အသိေပးျခင္း
က
Home » , , » ဆြဖရ္လအေၾကာင္း တေစြ႕တေစာင္း(ပထမပိုင္း)

ဆြဖရ္လအေၾကာင္း တေစြ႕တေစာင္း(ပထမပိုင္း)


လြန္ခဲ့ေသာ လအတြင္း ကၽြန္ေတာ္အေနႏွင့္ လျမတ္မုဟရ္ရမ္ႏွင့္ ပတ္သတ္၍ လူတိုင္းသိသင့္သိအပ္ေသာ အဲ့ဟ္ေလစြႏၷသ္ဝလ္ဂ်မာအသ္၏ အကီဒဟ္(ယံုၾကည္မႈ႕) မတ္စ္လက္(လမ္းစဥ္) မတ္စ္အလဟ္(က်င့္သံုးဖြယ္ရာ)ေတြကို စုစည္းတင္ျပခဲ့ျပီး ျဖစ္ပါသည္။ ထို႕အတူ အင္န္ရွာအလႅာဟ္ ယခု ဒီလမွာလည္း သိသင့္တာေတြ၊ သတိခ်ပ္သင့္တာေတြ၊ ေရွာင္ရွားရမည့္အရာေတြကို ဆက္လက္တင္ျပေပးသြားမည္ျဖစ္ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႕၏သာသနာသည္ လြန္စြာလြယ္ကူျပီး၊ ေနရာေဒသ၊ အခ်ိန္အခါမေရြး၊ လူမ်ိဳးစံုက်င့္သံုးႏိုင္ေသာ ကမာၻလံုးဆိုင္ရာ သာသနာတစ္ခုျဖစ္သည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ လုပ္ရပ္တိုင္းႏွင့္ ပတ္သတ္၍ စည္းကမ္းမ်ား၊ ေဘာင္မ်ား၊ အတိုင္းအတာမ်ားအား ျပဌာန္းထားျပီးျဖစ္ေပသည္။ ထို သတ္မွတ္ျပဌာန္းခ်က္မ်ားအညီ ေနထိုင္သူမ်ားအား အစၥလာမ့္ေဘာင္အတြင္းမွသူမ်ားဟု သတ္မွတ္ႏိုင္ျပီး၊ ေဘာင္ေက်ာ္သူမ်ား၊ စည္းေဖာက္သူမ်ား၊ မနာခံသူေရာင္စံုလူသားတို႕အား အစၥလာမ့္ေဘာင္ျပင္ပမွ ကိစၥတို႕အား က်ဴးလြန္သူမ်ားဟု သတ္မွတ္ထား၏။ ေဘာင္ေက်ာ္လြန္ရာတြင္ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိေနေပရာ အခ်ိဳ႕အား ဖာစိက္၊ ဖာဂ်ိရ္၊ အခ်ိဳ႕အား ဗစ္ဒ္အသီ(တရားသစ္တီထြင္သူ)၊ အခ်ိဳ႕အား ကာဖိရ္ဟူ၍ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေခၚေဝၚၾကသည္။ ထိုသို႕ သတ္မွတ္ထားျခင္းျဖင့္ အစၥလာမ္တြင္ ေမြးစားဓေလ့မ်ား၊ ဘာသာျခား ယံုၾကည္မႈ႕မ်ား၊ အမွားလုပ္ရပ္မ်ားႏွင့္ ပ်က္ဆီးျခင္းတို႕ စိမ့္မဝင္လာႏိုင္ေတာ့ေပ။
ဝမ္းနည္းဖြယ္ေကာင္းသည္မွာ- ကၽြန္ေတာ္တုိ႕သည္ မိမိသာသနာအား ကာကြယ္မႈ႕ျပဳၾကရန္ ေဝးစြ။ ဘာသာျခားမ်ားႏွင့္ မွားယြင္းေနေသာ ၎တို႕၏ လုပ္ရပ္မ်ားကိုပင္ အထင္ၾကီးကာ ေဝမွ်လုပ္ကိုင္ေပးေနၾကသည္။ ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ ထိုအေမြဆိုးၾကီးအား ဆက္ခံလာရာ ေနာင္လာေနာင္သားမ်ားအတြက္ ထိုမွားယြင္းေနေသာ အယူအဆမ်ားႏွင့ ္လုပ္ရပ္တုိ႕သည္ အစၥလာမ့္ေဘာင္အတြင္းမွ ကိစၥမ်ားသဖြယ္ ျမင္လာၾကေတာ့ေလသည္။ အမွန္ဆိုလွ်င္ မိမိပိုင္ ေရတြင္းသို႕ ေျမာင္းေရစိမ့္ဝင္ေနလွ်င္ မည္သူမွ လက္ပိုက္မၾကည့္ေနသင့္။ ေရလမ္းေၾကာင္းေျပာင္းသင့္လွ်င္ ေျပာင္းေပးရမည္။ ကာကြယ္တားဆီးႏိုင္ရန္ ျဖစ္ႏိုင္လွ်င္ ေျမာင္းေရ မဝင္လာေအာင္ တားဆီးၾကရမည္သာ ျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္အေနႏွင့္ အစၥလာမ္၏ ေသာက္သံုးမကုန္၊ ခ်ိဳျမိန္ေအးျမေသာ ေရကန္တြင္းသို႕ က်လာမည့္ အမိႈက္မ်ားအား ျပသေပးရန္ ရည္ရြယ္လိုက္ပါသည္။ စာရႈ႕သူမ်ားအေနႏွင့္ တႏိုင္တပိုင္ ထိုအမိႈက္မ်ားအား ရွင္းလင္းေပးရန္၊ မက်လာေအာင္ ကာကြယ္ေပးရန္ တာဝန္ယူေပးၾကမည္ဆိုလွ်င္........

ဆြဖရ္လဆိုသည္မွာ...

ဆြဖရ္လသည္ အစၥလာမ့္ ျပကၡဒိန္အရ ႏွစ္သစ္တစ္ခု၏ ဆန္းဥိးစလျပီးေနာက္လာေသာလအား ေခၚဆိုပါသည္။ တနည္းအားျဖင့္ ဆြဖရ္လသည္ အစၥလာမ့္ျပကၡဒိန္တြင္ ဒုတိယေျမာက္လျဖစ္ေပသည္။ ဆြဖရ္ဟူသည္ အရဗီစာေပ၌ ဆြစ္ဖ္ရ္ဟူေသာ ပုဒ္မွ ဆင္းသက္လာသည္ဟု ပညာရွင္မ်ား မိန္႕ဆိုၾကသည္။ ဆြစ္ဖ္ရ္၏ အဓိပၸါယ္မွာ ဘာမွမရွိျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ဤလအား ဘာမွမရွိေသာလဟု အမည္ထားရျခင္းမွာ-
  • ၁။ မကၠဟ္ျမိဳ႕သူ၊သားမ်ားသည္ ဤလတြင္ ခရီးထြက္ေလ့ရွိေသာေၾကာင့္ ျမိဳ႕ေတာ္မကၠဟ္တြင္ မည္သူမွ မက်န္ရွိသည့္အတြက္ျဖစ္သည္။
  • ၂။ အရဗ္တုိ႕သည္ အျခားမ်ိဳးႏြယ္ဝင္မ်ားအား ဤလတြင္ စစ္မက္တိုက္ခိုက္ေလ့ရွိျပီး မိမိႏွင့္စစ္မက္ျဖစ္ပြားသူမ်ား၏ ဥစၥာပစၥည္းတို႕အား အကုန္သိမ္းယူေလ့ရွိၾကသည္။ အျခားႏြယ္ဝင္မ်ားတြင္ ဥစၥာပစၥည္းမက်န္ရွိေအာင္ ထားရေသာလဟူ၍ သတ္မွတ္သည့္သေဘာပင္။
  • ၃။ အခ်ိဳ႕ပညာရွင္မ်ားကမူ ဆြဖရ္လ၏ အမည္ေခၚထြင္ရေသာ အေၾကာင္းအရင္းအား ထိုလတြင္ ေရာဂါဆိုးတစ္မ်ိဳး က်ေရာက္ခဲ့ျပီး မ်က္ႏွာမ်ား ဝါထိန္ကုန္ေသာေၾကာင့္ ဟူ၍ တင္ျပၾကျပီး၊
  • ၄။ အခ်ိဳ႕ပညာရွင္မ်ားကမူ ယမန္(ယီမင္ႏိုင္ငံ)တြင္ ဆြစ္ဖ္ရီယဟ္ဟု ေခၚတြင္ေသာ ေစ်းမ်ားေၾကာင့္ဟူ၍ တင္ျပၾကသည္။ ထိုေစ်းမ်ားသို႕ လူတုိင္းသြားေရာက္ၾကရျပီး ေနာက္က် က်န္ေနခဲ့သူမွာ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ကာ ေသဆံုးၾကရသည္။
မွတ္ခ်က္။          ။ တတိယအဆိုအရ ဆြဖရ္လသည္ ဆြတ္ဖ္ရ္ အဝါေရာင္ျဖစ္ျခင္း ပုဒ္မွ ဆင္းသက္လာသည္ဟု မွတ္ယူရလိမ့္မည္။

အမုိက္ေခတ္သို႕ လွမ္းၾကည့္ျခင္း။

အရဗ္တုိ႕သည္ အစၥလာမ္သာသနာ မကြန္႕ျမဴးမွီႏွင့္ ကြန္႕ျမဴးစအခ်ိန္တို႕တြင္ မည္သူမွ် မျပဳလုပ္ေသာ အလြန္ဆိုးဝါးလွသည့္ လုပ္ရပ္မ်ားအား ႏွစ္ျခိဳက္စြာျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။ ထို႕အတူ ရက္ေရာမႈ႕၊ ဧည့္ဝတ္ေက်ပြန္မႈ႕၊ ရိုးသားမႈ႕၊ သစၥာသမာဓိရွိမႈ႕ စသည့္ အရည္အခ်င္းမ်ားတြင္လည္း ျပိဳင္စံရွားျဖစ္ခ့ဲၾကသည္။ အစၥလာမ့္ လင္းေရာင္ျခည္ ကြန္႕ျမဴးျပန္႕က်က္စျပဳခ်ိန္တြင္ ၎တို႕၏ မေကာင္းမႈ႕မ်ားသည္ ေနေရာင္ေအာက္ရွိ ျမဴမႈံမ်ားကဲ့သို႕ တျဖည္းျဖည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ေပသည္။ အစၥလာမ္၏ စြမ္းပကားမွာ အႏႈိင္းမဲ့ပင္။ အစၥလာမ္မတိုင္မွီ အရဗ္လူမ်ိဳးမ်ား ဆြဖရ္လတြင္ မည္သို႕အမွားမ်ား က်ဴးလြန္ေလ့ရွိၾကသည္ကို အမိုက္ေခတ္၏ သမိုင္းအားေလ့လာဖူးသူတိုင္း သိၾကေပမည္။ ဤပို႕စ္တြင္ ကၽြန္ေတာ့္အေနႏွင့္ အၾကီးမားဆံုး အမွားႏွစ္ခုအား တင္ျပေပးမည္ျဖစ္ပါသည္။
၁။ ဆြဖရ္လအား ေရွ႕တိုးေနာက္ဆုပ္ ျပဳလုပ္ျခင္း။
၂။ ဆြဖရ္လအား အမဂၤလာလဟု မွတ္ယူျခင္း။

ေရွ႕တိုးေနာက္ဆုပ္လုပ္ျခင္းႏွင့္ အရဗ္လူမ်ိဳးမ်ား

က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ စူရဟ္ေသာင္ဗဟ္ အာယသ္ေတာ္အမွတ္ (၃၆) တြင္ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ မိန္႕ေတာ္မူသည္။
ဧကန္စင္စစ္ လမ်ား၏ အေရအတြက္သည္အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အထံေတာ္တြင္ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္၏က်မ္းေတာ္၌ လာရွိသည့္အတိုင္း မိုးေကာင္းကင္မ်ားႏွင့္ပထ၀ီေျမကို ထုိအရွင္ျမတ္ ဖန္ဆင္းေတာ္မူသည့္ေန႔မွစ၍ ဆယ့္ႏွစ္လမွ်သာ ျဖစ္ေခ်သည္။ ၎(ဆယ့္ႏွစ္လ)အနက္မွေလးလသည္ ထူးျမတ္ေသာလမ်ားပင္ ျဖစ္ၾကေပသည္။ ဤသည္ ေျဖာင့္မတ္ မွန္ကန္ေသာ ဒီန္သာသနာေတာ္က(ညႊန္ၾကားျပသေသာလမ္းစဥ္)ပင္ျဖစ္ေလသည္။ သို႔ျဖစ္ေပရာအသင္တို႔သည္ ၎ (လမ်ား)ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ မိမိတို႔ကုိယ္ကိုႏွိပ္စက္ကလူ မျပဳၾကကုန္လင့္။ ၎ျပင္ အသင္တို႔သည္ မြတ္ရွ္ရစ္က္ အားလံုးတို႔ကို ၎တို႔သည္ အသင္တုိ႔အားလံုးတို႔အားတိုက္ခိုက္ၾကသကဲ့သုိ႔ပင္ တိုက္ခိုက္ၾကေလကုန္။ ထို႔ျပင္ ဧကန္စင္စစ္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ သူေတာ္စင္အေပါင္းတို႔ႏွင့္အတူ ရွိေတာ္မူေၾကာင္း အသင္တုိ႔သည္ ေကာင္းစြာ မွတ္ယူၾကေလကုန္။
ဤအာယသ္ေတာ္အရ ႏွစ္တစ္ႏွစ္တြင္ ဆယ့္ႏွစ္လရွိျပီး ထိုဆယ့္ႏွစ္လအနက္ ေလးလသည္ အလြန္ထူးကဲမြန္ျမတ္ေသာ လမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ တဖန္ ထိုေလးလႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားစြာတြင္ ဇြလ္ကအ္ဒဟ္၊ ဇြလ္ဟိဂ်္ဂ်ဟ္၊ မုဟရ္ရမ္ႏွင့္ ရဂ်ဗ္တုိ႕ ျဖစ္ေၾကာင္း လာရွိထားေပသည္။ ထိုလမ်ားတြင္ စစ္မက္ျဖစ္ပြားျခင္းအား ဟဇရသ္အိဗ္ရာဟီးမ္(အ.စ)၏ ေခတ္မွစ၍ ျမင့္ျမတ္ေတ္ာမူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ဖက္မွ ဟရာမ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ျပဌာန္းထားျပီး၊ အျခားလုရက္မႈ႕မ်ား၊ သတ္မွတ္နယ္ေျမအတြင္း သားေကာင္လိုက္ျခင္း၊ အပင္ခုတ္ျခင္း စသည္တုိ႕အား တားျမစ္ေတာ္မူခဲ့၏။ ဤကိစၥတို႕အား အရဗ္လူမ်ိဳးတုိ႕သည္ အမိန္႕အားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ က်င့္မူျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ အေမြဆက္ခံခဲ့ေသာ္လည္း တိက်စြာ မလိုက္နာခဲ့ၾကေပ။ သတ္မွတ္ထားေသာ ေလးလအား အေရအတြက္အရ လက္ခံလိုက္နာၾကေသာ္လည္း ထိုေလးလအား စိတ္ၾကိဳက္သတ္မွတ္လာခဲ့ၾကသည္။
ေရွ႕တိုးေနာက္ဆုပ္ျပဳရျခင္း၏ အေၾကာင္းအရင္း
အေၾကာင္းမွာ- ၁။ စစ္မက္ျဖစ္ပြားျခင္းအား ခံုမင္ေသာ၊ လုရက္မႈ႕မ်ားႏွင့္ ႏိုင္လိုထက္မင္း ျပဳျခင္းတုိ႕ႏွင့္အတူ ေမြးဖြားလာေသာ အရဗ္လူမ်ိဳးတုိ႕သည္ သံုးလဆက္တိုက္ စစ္မျဖစ္ပဲ၊ မလုရက္ပဲေနေနရသည္။ ဤအမိန္႕သည္ ၎တို႕အဖို႕ အလြန္ေလးလံေသာ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးၾကီးတစ္ခု ျဖစ္ေန၏။ ထုိ႕အတူ လုရက္မႈ႕ျဖင့္ ဝမ္းေၾကာင္းေနၾကရသည္ျဖစ္ရာ သံုးလဆက္တိုက္ စီးပြားမရွာရေသာ ငတ္မြတ္မည္ကို အေၾကာင္းျပကာ ထုိသုိ႕ ေရွ႕တိုးေနာက္ဆုပ္မ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကသည္။ သို႕ႏွင့္ မုဟရ္ရမ္လတြင္ စစ္မက္တိုက္ခိုက္ႏိုင္ရန္အတြက္ မုဟရ္ရမ္အား ဆြဖရ္ဟုသတ္မွတ္ကာ ဆြဖရ္လအား မုဟရ္ရမ္ဟု သတ္မွတ္လာၾကေတာ့ေလသည္။
၂။ အခ်ိဳ႕ဆင့္ျပန္ခ်က္မ်ားတြင္ အရဗ္လူမ်ိဳးတို႕သည္ ဟဂ်္ကာလတြင္ အြမ္ရဟ္ျပဳျခင္းအား ၾကီးေလးေသာအျပစ္ဟု ယံုၾကည္သတ္မွတ္ထားၾကသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ဟဂ်္ႏွင့္အြမ္ရဟ္ တျပိဳင္တည္းျပဳႏုိင္ရန္အလို႕ငွာ မုဟရ္ရမ္လအား ဆြဖရ္ဟု သတ္မွတ္ကာ အြမ္ရဟ္ျပဳလုပ္ၾကေလ့ရွိၾကသည္ ဟု လာရွိသည္။
မည္သို႕ပင္ျဖစ္ေစ ျမင့္ျမတ္ေတ္ာမူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ၎တို႕၏ လုပ္ရပ္အား ျပစ္တင္ရႈတ္ခ်ကာ ဤသို႕ အမိန္႕ရွိေတာ္မူ၏။
လမ်ားကိုေရႊ႕ဆိုင္းျခင္းသည္ ကုဖ္ရ္ေသြဖည္ျငင္းျငင္းပယ္မႈ၌ တိုးတက္ျခင္းသာျဖစ္၏။ ယင္း(ကဲ႔သို႔) ေ႐ႊ႕ဆိုင္းထားျခင္းအားျဖင့္ ကာဖိရ္ မယံုၾကည္ေသြ ဖည္ျငင္းပယ္ေသာသူတို႔သည္ လမ္းမွားသို႔ ေရာက္ေစ ျခင္းကို ခံၾကရေလသည္။၎တို႔သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ဟရာမ္ ဟူ၍ တားျမစ္ေတာ္မူခဲ့ေသာ (လမ်ား၏)အေရအတြက္ႏွင့္ ကိုက္ညီေစျခင္းငွာ ယင္း ေ႐ႊ႕ဆိုင္းထားေသာလကို တစ္ႏွစ္ ဟလာလ္ ျပဳလုပ္၍ ေနာက္တစ္ႏွစ္တြင္မူ ဟရာမ္ ဟူ၍ ျပဳလုပ္ၾကေလသည္။သို႔အားျဖင့္ ၎တို႔သည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က ဟရာမ္ဟူ၍တားျမစ္ေတာ္မူခဲ့သည့္(လ)ကို ‘ဟလာလ္ ျပဳၾကကုန္သည္။၎တို႔၏မေကာင္းမႈမ်ားသည္ ၎တို႔(၏အျမင္)၌ လွပတင့္တယ္စြာရွိေနၾကေခ်ၿပီ၊ အမွန္စင္စစ္ေသာ္ကား အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ကာဖိရ္ မယံုၾကည္ ေသြဖည္ ျငင္းပယ္ေသာ သူတို႔အား တရားလမ္းမွန္ကိုျပေတာ္မူသည္မဟုတ္ေပ။ စူရဟ္ေသာင္ဗဟ္ အာယသ္ေတာ္အမွတ္ (၃၇)

ပထမဆံုး ေရွ႕တိုးေနာက္ဆုပ္လုပ္ခဲ့သူ

ထိုသုိ႕ လမ်ားအား သတ္မွတ္သည့္အတိုင္း မက်င့္သံုးပဲ ေရႊ႕ေျပာင္းက်င့္သံုးခဲ့ေသာ ပထမဆံုးသူမွာ-
  • ပထမအဆို- ဗႏူ ကိနာနဟ္ မ်ိဳးႏြယ္ဝင္ အလ္ကလမ္မတ္စ္ ဟိုဇိုင္ဖဟ္ ဗင္န္ အဗ္ဒုဖိုကိုင္းမ္ (ဟိုဇိုင္ဖဟ္ ဗင္န္ အိုဗိုင္းဒ္ ဗင္န္ ဖိုကိုင္းမ္ဟုလည္း ေဖာ္ျပၾကသည္။) ျဖစ္သည္။
  • ဒုတိယအဆို- စအ္လဗဟ္ ဗင္န္ အလ္ဟာရစ္(စ္)ျဖစ္သည္။
  • တတိယအဆို- ႏိုအိုင္းမ္ဗင္န္စအ္လဗဟ္ျဖစ္ျပိး ေနာက္အဆိုတစ္ခုတြင္ အမ္ရ္ ဗင္န္ လိုဟိုင္ယ္ ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။
မည္သို႕ပင္ျဖစ္ေစ အေက်ာ္ၾကားဆံု းအဆိုမွာ အလ္ကလမ္မတ္စ္ ပင္ျဖစ္ေပသည္။ ၎သည္ ဘုရင္တစ္ပါးျဖစ္ျပီး စစ္မက္တိုက္ခိုက္ရန္၊ မ်ိဳးႏြယ္စုမ်ားမွ ဥစၥာပစၥည္း လုယူရန္ ရွိပါက အရဖဟ္ကြင္းျပင္တြင္ ဒီႏွစ္ မုဟရ္ရမ္လသည္ ရဂ်ဗ္လသာ ျဖစ္ရမည္။ ထို႕ေၾကာင့္ မည္သူကို သတ္မည္။ မည္သည့္အုပ္စုအား လု၇က္တိုက္ခိုက္မည္ စသည္ျဖင့္ ေၾကျငာေလ့ရွိသည္။
၎ေသဆ့ုးျပီးေနာက္ သားျဖစ္သူ အဗ္ဗားဒ္၊ အဗ္ဗားဒ္၏ သားျဖစ္သူ အက္လအ္၊ အက္လအ္၏ သားျဖစ္သူ အိုမိုင္ယ္ယဟ္၊ အိုမိုင္ယ္ယဟ္၏ သားျဖစ္သူ ေအာင္ဖ္ သားစဥ္ေျမးဆက္ အစဥ္လိုက္ ထိုသုိ႕ ျပဳလုပ္လာျပီး ေနာက္ဆံုး ျပဳခဲ့သူမွာ- ေအာင္ဖ္၏ သားျဖစ္သူ အဗူဆိုမာမဟ္ ဂ်ိဳနာဒဟ္ ျဖစ္သည္။
မွတ္ခ်က္။          ။ ဤေလးလတြင္ စစ္မတိုက္ရဟူသည္ လက္ရွိက်င့္သံုးရမည့္ အမိန္႕ေတာ္မ်ားတြင္ မပါဝင္ေပ။ ခံစစ္ျဖစ္ေစ၊ ထိုးစစ္ျဖစ္ေစ မည္သည့္ကာဖိရ္ႏွင့္ပင္ျဖစ္ေစ စစ္မက္တိုက္ခိုက္ႏိုင္ပါသည္။ စာရွည္မည္ကို ဆိုး၍ အက်ယ္တဝန္႕မတင္ျပရသည္ကို နားလည္ေပးပါရန္ႏွင့္ ေလ့လာလုိသူမ်ား ေဖာ္ျပပါ အာယသ္၏ သဖ္စီးရ္ႏွင့္ ကုရ္အာက်မ္းလာ အမိန္႕ေတာ္မ်ားႏွင့္ ဆုိင္ရာ မည္သည့္စာအုပ္တြင္မဆို ေလ့လာပါရန္။

ေရွ႕တိုးေနာက္ဆုပ္ျပဳလုပ္ပံု သံုးမ်ိဳး

ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ သမိုင္းပညာရွင္မ်ား တင္ျပခ်က္တို႕တြင္ အရဗ္လူမ်ိဳးတို႕၏ လမ်ားအား ေရွ႕တိုးေနာက္ဆုပ္ျပဳလုပ္ပံုႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပံုစံသံုးမ်ိဳးအား ေဖာ္ျပထား၏။
  • ပထမပံုစံမွာ- မုဟရ္ရမ္လျမတ္အား ေနာက္ဆိုင္းျခင္းျဖစ္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ မုဟရ္ရမ္လျမတ္တြင္ စစ္မက္တိုက္ခိုက္ႏိုင္ျပီး ဆြဖရ္လအား မုဟရ္ရမ္ဟု သတ္မွတ္ျခင္းျဖစ္သည္။
  • ဒုတိယပံုစံမွာ- ဆြဖရ္လအား ထူးကဲမြန္ျမတ္သည့္လ ေလးလတြင္ တိုးျခင္းျဖစ္သည္။ တနည္းအားျဖင့္ ေလးလအား ငါးလဟု သတ္မွတ္ျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။
ထုိ႕ေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕ပညာရွင္မ်ားသည္ ျမတ္နဗီ(ဆြ)မိန္႕ခြန္းတစ္ခုတြင္ပါေသာ (လာဆြဖရ)၏ အလိုသေဘာအား ထူးကဲမြန္ျမတ္ေသာ ထိုေလးလတြင္ ဆြဖရ္လမပါဟု အနက္အဓိပၸါယ္ဖြင့္ၾက၏။
အင္န္ရွာအလႅာဟ္ ဤဟဒီးဆ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အက်ယ္ေရးသားမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေစာင့္စားဖတ္ရႈ႕ေပးပါ။
  • တတိယပံုစံမွာ- ဟဂ်္အား ေျပာင္းလဲျခင္းျဖစ္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ- အရဗ္လူမ်ိဳးတုိ႕သည္ ပထမအၾကိမ္ ဇြလ္ဟဂ်္ဂ်ဟ္လတြင္ ႏွစ္ႏွစ္ဆက္တိုက္ ဟဂ်္ျပဳၾကသည္။ ဒုတိယအၾကိမ္တြင္ မုဟရ္ရမ္လတြင္သာ ႏွစ္ႏွစ္ဆက္တိုက္ ဟဂ်္ျပဳၾကသည္။ ထို႕ေနာက္ တတိယအၾကိမ္တြင္ ဆြဖရ္လတြင္ ႏွစ္ႏွစ္ဆက္တိုက္ ဟဂ်္ျပဳၾကသည္။

ဆြဖရ္လအား အမဂၤလာလဟု မွတ္ယူျခင္း။

အရဗ္လူမ်ိဳးတုိ႕သည္ မဂၤလာရွိျခင္း၊ မရွိျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ လြန္စြာ အယူသီးသူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ အခ်ိန္အလိုက္၊ ေန႕ရက္အလိုက္ျဖစ္ေစ၊ တိရိစာၦန္ေအာ္သံမ်ားကို ၾကား၍ျဖစ္ေစ၊ အခ်ိဳ႕တိရိစာၦန္မ်ားကို ျမင္၍ျဖစ္ေစ၊ အခ်ိဳ႕လူမ်ိဳးစုမ်ားအား ျမင္ေတြ႕ရလွ်င္ ျဖစ္ေစ အတိတ္နမိတ္ ေကာက္ေလ့ရွိၾကသည္။ ငွက္မ်ားအား လႊတ္၍ ညာဖက္သို႕ ပ်ံသန္းလွ်င္ နမိတ္ေကာင္းသည္။ ဘယ္ဖက္သို႕ပ်ံသန္းလွ်င္ အမဂၤလာဆန္သည္။ စသည္ျဖင့္ မွတ္ယူေလ့ရွိၾကသည္။ ထို႕အတူ ဇီးကြက္ႏွင့္ က်ီးကန္းတို႕အား လဘ္တိတ္ေစသည့္ အေကာင္မ်ားဟူ၍လည္းေကာင္း၊ မ်က္စိေစြေနသူႏွင့္ ေျခလက္မသန္စြမ္းသူတို႕အား ေတြ႕ျမင္ရလွ်င္ ကံမေကာင္းႏိုင္ေတာ့ဟူ၍လည္းေကာင္း ယံုၾကည္ထားၾကသည္။ ထုိသို႕ အရဗ္လူမ်ိဳးမ်ား အမဂၤလာအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားေသာ အရာမ်ားတြင္ ဆြဖရ္လသည္လည္း ပါဝင္ေနေပသည္။ အမိုက္ေခတ္ရွိ အရဗ္တို႕သည္ ဆြဖရ္လအား မႏွစ္ျမိဳ႕ဖြယ္မ်ား ၾကံဳရေသာလဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ေဘးဘလာဒုကၡမ်ား ဆိုက္ကပ္ရာလဟူ၍လည္းေကာင္း သတ္မွတ္ယံုၾကည္ထားၾကသည္။ သံုးလဆက္တိုက္ မေကာင္းမႈ႕တို႕မွ ကင္းေဝးေနသည္ျဖစ္ရာ ယခု လုရက္မႈ႕မ်ား ျပန္လုပ္ရေတာ့မည္။ စစ္မက္မ်ား ျဖစ္ပြားရေတာ့မည္။ ၾကံဳေတြ႕ရေတာ့မည္ကို ေတြးကာ မေကာင္းေသာလ၊ အမဂၤလာလဟု သတ္မွတ္ၾကေလသည္။ ဆြဖရ္တြင္ မဂၤလာေဆာင္ပါက မသင့္မျမတ္ျဖစ္မည္၊ သားသမီးရတနာေကာင္းမ်ား မထြန္းကားႏိုင္ဟု သတ္မွတ္ၾကသည္။ ဤလတြင္ ေရာင္းဝယ္ေဖာက္ကားမႈ႕ျပဳလွ်င္ အျမတ္အစြန္းမရေတာ့ဟု ယံုၾကည္ၾကသည္။ ထို႕အျပင္ ေငြေပးေခ်ျခင္း သို႕မဟုတ္ ပစၥည္းေပးျခငး္ကိုပင္ မျပဳလုပ္ၾကေခ်။ ထိုနည္းတူစြာ ခရီးသြားျခင္းကိုလည္း ေရွာင္ရွားေလ့ရွိၾကသည္။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ၎တို႕သည္ ဆြဖရ္လအား မေကာင္းေသာလဟူ၍ သတ္မွတ္ထားေသာေၾကာင့္ ဤလတြင္ ကိစၥအေတာ္မ်ားမ်ားအား ေရွာင္ရွားၾကေတာ့ေလသည္။

ယံုၾကည္ခ်က္ဆိုင္ရာမ်ားတြင္ အျငိမခံတဲ့ အစၥလာမ္။

အစၥလာမ္သာသနာသည္ တပါးတည္းေသာ အရွင္ျမတ္၏ အမိန္႕ျဖင့္သာ အရာရာျဖစ္သည္ဟူေသာ အခ်က္အေပၚ အေျခခံထားရာ ဤသို႕ေသာ ယံုၾကည္မႈ႕မ်ားအား လံုးဝခြင့္မျပဳခဲ့ေပ။ အတိတ္နမိတ္ေကာက္ျခင္းမွာ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အေပၚ ယံုၾကည္အားကိုးမႈ႕ နည္းျခင္း၊ သို႕မဟုတ္ မရွိျခင္းပင္။ အရာဝတၳဳ၊ အဖန္ဆင္းခံတို႕အား ေကာင္းေစျခင္း၊ ဆိုးေစျခင္းဟူေသာ ဝိေသသနအား ေပးလိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္၏။ အေကာင္းအဆိုးသည္ ျမင့္ျမတ္ေတ္ာမူေသာ အလႅာဟ္အရွင္တစ္ပါးတည္း၏ လက္ေတာ္တြင္ ရွိေနသည္ျဖစ္ရာ ထိုသို႕ ဖန္ဆင္းခံမ်ားအား ေကာင္းေစႏိုင္ေသာသူ၊ အက်ိဳးယုတ္ေစေသာအရာ၊ မဂၤလာရွိေသာ အရာ၊ အမဂၤလာျဖစ္ေသာ အရာဟု သတ္မွတ္ျခင္းမွာ ေသာင္ဟီးဒ္တရားႏွင့္ ဖီလာဆန္႕က်င္ေနေပသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ျမတ္နဗီ(ဆြ)သည္ အလြန္တိုေတာင္းလွေသာ မိန္႕ခြန္းေတာ္တြင္ အလြန္နက္ရႈိင္းေသာ အဓိပၸါယ္မ်ားႏွင့္ ျပည့္ႏွက္ေနေသာ စကားလံုးအခ်ိဳ႕အား မိန္႕ၾကားေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ လာဆြဖရ္....။ အစၥလာမ္သာသနာတြင္ ဆြဖရ္ႏွင့္ ပတ္သတ္၍ တစ္ခုတစ္စံုတစ္ရာမွ မရွိေခ်။ တိုေတာင္းလွေသာလည္း အလြန္နက္ရႈိင္းေသာ ဟဒီးဆ္တစ္ပုဒ္ပင္ျဖစ္ေပသည္။ အင္န္ရွာအလႅာဟ္ အက်ယ္တင္ျပေပးပါမည္။

အင္န္ရွာအလႅာဟ္ လာမည့္ ဒုတိယပိုင္းတြင္ ဆြဖရ္လတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ္ အစၥလာမ့္ သမိုင္းစာမ်က္ႏွာေပၚမွ မွတ္စုတခ်ိဳ႕ အား တင္ျပပါမည္။
ဆက္လက္ဖတ္ရႈ႕ေပးပါရန္.......
ဘရွီးေလး(ေမျမိဳ႕)
Share this article :

Post a Comment

 
က | |
ကက ၂၀၁၁. Basheerullah Farooqi - ၂၀-၁၁-၂၀၁၁
Template Modify by Creating Website
Proudly powered by Blogger