ခြင့္ျပဳထားေသာ္လည္း အထက္ေဖာ္ျပပါ အေျခအေနမ်ိဳးသို႕ ေရာက္ႏိုင္လွ်င္ မက္ရူးဟ္ျဖစ္သြား၏။ (အလ္လာမဟ္ ရွာမီဆားဗ္) အမိန္႕ရွိသည္မွာ- ေဖာ္ျပပါ အမိန္႕ပညတ္ခ်က္တြင္ မက္ရူးဟ္ဟု သံုးစြဲထားသည္။ ထိုမက္ရူးဟ္မွာ မက္ရူးဟ္သဟ္ရီမီသာ ျဖစ္၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ဤကိစၥမွာ သာသနာေတာ္၌ မရွိေသာအရာတစ္ခု သာသနာအတြင္းသို႕ ဝင္ေရာက္လာျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ (ထို႕ေၾကာင့္ အမိန္ပညတ္ခ်က္သည္ ျပင္းထန္သင့္ေပသည္)
ယခုလည္း အသင္ၾကည့္ပါ။ ဗိုခါရိက်မ္းသိမ္းပြဲအတြက္ အေကၽြးအေမြးမ်ားျပဳျခင္းအား ထ့ုးလမ္းစဥ္လာ တစ္ခုသဖြယ္ ျပဳလုပ္ေနၾကသည္ မဟုတ္ပါသေလာ။ စြႏၷသ္တစ္ခု သို႕မဟုတ္ ဝါဂ်စ္ဗ္တစ္ခုသဖြယ္ အေလးထား အေရးတယူ ျပဳေနၾကသည္ မဟုတ္ပါသေလာ။ စိတ္ပါသည္ ျဖစ္ေစ၊ မပါသည္ ျဖစ္ေစ ျပဳေန ၾကသည္ မဟုတ္ပါသေလာ။ ခြင့္မျပဳထားေသာ နည္းစနစ္တုိ႕ျဖင့္ ေငြေၾကးမ်ား ေကာက္ခံ၍ ျပဳေနၾကသည္ မဟုတ္ပါသေလာ။ ေပ်ာ္ပြဲတစ္ခုသဖြယ္ ဖန္တီးေနၾကသည္ မဟုတ္ပါသလား။ အျခားေသာ စာအုပ္မ်ား ဖတ္ရြတ္ျပီးဆံုးသည့္အတြက္ (အေကၽြးအေမြးမ်ား စီမံျခင္း၊ ေပ်ာ္ပြဲမ်ားဖန္တီးျခင္း အစရွိသည္တို႕ကို) အေလးထားျပဳလုပ္ျခင္း မရွိပဲ ဤဗိုခါရီက်မ္း အတြက္သာလွ်င္ ထိုသို႕ ျပဳလုပ္ေနၾကသည္မွာ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း။ အမွန္စင္စစ္ ဟဒီးဆ္၏ က်မ္းေပါင္းမ်ားစြာ က်န္ရွိေနေသး၏။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)၏ မိန္႕ခြန္းေတာ္မ်ား ျဖစ္ရာတြင္ က်မ္းအားလံုး အတူတူပင္ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ဆြဟီးဟ္( ဟဒီးဆ္ ပညာရွင္မ်ား၏ ေဝါဟာရ တစ္ခုျဖစ္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ဟဒီးဆ္တစ္ပုဒ္ႏွင့္ ပတ္သတ္၍ ၎ဟဒီးဆ္အား ဆင့္ဆိုသူမ်ားသည္ မွတ္ဥာဏ္ေကာင္းသူမ်ား၊ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရသူ မ်ား ျဖစ္ၾကျပီး ၎တို႕ထက္ ပိုမိုစိတ္ခ်၊မွတ္ဥာဏ္ေကာင္းသူမ်ား၏ ဆင့္ဆိုခ်က္ႏွင့္ ဆန္႕က်င္၍လည္း မဆင့္ျပန္ၾက။ ထို႕အျပင္ ထိုဟဒီးဆ္ေတာ္အား ဆင့္ဆိုခဲ့ေသာသူမ်ား အစဥ္အဆက္တြင္ မည္ကဲ့သူိ႕ေသာ လက္မခံႏိုင္သည့္ အခ်က္တစ္ခ်က္ကိုမွလည္း မေတြ႕ရ။ ဤကဲ့သို႕ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားကို ဆြဟီးဟ္ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားဟု ေခၚဆိုၾကသည္။) ျဖစ္သည္ကို ေထာက္ထားၾကည့္ရႈ႕ပါကလညး္ မြတ္စ္လင္မ္က်မ္း၏ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ား ဆြဟီးဟ္ျဖစ္သည္ကုိ (ပညာ့ရွင္မ်ားအားလံုး) လက္ခံထားၾကသည္။ ထိုမြတ္စ္လင္မ္ က်မ္း ဖတ္ရြတ္မႈ႕ ျပီးဆံုးသည့္အတြက္ အဘယ္ေၾကာင့္ ဤသို႕ မျပဳလုပ္ၾကပါသနည္း။
ေဖာ္ျပပါ ကိစၥမွာ ဟဒီးဆ္က်မ္းစားမ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္၍ (ႏိႈင္းယွဥ္ေဖာ္ျပျခင္းပင္) ျဖစ္သည္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္၏ အက်ယ္ဖြင့္ဆိုထားေသာ က်မ္းမ်ားအတြက္ မည္သူတစ္ေယာက္မွ်ပင္ ထိုကဲ့သို႕ ျပဳလုပ္ျခင္းမရွိသည္မွာ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း။ အဆိုးဆံုးေသာ ကိစၥမွာ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္အား ခသမ္သိမ္း ရြတ္ဖတ္ျပီးေနာက္ (ဤသို႕) မျပဳလုပ္ၾကျခင္းမွာ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း။ အမွန္စင္စစ္ (က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္အား ပစ္ပယ္၍ ဟဒီးက်မ္းစာမ်ားအတြက္သာ တေလးတစားျပဳ ပြဲလမ္းသဘင္ျပဳလုပ္ က်င္းပေနျခင္းသည္) ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္အား အေသးအဖြဲျဖစ္သည္ဟု မွတ္ယူရာ ေရာက္ေပသည္။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္အား မရိုေသရာ ေရာက္၏။ (ႏႈိင္းယွဥ္ေျပာဆိုရာတြင္) ႏွိမ့္က်သူအား သာပိုျမင့္ျမတ္သူထက္ ဦးစားေပးခံေနသည္ မဟုတ္ပါသေလာ။ အထက္၌ တင္ျပခဲ့ေသာ ကိစၥအားလံုးသည္ (ကၽြႏ္ုပ္တို႕ ယခုျပဳလုပ္ေနေသာ) ဗိုခါရီက်မ္းသိမ္းပြဲ အခမ္းအနား၊ အေကၽြးအေမြးမ်ား စသည္တို႕အား ဗစ္ဒ္အသ္တစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဓေလ့ဆိုးၾကီးတစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း ညႊန္ျပေနသည့္ အေထာက္အထားမ်ားပင္ ျဖစ္ေပေတာ့သည္။
ျဖည့္စြက္ေရးသားခ်က္ အပိုင္း၂ အား ေစာင့္ေမွ်ာ္ဖတ္ရႈ႕ေပးၾကပါ။
ဘရွီးေလး
ေမျမိဳ႕
Post a Comment