ေမာင္လနာ အဗ္ဒြရ္ဟလီးမ္ ဆားဗ္၏ အမွာစကား
نحمده ونصلي على رسوله الكريم
စာဖတ္ပရိတ္မ်ား ေရွ႕တြင္ေရာက္ရွိလာေသာ စာအုပ္ကေလးမွာ အမွန္စင္စစ္ သီးသန္႕စာအုပ္တစ္အုပ္ မဟုတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္မ်ား ေက်ာင္းေတာ္တြင္ ဗိုခါရီခသမ္သိမ္းပြဲအား အေလးထား အေရးေပးမႈ႕ ေခါင္းစဥ္ေအာက္တြင္ ဆရာတို႕၏ထိတ္ေခါင္ ဟဇရသ္ မြဖ္သီ မုဟမၼဒ္ ဟနီးဖ္ဆားဗ္ ေဟာေျပာခဲ့ေသာ စကားမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႕ ေဟာေျပာရာတြင္ ဆရာသခင္ၾကီးသည္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ရွိ ေက်ာင္းအမ်ားစုတြင္ ေရပန္းစားေနေသာ ထံုးလမ္းစဥ္လာ တစ္ခုအား ထိထိေရာက္ေရာက္ ေခ်မႈန္းတိုက္ဖ်က္ခဲ့ျပီး ဆန္႕က်င္ျမြတ္ဟခဲ့ပါသည္။ အလႅာဟ္အရွင္ ထိုဆရာသခင္ၾကီးအား အေကာင္းမြန္ဆံုးေသာ အစားခ်ီးျမွင့္ ေပးသနားေတာ္မူပါေစ။
ထိုေဟာေျပာမႈ႕ကို နားေထာင္ျပီးေနာက္ စိတ္အာသီသတစ္ခု ျဖစ္လာသည္မွာ- ဆရာၾကီး၏ ေဟာေျပာ တင္ျပခ်က္မ်ားအား (စာအုပ္ငယ္အသြင္ ေရးသား) ထုတ္ေဝရန္ ျဖစ္သည္။ ထိုသို႕ ျပုလုပ္ႏိုင္ပါက အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းမႈ႕မ်ားစြာ ရွိလာႏိုင္ေပသည္။ ခက္သည္မွာ- တရားသစ္တီထြင္မႈ႕မ်ား၊ ဓေလ့ရိုးရာတို႕အား ဆန္႕က်င္ တိုက္ခိုက္ႏိုင္သည့့္ အလံကိုင္ေခါင္းေဆာင္မ်ားကသာ ဤဗိုခါရီခသမ္သိမ္းပြဲႏွင့္ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္က်င္းပမႈ႕အား ဦးေဆာင္လုပ္ကိုင္ေနၾကသည္။ အကယ္၍ ကအ္ဗဟ္ေက်ာင္းေတာ္အား ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေနၾကသူ မ်ားသည္ ရုပ္ထုကိုးကြယ္သူမ်ား ျဖစ္ေနၾကပါလွ်င္ မည္သုိ႕မွ် ကုစားႏိုင္ေတာ့မည္ မဟုတ္။ မိမိကိုယ္တိုင္ မိမိအေျခအေန အရပ္ရပ္တို႕အား ေလ့လာၾကည့္ရႈ႕ ကုစားမွသာလွ်င္ ရႏိုင္ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။
ရွင္ျမတ္အလႅာဟ္ထံပါးမွ ေတာင္းဆုျပဳမိသည္မွာ- ဤစာအုပ္ငယ္ေလးအား လက္ခံေတာ္မူျပီး ျပည့္ဝေသာ အက်ိဳး ျဖစ္ထြန္းေစေတာ္မူပါ။ အထူးသျဖင့္ သာသနာ့ပညာရွင္မ်ား အရႈ႕တြင္ လက္ခံ၊ႏွစ္သက္ျခင္း ခံရေစေတာ္မူပါ။
ရွအ္ဗာန္လျမတ္ ၁၀ရက္- ၁၄၁၇ ခုႏွစ္ ဟိဂ်္ရီ
ေမာင္လာနာ မုဟမၼဒ္ ဟမ္ဇဟ္၏ အမွာစကား
الحمد لله وكفي وسلام على عباده الذين اصطفي أما بعد
လြန္ေလျပိးခဲ့ေသာ ေခတ္မ်ားရွိ သာသနာ့ပညာရွင္ၾကီးမ်ားသည္ ၎တို႕ေရွ႕တြင္ ရွိခဲ့ၾကေသာ သာသနာ့အၾကီးအကဲမ်ား၏ လမ္းစဥ္အား မိမိတို႕ ျပဳက်င့္ေဆာက္တည္ရမည့္ အရာမ်ားဟူ၍ သတ္မွတ္ေလ့ရွိၾကသည္။ မိမိတို႕၏ ဆရာသခင္ အၾကီးအကဲမ်ား၊ လြန္ေလျပီးခဲ့ေသာ ေခတ္မ်ားရွိ သာသနာ့ေခါင္းေဆာင္မ်ား ျပဳမူက်င့္ၾကံပံုႏွင့္ ကြဲလြဲေနသည့္ လုပ္ရပ္တိုင္းအား ေရွာင္က်ဥ္ခဲ့ၾကသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္- ၎တို႕ ယံုၾကည္ထားသည္မွာ ကၽြႏ္ုပ္တို႕၏ ဆရာသခင္မ်ားသည္ ဆရာ့ဆရာတို႕၏ လမ္းစဥ္ကိုသာ က်င့္သံုးေနခဲ့ၾကသည္။ ထိုဆရာ့ဆရာမ်ားကိုလည္း ၎တို႕၏ ဆရာမ်ားက ဤအတိုင္းပင္ သင္ေပးခဲ့ၾကသည္။ ဤနည္းျဖင့္ ထုိလုပ္ရပ္မ်ား၏ ကြင္းဆက္သည္ ဆြဟာဗဟ္မ်ားထံသို႕ ေရာက္ရွိခ်ိတ္ဆက္ သြားေပသည္။ ထို႕အတြက္ေၾကာင့္ပင္ တရားျမတ္ေတာ္၌ التعامل (လူအမ်ားျပဳမူေဆာင္ရြက္လာျခင္း) ႏွင့္ الإجماع الفعلي (လုပ္ရပ္တစ္ခုအား သာသနာ့ပညာရွင္မ်ား၏ တစ္စုတစ္စည္းတည္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ျခင္း) တို႕သည္ ခုိင္လံုတိက်ေသာ အေထာက္အထားမ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ခံထားရျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ဤသို႕ျဖင့္ ထိုသို႕ ျပဳမူေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသူမ်ားအား အဟ္ေလ့စြႏၷသ္ ဝလ္ဂ်မာအသ္ ဟူ၍ ကင္ပြန္းတပ္ေခၚေဝၚခံခဲ့ၾကသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ၎တို႕သည္ မိမိတို႕သာသနာ့ေခါင္းေဆာင္မ်ား ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ေသာ လမ္းစဥ္ကိုသာလွ်င္ ေနာက္လိုက္ခဲ့ၾကျပီး က်န္ရွိေနသည့္ လမ္းမွားတို႕မွ အျမဲတေစ ေရွာင္ရွားခဲ့ၾကသည္။
အခ်ဳပ္ဆိုရေသာ္ ကၽြႏု္ပ္တို႕၏ ဆရာသခင္ၾကီးမ်ားသည္ မိမိတို႕ဆရာမ်ား၊ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းမ်ားအား ယံုၾကည္ကိုးစား၍ ဖဝါးေျခထပ္ ေနာက္လိုက္ခဲ့ၾကသည္။ ထို႕အျပင္ ဆရာသခင္ၾကီးမ်ား ေလွ်ာက္လွမ္း ခဲ့ေသာ လမ္းစဥ္အား တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ႏွင့္ ဆြဟာဗဟ္သာဝကမ်ား ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ေသာ ၊ ျပဳမူက်င့္ၾကံခဲ့ေသာ၊ တိက်ေသာ စြႏၷသ္ေတာ္တစ္ခု (သို႕မဟုတ္) မိမိတို႕ ဆရာ့ဆရာမ်ား ေလ့လာ စူးစမ္းျပီးေနာက္ ထုတ္ျပန္ထားေသာ အမိန္႕တစ္ခုႏွင့္ ထပ္တူထပ္မွ်ျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္ယူေလ့ရွိၾကသည္။
ထို႕ေၾကာင့္ ၎တို႕ေခတ္ကာလတြင္ ကိစၥတစ္ခုျဖစ္ေပၚလာျပီး "ထိုကိစၥသည္ သာသနာ့ေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ လမ္းစဥ္ႏွင့္ ဆန္႕က်င္ေနသည္"... "သာသနာ့ေခါင္းေဆာင္မ်ား ထိုသို႕ မလုပ္ခဲ့"... "သာသနာ့ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ထိုသို႕ ျပဳလုပ္ျခင္းအား မႏွစ္သက္ခဲ့"... "သာသနာ့ေခါင္းေဆာင္မ်ား ထိုသို႕ ျပဳခဲ့သည္ဟု မလာရွိခဲ့"... စသည္ျဖင့္ ေျပာဆိုျခင္းမွာ ၎တို႕၏ ဆရာသခင္အၾကီးအကဲမ်ားထံတြင္ တိက်ရွင္းလင္းစြာျဖစ္ေစ၊ သို႕မဟုတ္ တဆင့္ခံအေၾကာင္းတရား တစ္ခုခုေၾကာင့္ျဖစ္ေစ ထိုကိစၥ၏ ဆန္႕က်င္ဖက္ စြႏၷသ္ေတာ္တစ္ခုခု အတည္ျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ဆရာသခင္မ်ား၏ ေလ့လာစူးစမ္းမႈ႕တြင္ ထိုကိစၥသည္ စြႏၷသ္ေတာ္ႏွင့္ မကိုက္ညီေၾကာင္းကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ကၽြႏ္ုပ္တို႕ေက်ာင္းေတာ္ရွိ အာလင္မ္ကို႕စ္ ေနာက္ဆံုးႏွစ္တြင္ ပညာသင္ၾကားေနၾကေသာ ေက်ာင္းသားမ်ား သည္ ယခုႏွစ္ ဗိုခါရီခသမ္သိမ္းပြဲႏွင့္ ပါတ္သတ္၍ စီမံခန္႕ခြဲမႈ႕မ်ား၊ ျပင္ဆင္မႈ႕မ်ား ျပဳလုပ္ေနခဲ့ၾကသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ျပင္ပဧည့္သည္မ်ားအား ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္အခန္းအနားသို႕ တတ္ေရာက္ရန္ ဖိတ္ၾကားေန ခဲ့ၾကသည္။ အခ်ိဳပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ေနခဲ့ၾကသည္။ ကဗ်ာ၊အလကၤာမ်ား၊နအသ္မ်ား အစရွိသည္တို႕ကို ရြတ္ဖတ္ၾကရန္လည္း ဆႏၵထားခဲ့ၾကသည္။ ပိုဆိုးသည္မွာ- ေက်ာင္းဆရာမ်ား ေက်ာင္းတာဝန္ခံ ဆရာၾကီးမ်ားအား အသိမေပးပဲ ဖံုးကြယ္ကာ ထိုကိစၥမ်ားအား ေဆာင္ရြက္ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ေက်ာင္းတာဝန္ခံ ဆရာၾကီး (ေမာင္လာနာ အဗ္ဒြရ္ရဟီးမ္ဆားဗ္၏သား) သည္ ဤအေျခအေန အရပ္ရပ္အား ေတြ႕ျမင္သိရွိသြားေသာအခါ "ဗိုခါရီခသမ္ပြဲ ေရာက္လာလွ်င္ ပြဲလမ္းသဘင္ က်င္းပျခင္း၊ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ျခငး္၊ အေကၽြးအေမြးမ်ား စီမံျခင္း စသည့္လုပ္ရပ္မ်ားအား လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိ၏။ မရိွ၏။" ဟူေသာအခ်က္ကို ေက်ာင္းေတာ္ၾကီး၌ ဆရာသခင္ၾကီးမ်ား ရွိေနစဥ္ ရတိျပတ္ ျဖစ္သင့္သည္ဟု ေတြးေတာ္မိခဲ့ေလသည္။ ထိုဆရာသခင္အၾကီးအကဲမ်ား ရွိေနစဥ္တြင္ ဤကဲ့သို႕ ပြဲလမ္းသဘင္က်င္းပေနပါက ေနာက္ေနာင္တြင္ ပြဲသဘင္အခန္းအနားက်င္းပျခင္းသည္ မည္သည့္ေနရာသို႕ ေရာက္သြားမည္ကို မည္သူမွ မသိႏိုင္ေပ။ ထို႕အျပင္ ေနာင္လာေနာင္သားတုိ႕သည္ ဆရာသခင္ၾကီးမ်ား၏ လုပ္ရပ္မ်ားျဖစ္ခဲ့သည္ဟု အေထာက္အထားေပး ေျပာဆိုလာၾကမည္ျဖစ္သည္။
ထို႕ေၾကာင့္ ေက်ာင္းပညာေရးမွဴးဆရာၾကီးသည္ ေက်ာငး္ေတာ္ၾကီး၏ ရႈိင္ခြလ္ဟဒီးဆ္ဆားဗ္ ေမာင္လနာ မြဖ္သီ မုဟမၼဒ္ ဟနီးဖ္ထံသို႕ သြားေရာက္၍ အေျခအေနအရပ္ရပ္တို႕အား တင္ျပခဲ့ရာ မြဖ္သီဆားဗ္သည္ ေက်ာင္းသား မ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းရွိဆရာမ်ားအား စုေဝးေစရန္ အမိန္႕ေပးခဲ့ သည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းဆရာမ်ား စံုညီသည့္အခ်ိန္တြင္ ထိေရာက္ေျပာင္ေျမာက္ လွေသာ မိန္႕ခြန္းေတာ္မ်ားအား မိန္႕ေခၽြေတာ္မူခဲ့၏။ ထိုမိန္႕ခြန္းမ်ားတြင္ ဗိုခါရီခသမ္သိမ္းပြဲအတြက္ ေပ်ာ္ပြဲမ်ား က်င္းပျခင္းအား တားျမစ္ပိတ္ပင္ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
ဝမ္းနည္းဖြယ္ေကာင္းေသာ ကိစၥတစ္ခုမွာ- ထိုမိန္႕ခြန္းမ်ားအား ျမြတ္ဟေျပာၾကားေနခ်ိန္တြင္ ေရးမွတ္ ထားႏိုင္ခဲ့ျခင္းမရိွခဲ့ေပ။ သို႕ေသာ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ပညာေရးမွဴး၏ အမိန္႕ျဖင့္ ဦးေဏွာက္တြင္ စြဲက်န္ရစ္ခဲ့ေသာ ဆရာၾကီး၏စကားမ်ားအား အက်ဥ္းခ်ံဳးကာ စာစီခဲ့ျပီး မြဖ္သီဆားဗ္အား ျပသခဲ့ပါသည္။ ဤစာအုပ္ငယ္ေလး တြင္ ဆရာၾကိး၏ မိန္႕ခြန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ ပညာေရးမွဴး၏ ခံစားခ်က္မ်ား ႏွစ္ခုလံုးကို ေရးသားတင္ဆက္ ထားပါသည္။ သာသနာ့ပညာရွင္မ်ား အထူးသျဖင့္ အာလင္မ္ကို႕စ္၏ ေနာက္ဆံုးႏွစ္တြင္ တတ္ေရာက္ပညာ သင္ၾကားေနၾကေသာ ေက်ာင္းသားမ်ား ဤကိစၥႏွင့္ ပတ္သတ္၍ အထူးအားရံုျပဳ၊ သတိထားျပီး ဤဓေလ့ဆိုးၾကီးအား ဖ်က္ဆီးၾကလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္မိပါသည္။
ဤစာအုပ္ငယ္ေလးအား ေရးသားျပီး ထုတ္ေဝရန္အတြက္ လက္ေရးလွေရးသားျခင္းျဖင့္ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းျပဳသူထံသို႕ ေပးအပ္ခဲ့ပါသည္။ ထိုအခ်ိန္၌ ေမွ်ာ္လင့္မထားပဲ မဂၤလာေကာင္းခ်ီးတစ္ပါး သဖြယ္ ဟဇရသ္ ဟရ္ဒိုအီထံမွ ဤ(ဗိုခါရီခသမ္သိမ္းပြဲ)ႏွင့္ ပတ္သတ္ေသာ ဓမၼသတ္ေမးျမန္းစာ တစ္ေစာင္ စာတိုက္မွတဆင့္ ေရာက္လာခဲ့ပါသည္။ ဟဇရသ္ ဟရ္ဒိုအီ ဆိုသည္မွာ ဟဇရသ္ ဟကီမြလ္အြမၼသ္ ထာနဝီဆားဗ္၏ ခလီဖဟ္ျဖစ္ေသာ မိုဟစ္ယြစ္စြႏၷဟ္ ဟဇရသ္ ရွားအဗ္ရာရြလ္ဟက္ ျဖစ္သည္။ ဓမၼသတ္ေမးျမန္းစာ တစ္ေစာင္ျဖစ္ေသာ္လည္း အမွန္စင္စစ္ ကၽြႏု္ပ္တို႕ေက်ာင္းရွိ ဆရာသခင္မ်ား အား ေထာက္ခံထားျခင္းသာ ျဖစ္၏။ ထိုစာမွာ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ဖက္ေတာ္ မွ ေရာက္ရွိလာျခင္းသာ ျဖစ္ေပရာ ဟဇရသ္ မြဖ္သီ မုဟမၼဒ္ ဟနီးဖ္၏ အေျဖလႊာႏွင့္အတူ ေရးသား ထုတ္ေဝလိုက္ရပါသည္။
Post a Comment