အသိေပးျခင္း
က
Home » » ကာဒီယာနီမ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးျခင္း(၂)

ကာဒီယာနီမ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးျခင္း(၂)

بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله وحده والصلوة والسلام علي نبيه محمد العربي الذي لا نبي بعده
ကိုနာစိရ္ရဲ႕စာမ်ားအား အျပာေရာင္ ဖင့္ေရးသားထားပါသည္။
((သို႔။
မူလာအိစင္မ္ျဖစ္ေသာ ေမာ္လာနာစိုးမင္းဦးခင္ဗ်ာ။
အစၥလာမ့္ ႏုတ္ခြန္းဆက္သမွဳပံုစံျဖင့္ ႏုတ္ခြန္းဆက္သပါတယ္။
အတ္စလာမို႔အလိုက္ကြမ္း ၀ရဟ္မသြလႅာဟ္
က်ေနာ္တို႔ ေမာ္လာနာစိုးမင္းဦးကို ေမးလ္ကေန စကားေျပာဖို႔ ေသခ်ာေရးျပထားပါတယ္ခင္ဗ်ား။ ဖိုရမ္အေဟာင္းေတြမွာ ေသခ်ာ ရွာဖတ္ၾကည့္ပါ။ မဖ်က္ခ်ေသးရင္ ရွိပါေသးတယ္ခင္ဗ်။))


(ကိုသူအတြက္ အင္တာနက္အသံုးျပဳတဲ့ေနရာမွာ အခက္ခဲရွိေနတဲ့အတြက္ အခ်ိန္ ေစာင့္စားေပးခဲ့ရတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႕ ႏွစ္ဦးလံုးဖက္မွ နားလည္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုလိုက္ရပါသည္။)

ေရးထားတဲ့ အလြဲကေလးေတြကိုေတာ့ ထပ္ျပိး မေျပာေတာ့ဖူးေနာ္။ ပထမလည္း ေျပာျပီးသြားျပီဆိုေတာ့ လံုေလာက္မယ္လုိ႕ ထင္ပါတယ္။ ေနာက္ျပီး ေဆြးေႏြးမႈ႕စတင္ဖို႕ စည္းကမ္းသတ္မွတ္တာ ငါ့စည္းကမ္း မင္းအတြက္သာျဖစ္တယ္။ ငါလိုက္နာဖို႕ မလုိဖူးဆိုတာမ်ိဳးေတာ့ မျဖစ္ေစခ်င္ဖူးဗ်ာ။ ဦးစြာပထမ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ကိုနာစိရ္က ကၽြန္ေတာ္တို႕ကို မြလႅာဟ္အိစင္မ္ လို႕ သံုးႏႈန္းတာဟာ ကိုနာစိရ္ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ကို လိုက္နာေစခ်င္တဲ့ စညး္ကမ္းခ်က္နံပါတ္ (၂၊၅) တို႕နဲ႕ ျငိစြန္းမေနဖူးလား။ မျငိစြန္းဖူးဆိုရင္လညး္ အေၾကာင္းျပခ်က္ေလးေတာ့ ေပးပါ။ နားေထာင္ၾကည့္ခ်င္လုိ႕ပါ။ (စည္းကမ္းခ်က္အား အတည္မျပဳခင္မို႕ ေရးသားခဲ့ရင္လည္း) မြလႅာဟ္အိစင္မ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ကို ကိုနာစိရ္ဖြင့္ဆိုတဲ့အတိုင္း ၾကားသိခ်င္ပါတယ္။ ဘာလုိ႕လဲဆိုေတာ့ ဒီစာလံုးဟာ အရဗီသဒၵါအရလည္း မွန္ကန္မႈ႕ ရွိမေနဖူး။ အရဗီလို႕ ေတြးေခၚမိရျခင္းကေတာ့ အိစင္မ္ဆိုတာ အရဗီစာလံုးျဖစ္သလုိ မြလႅာဆိုတာလည္း အရဗီစာလံုးျဖစ္တဲ့ ေမာင္လဝိယြန္မွ လူတို႕ေခၚေဝၚမႈ႕ျဖင့္ ပ်က္စီးလာရတဲ့ စာလံုးတစ္လံုး ျဖစ္ေနလုိ႕ပဲ။ အြရ္ဒူစာေပမွာဆိုရင္လည္း ဒီလိုအသံုးႏႈံးမ်ိဳး တစ္ခါမွ မေတြ႕ဖူးလို႕ပါ။ ဆိုေတာ့ ကိုနာစိရ္ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္တီထြင္လုပ္ယူထားတဲ့ စာလံုးေလးကို ဘယ္လိုဖြဲ႕စည္းထားတယ္၊ ဘာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ကို ဒီလုိေခၚရတယ္ဆိုတာေလးကိုေလး ရွင္းျပေပးေစလိုတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ဖက္က ကိုနာစိရ္ကို ေမာင္လာနာတပ္ေခၚပါ၊ မြလႅာလို႕ ေခၚပါလို႕လည္း တစ္ၾကိမ္တစ္ခါမွ မတိုက္တြန္းခဲ့သလို ကိုယ္တိုင္လည္း ေျပာဆိုျခင္း မျပဳခဲ့ပါဖူး။ ဘာေၾကာင့္ မြလႅာအိစင္မ္ေတြေကာ ေမာ္လနာေတြေကာ ရႈပ္ေနေအာင္ ေခၚတာပါလိမ့္။ ျပန္လည္ေျဖၾကားေပးပါ။

((ဂ်ာဟီလ္မ်ားနဲ႔ အြန္လုိင္း molester မ်ားရွိတဲ့ ဆုိဒ္မွာ က်ေနာ္တို႔ ၀င္ေရာက္ေရးသားျခင္း ျပဳမွာမဟုတ္ပါ။ ))

ဂ်ာဟိလ္ဆိုတာ အာလင္မ္ရဲ႕ ဆန္႕က်င္ဖက္ အမည္နာမတစ္ခုျဖစ္တယ္။ ဆိုေတာ့ တစ္ခုေလာက္ သိခ်င္လို႕ ေမးပရေစဗ်ာ။ ကိုနာစိရ္နဲ႕ကိုေဇယ်ာမိုးတို႕ကေကာ အဟ္မဒီ (ကိုနာစိရ္တို႕ေခၚေဝၚေစခ်င္တဲ့ အထူးျပဳနာမည္ျဖစ္မယ္လို႕ ထင္လို႕ပါ... အမ်ားေခၚ ကာဒီယာနီ) အာလင္မ္တစ္ေယာက္လား။ ေနာက္ျပီး အာလင္မ္ေတြခ်ည္းပဲ ရွိတဲ့ဆိုဒ္ရယ္လို႕ ရွိလို႕လား။ ဂ်ာဟိလ္မဲ့ဆုိဒ္ဆုိတာ ရွိလုိ ့လား ?? သိခ်င္တာေလးမို႕လို႕ ဖြင့္ဟေမးျမန္းလိုက္တာပါ။ ဂ်ာဟိလ္ေတြရွိလို႕ ဝင္ေရာက္မေ၇းသားဖူး ဆိုတာကေတာ့ သဘာဝမက်ျဖစ္ေနလုိ႕ပါ။ တကယ္ဆိုရင္ အဲ့ဒီဖိုရမ္မွာ ေဆြးေႏြးသူေလးေယာက္မွ အပမည္သူမွ ဝင္ေရာက္ေရးသားခြင့္မရွိဖူးဆိုတာကိုလည္း ကိုနာစိရ္ သိမွာပါ။ အဲ့အတြက္လည္း ကၽြန္ေတာ္ဖက္က တာဝန္ယူႏိုင္ပါတယ္။ ဘယ္သူမွလည္း မေရးသားေစရပါဖူး။ ဒီေန႕ထိ အၾကိမ္ေရ80ေက်ာ္ ၾကည့္ရႈ႕ျပီးသြားေသာ္လည္း မည္သူမွ် ဝင္ေရာက္ေရးသားျခင္း မရွိသည္ကို သက္ေသအျဖစ္ ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။ ကိုနာစိရ္ေပးတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ကေတာ့ ခုိင္လံုမႈ႕ မရွိဖူးလို႕ ထင္ျမင္မိတယ္။ ကိုနာစိရ္အေနနဲ႕ မိမိသာသနာ၊ ယံုၾကည္ရာနဲ႕ မိမိခံယူခ်က္ကို တင္ျပေရးသားဖို႕ ယူအိုအိုင္လို အဟ္မဒီမ်ား (အမ်ားေခၚ ကာဒိယာနီ)နည္းပါးသည့္ ဆိုဒ္တစ္ခုမွာ ေရးသားခဲ့မယ္ဆိုရင္ ကိုနာစိရ္ဟာ တကယ္ကို သူရဲေကာင္းပီသျပီး မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓါတ္ ရွင္သန္ေနတဲ့သူတစ္ေယာက္လို႕ လူအမ်ားက လက္ခံလာၾကမွာ။ အခုလို ေမးလ္ကေနပဲ ေဆြးေႏြးတယ္ဆိုေတာ့ အရင္ျမင္ေတြ႕ေနတဲ့ သူေတြဟာ ကိုနာစိရ္တို႕နဲ႕ ပတ္သတ္ျပီး ေျပာစ၇ာေတြ ျဖစ္လာမွာေပါ့။ ေၾကာက္လုိ႕လား၊ လူေရွ႕မွာ အရွက္ကြဲမွာဆိုးတာလား၊ အလိမ္ေပၚမွာကို လန္႕တာလား အဲ့လုိေတြ ေမးျမန္းလာႏိုင္တယ္။ ဒါဆို ကိုနာစိရ္တို႕ ဂုဏ္ရည္ေတြ ပဲ့ေၾကြပ်က္စီးျပီး အေမွာင္ထဲကသူ အလင္းကို မလာဝံ့ဖူးဆိုတဲ့ စကားပံုကို သက္ေသထူျပလိုက္သလို ျဖစ္သြားမယ္။ စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။ ဘာလုပ္သင့္သလဲဆိုတာကို။ ကၽြန္ေတာ္ဖက္ကေနေတာ့ (ကိုနာစိရ္တို႕ဖက္ကို ေသခ်ာစဥ္းစားေပးရင္း) ယူအိုအိုင္မွာပဲ ေဆြးေႏြးေစခ်င္တယ္။ အျခားအေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ဆိုရင္ေတာ့ သေဘာေတာ္ အတိုင္းပါ။ မကန္႕ကြက္ပါဖူး။

((ခု ဒီျပန္စာကို ေရးသားလိုက္ရတာလည္း က်ေနာ္တို႔နာမည္ေတြယူသံုးၿပီး derogatory term ျဖစ္တဲ့ ကာဒီယာနီဆိုတာကို တြင္တြင္သံုးကာ (ကာဖဲရ္မ်ားက ျမန္မာမြတ္စလင္မ္မ်ားကို ကုလား၊ ကုလားဟုသံုးသည့္နွယ္) ေမာ္လာနာစိုးမင္းဦးက ျပန္ၾကားစာေရးထားတာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။))

အခုလို ျပန္စာေရးေပးလိုက္တဲ့အတြက္ကိုလည္း ေက်းဇူးတင္လွပါတယ္။ ကိုနာစိရ္ကို တစ္ခုေလာက္ေတာ့ ေျပာျပခ်င္ပါေသးတယ္။ ကာဒီယာနီဆုိတဲ့ အသံုးအႏႈံုး၊ ေဝါဟာရကို derogatory term လို႕ သတ္မွတ္တာဟာ မိမိတုိ႕ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ ပတ္သတ္ဆက္ႏြယ္ရာကို ပုတ္ခတ္ေျပာဆိုေန သလိုျဖစ္မေနဖူးလား။ ကာဒိယာနီဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ပထမရွင္းျပထားသကဲ့သို႕ဆိုတာ မေမ့လိုက္ပါနဲ႕။ သမိုင္းမွာ ေက်ာ္ၾကားခဲ့ျပီးျဖစ္တဲ့ နာမည္တစ္ခုကို အစားထိုးေဖ်ာက္ပစ္ခ်င္ေလာက္ေအာင္လည္း ဘာဆိုးက်ိဳးမွ မရွိပါဖူး။ ေနာက္ဆံုး ကိုေဇယ်ာမိုးကိုယ္တိုင္ေတာင္မွပဲ  ဂြ်န္လ 3, 2012 at 12:39am အခ်ိန္မွာ ((ကၽြန္ေတာ့္ဘက္က ပြင့္လင္းစြာ ေျပာၿပီးသားပါ.. brother.. ကၽြန္ေတာ္ဟာ အဟ္မဒီ မြတ္စလင္ (အမ်ားအေခၚ ကာဒီယာနီ)ပါ။ )) ေနာက္ျပီး ကိုနာစိရ္ကိုယ္တိုင္လည္းပဲ ဂြ်န္လ 3, 2012 at 12:39pm အခိ်န္မွာ ((အက္ဒ္မင္မ်ား ခင္ဗ်ား။ ကြ်န္ေတာ္ဟာလည္း အဟ္မဒီ(တျခားလူေတြသိတာေတာ့ ကာဒီယာနီေပါ့ဗ်ာ) တစ္ေယာက္ပါပဲ။))လို႕ ဝန္ခံထားတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုနာစိရ္အေနနဲ႕ အျမင္ရွင္းရွင္းထားေပးပါ။ တူညီတဲ့ နာမည္ႏွစ္ခုမွာ တစ္ခုကို အျပစ္ေျပာတာဟာ ေနာက္တစ္ခုကိုလည္း အက်ိဳးသက္ေရာက္ေစတယ္။ ဥပမာ ကၽြန္ေတာ့္မွာ နာမည္ႏွစ္ခုရွိတယ္ေပါ့။ ဘရွီရြလႅာဟ္ဆိုတာကို သာသနာ့အသိုင္းဝုိင္းကပဲ သိတယ္။ (အဟ္မဒီကို ကိုနာစိရ္တို႕ သိသလုိေပါ့) စိုးမင္းဦးကိုေတာ့ ျမိဳ႕တြင္းမွာ ရွိတဲ့ ကာဖရ္ေတြ... မြတ္စ္လင္မ္ေတြ အားလံုးက သိတယ္။ (ကိုနာစိရ္တို႕ကို ကာဒိယာနီလို႕ လူအမ်ားသိသလိုေပါ့) အဲ့တာကို ကၽြန္ေတာ္က စိုးမင္းဦးကို derogatory term လို႕သတ္မွတ္ကာ မေကာင္းေျပာရင္ မိမိကုိယ္မိမိ မေကာင္းတဲ့သူလုိ႕ သတ္မွတ္သူျဖစ္သြားရမယ္။ မိမိကိုယ္မိမိ ဘရွီရြလႅာဟ္ဟု မည္မွွ်ပင္ဟစ္ေၾကြးေနပါေစ အမ်ားသိတဲ့ စိုးမင္းဦးဟာ ကၽြန္ေတာ္ပါပဲ။ ဆိုေတာ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ စာေတြမွာ ကာဒိယာန္ ဆိုတာ ဘယ္လိုျမင့္ျမတ္ျပီး ေလးစားသင့္ ထိုက္တဲ့ ေနရာျဖစ္တယ္ဆိုတာေလးကို သတိခ်ပ္ရင္း မိမိတို႕ ေခါင္းေဆာင္မ်ားနဲ႕ ၎တို႕ရဲ႕ ပတ္သတ္ရာ အရာမ်ားကို ဦးစြာပထမ ေစာ္ကားမႈ႕မျပဳမိပါေစနဲ႕လို႕ ေျပာပရေစ။ ကိုယ္တိုင္ေစာ္ကားခ်င္ ေစာ္ကားမယ္ မင္းတို႕ မေစာ္ကားနဲ႕ဆိုရင္ေတာ့ ကိုနာစိရ္ေရ သိပ္မဟုတ္ေသးဖူး။

((ဒါေၾကာင့္ မူလာအိစင္မ္ ေမာ္လာနာစိုးမင္းဦးခင္ဗ်ား။ က်ေနာ္မ်ား မြတ္စလင္မ္ (အဟ္မဒီ) မ်ားဘက္မွ တရားမွ်တစြာ အဆိုျပဳလိုတာက
၁) က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္
၂) ထိုက်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ မုကၡပါတ္ေတာ္အားေထာက္ခံေသာ စစ္မွန္သည့္ ဟဒီးဆ္
တို႔အေထာက္အထားျဖင့္ အီးေမးလ္အျပန္အလွန္သေဘာျဖင့္သာ ေဆြးေႏြးသြားလုိပါတယ္။ ဒါ့ျပင္
၃) ကုရ္အာန္ကို ကုရ္အာန္ကသာလွ်င္ တိတိက်က် အဓိပၸါယ္ဖြင့္သည္
ဆိုတဲ့အခ်က္ကိုလည္း လက္ခံေပးပါ။))

ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဖက္က သတိေပးစရာေလးေတြ ရွိလာလုိ႕ပါ။ စစ္မွန္တဲ့မြတ္စ္လင္မ္မ်ား လက္ခံက်င့္သံုးေနတာ ကုရ္အာန္ဟဒီးဆ္အစ္ဂ်္မာအ္ကိယာစ္ ဆိုတဲ့ ေလးခုပါ။ ေနာက္ျပီး အမိန္႕ေတာ္မ်ား သတ္မွတ္ရာမွာ လိုအပ္လာတဲ့ သရ္ဂ်ီးဟ္(မည္သည့္အမိန္႕ကို ဦးစားေပးရမည္၊ မည္သည့္အမိန္႕ကို ဦးစားမေပးရ) စသည့္ ျပဳလုပ္ျခင္းေတြလည္း လိုအပ္လာပါတယ္။ ဒါေတြကို ပညာ့ရွင္မ်ား ျပဌာန္းခ်က္နဲ႕အညီ ဆံုးျဖတ္ဖို႕အတြက္လည္း လိုအပ္တယ္။ တကယ္လို႕ ကိုနာစိရ္တို႕က စစ္မွန္တဲ့အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ မဟုတ္ဖူးလုိ႕ မိမိကိုယ္မိမိ သတ္မွတ္ထားရင္ေတာ့ ေျပာဆိုထားတဲ့ အတိုင္း ေဆြးေႏြးခြင့္ရွိေနပါတယ္။ စစ္မွန္တဲ့မြတ္စ္လင္မ္တစ္ေယာက္လုိ႕လည္း သတ္မွတ္တယ္ ျပီးေတာ့ ေဘာင္အျပင္ကအတိုင္း က်င့္သံုးခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ မြတ္စ္လင္မ္(အဟ္မဒီ)လို႕ ေခါင္းစဥ္မတပ္ပဲ အဟ္မဒီ (အမ်ားအေခၚ ကာဒိယာနီ)လုိ႕ နာမည္တပ္ေပးပါ။ စစ္မွန္တ့ဲ မြတ္စ္လင္မ္လို႕ ေခၚေဝၚခံခ်င္တယ္၊ ေခၚခံရခြင့္ လုိခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မ်ားေျပာသလို ေလးခုလံုးကိုလိုက္နာလိုက္ပါ။ မဟုတ္ရင္ေတာ့ အဆံမရွိ၊ အသံသာရွိတဲ့ သၾကၤန္အေျမွာက္ၾကီးလို႕ သတ္မွတ္ခံေနရမွာ ဆိုးလို႕ပါ။ အကယ္လို႕ ကိုနာစိရ္တို႕ ေခါင္းေဆာင္ၾကီး မစ္ရ္ဇာရ္ အဟ္မဒ္က ကုရ္အာန္နဲ႕ဟဒီးဆ္ပဲ လက္ခံဖို႕လုိတယ္လုိ႕ ငါ့အေပၚ ဝဟီလာေတာ္မူတယ္ ဆိုျပီး မိန္႕ဆိုထားခဲ့ရင္ေတာ့ ဟယာသိအီစာ(အလိုင္ဟိစၥလာမ္)အေၾကာင္းအရာထက္ ဝဟီက်လာေၾကာင္း မိမိနဗီျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆို၊ေၾကြးေက်ာ္ခဲ့တဲ့ ကိုနာစိ၇္တို႕ ေခါင္းေဆာင္ၾကိးအေၾကာင္းကို အရင္ေဆြးေႏြးရလိမ့္မယ္။ ဒါမွပဲ အဆင္ေျပမွာမို႕လို႕ပါ။ အဲ့လုိမွ မဟုတ္ရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မ်ား တင္ျပခဲ့တဲ့အတိုင္း ေလးခုကို လက္ခံေပးလိုက္ပါ။

နံပါတ္သံုးအခ်က္နဲ႕ ပတ္သတ္ျပီးေတာ့ ေျပာခ်င္တာေလးေတြရွိေနပါတယ္။ သဖ္စီးရြလ္ကုရ္အာန္ ဗင္လ္ ကုရ္အာန္ဆိုတာကို လက္ခံပါတယ္။ သို႕ေသာ္ ေျပာခ်င္တာေလး ရွိပါတယ္။ ဥပမာ- ဇကားသ္ဟူေသာ စကားလံုးအား ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္တြင္ ဆြဒကဟ္အတြက္ သံုးႏံႈးထားတာကိုေတြ႕ျမင္ရပါလိမ့္မယ္။ ထိုေနရာကို ၾကည့္၍ ေနရာတိုင္း ဇကားသ္ဟူေသာစကားလံုး ပါလာတိုင္း ဆြဒကဟ္ဟု ေျပာဆိုခ်င္လုိ႕ေတာ့ မရဖူး။ ထို႕အတူ သတ္စ္ဗီးဟ္ ဟူေသာစလံုး .... အခ်ိဳ႕ေနရာတြင္ နမားဇ္ဖတ္ျခင္း အဓိပၸါယ္တြင္ သ့ုးစြဲထားတယ္။ ဒါကိုၾကည့္ျပီး ေတြ႕ျမင္သမွွ် သတ္စ္ဗီးဟ္အား နမားဇ္အဓိပၸါယ္လို႕ေတာ့ သတ္မွတ္ခြင့္မရွိဖူး။ (ကိုနာစိရ္ရဲ႕ ပညာတတ္ကၽြမ္းမႈ႕အား အသိအမွတ္ျပဳသည့္ အေနနဲ႕ ဘယ္နားမွာ ဘယ္လိုပါတယ္ဆိုတာကို မေျပာျပေပးေတာ့ဖူး။ သိခ်င္တယ္ဆိုရင္ လည္း ေျပာျပေပးဖို႕ အသင့္ပါပဲ။) အဓိက ေျပာဆိုခ်င္တာက ဥပမာတြင္ ေဖာ္ျပထားသကဲ့သို႕ အဓိပၸါယ္ႏွစ္မ်ိဳးႏွင့္အထက္ ထြက္ေပၚေနေသာ စာလံုးမ်ားအား ဟဒိးဆ္၊ သဖ္စီးရ္ ၊အာစါးရ္ ၊ လုိဂဟ္ အစရွိသည္တို႕အား မွီျငမ္း၍သာ အတည္ျပဳေပးရန္ျဖစ္တယ္။

((၁) ကုရ္အာန္ႏွင့္ ယင္းအားေထာက္ခံေသာ ဟဒီးဆ္မွအပ (အစၥလာမ့္ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ သဖ္ဆီရ္ ဋီကာ ပညာရွင္ၾကီးမ်ား၏ ရွင္းလင္းခ်က္အက်ယ္၊ အျခား ရွင္းလင္းခ်က္ အက်ယ္မွလြဲ၍*) အျခားစကားလံုး တလံုးတပါဒကိုမွ် အေရးတယူျပဳလုပ္ ျပန္ၾကားခ်က္မေပးပါ။))

ဒီေနရာေလးမွာ တစ္ခုေလာက္ ျဖည့္စြက္ခ်င္တယ္။ အဲ့တာက တျခားေတာ့ မဟုတ္ပါဖူး ကိုနာစိရ္တို႕ ေခါင္းေဆာင္ၾကီးနဲ႕ အဟ္မဒီ (အမ်ားေခၚ ကာဒီယာနီ) ပညာရွင္မ်ား တင္ျပခဲ့တဲ့ အခ်က္အလက္အခ်ိဳ႕ကို ကၽြန္ေတာ္မ်ား တင္ျပခဲ့ေသာ္ အေထာက္အထားအျဖစ္ လက္ခံမယ္ ဆုိတာေလးကို ကိုနာစိရ္တုိ႕ဖက္မွ ပြင့္လင္းစြာ ေရးသားေပးေစလုိတယ္။ လက္ခံမယ္လို႕ ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္။

၂) ပုဂၢလိကေစာ္ကားျခင္း၊ တပါးသူေဆြးေႏြးဘက္မ်ားက ေလးစားတန္ဖိုးထားသူမ်ား(ေလးစား
တန္ဖိုးထားသည့္ စာေပမ်ားနွင့္ အျခားအရာမ်ား) အား ေစာ္ကားျခင္း၊ ရွဳံ့ခ်ျခင္း၊ အမနာပေျပာဆိုျခင္း၊ ခနဲ႔ျခင္း၊ ေစာင္းခ်ိတ္ေျပာဆိုျခင္းနွင့္ မဟုတ္မတရား သြားပုတ္ေလလြင့္ ေျပာဆိုျခင္းမ်ားကို လံုး၀မျပဳလုပ္ရ။

Do as i say not as i do လို႕ လူအမ်ားေျပာတဲ့ ပံုစံမျဖစ္ရင္ ေက်နပ္လွပါျပီ။ ကိုယ္တိုင္ လိုက္နာက်င့္သံုးမႈ႕ မရွိတဲ့မူကို ကၽြန္ေတာ့္ကို ခ်မျပပါနဲ႕လို႕လည္း ေျပာခ်င္ပါတယ္။ လက္ခံတယ္ဆိုရင္ ကိုနာစိရ္ ေရးသားခဲ့တဲ့ မြလႅာအိစင္မ္ ဆိုတဲ့ အသံုးႏႈံးသစ္တစ္ခုကို ရွင္းျပရင္းနဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ကၽြန္ေတာ္သိေအာင္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ျပန္လည္ေျပာၾကားေပးပါ။

၃) ျမန္မာစာကို ျမန္မာသဒၵါနည္းက်သာ ေရးသားရန္နွင့္ မလိုလားအပ္သည့္ စာလံုးေပါင္းအက်ကဲ့သို႔ေသာ (ျဖည့္စြက္နားလည္ေပးရန္ထိုက္တန္ေနေသာ္လည္း) အမွားအယြင္းမ်ားကို သငယ္နွပ္စား အက်ယ္တုန္႔ျပန္ေနမွဳမ်ား မျပဳလုပ္ရန္

ဒီအခ်က္ကိုလည္း လက္ခံပါတယ္။ ထပ္ျပီးျဖည့္စြက္ခ်င္တာက ေရးသားထားသည့္အတိုင္း နားလည္ရန္ႏွင့္ မဆိုင္ေသာ မိမိလိုရာသို႕ စြဲယူယူဆသည့္ပံုစံမ်ိဳးကိုလည္း ေရွာင္က်ဥ္ဖို႕ပါ။ ရည္ရြယ္ခ်က္ သို႕မဟုတ္ မရွင္းလင္းသည္ကို အျပန္လွန္ေမးျမန္းခြင့္ျပဳေပးဖို႕ပါ။

၄) ျပန္ၾကားသည့္အခါ ၂ ဦးလံုးမွ မျပန္ၾကားပဲ ဘံုေရးသားထားသည့္ စာတစ္ေစာင္တည္းသာျပန္ၾကားရန္

ဒီအခ်က္ကိုလည္း လက္ခံပါတယ္။ အီးေမးလ္ကို ကၽြန္ေတာ့္အေကာင့္ျဖစ္တဲ့ basheerlay.mm@gmail.com ကေနပဲ ပို႕ေပးမွာပါ။ ကိုနာစိရ္တို႕ဖက္ကလည္း သတ္မွတ္ေပးဖို႕ ေမတၱာ၇ပ္ခံလုိက္ပါတယ္။

၅) တပါးသူအား နာမည္ပ်က္၊ နာမည္ေျပာင္ျဖင့္မေခၚရန္။ တပါးသူေဆြးေႏြးဘက္မ်ားက ေလးစားတန္ဖိုးထားသူမ်ားအားလည္း ထိုသို႔ လံုး၀မျပဳလုပ္ရန္။

ဒီအခ်က္က နံပါတ္ႏွစ္အခ်က္နဲ႕ ထပ္တူပဲလို႕ ထင္ျမင္မိပါတယ္။ နံပါတ္ႏွစ္အခ်က္မွာ ေရးသားခဲ့တဲ့အတိုင္း ဒီမွာလည္း ျဖည့္စြက္ဖတ္ရႈ႕ေပးပါ။

၆) အခ်ိန္ကို ၂ ပတ္အထိသာ ကန္႔သတ္ရန္

ဒီအခ်က္နဲ႕ ပတ္သတ္ျပီးေတာ့ မရွင္းတာေလး ရွိေနလုိ႕ပါ။ ေမးလ္တစ္ခုအား ေျဖၾကားျခင္းကို ႏွစ္ပတ္အခ်ိန္ေပးတာလား။ သို႕မဟုတ္ ဟယာသိအိစာ(အလိုင္ဟိစၥလာမ္)ေဆြးေႏြးမႈ႕အား ႏွစ္ပတ္အတြင္း အျပိးေဆြးေႏြးဖို႕ ေျပာတာလား။ ျပန္ လည္ေျဖၾကားေပးေစလုိပါတယ္။

၇) ကိုသူ(ခ)နိုအိမ္းဆိုသည့္ မူလာအိစင္မ္မွာ အဟ္မဒီမ်ားနွင့္ စကားမေျပာရဟူသည့္ ဖသ္၀ါအား လက္ခံသူျဖစ္ေသာ္လည္း ယခုတြင္မူ အဟ္မဒီမြတ္စလင္မ္ (အစစ္အမွန္အစၥလာမ္ သာသနာ၀င္မ်ား) နွင့္ စကားေျပာေဆြးေႏြးလိုပါသည္ဟု ဆိုလာသည့္အတြက္ ယင္းအား ေျဖရွင္းခ်က္ အလ်င္ေပးရန္။
(ကိုသူ အေျဖမွာ)
ဒီေမးခြန္းဟာ ေဆြးေႏြးရမည့္အဓိက ကိစၥမဟုတ္ေသာေၾကာင့္ (လက္ခံသူအဖုိ႕ အေထာက္အထားတစ္ခုမွ်ပင္လုံေလာက္ေပသည္)ဟူေသာ အခ်က္အား ေထာက္ရွဳ ့လွ်က္ အေၿဖ(၂)ခုသာေရးေပးလုိက္ေပသည္ ။

 (၁)  ပထမဆုံးေၿပာလုိသည့္အခ်က္မွာ  ေမးခြန္းရဲ ့အေၿခၿပဳပုံလြဲေနသည့္အတြက္ မည္သည့္စာကုိမဆုိ ေသၿခာဖတ္ၿပီးမွ ေစာဒက တတ္ပါ ဟု ေစသနာသက္သက္ၿဖင့္အၾကံၿပဳလုိပါသည္ ။
ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ ့( အဟ္မဒီမ်ားနွင့္စကားမေၿပာရ ) ဟူသည့္ဖသ္ဝါကုိ မည္သည့္ေနရာမွာ၌ တင္ခဲ့ပါသၿဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္အား ယၡဳခဲ့ကဲ့သုိ ့စြပ္စြဲကာ ေၿဖရွင္းခ်က္ေတာင္းေနရသနည္း?? ။
ကၽြန္ေတာ္တင္ခဲ့သည့္ဖသ္ဝါ(၂)ခုကုိၿပန္လည္ဖတ္ရွဳ ့နဳိင္ပါေသးတယ္ ။
*ကာဒီယာနီနွင့္စပ္္လွ်င္း၍ ၿမန္မာနဳိင္ငံလုံးဆုိင္ရာေမာ္လဝီအဖြဲ ့ခ်ဳပ္မွဆုံးျဖတ္ခ်က္ ( http://uoigroup.net/profiles/blogs/6341740:BlogPost:310248 )
* ကာဒီယာနီ နွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ အစၥလာ့မ္ ကမာၻမွ ဆုံးျဖတ္သည့္ ဖသ္ဝါ ။ (http://uoigroup.net/profiles/blogs/6341740:BlogPost:293846)

    အထက္ပါ ဖသ္ဝါ(၂)တြင္ "စကားမေၿပာရ" ဟု ဘယ္ေနရာတြင္ပါသနည္း ??

(၂)ဒုတိယအခ်က္မွာ အကယ္၍ " ကာဒီယာနီမ်ားနွင့္စကားမေၿပာရ " ဆိုျပီး ကၽြန္ေတာ္လက္ခံထားပါတယ္လုိ ့ ကုိနာစိရ္တုိ ့က ယူဆထားတယ္ဆုိရင္ အဲဒီရဲ ့အေၿဖမွာ ...
အမိန္ ့ တစ္ခုသည္ ကူယူးဒ္ ၊ ရွရာအိသြ္ ၊ ဟုိင္စိယားသ္ ၊ အိအ္သိဘာရားသ္ ၊ဟာလားသ္ စသည္တုိ ့ကုိ အေၿခၿပဳကာ ေၿပာင္းလြဲတက္ေပသည္ ။ သာဓကေၿပာရလွ်င္ ...
က်မ္းၿမတ္ကုရ္အာန္တစ္ေနရာတြင္ ယဟူးဒ္ နစြ္ရာမ်ားနွင့္ မိတ္သဂၤဟၿပဳၿခင္း ၊ မဟာမိတ္ဖြဲ ့ၿခင္းကိုကခုလုိတားထားေပသည္ ။
ياأيها الذين آمنوا لا تتخذوا اليهود والنصارى أولياء
بعضهم أولياء بعض ومن يتولهم منكم فإنه منهم إن الله لا يهدي القوم الظالمين

တၿခားတေနရာတြင္ အိဟ္ေလ့ကိသားဗ္မ်ားနွင့္ ေနကဟ္ၿပဳပုိင္သည္ဟုယၡဳကဲ့သုိ ့ေၿပာထားပါသည္ ။
وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ الْمُؤْمِنَاتِ وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلِكُمْ

ဒီထက္ပုိရွင္းေအာင္ေၿပာရလွ်င္
က်မ္းၿမတ္ကုရ္အာန္၌ ဝက္သားစားၿခင္းကုိ ဟရားမ္ဟုယခဳကဲ့သုိ ့သက္မွတ္ထားေပသည္ ။
حُرِّمت عليكم الميتةُ و الدم و لحم الخنزير
သုိ ့ေသာ္ တၿခားတေနရာတြင္ ဟာလေသ အိဇြ္ေသြရာရီ တြင္ မေသရဳံခန္ ့စားပုိင္သည္ဟူ၍ ယၡဳကဲ့သုိ ့မိန္ ့ထားေပသည္ ။
فمن اضطر غير باغ ولا عاد فلا إثم عليه
ဤမွ်ေသာအေၿဖသည္ လက္ခံသူမ်ားအဖုိ ့လုံေလာက္ေပမည္ဟု ယူဆလွ်က္ ဤအေၿဖကုိ ဤမွ်နွင့္ပင္ နိဂုံးခ်ဳပ္လုိက္ပါသည္။



၈) ယခု အဟ္မဒီမြတ္စလင္မ္မ်ားဘက္မွ ေဆြးေႏြးမည့္သူ ၂ ဦးမွာ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ အဟ္မဒီယာမြတ္စလင္မ္အဖြဲ႔နွင့္ အဟ္မဒီယာမြတ္စလင္မ္အဖြဲ႔ျမန္မာနိုင္ငံတို႔အား ကိုယ္စားျပဳ ေဆြးေႏြးမည့္ သူမ်ား မဟုတ္ပါ။

 ေကာင္းပါျပီ။ သီးသန္႕ ႏွစ္ဦးတည္းႏွင့္သာ သက္ဆိုင္ေသာ ေဆြးေႏြးျခင္းလို႕ မွတ္ယူပါ့မယ္။ အကယ္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ အဟ္မဒီ(အမ်ားေခၚ ကာဒီယာနီ)အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကို ဆက္သြယ္လိုပါက ဘယ္လုိအဆက္သြယ္ျပဳလုပ္ရမလဲဆိုတာေလးကိုလည္း ေမးထားျပီး အေၾကာင္းျပန္ေပးပါ။ လုိအပ္လာလွ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ အဟ္မဒီ(အမ်ားေခၚ ကာဒိယာနီ)အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ႏွင့္ တိုက္ရိုက္ေဆြးေႏြး သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း အသိေပးလိုက္ပါတယ္။ 

ကိုနာစိရ္ေရးသားထားသည့္ အခ်က္မ်ားႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ျဖည့္စြက္ခ်က္မ်ားအျပင္........
(က) ေဆြးေႏြးမႈ႕အား ျငိမ္းခ်မ္းစြာ ေဆြးေႏြးရန္၊ ကေလးဆန္ဆန္ ရန္ျဖစ္ေနသည့္အလား အေျပာအဆို၊ အသံုးအႏံႈးမ်ားအား ေရွာင္ရွားရန္။
(ခ) ေစာကားမႈ႕မပါေသာ မိမိတို႕ယံုၾကည္လက္ခံထားသည့္အတိုင္း ေျပာဆိုေရးသားခြင့္ေပးရန္။ ဥပမာ စလာမ္ေပးယူျခင္းကိစၥမ်ိဳး၊ ကိုနာစိရ္တို႕ ေခါင္းေဆာင္ၾကီး မစ္ရ္ဇာရ္အဟ္မဒ္ႏွင့္ အျခားအဟ္မဒီ (အမ်ားေခၚ ကာဒိယာနီ)ပညာရွင္မ်ား ေနာက္တြင္ ဒိုအာပုဒ္မ်ားတပ္ေပးျခင္း အစရွိသည့္ ကိစၥမ်ား။
(ဂ) ေဆြးေႏြးေနေသာ ေခါင္းစဥ္ေအာက္တြင္သာ ေျပာဆို ေဆြးေႏြးရန္ႏွင့္ အျခားမလိုလားအပ္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားအား ယူလာျခင္းမျပဳရန္။ ထိုသို႕ျပဳလုပ္လာလွ်င္ ေျဖၾကားေပးရန္ မလိုအပ္ဟု လက္ခံေပးရန္။
(ဃ) မရွင္းမလင္းျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ျပန္လည္ေမးျမန္းလာပါက အျမန္ဆံုး ျပန္လည္ရွင္းျပရန္။
(င) တဖက္လူ၏ ေမးခြန္းအား ျပည့္စံုစြာ ေျဖၾကားေပးရန္။ ေျဖလုိသည္မ်ားအားေျဖၾကား၍ မေျဖလိုသည္မ်ားအား ေက်ာ္သြားျခင္းမျပဳရန္။ (အေျဖေပးရန္ စည္းကမ္းမွာ ကိုနာစိရ္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ျဖည့္စြက္သတ္မွတ္ခဲ့ေသာ နံပါတ္(၁)ႏွင့္ နံပါတ္(၃)အတိုင္းသာျဖစ္သည္)
ဤေမးလ္အား အျပည့္စံုဆံုး ပံုစံျဖင့္ ရပလုိင္းလုပ္ေပးလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရင္းးးးးးးးး

وماعلينا إلا البلاغ المبين

ဘရွီးေလး
ေမျမိဳ႕
Share this article :

Post a Comment

 
က | |
ကက ၂၀၁၁. Basheerullah Farooqi - ၂၀-၁၁-၂၀၁၁
Template Modify by Creating Website
Proudly powered by Blogger