အသိေပးျခင္း
က
Home » , » ဆြဖရ္လအေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း (တတိယပိုင္း)

ဆြဖရ္လအေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း (တတိယပိုင္း)

ျမတ္နဗီ(ဆြ)၏ ဆြဖရ္လဆိုင္ရာ မိန္႕ျမြတ္ခ်က္မ်ား

ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားစြာ ရွိသည့္အနက္ ကၽြန္ေတာ္အေနႏွင့္ ဤပို႕စ္တြင္ တစ္ခုကိုသာ အနည္းငယ္ အက်ယ္ရွင္းျပကာ တင္ျပမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႕ေနာက္ လိမ္လည္လုပ္ၾကံထားေသာ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားအား တင္ျပေပးသြားပါမည္။

ဟဇရသ္ အဗူဟိုရိုင္ရဟ္(ရေသြ႕)သခင္ ဆင့္ျပန္ေတာ္မူခဲ့သည္။ ျမတ္နဗီ(ဆြ)မိန္႕ေတာ္မူသည္မွာ- (အစၥလာမ္သာသနာတြင္) မည္ကဲ့သို႕ေသာ ကူးစက္ေရာဂါဟူ၍ မရွိ။ မည္သည့္ နမိတ္ဆိုးေကာက္ယူျခင္းဟူ၍လည္း မရွိ။ ဆြဖရ္ႏွင့္ ပတ္သတ္သမွ်လည္း မရွိ။ ဝိညာဥ္ငွက္ဟူ၍လည္း မရွိ။ က်ားကို ျမင္လွ်င္ ထြက္ေျပးသကဲ့သို႕ Leprous အနာၾကီးေရာဂါသည္(ကိုျမင္လွ်င္လည္း) ထြက္ေျပးပါေလ။  (ဗိုခါရီ၊ မြတ္စ္လင္မ္ ႏွင့္ အျခားဟဒီးဆ္က်မ္းမ်ား)
ရွင္းလင္းခ်က္။         ။ ေဖာ္ျပပါ ဟဒီးဆ္ေတာ္သည္ တိုေတာင္းလွေသာ္လည္း အလြန္နက္နဲလွေပသည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ဘာသာျပန္ဆိုထားသည့္အတုိင္း မမွတ္သားပဲ အက်ယ္ရွင္းျပခ်က္အတုိင္း မွတ္သားထားေပးၾကပါရန္....။

ျငင္းပယ္ျခင္းလား တားျမစ္ျခင္းလား

ေဖာ္ျပပါ ဟဒီးဆ္ေတာ္တြင္ ျမတ္နဗီ(ဆြ)သည္ ထုိအရာတုိ႕အား မရွိ၊ မဟုတ္ဟူ၍ ျငင္းခ်က္ထုတ္သည္ေလာ၊ သို႕မဟုတ္ ထိုအရာတုိ႕အား မျပဳရ၊ မယံုရဟူ၍ တားျမစ္ျခင္းသည္ေလာ။ ထိုအပိုင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ သာသနာ့ပညာရွင္မ်ား၏ ရွင္းလင္းတင္ျပမႈ႕တြင္ အကြဲအလြဲရွိခဲ့၏။
ပထမ အဆိုမွာ ႏွစ္ခုလံုးအား ျခံဳငံုမွတ္ယူျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ဆိုလုိသည္မွာ- ထုိကိစၥမ်ားသည္ လက္ေတြ႕တြင္ မရွိသကဲ့သို႕ တရားေတာ္တြင္လည္း ထုိသို႕ ယံုၾကည္ျခင္းမပိုင္ေပ။ ထိုသုိ႕ မျပဳလုပ္ရေပ။
အခ်ိဳ႕ပညာရွင္မ်ား တင္ျပထားသည္မွာ- ဟဒီးဆ္တြင္ ပါဝင္ေသာ စာသားအားလံုးအား တသတ္မွတ္တည္း မမွတ္ယူသင့္ေပ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အခ်ိဳ႕အရာမ်ားတြင္ ျငင္းပယ္ျခင္းျဖစ္ျပီး အခ်ိဳ႕အရာမ်ားတြင္ တားျမစ္ျခင္းျဖစ္ေပသည္။
အခ်ိဳ႕ပညာရွင္မ်ားကမူ ယံုၾကည္ခ်က္ပိုင္းဆိုင္ရာ တားျမစ္မႈ႕တစ္ခုသာျဖစ္ေၾကာင္း လက္ေတြ႕ႏွင့္ ပတ္သက္၍ မိန္႕ေတာ္မူထားျခင္းမဟုတ္ေၾကာင္း တင္ျပၾကသည္။

အဒ္ဝါ(ေရာဂါကူးစက္ျခင္း) ႏွင့္ ပတ္သက္၍

ကူးစက္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ လူတို႕တြင္ အစြန္းေရာက္ေလ့ရွိသည္။ ေရာဂါသည္မွ လူေကာင္းသို႕ အလိုလို ကူးစက္သည္ဟု မွတ္ယူသူမ်ားရွိသကဲ့သို႕ လံုးဝ မကူးစက္ဟု ယံုၾကည္သူမ်ားလည္း ရွိၾကေပသည္။ သို႕ေသာ္ အရဗ္လူမ်ိဳးတုိ႕သည္ ေရာဂါကူးစက္ျခင္းအား အလိုအေလ်ာက္ ကူးစက္သည္ဟု မွတ္ယူထားၾကရာ ျမတ္နဗီ(ဆြ)သည္ အလယ္အလတ္ လမ္းစဥ္အား ခ်ျပေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ အျမင္အားျဖင့္ ေရာ၈ါမ်ားသည္ ကူးစက္သည္ဟု ထင္ရေပသည္။ သို႕ေသာ္ အလိုအေလ်ာက္ကူးစက္ျခင္းမဟုတ္ပဲ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္၏ အလိုေတာ္ျဖင့္ ေရာဂါရျခင္းျဖစ္ေပသည္။ တနည္းအားျဖင့္ ေရာဂါပိုးတုိ႕သည္ ကူးစက္ရန္ အေၾကာင္းခံျဖစ္ေသာ္လည္း ကူးစက္ေစျခင္းမွာ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္၏ အလိုသေဘာသာျဖစ္သည္။ ကူးစက္ေရာဂါဟု ေဆးသိပၸံပညာရွင္မ်ား သတ္မွတ္ထားေသာ္လည္း ေရာဂါမရသူမ်ားအား ျမင္ေတြ႕ဖူးၾကေပလိမ့္မည္။ ကာကြယ္မႈ႕အား နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ ျပဳၾကေသာ္လည္း ေရာဂါရသူမ်ားအား ေတြ႕ျမင္ဖူးၾကေပမည္။ ထို႕ေၾကာင့္ မွတ္သားသင့္သည္မွာ ေရာဂါကူးစက္ျခင္းဟူသည္ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အလိုရွိမႈ႕၊ မရွိမႈ႕ႏွင့္သာ သက္ဆိုင္သည္။ ပိုးမႊားအင္းဆက္တို႕တြင္ မိမိသေဘာႏွင့္မိမိ ေရာဂါျဖစ္ေစႏိုင္ေသာ စြမ္းအားလံုးဝမရွိေပ။ သို႕ေသာ္ ကာကြယ္ျခင္းအား မစြန္႕လႊတ္သင့္ေပ။ မည္သည့္နည္းႏွင့္ပင္ျဖစ္ေစ ေရာဂါမရရန္ ကာကြယ္ရမည္ျဖစ္သည္။ ကာကြယ္မႈ႕အား တတ္ႏိုင္သေလာက္ ျပဳထားေသာ္လည္း အလားတူေရာဂါ ရလာပါက ျဖစ္လာေသာ ေရာဂါအား ကူးစက္လာသည္ဟု မမွတ္ယူပဲ  အရွင္ျမတ္ စမ္းသပ္လုိေသာ္ေၾကာင့္ ထိုေရာဂါအား ရေစသည္ဟု မွတ္ယူရမည္။

သြိယရဟ္(နမိတ္ဆိုးေကာက္ျခင္း)ႏွင့္ ပတ္သက္၍

၎စာလံုး၏ မူရင္းအဓိပၸါယ္အား ငွက္မ်ားကို အေၾကာင္းခံ၍ နမိတ္ေကာက္ျခင္း ဟု ပညာရွင္မ်ား ေဖာ္ျပၾကသည္။ သို႕ေသာ္ အခ်ိဳ႕ပညာရွင္မ်ားကမူ မေကာင္းေသာ နမိတ္ေကာက္ျခင္းဟု ေဖာ္ျပၾကသည္။ ဤသည္ အမွန္ဆံုးေသာအဆိုပင္ ျဖစ္၏။ အေၾကာင္းမွာ-  က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္တြင္လည္း တမန္ေတာ္ဆြာေလ့ဟ္(အ.စ)၏ အြမ္မသ္သားမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္းေကာင္း၊ တမန္ေတာ္မူဆာ(အ.စ)၏ အြမ္မသ္သားမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္းေကာင္း ထိုစကားလံုးအား မေကာင္းေသာနမိတ္ေကာက္ယူျခင္း၏ အဓိပၸါယ္တြင္ အသံုးျပဳထားေပသည္။ ထုိ႕အတူ နမိတ္ဆိုးေကာက္ျခင္းဟု မွတ္ယူမည္ဆိုပါက ထိုနမိတ္ဆိုးေကာက္ျခင္း၏ အမ်ိဳးအစားအားလံုးကို ျခံဳငံုပါေစမည္ျဖစ္သည္။
ယေန႕ေခတ္တြင္ ေခတ္စားေနေသာ Lucky Coin (အေၾကြေစ့ျဖင့္ ပန္းက်လွ်င္ ေကာင္းသည္။ ေခါင္းက်လွ်င္ မေကာင္းပါ စသည္ျဖင့္ သတ္မွတ္ျခင္း)၊ မဲႏႈိက္၍ လုပ္သင့္၊ မလုပ္သင့္ၾကည့္ျခင္း၊ ႏွင္းဆီပန္းအား ေျခြ၍ ေကာင္းသည္ မေကာင္းသည္ သတ္မွတ္ျခင္း၊ စကၠဴေလွလုပ္၍ ေရတြင္ေမ်ာ္ကာ အေကာင္းအဆိုး သတ္မွတ္ျခင္း၊ ဖေယာင္တုိင္တြင္ အမွတ္အသားမ်ား ျပဳလုပ္၍ ထြန္းညွိကာ အေကာင္းအဆိုး သံုးသပ္ျခင္းႏွင့္ အျခားေျမာက္မ်ားစြာေသာ ဖုန္းအပလီေကးရွင္းမ်ား၊ ေဆာ့ဖ္ဝဲမ်ားျဖင့္ အေကာင္းအဆိုး သတ္မွတ္ျခင္းတုိ႕သည္လည္း ဤတားျမစ္ခ်က္တြင္ ပါဝင္ေပသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ဤကိစၥတုိ႕အား အထူးေရွာင္ရွားသင့္ေပသည္။
အကယ္၍ တစ္ဦးတစ္ေယာက္အေနႏွင့္ ကိစၥတစ္ခုတြင္ စႏိုးစေႏွာင့္ျဖစ္ေနလွ်င္၊ ေဝခြဲရခက္ေနလွ်င္ နမားဇ္ႏွစ္ရကသ္ဖတ္၍ အိစ္သိခါရဟ္ျပဳပါေလ။ သို႕မဟုတ္ စူရဟ္အလမ္နရွ္ရဟ္အား မ်ားစြာဖတ္၍ စဥ္းစားပါေလ။ တရားေတာ္၏ ခြင့္ျပဳခ်က္မေပးထားေသာ ပံုစံျဖင့္ အစမ္းၾကည့္သည္ျဖစ္ေစ၊ အစစ္ၾကည့္သည္ျဖစ္ေစ မည္သို႕ပင္မဆို အေကာင္းအဆိုး သတ္မွတ္ခြင့္မရွိေပ။ ထိုသုိ႕ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ဟရာမ္ ျဖစ္၏။

ဟာမ္မာဟ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍

ဤစာလံုးအား ဟာမ္မဟ္ သို႕မဟုတ္ ဟာမဟ္ ႏွစ္မ်ိဳးလံုး ဖတ္ႏိုင္ပါသည္။ အခ်ိဳ႕ပညာရွင္မ်ားသည္ အဆိပ္ရွိေသာ သတၱဝါ၊ သို႕မဟုတ္ လူသားမ်ားအား အႏၱရယ္ျပဳေသာ တြားသြားသတၱဝါမ်ားဟု ဖြင့္ဆိုၾကျပီး၊ အခ်ိဳ႕ပညာရွင္မ်ားကမူ ဟာမ္မဟ္သည္ လက္ေတြ႕ဘဝတြင္ မရွိေသာ ဒ႑ာရီထဲ၌သာရွိေသာ ငွက္တစ္မ်ိဳးဟု ဖြင့္ဆိုၾကသည္။
အရဗ္လူမ်ိဳးတုိ႕ ယံုၾကည္ၾကသည္မွာ- အကယ္၍ လူတစ္ဦး မတရားသတ္ခံရျပီး ထိုသူ႕အတြက္ လက္စားမေခ်ရေသးပါက ၎၏ ဝိညာဥ္သည္ ငွက္တစ္ေကာင္ထဲသို႕ ဝင္သြားျပီး အသတ္ခံရသူ၏ ကဗရ္တြင္ ေစာင့္ေန၏။ ညဖက္အခ်ိန္တြင္ လက္စားေခ်ရန္ ေအာ္ေလ့ရွိ၏။ ထို႕ေနာက္ သတ္လိုက္သူအား ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ေျခာက္လွန္႕ေနေတာ့ေလသည္။
အခ်ိဳ႕ရွင္းျပခ်က္မ်ားတြင္ လူတစ္ဦးအသတ္ခံရျပီး လက္စားမေခ်ရေသးပါက ထိုအသတ္ခံရသူ၏ ဦးေကာင္းမွ အေကာင္တစ္ေကာင္ထြက္လာကာ ကဗရ္တြင္ ပတ္ေျပးေနျပီး အြတ္စ္ကူနီ အြတ္စ္ကူနီဟု ေအာ္ေနသည္။ ထို႕အတူ ယဟူဒီတို႕သည္လည္း ထိုအတိုင္းယံုၾကည္ၾကျပီး ၇ရက္တိုင္တိုင္ ထိုသို႕ ေအာ္ေနေလ့ရွိသည္ဟု ယံုၾကည္ၾက၏။
အခ်ိဳ႕ တင္ျပမႈ႕မ်ားတြင္ ဟာမ္မဟ္အား ဇီးကြက္ဟု ေဖာ္ျပၾကျပီး ညအခ်ိန္တြင္ ဇီးကြက္နား၍ ေအာ္ခဲ့ေသာ အိမ္တြင္ လူေသသည္ဟု ယံုၾကည္ေလ့ရွိၾကေၾကာင္း၊ ဇီးကြက္အား အမဂၤလာေကာင္ဟု သတ္မွတ္ၾကေၾကာင္း ေရးသားသားေဖာ္ျပထားသည္။
ဤ ရွင္းျပခ်က္မ်ားျဖင့္ သိရသည္မွာ- ဇီးကြက္ႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္းေကာင္း၊ အျခားငွက္မ်ားႏွင့ ္ပတ္သက္၍လည္းေကာင္း ယံုၾကည္ထားၾကျခင္းမွာ မွားယြင္းေနေပသည္။ အစိမ္းေသလွ်င္ သရဲေျခာက္သည္၊ ငွက္ဆိုးထိုးလွ်င္ လူေသသည္ စသည္ျဖင့္ အယူအဆထားျခင္းမွာ လံုးဝ အေျခအျမစ္မရွိေပ။ အမွန္မွာ- တိုက္ဆိုင္မႈ႕တစ္ခုသာလွ်င္ျဖစ္ျပီး၊ မြတ္စ္လင္မ္မ်ား မွားယြင္းယံုၾကည္ေစရန္ ရႈိင္သြာန္၏ ဖ်ားေယာင္းမႈ႕မ်ားသာ ျဖစ္ေပသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ျမတ္နဗီ(ဆြ)သည္ ဤဟဒီးဆ္ေတာ္၌ ျပတ္သားစြာ တားျမစ္ခဲ့ျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕အားလံုးအား ဤအယူဝါဒဆိုးမ်ားမွ ေဝးကြာေစေတာ္မူပါေစ။

ဆြဖရ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍
  • ၁။ ဆြဖရ္လအား ဆိုလိုသည္။
  • ၂။ ကုလားအုတ္မ်ား၏ ဝမ္းဗိုက္တြင္ျဖစ္ေသာ ေရာဂါတစ္မ်ိဳးအား ဆုိလုိသည္။ ထုိေရာဂါသည္ ကုလားအုတ္တစ္ေကာင္မွ အျခားကုလားအုတ္တစ္ေကာင္သို႕ အလိုအလ်ာက္ကူးစက္သည္ဟု အရဗ္လူမ်ိဳးမ်ား ယံုၾကည္ေလ့ရွိၾကသည္။
  • ၃။ မုဟရ္ရမ္လအား ေရွ႕တိုးေနာက္ဆုပ္ျပဳလုိ၍ ဆြဖရ္လေနရာတြင္ မုဟရ္ရမ္ဟု သတ္မွတ္ျခင္းကို ဆိုလုိသည္။
  • ၄။ ဝမ္းဗိုက္အတြင္းရွိ ေျမြတစ္ေကာင္အား ဆိုလုိသည္။ အရဗ္လူမ်ိဳးတုိ႕သည္ လူႏွင့္တိရိစာၦန္မ်ား၏ ဗိုက္အတြင္း ေျမြတစ္ေကာင္ရွိတတ္သည္ဟု ယံုၾကည္ၾကျပီး ထိုေျမြသည္ လူသားစားသမွ်အား စားေသာက္ပစ္ေသာေၾကာင့္ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္မႈ႕ အျပင္းအထန္ခံစားရကာ ေနာက္ဆံုး ေသဆံုးသြားတတ္သည္ဟု သတ္မွတ္ထားၾကသည္။ အနီးစပ္ဆံုး ေျပာရလွ်င္ ဖုတ္ေကာင္ ဝင္၍ မ်ားစြာစားေသာက္သည္ဟု လူအမ်ားေျပာေနျခင္းႏွင့္ တူေပလိမ့္မည္။
မည္သုိ႕ပင္ျဖစ္ေစ အမွန္ဆံုးေသာ အဆုိမွာ ဆြဖရ္လႏွင့္ ပတ္သက္၍ တားျမစ္ျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေခတ္သစ္ပညာရွင္မ်ား ဆိုထားေပသည္။ ဆြဖရ္လအား အမဂၤလာလဟူ၍ သတ္မွတ္ျခင္း၊ ထိုလတြင္ ခရီးမသြားျခင္း၊ ေနကာဟ္ထိမ္းျမားမႈ႕မ်ား မျပဳျခင္း၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းအၾကီးမ်ားအား အေကာင္အထည္မေဖာ္ျခင္း စသည္တုိ႕မွာ မွားယြင္းစြာ ယံုၾကည္ၾကျခင္းပင္ျဖစ္ေပသည္။
Leprous ကိုျမင္လွ်င္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ေျပးခိုင္းရပါသနည္း။
သာသနာ့ပညာရွင္မ်ား တင္ျပၾကသည္မွာ-
၁။ ၎ေရာဂါသည္မွ အနံ႕တစ္ခုသည္ မ်ားစြာ ရႈရႈိက္မိပါက ေရာဂါျဖစ္ေစရန္ အေၾကာင္းခံျဖစ္လာ၏။ Prevention is always better than cure ျဖစ္ေပရာ ကာကြယ္မႈ႕အတြက္ နီးကပ္စြာ မေနရန္ အမိန္႕ေပးျခင္းျဖစ္သည္။ ဤသို႕ အမိန္႕ေပးျခင္းသည္ ကူးစက္မႈ႕မရွိဟူေသာ ျမြတ္ဟခ်က္ႏွင့္ ဆန္႕က်င္မႈ႕ မရွိေပ။
၂။ မက်န္းမာသူသည္ က်န္းမာသူအားျမင္လွ်င္ အလိုလို စိတ္ဓါတ္က်ေလ့ရွိသည္။ အနာၾကီးေရာဂါသည္သည္ လူေကာင္းအား ျမင္ေတြ႕ပါက ပို၍ ေဝဒနာခံစားရမည္ကို ဆိုးရိမ္ေသာေၾကာင့္ ထိုသို႕အမိန္႕ေပးထားျခင္းျဖစ္ေပသည္။
၃။ ယံုၾကည္မႈ႕ အားနည္းသူမ်ားအတြက္ ထိုသို႕အမိန္႕ေပးျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ အေၾကာင္းမွာ- အကယ္၍ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ အလိုရွိမႈ႕ေၾကာင့္ အနာၾကီးေရာဂါရသြားပါက ကူးစက္ေ၇ာဂါေၾကာင့္ဟု ထင္မွတ္မည္။ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ဝိေသသနေတာ္အား ဖန္ဆင္းခံသို႕ ေပးလိုက္မည္။ ဤသို႕ျဖင့္ ၎သည္ ရွစ္ရ္က္ တစ္ခုအား က်ဴးလြန္ရင္း အီမာန္ပ်က္သြားရေပမည္။
၄။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ကိုယ္တိုင္ အနာၾကီးေရာဂါသည္မ်ားႏွင့္ ထမင္းလက္ဆံုစားခဲ့ေၾကာင္း၊ အတူူတူထိုင္ေတာ္မူခဲ့ေၾကာင္း ဟဒိးဆ္ေတာ္မ်ားတြင္လာရွိထားေပရာ ထြက္ေျပးခုိင္းသည့္ အမိန္႕ေတာ္အား မက်င့္သံုးရေတာ့မည့္ အမိန္႕ဟု သတ္မွတ္ရေပမည္။
အျခား အဆိုမ်ား က်န္ရွိေနေသးေသာ္လည္း ဤမွ်ႏွင့္ပင္ လံုေလာက္သည္ဟု ထင္မိပါသည္။ အက်ယ္တဝန္႕ သိလိုသမ်ား ဘိုခါရီက်မ္း၏ အက်ယ္ဖြင့္က်မး္တိုင္းတြင္ ရႈ႕စားႏိုင္ပါသည္။

ေဖာ္ျပပါ ဟဒီးဆ္ေတာ္သည္ ဗုခါရီက်မ္း၏ ဟဒီးဆ္ေတာ္ျဖစ္ျပီး မြတ္စ္လင္မ္က်မ္း၌ ဝလာေဂါင္လ ဟူ၍ပါရွိေသာ ဟဒီးဆ္တစ္ပုဒ္အား တင္ျပထား၏။ ထို႕ေၾကာင့္ ဤေနရာတြင္ ယင္းစာလံုးႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း တင္ျပမည္ဆိုပါက စာရႈ႕သူတုိ႕အတြက္ ဗဟုသုတတိုးေစမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္မိေသာေၾကာင့္ ေရးသားတင္ျပရင္း နိဂုဏ္းခ်ဳပ္လုိက္ပါသည္။
ေဂါင္လ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍
ျမန္မာစာေပတြင္ ယင္းစာလံုးအား ဘီလူး သို႕မဟုတ္ တေစၦ၊သရဲ တုိ႕အား ေခၚဆိုေပလိမ့္မည္။ (ကၽြန္ေတာ္သည္ တေစၦ၊ သရဲ၊ ဘီလူး၊ ကေဝ အစရွိသည္တုိ႕အား ကြဲျပားစြာ မသိေသာေၾကာင့္ မည္သည္အား ဆိုလိုသည္ကို မသတ္မွတ္ေတာ့ပဲ အရဗ္တို႕ ယံုၾကည္ေလ့ရွိေသာအရာအား တင္ျပလုိက္ပါသည္။ အကယ္၍ တေစၦ၊သရဲစသည္တုိ႕အား ကြဲျပားစြာသိသူမ်ား ရွိပါက ကြန္မန္႕ေပး၍ ရွင္းျပေပးပါ။ ကြဲျပားမႈ႕တိက်စြာ သိရရင္ အင္န္ရွာအလႅာဟ္ တေစၦသရဲမ်ားဆိုင္ရာ ရွရီအသ္၏ အျမင္အား တင္ျပေပးပါမည္။) အရဗ္လူမ်ိဳးတုိ႕သည္ ေတာမ်ားအတြင္း၌ ရႈိင္သြာန္တစ္မ်ိဳး ေနထိုင္ၾကသည္ဟု ယံုၾကည္ၾကျပိး၊ လမ္းမွားေစရန္လည္းေကာင္း၊ ေျခာက္လွန္႕ေစရန္လည္းေကာင္း ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အေရာင္မ်ိဳးစံုလင္စြာလုပ္ျပေလ့ ရွိၾကသည္။ ဤသို႕ျဖင့္ လူတို႕အား ေသေၾကပ်က္စီးေအာင္ ျပဳလုပ္ၾကသည္ဟု ထင္မွတ္ယူဆၾကသည္။ ထိုဘီလူးသရဲမ်ား ကိစၥသည္လည္း အထက္ေဖာ္ျပပါ ကိစၥမ်ားကဲ့သို႕ တရားေတာ္တြင္ မရွိေသာအရာမ်ား သို႕မဟုတ္ မယံုၾကည္ရမည့္အရာမ်ားဟု သတ္မွတ္ႏိုင္ေပသည္။ သို႕ေသာ္ အခ်ိဳ႕ပညာရွင္မ်ားကမူ ထုိဘီလူး၊သရဲမ်ားသည္ လက္ေတြ႕တြင္ ရွိေသာ္လည္း ၎တုိ႕ေၾကာင့္ လမ္းမွားရသည္။ ေသဆံုးရသည္ဟူေသာ ယံုၾကည္သတ္မွတ္ျခင္းအား ဟဒီးဆ္ေတာ္တြင္ တားျမစ္ထားသည္ဟု မိန္႕ဆိုၾကသည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ တင္ျပလိုသည္မွာ- အေကာင္းအဆိုး ဟူသမွ်သည္ ျမင့္ျမတ္ေတ္ာမူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ သတ္မွတ္ခ်က္သာျဖစ္ေၾကာင္း၊ မည္သည့္အရာမ်ားေၾကာင့္ အေကာင္းအဆိုးျဖစ္လာျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ေရာဂါတို႕သည္ အလိုအေလ်ာက္ ကူးစက္မႈ႕ မရွိေၾကာင္း၊ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အလိုေတာ္ႏွင့္အညီ ေရာဂါရေၾကာင္း၊ အစိမ္းေသ၊ ဘီလူး စသည့္ ဒ႑ာရီဇတ္ေကာင္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ မွားယြင္းအယူအဆမထားရန္လည္းေကာင္း ဟဒီးဆ္ေတာ္တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ထိုအျပင္ ဆြဖရ္လႏွင့္ ပတ္သက္၍ အမဂၤလာျဖစ္သည္ဟု မယံုၾကည္ရန္ အမိန္႕ေပးထားပါသည္။

အက်ယ္တင္ျပမႈ႕တြင္ စာရႈ႕သူအေနအတြက္ အက်ိဳးရွိခဲ့ပါက ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ မိဘႏွစ္ပါး၊ ကၽြန္ေတာ့္ဆရာသမားမ်ားအား ဒိုအာတြင္ သတိရေပးပါရန္ႏွင့္ အက်ိဳးယုတ္ခဲ့ပါက ေဝဖန္ေပးရန္၊ ကၽြန္ေတာ့္အား ခြင့္လႊတ္ေပးပါရန္ ေတာင္းပန္ရင္းးးးးးးး

လာမည့္ပို႕စ္တြင္ အင္န္ရွာအလႅာဟ္ က်န္ရွိေနေသာ ဟဒီးဆ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ တပုဒ္ခ်င္း တင္ျပေပးပါဦးမည္။
ေစာင့္စားဖတ္ရႈ႕ေပးပါရန္ႏွင့္ ေရးသားႏိုင္ခြင့္ ရႏိုင္ေစရန္ ဒိုအာျပဳေပးၾကပါ။
ဘရွီးေလး(ေမျမိဳ႕)
Share this article :

Post a Comment

 
က | |
ကက ၂၀၁၁. Basheerullah Farooqi - ၂၀-၁၁-၂၀၁၁
Template Modify by Creating Website
Proudly powered by Blogger