ဆြဖရ္လမွာ ဘာေတြထူး
- ၁။ ျမတ္နဗီ(ဆြ)သည္ ဟဇရသ္ခဒီဂ်ဟ္(ရေသြ႕)သခင္မၾကီးႏွင့္ ဆြဖရ္လ ၂၅ရက္ သက္ေတာ္ ၂၅တြင္ ထိမ္းျမားေတာ္မူခဲ့သည္။
- ၂။ ဟဇရသ္အလီ(ရေသြ႕)ႏွင့္ ဟရဇသ္ ဖာေသြမဟ္(ရေသြ႕)တို႕သည္လည္း ဆြဖရ္လတြင္ ထိမ္းျမားမဂၤလာျပဳခဲ့ၾကသည္။
- ၃။ ျမတ္နဗီ(ဆြ)သည္ နဂ်္ဒ္မ်ိဳးႏြယ္မ်ားအား ဟိဂ်္ရီႏွစ္ခုႏွစ္ သို႕မဟုတ္ သံုးခုႏွစ္၊ ဆြဖရ္လတြင္ စစ္တိုက္ေတာ္မူခဲ့သည္။
- ၄။ ဟိဂ်္ရီႏွစ္ခုႏွစ္ ဆြဖရ္လတြင္ ျမတ္နဗီကိုယ္တုိင္ ပါဝင္တိုက္ခိုက္ခဲ့ေသာ ပထမဆံုးစစ္ပြဲ ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။ ထိုစစ္ပြဲအား အဗ္ဝါအ္ဟုေခၚ၏။
- ၅။ ဟိဂ်္ရီေလးခုႏွစ္ ဆြဖရ္လတြင္ ရဂ်ီးအ္ စစ္ပြဲျဖစ္ပြားခဲ့သည္။
- ၆။ ဟိဂ်္ရီေလးခုႏွစ္ ဤဆြဖရ္လထဲတြင္ပင္ ဗီးရ္မအူနဟ္ အျဖစ္ပ်က္ျဖစ္ပြားခဲ့ျပီး ကာရီေပါင္း(၇၀) ရွဟီးဒ္ျဖစ္ခဲ့ရသည္။
- ၇။ ဟိဂ်္ရီခုႏွစ္ခုႏွစ္ ဆြဖရ္လတြင္ ဝါဒီယြလ္ကိုရာအား သိမ္းပိုက္ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။
- ၈။ ဟိဂ်္ရီရွစ္ခုႏွစ္ ဆြဖရ္လတြင္ ဟဇရသ္ အမ္ရ္ ဗင္န္ အားဆြ္၊ ခါလစ္ဒ္ ဗင္န္ ဝလီးဒ္ အြတ္စ္မာန္ ဗင္န္ သြလ္ဟဟ္ (ရေသြ႕)တို႕ အီမာန္လက္ခံခဲ့ၾကသည္။
- ၉။ ဟိဂ်္ရီ ၃၇ခုႏွစ္ ဆြဖရ္လတြင္ ဆြစ္ဖ္ဖီးန္စစ္ပြဲျဖစ္ပြားခဲ့သည္။
- ၁၀။ ဟိဂ်္ရီ ၅၈၉ခုႏွစ္ ဆြဖရ္လ ၂၇ရက္၊ ခရစ္သကၠရာဇ္ ၁၁၉၃/၃/၄ရက္ေန႕တြင္ ဟဇရသ္ ဆြလာဟြဒ္ဒီးန္ အိုင္ယူဗီ (ရေဟ့)သခင္ၾကီး ကြယ္လြန္ေတာ္မူခဲ့သည္။
- ၁၁။ ဟိဂ်္ရီ ၆၅၆ခုႏွစ္ ဆြဖရ္လတြင္ ငါးရာစုတိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ျပီးေနာက္ အဗ္ဗာစီ အင္ပါယာ ျပိဳလဲခဲ့သည္။
- ၁၂။ ဟိဂ်္ရီ ၃၅ခုႏွစ္ ဆြဖရ္လတြင္ ဟဇရသ္ စလ္မာန္ ဖာရစီ (ရေသြ႕) ကြယ္လြန္ဝဖားသ္ျဖစ္ခဲ့သည္။
- ၁၃။ ဟိဂ်္ရီ ၃၇ခုႏွစ္ ဆြဖရ္လတြင္ ဟဇရသ္ အမ္မာရ္ ဗင္န္ ယာစိရ္ (ရေသြ႕) ရွဟီးဒ္ျဖစ္ခဲ့သည္။
- ၁၄။ ဟိဂ်္ရီ ၃၈ခုႏွစ္ ဆြဖရ္လတြင္ ဟဇရသ္ မုဟမၼဒ္ ဗင္န္ အဗူဗက္ရ္ (ရေသြ႕) ရွဟီးဒ္ျဖစ္ခဲ့သည္။
မွတ္ခ်က္။ ။ သမိုင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍
အကြဲအလြဲမ်ားစြာ ျဖစ္ေနရာ ကၽြန္ေတာ္စုစည္းတင္ျပသည္သာလွ်င္ အမွန္ဟု
မသတ္မွတ္ရန္ႏွင့္ ဤလတြင္ ျဖစ္ခဲ့ေသာ အျခားေျမာက္မ်ားစြာေသာ
သမိုင္းျဖစ္ရပ္မ်ားအား ျပည့္စံုစြာ မတင္ျပႏိုင္ျခင္းအား အျပစ္မျမင္ပဲ
နားလည္ေပးပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။
အစၥလာမ္ႏွင့္ ဆြဖရ္
မုဟရ္ရမ္လျမတ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အမဂၤလာလမဟုတ္ေၾကာင္း တင္ျပရာတြင္ ေခတ္ကာလအား မေကာင္းေျပာျခင္း၊ နမိတ္ဆိုးေကာက္ယူျခင္းႏွင့္ စပ္လ်င္း၍ တင္ျပခဲ့ျပီး ျဖစ္ေပသည္။ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕အား ထူးကဲမြန္ျမတ္ေသာအခ်ိန္မ်ားကိုသာ ခ်ီးျမွင့္ထား၏။ မည္သည့္အခ်ိန္၊ မည္သည့္လသည္ မေကာင္းေသာ အခ်ိန္ကာလဟု မသတ္မွတ္ခဲ့ေပ။ အခ်ိန္အားလံုးသည္ ေကာင္းမႈ႕ပြားမ်ားရန္သာ ျဖစ္ျပီး၊ ေကာင္းမႈ႕မ်ား မျပဳလုပ္ရေသာ အခ်ိန္ဟူ၍ မသတ္မွတ္ခဲ့ေပ။ သုိ႕ေသာ္ အခ်ိဳ႕အခ်ိန္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ နမားဇ္မဝတ္ျပဳရ၊ ရိုဇာမေစာင့္ထိန္းရ၊ စဂ်္ဒဟ္မျပဳလုပ္ရဟူ၍ သတ္မွတ္ထားသည္။ အမွန္စင္စစ္ ထိုသို႕ သတ္မွတ္ထားရျခင္းမွာ ကာဖရ္မ်ားႏွင့္ တူဆင္ေနမည္ကို စိုးရိမ္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ယင္းကာဖိရ္မ်ား၏ လုပ္ရပ္မ်ားအား ဆန္႕က်င္ရန္အတြက္လည္းေကာင္း၊ ဂဃနဏမသိသူမ်ား အထင္လြဲမည္ကို စိုးရိမ္ရေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း စသည့္ အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။ ထိုအခ်ိန္၏ မထိုက္တန္မႈ႕၊ အမဂၤလာျဖစ္မႈ႕ေၾကာင့္ မဟုတ္ေပ။
နားလည္မႈ႕လြဲေနေသာ အယူအဆတစ္ခုမွာ-
လတစ္လ သို႕မဟုတ္ အခ်ိန္တစ္ခ်ိန္တြင္ မႏွစ္သက္ဖြယ္၊ ဝမ္းနည္းေၾကကြဲဖြယ္
အျဖစ္အပ်က္မ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ္ လူတို႕သည္ ထုိလအား မဂၤလာမရွိေသာ လဟူ၍
သတ္မွတ္လိုက္ၾကသည္။ ဤသည္ တရားေတာ္ျမတ္တြင္ မရွိေသာ အယူဝါဒတစ္ခုအား
တိုးျခင္းပင္ျဖစ္ေပသည္။ ျဖစ္ျခင္း၊ ပ်က္ျခင္း၊ တိုးျခင္း၊ ေလ်ာ့ျခင္း
စသည္တို႕သည္ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အမိန္႕ေတာ္အတိုင္း
ျဖစ္ေပၚေနသည္။
ထို႕ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕အားလံုး မွတ္ယူထားရမည္မွာ-
အေကာင္းအဆိုးသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ လက္ေတာ္တြင္သာရွိျပီး အခ်ိန္ကာလႏွင့္
လံုးဝမဆုိင္ေပ။ အကယ္၍ တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ အေကာင္းအဆိုးအား အခ်ိန္ကာလႏွင့္
သက္ဆိုင္သည္ဟု ေျပာဆိုပါလွ်င္ ထိုသူသည္ တရားေတာ္ေဘာင္အျပင္မွ ကိစၥတစ္ခုအား
ေျပာေနျခင္းပင္ျဖစ္ေပမည္။ ထို႕သို႕ေျပာဆိုျခင္း အလ်င္းပိုင္မည္မဟုတ္ေပ။
အစၥလာမ္သာသနာ မကြန္႕ျမဴးမွီကတည္းက ဆြဖရ္လႏွင့္ ပတ္သက္၍ အရဗ္တို႕သည္ မေကာင္းေသာလဟူ၍ သတ္မွတ္ထားေၾကာင္း ပထမပိုင္းတြင္ ဖတ္ရႈ႕ျပီး ျဖစ္ေပမည္။ ထိုအယူဝါဒဆိုးၾကီးသည္ အရဗ္လူမ်ိဳးမ်ားတြင္သာ ရွိေနခဲ့သည္မဟုတ္ပဲ အစၥလာမ္သာသနာေတာ္၏ လင္းေရာင္ျခည္ ထိန္ထိန္လင္းျပီးေနာက္တြင္လည္း ယေန႕ထိတိုင္ လူတုိ႕တြင္ စြဲကပ္က်န္ရစ္ေနေလသည္။ ထိုအယူဝါဒဆိုးၾကီးအား တိုက္ဖ်က္ရန္ ကၽြန္ေတာ္တို႕အားလံုးေပၚတြင္ တာဝန္ရွိေပသည္။ အေၾကာင္းမွာ- အစၥလာမ္သာသနာသည္ မ်ိဳးႏြယ္တစ္ခု၊ ေဒသတစ္ခု၊ အခ်ိန္တစ္ခုႏွင့္သာ သက္ဆိုင္သည္မဟုတ္။ ကမာၻတစ္ခုလံုးရွိ လူသားတိုင္းႏွင့္ သက္ဆုိင္ျပီး ေကယာမသ္ေန႕ထိတိုင္ ကြန္႕ျမဴးေနရမည့္ သာသနာျဖစ္သည္။ ထိုသာသနာအား မူလပကတိအတိုင္း လူသားတုိင္းထံသို႕ ေရာက္ေစရန္၊ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ ခ်ေပးသနားေတာ္မူသည့္အတုိင္း က်န္ရွိေနေစရန္ ၾကိဳးပမ္းျခင္းမွာ မြတ္စ္လင္မ္တုိင္းတြင္ တာဝန္ရွိသည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ထုိအယူဝါဒဆိုးၾကီးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျမတ္နဗီ(ဆြ) တိုက္ခိုက္၊ ေခ်ဖ်က္ခဲ့ပံုအား ေလ့လာျပီးေနာက္ ျမတ္နဗီ(ဆြ) ဆြဖရ္လဆိုင္ရာ မိန္႕မွာခ်က္မ်ားအား ကၽြန္ေတာ္တို႕ မွတ္သားနာယူကာ ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ ပို႕ခ်သြားရမည္ ျဖစ္ေပသည္။
ျမတ္နဗီ(ဆြ)ႏွင့္ ဆြဖရ္လ
ႏွစ္ဘဝသခင္ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ျမတ္နဗီ(ဆြ)သည္ မိမိေနာက္လိုက္ တပည့္သားတို႕အား အစၥလာမ္သာသနာ၏ အမိန္႕ေတာ္မ်ားအားလံုးအား လက္ေတြ႕ျပသကာ သင္ၾကားေပးေတာ္မူခဲ့သည္။ ကိုယ္ေတာ္၏ သင္ၾကားပို႕ခ်မႈ႕သည္ လစ္ဟင္းမႈ႕၊ ေပါ့ေလ်ာ့မႈ႕၊ ေမ့က်န္ေနခဲ့ျခင္း စသည့္ ျပစ္ခ်က္ အလံုးစံုမွ စင္ၾကယ္ခဲ့သည္။ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ ေစာဒကျပဳရန္ လမ္းစပင္မရွိေခ်။ သို႕ျဖစ္ေပရာ အမိုက္ေခတ္၏ လူသားမ်ား မွတ္ယူေလ့ရွိေသာ အယူဝါဒဆိုးမ်ားအား ႏႈတ္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ လက္ေတြ႕ျပသ၍လည္းေကာင္း တိုက္ဖ်က္ခဲ့၏။ အမဂၤလာလဟု သတ္မွတ္ထားေသာ လတြင္ ျမတ္နဗီကိုယ္တိုင္ ဟဇရသ္ ခဒီဂ်ဟ္(ရေသြ႕)သခင္မႏွင့္ ထိမ္းျမားမဂၤလာျပဳခဲ့သည္။ ထို႕ေနာက္ သမီးေတာ္ ဖာေသြမဟ္(ရေသြ႕)သခင္မအား ဤဆြဖရ္လတြင္ပင္ ဟဇရသ္အလီ(ရေသြ႕)ႏွင့္ ေနကာဟ္ျပဳေပးခဲ့သည္။ ဤလထဲတြင္ ျမတ္နဗီ(ဆြ)ကိုယ္တုိင္ ခရီးမ်ား ထြက္ေတာ္မူခဲ့သည္။ တိုက္ပြဲမ်ား ဆင္ႏႊဲျပခဲ့သည္။ သာဝကေတာ္မ်ားအား ေစလႊတ္ေတာ္မူခဲ့သည္။ ဤသည္ ထိုလအား အမဂၤလာလဟူ သတ္မွတ္ျခင္းအား ဆန္႕က်င္ခဲ့ျခင္းပင္ ျဖစ္ေတာ့ေလသည္။ ထို႕ေနာက္ အရဗ္လူမ်ိဳးမ်ား၏ အယူဝါဒဆိုးၾကီးအား တိုက္ဖ်က္ရန္အလို႕ငွာ လာဆြဖရ္... ဟူ၍ အလ်င္းသင့္တိုင္း မိန္႕ေတာ္မူခဲ့သည္။ အတိတ္နမိတ္ေကာက္ယူျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း တားျမစ္ေတာ္မူခဲ့သည္။ ဤအခ်င္းအရာမ်ားအား ၾကည့္ရႈ႕ျခင္းျဖင့္ သိရသည္မွာ- ကိုယ္ေတာ္ျမတ္သခင္(ဆြ)သည္ ဆြဖရ္လႏွင့္ ပတ္သက္၍ မည္သို႕မွ မယံုၾကည္ခဲ့ေပ၊ နမိတ္ဆိုးေကာက္ျခင္းအားလည္း တားျမစ္ေတာ္မူခဲ့သည္။ သို႕ျဖစ္ေပရာ ဆြဖရ္လအား မေကာင္းေသာလ၊ အမဂၤလာလဟူ၍ သတ္မွတ္ေနသူတုိ႕သည္ ျမတ္နဗီ(ဆြ)၏ သင္ၾကားပို႕ခ်မႈ႕အား မနာခံသူမ်ား၊ ယံုၾကည္ခ်က္လြဲေနသူမ်ားသာ ျဖစ္ေပေတာ့မည္။ ထိုအဆိပ္အေတာက္ျဖစ္ေစမည့္ ယံုၾကည္ခ်က္အား စိတ္သုဥ္းကြယ္ေပ်ာက္သြားေစရန္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ မလြဲဧကန္ လုပ္ေဆာင္ၾကရမည္ျဖစ္သည္။
ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္
ကၽြန္ေတာ္တုိ႕အားလံုးအား ဗစ္ဒ္အသ္တိုက္ဖ်က္ႏိုင္ခြင့္၊ မွားယြင္းအယူအဆ
ေခ်မႈန္းႏိုင္ခြင့္၊ အမွန္အား ထုတ္ေဖာ္ေျပာႏိုင္စြမ္း ေပးသနားေတာ္မူပါေစ။
အာမီးန္
ဆက္လက္တင္ျပပါဦးမည္။
ဆက္လက္တင္ျပပါဦးမည္။
ဘရွီးေလး(ေမျမိဳ႕)
Post a Comment