လူသည္ ကိစၥတိုင္းတြင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြးေခၚတတ္ေလ့ရွိျပီး က်င့္ေဆာင္မႈ႕ျပဳရာ၊ ဘဝတည္ေဆာက္ပံုအေျခခံတို႕တြင္ ကြဲျပားတတ္ေပသည္။ ထိုသို႕ ကဲြျပားရာတြင္ အေကာင္းအဆိုးခြဲျခား သိျမင္သူမ်ားအေနႏွင့္ ေကာင္းမြန္ရာလမ္းစဥ္အား ေရြးခ်ယ္က်င့္သံုးတတ္ၾကျပီး၊ မသိနားမလည္သူမ်ားအေနႏွင့္ လြယ္ကူမႈ႕ကို အေျချပဳ၊ လြတ္လပ္မႈ႕ကို ရွာေဖြရင္း ဆုလဒ္မ်ားမွ ေဝးကြာသြားတတ္ရသည္။
အေတြးအေခၚပညာရွင္မ်ား၏ စကားတစ္ခုအား ကူးယူတင္ျပရေသာ္ - ေရွ႕လူ၏ မွားယြင္းျခင္း၊ သို႕မဟုတ္ မိမိ၏ မွားယြင္းေနခဲ့မႈ႕အား သိျမင္္ျခင္း၊ ေနာင္တရျခင္းႏွင့္ သံေဝဂယူျခင္းသည္ လြန္စာေကာင္းမြန္ေသာ နဖူးစာရွင္၏ အရည္အခ်င္းေကာင္းမ်ားျဖစ္သည္။ လူမွန္လွ်င္ အမွားမ်ားမွ အမွန္ရွာေဖြၾကရ၏။ ထို႕ေၾကာင့္ မိမိမွားခဲ့သည္ရွိေသာ္ သို႕မဟုတ္ အျခားသူမ်ား၏ မွားယြင္းမႈ႕မ်ားအား အေျခခံကာ ကၽြႏ္ုပ္တို႕ ျပဳျပင္ၾကရမည္ျဖစ္သည္။ ထိုသုိ႕ ျပဳျပင္ရန္ အခ်ိန္မွာ ေႏွာင္းသည္ဟုမရွိ။ သို႕ေသာ္ အခ်ိန္မေႏွာင္းေသးပါ ဟူေသာ အေတြးေခၚ၏ လွည့္စားမႈ႕အား မခံေလႏွင့္။
လျမတ္ရမဇန္ေရာက္လာေသာအခါ ေရာက္ရန္နီးကပ္လာေသာ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕ လြန္စြာေပ်ာ္ရႊင္တတ္ၾက၏။ အခ်ိဳ႕မွာ စားေကာင္းေသာက္ဖြယ္ေၾကာင့္၊ အခ်ိဳ႕မွာ အလုပ္ပါးသြားေသာေၾကာင့္၊ အခ်ိဳ႕မွာ မုန္႕ဖိုးပိုရေသာေၾကာင့္ စသည္ျဖင့္ ေလာကီရလဒ္တို႕အား ရႈ႕ျမင္ကာ ေပ်ာ္ရႊင္တတ္ၾကသည္။ ထို႕အတူ ေလာကုတၱရာရွာေဖြရန္ အေၾကာင္းခံမ်ား ေပါၾကြယ္လာမႈ႕ေၾကာင့္လည္း ေပ်ာ္ရႊင္တတ္ၾက၏။ မည္သုိ႕ပင္ျဖစ္ေစ အေၾကာင္းခံေပါင္းစံုတို႕သည္ လျမတ္ရမဇန္၏ ဆန္းက်ယ္မႈ႕တန္ခိုးပင္။
ဤသို႕ျဖင့္ လျမတ္ရမဇန္၏ လအား စတင္ေတြ႕ျမင္ခ်ိန္မွစ၍ လူတို႕သည္ သံုးမ်ိဳးသံုးစား ကြဲသြားေတာ့ေလသည္။
ပထမအမ်ိဳးအစားမွာ- လျမတ္ရမဇန္မတိုင္မွီကတည္းက ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈ႕မ်ားျပဳထားၾကကာ ေရာက္ရွိလာသည္ႏွင့္ ေကာင္းမႈ႕ကုသိုလ္ပြားမ်ားျခင္းမ်ားအား တတ္ႏိုင္သည္ထက္သာပို၍ ဒုကၡခံကာ က်င့္မူၾကသည္။ သရာဝီနမားဇ္အား ေကာင္းမြန္တိက်စြာ ဖတ္ရြတ္သူ၏ ေနာက္တြင္ ခသမ္ဖတ္ရြတ္ၾကသည္။ ညတြင္လည္း အအ္မာေလစြာလိဟဟ္မ်ား ျပဳက်င့္ၾကသည္။ သဟ္ဂၽြဒ္မ်ားဖတ္ရြတ္ၾကသည္။ အျခား နဝါဖိလ္မ်ားစြာျဖင့္ ေမြ႕ေလ်ာ္ေနၾကသည္။ စဟ္ရီခ်ိန္တြင္လည္း လုိအပ့္သည့္အတုိင္းတာခန္႕စားသံုးၾကျပီး ဆက္လက္ အအ္မာလ္မ်ား ျပဳက်င့္ၾကသည္။ ယံုၾကည္မႈ႕အျပည့္ျဖင့္ ရိုဇာအားေစာင့္ထိန္းခဲ့ၾကရာ ၎တို႕၏ ဝမ္းဗိုက္မ်ားတင္မက ႏႈတ္လွ်ာမ်ား၊ မ်က္စိမ်ား၊ ေျခလက္အဂၤါအစံု ရိုဇာတြင္ရွိၾက၏။ က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္အား ရြတ္ဖတ္ျခင္း၊ သဇ္ဘီစိပ္ျခင္းတို႕တြင္သာ အခ်ိန္ကုန္ဆ့ုးေစၾက၏။ ဤသို႕ျဖင့္ ဝါေျဖရန္နီးကပ္လာလွ်င္လည္း မိမိေစာင့္ထိန္းခဲ့ေသာ ရိုဇာတြင္ အမွားမ်ားပါဝင္မည္ကို ဆိုးရိမ္ကာ ေသာင္ဗဟ္ျပဳျခင္း၊ အစ္သစ္ဂ္ဖာရ္ဖတ္ျခင္းမ်ားျပဳၾကကာ ဝါေျဖရာတြင္ မိမိထက္ အျခားသူအား ဦးစားေပးၾက၏။ တေနကုန္ မစားထားရေသာေၾကာင့္ ခုံမင္တတ္မက္ျခင္းမ်ိဳးလည္း မရွိၾကေပ။ ဤသူမ်ားသည္
လျမတ္ရမဇန္အား တန္ဖိုးထားသူမ်ားပင္ ျဖစ္၏။
ဒုတိယအမ်ိဳးအစားမွာ- လျမတ္ရမဇန္ႏွင့္ ပတ္သတ္၍ တာဝန္ေက်ေဆာင္ရြက္သူမ်ားျဖစ္သည္။ တားျမစ္မႈ႕ဟူသေရြ႕မွ ေရွာင္က်ဥ္ကာ တေန႕တာ ကုန္ဆံုးၾက၏။ သို႕ေသာ္ နဝါဖိလ္မ်ားႏွင့္ အျခားစြႏၷသ္ေတာ္မ်ားအား အေကာင္ထည္ေဖာ္ရာတြင္ ပထမအုပ္စုကဲ့သို႕ မဟုတ္ေပ။ သရာဝီဖတ္ရာတြင္လည္း အျမန္ဆံုးဖတ္သည့္ ဟာဖစ္ဇ္ဆားဗ္ေနာက္၊ အခ်ိဳ႕ကမူ ခသမ္သရာဝီအား ဖတ္ခ်င္စိတ္ပင္အလ်င္းမရွိၾကေပ။ စူရဟ္သရာဝီဖတ္ရြတ္ရာ ဗလီတြင္သာ စုရံုးေနၾကသည္။ သရာဝီျပီးလွ်င္ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္၌ ေထြရာေလးပါးေျပာၾကျပိး မနက္အေစာထရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အိမ္ေရာက္သည္ႏွင့္ အိပ္ယာေပၚသို႕ ေရာက္သြားၾကေလသည္။ မနက္စဟ္ရီအခ်ိန္တြင္လည္း ေန႕လည္စာႏွင့္ နရွ္သာ မစားရမည္ကုိ သိလင့္ေနသျဖင့္ အားရပါးရ ဝမ္းဝလင္စြာ စားေသာက္ၾကသည္။ အားျဖစ္ေစမည့္အရာတို႕အား မွီဝဲၾကသည္။ ဖဂ်္ရ္ဖတ္ျပီးေနာက္ ျပန္၍ ေမွးစက္ၾကျပန္ေသးသည္။ သို႕ႏွင့္ ေန႕လည္ခ်ိန္တြင္ ထ၍ ညေနဖက္ ဝါေျဖရန္ အသင့္ျပင္ဆင္မႈ႕မ်ား ျပဳလုပ္ၾကသည္။ ဝါေျဖခ်ိန္သို႕ေရာက္သည္ႏွင့္ အဇန္သံအား နားစြင့္၍ ေရခြက္အားစြဲကိုင္ထားၾက၏။ အဇန္ဆိုသည္ႏွင့္ စားေသာက္ပြဲေတာ္က်င္းပကာ ရိုဇာတစ္လံုးအား အဆံုးသတ္ၾကေလသည္။ ဤသူတို႕သည္ လျမတ္ရမဇန္အား တန္ဖိုးထားထိုက္သည္ႏွင့္ အညီမထားသူမ်ားျဖစ္ၾကျပီး ေကာင္းမႈ႕တို႕အား ခံုမင္သူဟူ၍ စာရင္းမဝင္ႏိုင္ေတာ့ေပ။ ၎တို႕ ျပဳက်င့္သည့္အတိုင္း တာဝန္ေက်သြားျပီး ဆုလဒ္အခ်ိဳ႕မွ လက္လႊတ္ဆံုးရႈံးသြားရေလသည္။
တတိယအမ်ိဳးအစားမွာ- လျမတ္ရမဇန္၏ ရိုဇာအား တာဝန္တစ္ခုဟူ၍ပင္ သတ္မွတ္ျခင္းမျပဳၾကပဲ ရာသီအလိုက္ေနထိုင္ က်င့္ၾကံမႈ႕ဟူ၍ သတ္မွတ္ထားၾကသည္။ စိတ္ပါလွ်င္ ထားၾကျပီး စိတ္မပါလွ်င္ တိတ္တစိတ္ စားေသာက္ၾကသည္။ ရုိဇာထားသူမ်ားတြင္လည္း စားေသာက္ျခင္း တစ္ခုကိုသာ တာဝန္တစ္ရပ္အရ ဟန္႕တားမႈ႕ျပဳၾကျပီး၊ ဒုစရိုက္ေပါင္းစံု၏ ဝဲဂယက္တြင္ ေပ်ာ္ပါးစြာ လြင့္ေမ်ာေနေတာ့သည္။ အတင္းေျပာျခင္း၊ ေစာကားျခင္း၊ ေရွ႕ေဆာင္ဆရာ၏ မွားကြက္မ်ားအား ဟာသအျဖစ္ ျပန္ေျပာျခင္း၊ ျပႆနာရွာျခင္း၊ မ်က္စိေဇနာဟ္၊ နားေဇနဟ္က်ဴးလြန္ျခင္းမ်ားတြင္သာ အခ်ိန္ကုန္ေနၾကသည္။ ယင္းတုိ႕၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ- ရိုဇာအထေျမာက္ေစရန္ စားေသာက္ျခင္းမွ ေရွာင္ရွားျခင္းသာျဖစ္သည္။ ဤသူတို႕သည္ လြန္စြာကံဆိုးသူမ်ား ျဖစ္ၾကျပီး လျမတ္ရမဇန္၏ ေကာင္းခ်ီးအျဖာျဖာမွ လက္လြတ္ဆံုးရႈံးၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ၎တို႕၏ ပမာသည္ကား အစာမေကၽြးပဲ တိုင္တြင္ခ်ည္ေႏွာင္ခံရေသာ ႏြားမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ပို၍ ဆိုးသြမး္သူမ်ားမွာ လျမတ္ရမဇန္ႏွင့္ အျခားလမ်ားအား ခြဲျခားျခင္း အလ်င္းမျပဳပဲ မိမိကိုယ္မိမိ ရႈိင္သြာန္မိစာၦေကာင္၏ ညီေနာင္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားသူမ်ားပင္။ ထိုသူတို႕သည္ သရာဝီႏွင့္ ပတ္သတ္လွ်င္ေဝးစြ။ ဖရ္ဇ္ တာဝန္ျဖစ္ေသာ နမားဇ္ကိုပင္ မဖတ္ၾကပဲ အကုသိုလ္စုေဆာင္းေရး တပ္သားမ်ားပင္။
ယခုႏွစ္ လျမတ္ရမဇန္အတြက္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕ ေမးျမန္းရန္သင့္သည္မွာ- ဤသံုးမ်ိဳးအနက္ မည္သည့္အမ်ိဳးအစားမွ ျဖစ္ခ်င္သနည္း။ လူတိုင္းသည္ အေကာင္းဆံုးႏွင့္ အျမင့္ဆံုးကိုသာ လိုခ်င္ၾကသည္။ ဝမ္းနည္းဖြယ္ေကာင္းသည္မွာ- ေကာင္းမႈ႕ျပဳက်င့္ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕သည္ ထိုသို႕မဟုတ္။ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္တတ္ၾကသည္။ ထိုသို႕ျဖစ္ေနျခင္းသည္ ရႈိင္သြာန္၏ ပိုက္ကြန္တြင္ မိေနသည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတိထားသင့္ေပသည္။ ယခင္ႏွစ္မ်ားတြင္ မျပဳက်င့္ႏိုင္ခဲ့လွ်င္လည္း အရွင္ျမတ္၏ တတ္စြမ္းႏိုင္မႈ႕ကို အားကိုး၍ အျမင့္ဆံုးျဖစ္ခ်င္ၾကပါ။ ထို႕အတူ ဒိုအာမ်ားစြာေတာင္း၍ ပထမအုပ္စုဝင္မ်ား ျဖစ္ႏိုင္ရန္ၾကိဳးစားၾကရမည္။
အိုအရွင္- ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳး/မ တို႕သည္ ေကာင္းမႈ႕ျပဳရန္၊ မေကာင္းမႈ႕မွ ေရွာင္ရွားရန္ စြမ္းအားမရွိေပ။ အရွင္၏ စြမ္းအားေပးမႈ႕ျဖင့္သာ အရာရာကို ျပဳလုပ္ႏိုင္ၾကပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕အားလံုးအား လျမတ္ရမဇန္၏ အက်ိဳးထူး၊ ဆုလဒ္မ်ားအား ျပည့္ဝစြာ ရႏိုင္ေစရန္ ပထမအုပ္စုဝင္မ်ားအတိုင္း က်င့္ၾကံႏိုင္စြမ္း ေပးသနားမူပါ။
ဘရွီးေလး
ေမျမိဳ႕
Post a Comment