အရင္ပို႕စ္ကို မဖတ္ရေသးရင္ ဒီမွာ ႏွိပ္ျပီး ဖတ္ေပးပါ။
ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ႕၏ တတိယမ႑ိဳင္
ရွရီအသ္တရားေတာ္တြင္ ျပသထားေသာ အဝတ္အစားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ တတိယမ႑ိဳင္မွာ- သရွဗ္ဗို႕ဟ္ ျဖစ္သည္။ ဆုိလိုသည္မွာ- လူတစ္ေယာက္သည္ အဝတ္အစားတစ္ခုအား ဝတ္ဆင္လိုက္ျခင္းျဖင့္ မြတ္စ္မ္မဟုတ္သူတစ္ေယာက္အသြင္ျဖစ္ေနျပီး ဝတ္ဆင္ရျခင္းမွာလည္း ၎တို႕ႏွင့္ တူဆင္မႈ႕ျဖစ္ေစရန္ ျဖစ္သည္။ (ထုိသို႕ တူဆင္ေအာင္ရည္ရြယ္၍ ဝတ္ဆင္ျခင္းအား သရွဗ္ဗို႕ဟ္ဟုေခၚဆိုသည္။) တနည္းအားျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕ ႏွစ္သက္သည္၊ မႏွစ္သက္သည္ကို မ်က္ကြယ္ျပဳ၍ ဘာသာျခားတို႕၏ ပံုတူပြားလိုစိတ္ျဖင့္ အဝတ္အစားတစ္ခုအား ဝတ္ဆင္လိုက္မည္။ ေကာင္းသည္၊ မေကာင္းသည္ကို မၾကည့္ရႈ႕ပဲ အုပ္စုတစ္ခု၏ ပံုစံတူျဖစ္လုိေသာေၾကာင့္ ထိုသူတုိ႕ဝတ္ဆင္သည့္ အဝတ္အစားအတိုင္း ဝတ္ဆင္လိုက္မည္ ဆိုပါက ထိုကဲ့သို႕ ဝတ္ဆင္ျခင္းကို သရွဗ္ဗိုဟ္ဟု ေခၚဆိုေပသည္။ ထိုသို႕ ပံုစံတူလုပ္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျမတ္နဗီ(ဆြ)သည္ အလြန္ျပင္းထန္ေသာ သတိေပးျခိမ္းေျခာက္မႈ႕ျပဳေတာ္မူခဲ့သည္။
တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) အမိန္႕ရွိေတာ္မူခဲ့သည္။ ဆိုလိုရင္းမွာ- မည္သူမဆို အုပ္စုတစ္စုႏွင့္ တူဆင္ေအာင္ျပဳခဲ့မည္။ ၎တို႕၏ ပံုစံတူပြားခဲ့မည္။ ၎တုိ႕ကဲ့သို႕ ျဖစ္ေစရန္ ၾကိဳးစားခဲ့မည္ဆိုပါက ထိုသူသည္ ၎(မိမိတူဆင္ေအာင္ၾကိဳးစားခဲ့ေသာ)အုပ္စုထဲမွ ျဖစ္ေလသည္။ တနည္းအားျဖင့္ မြတ္စ္လင္မ္ထဲမွ မဟုတ္ေပ။ ထိုအုပ္စု၏ အသင္းသားတစ္ေယာက္သာ ျဖစ္ေပမည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထိုသူသည္ ၎အုပ္စုကိုသာ ႏွစ္သက္၊ခ်စ္ခင္ေနသည္။ ၎အုပ္စုကဲ့သို႕ ျဖစ္ရန္ လိုလားေနသည္။ သို႕ျဖစ္ရာ ထိုသူ၏ ရွင္ျပန္ထမႈ႕မွာလည္း ၎အုပ္စုႏွင့္ အတူျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ ထိန္းသိမ္းေတာ္မူပါေစ အာမီးန္
သရွဗ္ဗိုဟ္၏ ရုပ္သြင္အမွန္
သရွဗ္ဗိုဟ္မည္သည့္အခ်ိန္ ျဖစ္၍၊ မည္သည့္အခါမ်ိဳးတြင္ တားျမစ္ထားသနည္း.... ဤအခ်က္အား နားလည္ရန္ အေရးပါလွ၏။
ဦးစြာပထမ တင္ျပလိုသည္မွာ- ဘာသာျခားတုိ႕ လုပ္ေသာ အလုပ္တစ္ခုသည္ နဂိုကတည္းက မေကာင္းလွ်င္၊ ရွရိအသ္တရားေတာ္ႏွင့္ ဆန္႕က်င္ဖက္ျဖစ္ေနလွ်င္ ထိုကဲ့သို႕ လုပ္ရပ္တစ္ခုအား ပံုတူပြားလုပ္ေဆာင္ပါက ဟရာမ္ျဖစ္ေပသည္။
ဒုတိယအခ်က္မွာ- အကယ္၍ အလုပ္တစ္ခု၏ ဇစ္ျမစ္အားၾကည့္လိုက္ပါက မေကာင္းေသာလုပ္ရပ္မဟုတ္ပဲ တရားေတာ္မွ ခြင့္ျပဳထားေသာအရာျဖစ္ေနမည္။ သို႕ေသာ္ ျပဳလုပ္သူသည္ လူတုိ႕အျမင္၌ ၎(ဘာသာျခား)တို႕ကဲ့သို႕ျဖစ္ေစရန္၊ အျမင္အာရံုတြင္ ၎တို႕ႏွင့္တူဆင္ေစရန္၊ ဂရုတစိုက္ျဖင့္ ၎တို႕ကဲ့သို႕ (ပံုတူ)ျဖစ္ေစရန္ ၾကိဳးစား၊၇ည္ရြယ္ခဲ့ပါက ဤပံုစံတြင္ တရားေတာ္အရ ခြင့္ျပဳထားေသာ ကိစၥသည္လည္း ဟရာမ္၊ မျပဳပိုင္ေသာ ကိစၥျဖစ္သြားေပမည္။
လည္ပင္းတြင္ဆြဲၾကိဳး ဆင္ျမန္းျခင္း
ဥပမာအားျဖင့္ ဟိႏၵဴလူမ်ိဳးမ်ားသည္ မိမိတုိ႕ လည္ပင္းတြင္ (ဇနားရ္)ဆြဲေလ့ရွိၾကသည္။ ဇနားရ္ဆိုသည္မွာ လည္ဆြဲတစ္ခုသာျဖစ္ေပရာ အကယ္၍ မြတ္စ္လင္မ္တစ္ဦးသည္ မည္သည့္ရည္ရြယ္ခ်က္မွ မပါပဲ ဆြဲခဲ့ပါက ဂိုနဟ္မထိုက္ေပ။ မျပဳပိုင္ေသာ ကိစၥ၊ ဟရာမ္လုပ္ရပ္တစ္ခု မျဖစ္သည္သာမက ျပဳပိုင္ေသာ ကိစၥတစ္ခုျဖစ္၏။ သို႕ေသာ္ အကယ္၍ တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ ဟႏၵဴလူမ်ိဳးတုိ႕ကဲ့သို႕ ျဖစ္ေစရန္ ရည္ရြယ္ျပီး ထိုလည္ဆြဲအား ဆြဲခဲ့ပါက ဟရာမ္၊ မျပဳပိုင္ေသာ ကိစၥျဖစ္သြားမည္။ သရွဗ္ဗိုဟ္ စာရင္း ဝင္သြားမည္ျဖစ္ေပသည္။
နဖူးတြင္ တီကာ ကပ္ျခင္း
(အျခား)ဥပမာတစ္ခုအား တင္ျပရေသာ္ ဟိႏၵဴမိန္းကေလးမ်ားသည္ မိမိတို႕ နဖူးတြင္ အနီေရာင္ အစက္တစ္စက္အား ကပ္ၾကသည္ (သို႕မဟုတ္ အနီေရာင္ျဖင့္ လိုင္းဆြဲၾကသည္။) အကယ္၍ ဟိႏၵဴအမ်ိဳးသမီးမ်ားတြင္ ထိုသို႕ တီကာ တပ္ဆင္သည့္ ဓေလ့မရွိဟု သတ္မွတ္ၾကည့္ၾကပါစို႕။ မြတ္စ္လင္မ္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးအေနႏွင့္ လွပေစရန္အတြက္ တီကာတပ္လိုက္မည္ဆိုပါက ထုိသို႕ တပ္ဆင္ျခင္းသည္ ပိုင္ေပမည္။ မျပဳပိုင္ေသာ၊ ဟရာမ္လုပ္ရပ္မဟုတ္ေပ။ သို႕ေသာ္ အကယ္၍ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးသည္ ဟိႏၵဴလူမ်ား၏ ဖက္ရွင္ကို လုိက္လုပ္မည္၊ (လူတုိ႕)မ်က္ဝန္းတြင္ ၎ဟိႏၵဴလူမ်ိဳးတို႕ကဲ့သို႕ ျမင္လာေစရန္ ဤတီကာအား တပ္ခဲ့ပါက ဟရာမ္၊ မျပဳပိုင္ေသာကိစၥ ျဖစ္သြားမည္ျဖစ္သည္။ အိႏၵိယရွိ မြတ္စ္လင္မ္အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ ၎(ဟိႏၵဴအမ်ိဳးသမီးမ်ား)ႏွင့္ တူဆင္မႈ႕ျဖစ္ေစရန္ ဤတီကာအား တပ္ဆင္ေလ့ရွိၾကသည္။ သို႕ေသာ္ ဤပါကစၥတန္ႏိုင္ငံတြင္လည္း အမ်ိဳးသမီးမ်ား တီကာတပ္ျခင္း၏ ဓေလ့အား စတင္ျပဳလုပ္ေနၾကသည္ဟု (ဝမ္းနည္းဖြယ္)ၾကားေနရသည္။ အမွန္ဆိုလွ်င္ ပါကစၥတန္တြင္ ဟိႏၵဴအမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ ေရာလွ်က္ေနထိုင္ရသည့္ ပတ္ဝန္းက်င္လည္း မရွိေပ။ သို႕ေသာ္ျငားလည္း မြတ္စ္လင္မ္အမ်ိဳးသမီးမ်ား မိမိတို႕ နဖူးတြင္ တီကာတပ္ေနၾကသည္။ ဤသို႕ျပဳလုပ္ျခင္းမွာ ၎ဟိႏၵဴလူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ တူဆင္မႈ႕ျဖစ္ေစရန္ လုပ္ေဆာင္ျခင္းသာျဖစ္ျပီး ဟရာမ္၊ မျပဳပိုင္ေသာ ကိစၥတစ္ခုျဖစ္ေပသည္။
ထို႕ေၾကာင့္ (မွတ္သားသင့္သည္မွာ) အလုပ္တစ္ခုသည္ နဂိုမူလ၌ ျပဳပိုင္ေသာကိစၥျဖစ္လင့္ကစား အျခားလူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ တူဆင္မႈ႕ျဖစ္ေစရန္ ရည္ရြယ္လိုက္ပါက သရွဗ္ဗိုဟ္ျဖစ္သြားေပမည္။ နဗီတမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ ထိုသို သရွဗ္ဗို႕ဟ္ျပဳျခင္းအား ဟရာမ္၊ မျပဳပိုင္ေသာ ကိစၥဟု သတ္မွတ္ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
ပန္ေဘာင္းဘီရွည္ ဝတ္ဆင္ျခင္း
အထက္ေဖာ္ျပပါ ဥပေဒစည္းကမ္းမ်ားကို ေထာက္ရႈ႕၍ ဤသို႕ သတ္မွတ္ႏိုင္ေလသည္။ အဝတ္အစားတစ္ခုသည္ ဘာသာျခားအုပ္စုတစ္ခု၏ အထိမ္းအမွတ္ျဖစ္ေနမည္။ ဆိုလိုသည္မွာ- ထိုအဝတ္အစားသည္ ယင္းအုပ္စုဝင္မ်ား၏ ထူးျခားကြဲျပားေစမည့္ အသြင္ေဆာင္ေနမည္ဆိုပါက ၎တို႕ကို အတုခိုးလိုသည့္ ဆႏၵျဖင့္ ထိုအဝတ္အစားအား ေရြးခ်ယ္ဝတ္ဆင္ခဲ့ပါက ဟရာမ္၊ မျပဳပိုင္ေသာကိစၥျဖစ္ေပမည္။ (ထိုသို႕ဝတ္ဆင္ျခင္းသည္) အျပစ္ထိုက္ေပမည္။ ဥပမာ- မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ အမ်ိဳးသားမ်ား ကုတ္၊ပန္ေဘာင္းဘီဝတ္ဆင္ျခင္းမွာ ေခတ္စားေနေသာ ဓေလ့တစ္ခုျဖစ္၏။ သရွဗ္ဗိုဟ္လုပ္သည္ျဖစ္ေစ မလုပ္သည္ျဖစ္ေစ ထိုအဝတ္အစား၏ ပင္ကိုယ္၌ပင္လွ်င္ အခ်ိဳ႕အခ်က္မ်ားသည္ တရားေတာ္ရႈ႕ေထာင့္အရ ခြင့္မျပဳထားသည္မ်ား ရွိေနသည္။
တစ္ခုမွာ- ထို ေဘာင္းဘီရွည္အား ေျခမ်က္စိဖုံး၍ ဝတ္ဆင္ရသည္။ မည္သည့္ အဝတ္အစားပင္မဆို ေျခမ်က္စိေအာက္ ဝတ္ဆင္ျခင္းသည္ အမ်ိဳးသားမ်ားအတြက္ မပိုင္ေပ။
ဒုတိယအခ်က္မွာ- ေဘာင္ဘီသည္ ဖီတင္းန္ျဖစ္ကာ က်ပ္ေနမည္ဆိုပါက အစိတ္အပိုင္းမ်ား အတိုင္းသားေပၚလြင္ေနေပမည္။ ဤသို႕ဆိုလွ်င္ အဝတ္အစားဝတ္ဆင္၇ျခင္း၏ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ျဖစ္ေသာ အရွက္အဂၤါအား ဖံုးအုပ္ျခင္းဟူေသာ အခ်က္မျပည့္ဝႏိုင္ေတာ့ေပ။
(ထုိ႕ေၾကာင့္) ဤအဝတ္အစားသည္ တရားေတာ္၏ ရႈ႕ေထာင့္အရ (အဝတ္အစားဟု)ေခၚတြင္မရေသာ၊ (အဝတ္အစား၏ ရည္ရြယ္ခ်က္အား) အေကာင္အထည္မေဖာ္ေပးႏိုင္ေသာ အရာပင္ျဖစ္ေပသည္။ ဤအခ်က္ႏွစ္ခုအား ေထာက္ရႈ႕ျခင္းျဖင့္ ထိုေဘာင္းဘီသည္ နဂိုကတည္းကပင္ ဝတ္ဆင္ခြင့္ မရွိေသာ အဝတ္အစားျဖစ္ေနေလသည္။
သို႕ေသာ္ အကယ္၍ တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ ေဘာင္းဘီအား ဖီတင္းန္မဝတ္ပဲ၊ ပြပြဖားဖား ဝတ္ဆင္မည္၊ ထို႕အျပင္ ေျခမ်က္စိမဖံုးေအာင္ ဝတ္ဆင္မည္ဆိုပါက ထုိသို႕ ဝတ္ဆင္ခြင့္ ရွိေပသည္။
သို႕ေသာ္ အကယ္၍ တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ ထိုေဘာင္းဘီရွည္အား အေနာက္တုိင္းသား မ်က္ႏွာျဖဴ အဂၤလိပ္မ်ားႏွင့္ တူဆင္ေစရန္၊ ၎တုိ႕အား အတုယူရန္၊ ၎တို႕ကဲ့သုိ႕ ျဖစ္ေစရန္ ဝတ္ဆင္ခဲ့ပါက ဤပံုစံတြင္ ပန္ေဘာင္းဘီရွည္ ဝတ္ဆင္ျခင္း ဟရာမ္ျဖစ္ေပမည္။ ျပဳလုပ္ခြင့္ မရွိေပ။ အကယ္၍ အတုယူသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မပါပဲ ေဘာင္းဘီအား ဖီတင္းန္မဝတ္ပဲ၊ ပြပြဖားဖား ဝတ္ဆင္မည္၊ ထို႕အျပင္ ေျခမ်က္စိမဖံုးေအာင္ ဝတ္ဆင္မည္ဆိုပါက ထိုသုိ႕ ဝတ္ဆင္ျခင္းအား ဟရာမ္ဟု ေျပာဆိုသတ္မွတ္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ေသာ္လည္း ထိုေဘာင္းဘီ ဝတ္ဆင္ျခင္းသည္ မသင့္ေတာ္ေပ။ မက္ရူးဟ္ျဖစ္ျဖစ္ေနမည္သာ။ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း ???
ဤအခ်က္အား ေကာင္းမြန္စြာ နားလည္ရန္ အေရးၾကီးေပသည္။
သရွဗ္ဗို႕ဟ္ ႏွင့္ မုရွာဗဟသ္၏ ကြာျခားမႈ႕
သရွဗ္ဗို႕ဟ္ (တူဆင္ေအာင္လုပ္ျခင္း) ႏွင့္ မုရွာဗဟသ္(တူဆင္သြားျခင္း)သည္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု သီးျခားကြဲျပားေနေသာ အရာႏွစ္ခု ျဖစ္ေပသည္။ သရွဗ္ဗို႕ဟ္မွာ တစ္ခုျဖစ္ျပီး၊ မုရွာဗဟသ္မွာ အျခားတစ္ခုျဖစ္သည္။ ကြာျခားခ်က္မွာ- သရွဗ္ဗို႕ဟ္၏ အဓိပၸါယ္သည္ လူတစ္ေယာက္အေနႏွင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ အတုယူျခင္းျဖစ္သည္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ထိုသူတုိ႕ကဲ့သို႕ ျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားျခင္းျဖစ္သည္။ ဤသည္ လံုးဝ မျပဳပိုင္ေသာ ကိစၥျဖစ္ေပသည္။ ဒုတိယစာလံုးျဖစ္ေသာ မုရွာဗဟသ္၏ အဓိပၸါယ္သည္ ၎တို႕ႏွင့္ တူေအာင္ျပဳမည္ဟု မရည္ရြယ္ေသာ္လည္း ထိုအလုပ္ကို ျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ အလိုအေလ်ာက္ တူဆင္မႈ႕ျဖစ္သြားျခင္း ျဖစ္သည္။ ဤသည္ ဟရာမ္မဟုတ္ေသာ္လည္း အေၾကာင္းၾကီးငယ္မရွိပဲ တူဆင္မႈ႕ျဖစ္သြားျခင္းအား ေရွာင္ရွားရန္ ျမတ္နဗီ(ဆြ)က အထူးမိန္႕ၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) အမိန္႕ရွိသည္မွာ- ၎(ကာဖရ္မ်ား)ႏွင့္ ထူးျခားကြဲျပားစြာေနထိုင္ပါေလ။ မြတ္စ္လင္မ္လူထုႏွင့္ အစၥလာမ္သာသနာသည္ အမ်ားႏွင့္မတူ ထူးျခားကြဲျပားသင့္ေပသည္။ သို႕မဟုတ္ပါက ေတြ႕ျမင္ျပီးေနာက္ ထိုသူ မြတ္စ္လင္မ္ျဖစ္သည္ မျဖစ္သည္ကို ေဝခြဲရခက္ေနေပမည္။ ေခါင္းစ ေျခဆံုး ဆင္ျမန္းထားသည့္ပံုစံမွာ ေတြ႕ျမင္ရသူ၏ အျမင္တြင္ ထိုသူ မြတ္စ္လင္မ္ျဖစ္သည္ မျဖစ္သည္ကို ေဝခြဲရခက္ေနမည္။ သို႕မဟုတ္ စလာမ္ေပးရမည္ေလာ မေပးရမည္ေလာ ဟူ၍ ဆံုးျဖတ္ရခက္ေနမည္ဆိုပါက (တရားေတာ္၌ ခြင့္ျပဳထားေသာ အရာမ်ားအား ဆင္ျမန္းထားလင့္ကစား) ႏွစ္သက္ဖြယ္ ကိစၥအလ်င္းမဟုတ္ေပ။
ျမတ္နဗီ(ဆြ) မုရွာဗဟသ္(တူဆင္သြားျခင္း)အား အထူးေရွာင္က်ဥ္ျခင္း
ကိုယ္ေတာ္သခင္(ဆြ)သည္ တူဆင္မႈ႕ျဖစ္ျခင္းအား အထူးပင္ ေရွာင္ရွားေတာ္မူခဲ့သည္။ မုဟရ္ရမ္ ဆယ္ရက္ေန႕ အာရႈရာေန႕ျမတ္တြင္ ရိုဇာေစာင့္ထိန္းျခင္းသည္ အလြန္ပင္ ကုသိုလ္ရ၏။ ျမတ္နဗီ(ဆြ) မဒီနာေရႊျမိဳ႕ေတာ္သို႕ ေျပာင္းေရႊ႕ေနထိုင္စဥ္ အစကဦး၌ အာရႈရာေန႕၏ ရိုဇာသည္ ဖရ္ဇ္ျဖစ္ခဲ့ေပသည္။ လျမတ္ရမဇန္၏ ရိုဇာသည္ ထိုအခ်ိန္၌ ဖရ္ဇ္ မျဖစ္ေသးေပ။ ထို႕ေနာက္ ရမဇန္လျမတ္၏ ရိုဇာ ဖရ္ဇ္ျဖစ္သြားေသာအခါ အာရႈရာေန႕ ရိုဇာေစာင့္ထိန္းျခင္းသည္ ဖရ္ဇ္အမိန္႕မွ နဖ္လ္၊ မြတ္စ္သဟဗ္အမိန္႕သို႕ ေျပာင္းလဲ သတ္မွတ္ခံခဲ့ရ၏။ သို႕ေသာ္ ကိုယ္ေတာ္သခင္(ဆြ)သည္ ယဟူဒီမ်ားလည္း ထုိေန႕တြင္ ရိုဇာေစာင့္ေၾကာင္း သိသြားေတ္ာမူရာ အမိန္႕ရွိေတ္ာမူ၏။ အကယ္၍ ငါကိုယ္ေတာ္သည္ လာမည့္ႏွစ္တြင္ သက္ရွိထင္ရွားေနရပါမူ အာရႈရာႏွင့္အတူ ကိုးရက္ သို႕မဟုတ္ ဆယ့္တစ္ရက္ေန႕ အားတြဲ၍ ရိုဇာေစာင့္ထိန္းမည္။ သို႕မွသာလွ်င္ ယဟူဒီမ်ားႏွင့္ တူဆင္မႈ႕ရွိေတာ့မည္မဟုတ္ပဲ ၎တုိ႕ႏွင့္ ထူးျခားကြဲျပားစြာ ျဖစ္သြားေပမည္။
အမွန္ဆိုလွ်င္ မြတ္စ္လင္မ္တုိ႕သည္ အာရႈရာေန႕တြင္ ရိုဇာေစာင့္ထိန္းမည္ဆိုပါက ယဟူဒိမ်ားအား အတုယူ၍ ေစာင့္ထိန္းၾကမည္မဟုတ္ေပ။ ျမတ္နဗီ(ဆြ)၏ ဖဝါးေျခထပ္လိုက္သည့္ သေဘာျဖင့္သာ ေစာင့္ထိန္းၾကမည္ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ (ထိုသို႕ တူဆင္မႈ႕ကိုပင္ ျမတ္နဗီ(ဆြ)သည္ မ်က္ကြယ္မျပဳခဲ့။ အြမ္မသ္တစ္ရပ္လံုးအား ေရွာင္ရွားေစရန္) အထက္ပါအတိုင္း မိန္႕ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
စဥ္းစားၾကည့္ပါေလ...။ ကိုယ္ေတာ္သခင္(ဆြ)သည္ ရိုဇာကဲ့သို႕ အိဗာဒသ္တြင္လည္း တူဆင္မႈ႕ျဖစ္ေပၚျခင္းအား မႏွစ္သက္ေတာ္မူခဲ့။ ထို႕ေၾကာင့္ပင္ ယဟူဒိမ်ားႏွင့္ တူဆင္မႈ႕ မျဖစ္ေစရန္ အာရႈရာ၏ ရိုဇာထားမည္ဆိုလွ်င္ ကိုးရက္ေန႕ သို႕မဟုတ္ ဆယ့္တစ္ရက္ေန႕အား တြဲ၍ ရိုဇာေစာင့္ထိန္းရန္ အမိန္႕ေပးေတာ္မူခဲ့သည္။ အထက္ေဖာ္ျပပါ အခ်က္မ်ားေၾကာင့္ သိရသည္မွာ- တူဆင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ဟရာမ္ျဖစ္ေပသည္။ တူဆင္မႈ႕ျဖစ္သြားျခင္းသည္ မက္ရူဟ္ျဖစ္ေပသည္။ ကိုယ္ေတ္ာသခင္(ဆြ)သည္ ထုိ(တူဆင္မႈ႕ျဖစ္သြားျခင္း)မွလည္း ေရွာင္က်ဥ္ရန္ မိန္႕ျမြတ္ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
မြတ္ရွ္ရစ္က္အား ဆန္႕က်င္ၾက။
ဟဒီးဆ္ေတာ္တစ္ပုဒ္တြင္ ျမတ္နဗီ(ဆြ)မိန္႕ၾကားေတ္ာမူသည္။ အလိုသေဘာမွာ- ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕ႏွင့္ မြတ္ရွ္ရစ္က္မ်ားၾကားတြင္ ကြဲျပားျခားနားခ်က္မွာ ဦးထုပ္အေပၚ ပဂ္ရီ(ေခါင္းေပါင္းထုပ္)ေပါင္းျခင္းျဖစ္၏။ ဆုိလုိသည္မွာ- ယင္းမြရွ္ရစ္က္မ်ားသည္ ေခါင္းေပါင္းထုပ္ေပါင္းရာတြင္ (ဦးေခါင္းေပၚ၌) ဦးထုပ္ေဆာင္းေလ့မရွိၾကေပ။ ထို႕ေၾကာင့္ အသင္တုိ႕သည္ ယင္းမြရွ္ရစ္က္မ်ားႏွင့္ မတူဆင္ေအာင္ ျပဳၾကေလကုန္။ ေခါင္းေပါင္းထုပ္ေအာက္တြင္ ဦးထုပ္ကိုလည္း ေစာင္းၾကပါေလ။
အမွန္ဆိုလွ်င္ ဦးထုပ္မပါပဲ ေခါင္းေပါင္းထုပ္ေပါင္းျခင္းသည္ မျပဳပိုင္ေသာ ဟရာမ္လုပ္ရပ္တစ္ခု မဟုတ္ေပ။ သို႕ေသာ္ အနည္းငယ္ တူဆင္မႈ႕မွ ေရွာင္က်ဥ္ရန္အတြက္ ျမတ္နဗီ(ဆြ)သည္ ဤသို႕ အမိန္႕ရွိခဲ့ေလသည္။ တူဆင္မႈ႕ မျဖစ္ေစရန္ ေခါင္းေပါင္းထုပ္၏ေအာက္တြင္ ဦးထုပ္ေစာင္းပါေလ။
သို႕ျဖစ္ရာ အေၾကာင္းၾကီးငယ္မရွိပဲ ဘာသာျခားမ်ားနွင့္ တူဆင္မႈ႕ျဖစ္မည့္ ပံုစံအား ေရြးခ်ယ္ျခင္းသည္ ေကာင္းမြန္ေသာ လုပ္ရပ္မဟုတ္ေပ။ ထိုသို႕ တူဆင္သည့္ပံုစံမွ ေရွာင္ရွားျခင္းသည္ အေကာ္ငးဆံုးျဖစ္ေပသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဆြဟာဗဟ္သာဝကၾကီးမ်ားသည္ ဘာသာျခားမ်ားႏွင့္ တူဆင္မႈ႕ မျဖစ္ေစရန္ အထူးသတိထားေတာ္မူခဲ့ၾကေလသည္။
ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ႕၏ တတိယမ႑ိဳင္
ရွရီအသ္တရားေတာ္တြင္ ျပသထားေသာ အဝတ္အစားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ တတိယမ႑ိဳင္မွာ- သရွဗ္ဗို႕ဟ္ ျဖစ္သည္။ ဆုိလိုသည္မွာ- လူတစ္ေယာက္သည္ အဝတ္အစားတစ္ခုအား ဝတ္ဆင္လိုက္ျခင္းျဖင့္ မြတ္စ္မ္မဟုတ္သူတစ္ေယာက္အသြင္ျဖစ္ေနျပီး ဝတ္ဆင္ရျခင္းမွာလည္း ၎တို႕ႏွင့္ တူဆင္မႈ႕ျဖစ္ေစရန္ ျဖစ္သည္။ (ထုိသို႕ တူဆင္ေအာင္ရည္ရြယ္၍ ဝတ္ဆင္ျခင္းအား သရွဗ္ဗို႕ဟ္ဟုေခၚဆိုသည္။) တနည္းအားျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕ ႏွစ္သက္သည္၊ မႏွစ္သက္သည္ကို မ်က္ကြယ္ျပဳ၍ ဘာသာျခားတို႕၏ ပံုတူပြားလိုစိတ္ျဖင့္ အဝတ္အစားတစ္ခုအား ဝတ္ဆင္လိုက္မည္။ ေကာင္းသည္၊ မေကာင္းသည္ကို မၾကည့္ရႈ႕ပဲ အုပ္စုတစ္ခု၏ ပံုစံတူျဖစ္လုိေသာေၾကာင့္ ထိုသူတုိ႕ဝတ္ဆင္သည့္ အဝတ္အစားအတိုင္း ဝတ္ဆင္လိုက္မည္ ဆိုပါက ထိုကဲ့သို႕ ဝတ္ဆင္ျခင္းကို သရွဗ္ဗိုဟ္ဟု ေခၚဆိုေပသည္။ ထိုသို႕ ပံုစံတူလုပ္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျမတ္နဗီ(ဆြ)သည္ အလြန္ျပင္းထန္ေသာ သတိေပးျခိမ္းေျခာက္မႈ႕ျပဳေတာ္မူခဲ့သည္။
တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) အမိန္႕ရွိေတာ္မူခဲ့သည္။ ဆိုလိုရင္းမွာ- မည္သူမဆို အုပ္စုတစ္စုႏွင့္ တူဆင္ေအာင္ျပဳခဲ့မည္။ ၎တို႕၏ ပံုစံတူပြားခဲ့မည္။ ၎တုိ႕ကဲ့သို႕ ျဖစ္ေစရန္ ၾကိဳးစားခဲ့မည္ဆိုပါက ထိုသူသည္ ၎(မိမိတူဆင္ေအာင္ၾကိဳးစားခဲ့ေသာ)အုပ္စုထဲမွ ျဖစ္ေလသည္။ တနည္းအားျဖင့္ မြတ္စ္လင္မ္ထဲမွ မဟုတ္ေပ။ ထိုအုပ္စု၏ အသင္းသားတစ္ေယာက္သာ ျဖစ္ေပမည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထိုသူသည္ ၎အုပ္စုကိုသာ ႏွစ္သက္၊ခ်စ္ခင္ေနသည္။ ၎အုပ္စုကဲ့သို႕ ျဖစ္ရန္ လိုလားေနသည္။ သို႕ျဖစ္ရာ ထိုသူ၏ ရွင္ျပန္ထမႈ႕မွာလည္း ၎အုပ္စုႏွင့္ အတူျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ ထိန္းသိမ္းေတာ္မူပါေစ အာမီးန္
သရွဗ္ဗိုဟ္၏ ရုပ္သြင္အမွန္
သရွဗ္ဗိုဟ္မည္သည့္အခ်ိန္ ျဖစ္၍၊ မည္သည့္အခါမ်ိဳးတြင္ တားျမစ္ထားသနည္း.... ဤအခ်က္အား နားလည္ရန္ အေရးပါလွ၏။
ဦးစြာပထမ တင္ျပလိုသည္မွာ- ဘာသာျခားတုိ႕ လုပ္ေသာ အလုပ္တစ္ခုသည္ နဂိုကတည္းက မေကာင္းလွ်င္၊ ရွရိအသ္တရားေတာ္ႏွင့္ ဆန္႕က်င္ဖက္ျဖစ္ေနလွ်င္ ထိုကဲ့သို႕ လုပ္ရပ္တစ္ခုအား ပံုတူပြားလုပ္ေဆာင္ပါက ဟရာမ္ျဖစ္ေပသည္။
ဒုတိယအခ်က္မွာ- အကယ္၍ အလုပ္တစ္ခု၏ ဇစ္ျမစ္အားၾကည့္လိုက္ပါက မေကာင္းေသာလုပ္ရပ္မဟုတ္ပဲ တရားေတာ္မွ ခြင့္ျပဳထားေသာအရာျဖစ္ေနမည္။ သို႕ေသာ္ ျပဳလုပ္သူသည္ လူတုိ႕အျမင္၌ ၎(ဘာသာျခား)တို႕ကဲ့သို႕ျဖစ္ေစရန္၊ အျမင္အာရံုတြင္ ၎တို႕ႏွင့္တူဆင္ေစရန္၊ ဂရုတစိုက္ျဖင့္ ၎တို႕ကဲ့သို႕ (ပံုတူ)ျဖစ္ေစရန္ ၾကိဳးစား၊၇ည္ရြယ္ခဲ့ပါက ဤပံုစံတြင္ တရားေတာ္အရ ခြင့္ျပဳထားေသာ ကိစၥသည္လည္း ဟရာမ္၊ မျပဳပိုင္ေသာ ကိစၥျဖစ္သြားေပမည္။
လည္ပင္းတြင္ဆြဲၾကိဳး ဆင္ျမန္းျခင္း
ဥပမာအားျဖင့္ ဟိႏၵဴလူမ်ိဳးမ်ားသည္ မိမိတုိ႕ လည္ပင္းတြင္ (ဇနားရ္)ဆြဲေလ့ရွိၾကသည္။ ဇနားရ္ဆိုသည္မွာ လည္ဆြဲတစ္ခုသာျဖစ္ေပရာ အကယ္၍ မြတ္စ္လင္မ္တစ္ဦးသည္ မည္သည့္ရည္ရြယ္ခ်က္မွ မပါပဲ ဆြဲခဲ့ပါက ဂိုနဟ္မထိုက္ေပ။ မျပဳပိုင္ေသာ ကိစၥ၊ ဟရာမ္လုပ္ရပ္တစ္ခု မျဖစ္သည္သာမက ျပဳပိုင္ေသာ ကိစၥတစ္ခုျဖစ္၏။ သို႕ေသာ္ အကယ္၍ တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ ဟႏၵဴလူမ်ိဳးတုိ႕ကဲ့သို႕ ျဖစ္ေစရန္ ရည္ရြယ္ျပီး ထိုလည္ဆြဲအား ဆြဲခဲ့ပါက ဟရာမ္၊ မျပဳပိုင္ေသာ ကိစၥျဖစ္သြားမည္။ သရွဗ္ဗိုဟ္ စာရင္း ဝင္သြားမည္ျဖစ္ေပသည္။
နဖူးတြင္ တီကာ ကပ္ျခင္း
(အျခား)ဥပမာတစ္ခုအား တင္ျပရေသာ္ ဟိႏၵဴမိန္းကေလးမ်ားသည္ မိမိတို႕ နဖူးတြင္ အနီေရာင္ အစက္တစ္စက္အား ကပ္ၾကသည္ (သို႕မဟုတ္ အနီေရာင္ျဖင့္ လိုင္းဆြဲၾကသည္။) အကယ္၍ ဟိႏၵဴအမ်ိဳးသမီးမ်ားတြင္ ထိုသို႕ တီကာ တပ္ဆင္သည့္ ဓေလ့မရွိဟု သတ္မွတ္ၾကည့္ၾကပါစို႕။ မြတ္စ္လင္မ္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးအေနႏွင့္ လွပေစရန္အတြက္ တီကာတပ္လိုက္မည္ဆိုပါက ထုိသို႕ တပ္ဆင္ျခင္းသည္ ပိုင္ေပမည္။ မျပဳပိုင္ေသာ၊ ဟရာမ္လုပ္ရပ္မဟုတ္ေပ။ သို႕ေသာ္ အကယ္၍ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးသည္ ဟိႏၵဴလူမ်ား၏ ဖက္ရွင္ကို လုိက္လုပ္မည္၊ (လူတုိ႕)မ်က္ဝန္းတြင္ ၎ဟိႏၵဴလူမ်ိဳးတို႕ကဲ့သို႕ ျမင္လာေစရန္ ဤတီကာအား တပ္ခဲ့ပါက ဟရာမ္၊ မျပဳပိုင္ေသာကိစၥ ျဖစ္သြားမည္ျဖစ္သည္။ အိႏၵိယရွိ မြတ္စ္လင္မ္အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ ၎(ဟိႏၵဴအမ်ိဳးသမီးမ်ား)ႏွင့္ တူဆင္မႈ႕ျဖစ္ေစရန္ ဤတီကာအား တပ္ဆင္ေလ့ရွိၾကသည္။ သို႕ေသာ္ ဤပါကစၥတန္ႏိုင္ငံတြင္လည္း အမ်ိဳးသမီးမ်ား တီကာတပ္ျခင္း၏ ဓေလ့အား စတင္ျပဳလုပ္ေနၾကသည္ဟု (ဝမ္းနည္းဖြယ္)ၾကားေနရသည္။ အမွန္ဆိုလွ်င္ ပါကစၥတန္တြင္ ဟိႏၵဴအမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္ ေရာလွ်က္ေနထိုင္ရသည့္ ပတ္ဝန္းက်င္လည္း မရွိေပ။ သို႕ေသာ္ျငားလည္း မြတ္စ္လင္မ္အမ်ိဳးသမီးမ်ား မိမိတို႕ နဖူးတြင္ တီကာတပ္ေနၾကသည္။ ဤသို႕ျပဳလုပ္ျခင္းမွာ ၎ဟိႏၵဴလူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ တူဆင္မႈ႕ျဖစ္ေစရန္ လုပ္ေဆာင္ျခင္းသာျဖစ္ျပီး ဟရာမ္၊ မျပဳပိုင္ေသာ ကိစၥတစ္ခုျဖစ္ေပသည္။
ထို႕ေၾကာင့္ (မွတ္သားသင့္သည္မွာ) အလုပ္တစ္ခုသည္ နဂိုမူလ၌ ျပဳပိုင္ေသာကိစၥျဖစ္လင့္ကစား အျခားလူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ တူဆင္မႈ႕ျဖစ္ေစရန္ ရည္ရြယ္လိုက္ပါက သရွဗ္ဗိုဟ္ျဖစ္သြားေပမည္။ နဗီတမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)သည္ ထိုသို သရွဗ္ဗို႕ဟ္ျပဳျခင္းအား ဟရာမ္၊ မျပဳပိုင္ေသာ ကိစၥဟု သတ္မွတ္ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
ပန္ေဘာင္းဘီရွည္ ဝတ္ဆင္ျခင္း
အထက္ေဖာ္ျပပါ ဥပေဒစည္းကမ္းမ်ားကို ေထာက္ရႈ႕၍ ဤသို႕ သတ္မွတ္ႏိုင္ေလသည္။ အဝတ္အစားတစ္ခုသည္ ဘာသာျခားအုပ္စုတစ္ခု၏ အထိမ္းအမွတ္ျဖစ္ေနမည္။ ဆိုလိုသည္မွာ- ထိုအဝတ္အစားသည္ ယင္းအုပ္စုဝင္မ်ား၏ ထူးျခားကြဲျပားေစမည့္ အသြင္ေဆာင္ေနမည္ဆိုပါက ၎တို႕ကို အတုခိုးလိုသည့္ ဆႏၵျဖင့္ ထိုအဝတ္အစားအား ေရြးခ်ယ္ဝတ္ဆင္ခဲ့ပါက ဟရာမ္၊ မျပဳပိုင္ေသာကိစၥျဖစ္ေပမည္။ (ထိုသို႕ဝတ္ဆင္ျခင္းသည္) အျပစ္ထိုက္ေပမည္။ ဥပမာ- မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ အမ်ိဳးသားမ်ား ကုတ္၊ပန္ေဘာင္းဘီဝတ္ဆင္ျခင္းမွာ ေခတ္စားေနေသာ ဓေလ့တစ္ခုျဖစ္၏။ သရွဗ္ဗိုဟ္လုပ္သည္ျဖစ္ေစ မလုပ္သည္ျဖစ္ေစ ထိုအဝတ္အစား၏ ပင္ကိုယ္၌ပင္လွ်င္ အခ်ိဳ႕အခ်က္မ်ားသည္ တရားေတာ္ရႈ႕ေထာင့္အရ ခြင့္မျပဳထားသည္မ်ား ရွိေနသည္။
တစ္ခုမွာ- ထို ေဘာင္းဘီရွည္အား ေျခမ်က္စိဖုံး၍ ဝတ္ဆင္ရသည္။ မည္သည့္ အဝတ္အစားပင္မဆို ေျခမ်က္စိေအာက္ ဝတ္ဆင္ျခင္းသည္ အမ်ိဳးသားမ်ားအတြက္ မပိုင္ေပ။
ဒုတိယအခ်က္မွာ- ေဘာင္ဘီသည္ ဖီတင္းန္ျဖစ္ကာ က်ပ္ေနမည္ဆိုပါက အစိတ္အပိုင္းမ်ား အတိုင္းသားေပၚလြင္ေနေပမည္။ ဤသို႕ဆိုလွ်င္ အဝတ္အစားဝတ္ဆင္၇ျခင္း၏ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ျဖစ္ေသာ အရွက္အဂၤါအား ဖံုးအုပ္ျခင္းဟူေသာ အခ်က္မျပည့္ဝႏိုင္ေတာ့ေပ။
(ထုိ႕ေၾကာင့္) ဤအဝတ္အစားသည္ တရားေတာ္၏ ရႈ႕ေထာင့္အရ (အဝတ္အစားဟု)ေခၚတြင္မရေသာ၊ (အဝတ္အစား၏ ရည္ရြယ္ခ်က္အား) အေကာင္အထည္မေဖာ္ေပးႏိုင္ေသာ အရာပင္ျဖစ္ေပသည္။ ဤအခ်က္ႏွစ္ခုအား ေထာက္ရႈ႕ျခင္းျဖင့္ ထိုေဘာင္းဘီသည္ နဂိုကတည္းကပင္ ဝတ္ဆင္ခြင့္ မရွိေသာ အဝတ္အစားျဖစ္ေနေလသည္။
သို႕ေသာ္ အကယ္၍ တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ ေဘာင္းဘီအား ဖီတင္းန္မဝတ္ပဲ၊ ပြပြဖားဖား ဝတ္ဆင္မည္၊ ထို႕အျပင္ ေျခမ်က္စိမဖံုးေအာင္ ဝတ္ဆင္မည္ဆိုပါက ထုိသို႕ ဝတ္ဆင္ခြင့္ ရွိေပသည္။
သို႕ေသာ္ အကယ္၍ တစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ ထိုေဘာင္းဘီရွည္အား အေနာက္တုိင္းသား မ်က္ႏွာျဖဴ အဂၤလိပ္မ်ားႏွင့္ တူဆင္ေစရန္၊ ၎တုိ႕အား အတုယူရန္၊ ၎တို႕ကဲ့သုိ႕ ျဖစ္ေစရန္ ဝတ္ဆင္ခဲ့ပါက ဤပံုစံတြင္ ပန္ေဘာင္းဘီရွည္ ဝတ္ဆင္ျခင္း ဟရာမ္ျဖစ္ေပမည္။ ျပဳလုပ္ခြင့္ မရွိေပ။ အကယ္၍ အတုယူသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မပါပဲ ေဘာင္းဘီအား ဖီတင္းန္မဝတ္ပဲ၊ ပြပြဖားဖား ဝတ္ဆင္မည္၊ ထို႕အျပင္ ေျခမ်က္စိမဖံုးေအာင္ ဝတ္ဆင္မည္ဆိုပါက ထိုသုိ႕ ဝတ္ဆင္ျခင္းအား ဟရာမ္ဟု ေျပာဆိုသတ္မွတ္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ေသာ္လည္း ထိုေဘာင္းဘီ ဝတ္ဆင္ျခင္းသည္ မသင့္ေတာ္ေပ။ မက္ရူးဟ္ျဖစ္ျဖစ္ေနမည္သာ။ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း ???
ဤအခ်က္အား ေကာင္းမြန္စြာ နားလည္ရန္ အေရးၾကီးေပသည္။
သရွဗ္ဗို႕ဟ္ ႏွင့္ မုရွာဗဟသ္၏ ကြာျခားမႈ႕
သရွဗ္ဗို႕ဟ္ (တူဆင္ေအာင္လုပ္ျခင္း) ႏွင့္ မုရွာဗဟသ္(တူဆင္သြားျခင္း)သည္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု သီးျခားကြဲျပားေနေသာ အရာႏွစ္ခု ျဖစ္ေပသည္။ သရွဗ္ဗို႕ဟ္မွာ တစ္ခုျဖစ္ျပီး၊ မုရွာဗဟသ္မွာ အျခားတစ္ခုျဖစ္သည္။ ကြာျခားခ်က္မွာ- သရွဗ္ဗို႕ဟ္၏ အဓိပၸါယ္သည္ လူတစ္ေယာက္အေနႏွင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ အတုယူျခင္းျဖစ္သည္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ထိုသူတုိ႕ကဲ့သို႕ ျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားျခင္းျဖစ္သည္။ ဤသည္ လံုးဝ မျပဳပိုင္ေသာ ကိစၥျဖစ္ေပသည္။ ဒုတိယစာလံုးျဖစ္ေသာ မုရွာဗဟသ္၏ အဓိပၸါယ္သည္ ၎တို႕ႏွင့္ တူေအာင္ျပဳမည္ဟု မရည္ရြယ္ေသာ္လည္း ထိုအလုပ္ကို ျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ အလိုအေလ်ာက္ တူဆင္မႈ႕ျဖစ္သြားျခင္း ျဖစ္သည္။ ဤသည္ ဟရာမ္မဟုတ္ေသာ္လည္း အေၾကာင္းၾကီးငယ္မရွိပဲ တူဆင္မႈ႕ျဖစ္သြားျခင္းအား ေရွာင္ရွားရန္ ျမတ္နဗီ(ဆြ)က အထူးမိန္႕ၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) အမိန္႕ရွိသည္မွာ- ၎(ကာဖရ္မ်ား)ႏွင့္ ထူးျခားကြဲျပားစြာေနထိုင္ပါေလ။ မြတ္စ္လင္မ္လူထုႏွင့္ အစၥလာမ္သာသနာသည္ အမ်ားႏွင့္မတူ ထူးျခားကြဲျပားသင့္ေပသည္။ သို႕မဟုတ္ပါက ေတြ႕ျမင္ျပီးေနာက္ ထိုသူ မြတ္စ္လင္မ္ျဖစ္သည္ မျဖစ္သည္ကို ေဝခြဲရခက္ေနေပမည္။ ေခါင္းစ ေျခဆံုး ဆင္ျမန္းထားသည့္ပံုစံမွာ ေတြ႕ျမင္ရသူ၏ အျမင္တြင္ ထိုသူ မြတ္စ္လင္မ္ျဖစ္သည္ မျဖစ္သည္ကို ေဝခြဲရခက္ေနမည္။ သို႕မဟုတ္ စလာမ္ေပးရမည္ေလာ မေပးရမည္ေလာ ဟူ၍ ဆံုးျဖတ္ရခက္ေနမည္ဆိုပါက (တရားေတာ္၌ ခြင့္ျပဳထားေသာ အရာမ်ားအား ဆင္ျမန္းထားလင့္ကစား) ႏွစ္သက္ဖြယ္ ကိစၥအလ်င္းမဟုတ္ေပ။
ျမတ္နဗီ(ဆြ) မုရွာဗဟသ္(တူဆင္သြားျခင္း)အား အထူးေရွာင္က်ဥ္ျခင္း
ကိုယ္ေတာ္သခင္(ဆြ)သည္ တူဆင္မႈ႕ျဖစ္ျခင္းအား အထူးပင္ ေရွာင္ရွားေတာ္မူခဲ့သည္။ မုဟရ္ရမ္ ဆယ္ရက္ေန႕ အာရႈရာေန႕ျမတ္တြင္ ရိုဇာေစာင့္ထိန္းျခင္းသည္ အလြန္ပင္ ကုသိုလ္ရ၏။ ျမတ္နဗီ(ဆြ) မဒီနာေရႊျမိဳ႕ေတာ္သို႕ ေျပာင္းေရႊ႕ေနထိုင္စဥ္ အစကဦး၌ အာရႈရာေန႕၏ ရိုဇာသည္ ဖရ္ဇ္ျဖစ္ခဲ့ေပသည္။ လျမတ္ရမဇန္၏ ရိုဇာသည္ ထိုအခ်ိန္၌ ဖရ္ဇ္ မျဖစ္ေသးေပ။ ထို႕ေနာက္ ရမဇန္လျမတ္၏ ရိုဇာ ဖရ္ဇ္ျဖစ္သြားေသာအခါ အာရႈရာေန႕ ရိုဇာေစာင့္ထိန္းျခင္းသည္ ဖရ္ဇ္အမိန္႕မွ နဖ္လ္၊ မြတ္စ္သဟဗ္အမိန္႕သို႕ ေျပာင္းလဲ သတ္မွတ္ခံခဲ့ရ၏။ သို႕ေသာ္ ကိုယ္ေတာ္သခင္(ဆြ)သည္ ယဟူဒီမ်ားလည္း ထုိေန႕တြင္ ရိုဇာေစာင့္ေၾကာင္း သိသြားေတ္ာမူရာ အမိန္႕ရွိေတ္ာမူ၏။ အကယ္၍ ငါကိုယ္ေတာ္သည္ လာမည့္ႏွစ္တြင္ သက္ရွိထင္ရွားေနရပါမူ အာရႈရာႏွင့္အတူ ကိုးရက္ သို႕မဟုတ္ ဆယ့္တစ္ရက္ေန႕ အားတြဲ၍ ရိုဇာေစာင့္ထိန္းမည္။ သို႕မွသာလွ်င္ ယဟူဒီမ်ားႏွင့္ တူဆင္မႈ႕ရွိေတာ့မည္မဟုတ္ပဲ ၎တုိ႕ႏွင့္ ထူးျခားကြဲျပားစြာ ျဖစ္သြားေပမည္။
အမွန္ဆိုလွ်င္ မြတ္စ္လင္မ္တုိ႕သည္ အာရႈရာေန႕တြင္ ရိုဇာေစာင့္ထိန္းမည္ဆိုပါက ယဟူဒိမ်ားအား အတုယူ၍ ေစာင့္ထိန္းၾကမည္မဟုတ္ေပ။ ျမတ္နဗီ(ဆြ)၏ ဖဝါးေျခထပ္လိုက္သည့္ သေဘာျဖင့္သာ ေစာင့္ထိန္းၾကမည္ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ (ထိုသို႕ တူဆင္မႈ႕ကိုပင္ ျမတ္နဗီ(ဆြ)သည္ မ်က္ကြယ္မျပဳခဲ့။ အြမ္မသ္တစ္ရပ္လံုးအား ေရွာင္ရွားေစရန္) အထက္ပါအတိုင္း မိန္႕ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
စဥ္းစားၾကည့္ပါေလ...။ ကိုယ္ေတာ္သခင္(ဆြ)သည္ ရိုဇာကဲ့သို႕ အိဗာဒသ္တြင္လည္း တူဆင္မႈ႕ျဖစ္ေပၚျခင္းအား မႏွစ္သက္ေတာ္မူခဲ့။ ထို႕ေၾကာင့္ပင္ ယဟူဒိမ်ားႏွင့္ တူဆင္မႈ႕ မျဖစ္ေစရန္ အာရႈရာ၏ ရိုဇာထားမည္ဆိုလွ်င္ ကိုးရက္ေန႕ သို႕မဟုတ္ ဆယ့္တစ္ရက္ေန႕အား တြဲ၍ ရိုဇာေစာင့္ထိန္းရန္ အမိန္႕ေပးေတာ္မူခဲ့သည္။ အထက္ေဖာ္ျပပါ အခ်က္မ်ားေၾကာင့္ သိရသည္မွာ- တူဆင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ဟရာမ္ျဖစ္ေပသည္။ တူဆင္မႈ႕ျဖစ္သြားျခင္းသည္ မက္ရူဟ္ျဖစ္ေပသည္။ ကိုယ္ေတ္ာသခင္(ဆြ)သည္ ထုိ(တူဆင္မႈ႕ျဖစ္သြားျခင္း)မွလည္း ေရွာင္က်ဥ္ရန္ မိန္႕ျမြတ္ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
မြတ္ရွ္ရစ္က္အား ဆန္႕က်င္ၾက။
ဟဒီးဆ္ေတာ္တစ္ပုဒ္တြင္ ျမတ္နဗီ(ဆြ)မိန္႕ၾကားေတ္ာမူသည္။ အလိုသေဘာမွာ- ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕ႏွင့္ မြတ္ရွ္ရစ္က္မ်ားၾကားတြင္ ကြဲျပားျခားနားခ်က္မွာ ဦးထုပ္အေပၚ ပဂ္ရီ(ေခါင္းေပါင္းထုပ္)ေပါင္းျခင္းျဖစ္၏။ ဆုိလုိသည္မွာ- ယင္းမြရွ္ရစ္က္မ်ားသည္ ေခါင္းေပါင္းထုပ္ေပါင္းရာတြင္ (ဦးေခါင္းေပၚ၌) ဦးထုပ္ေဆာင္းေလ့မရွိၾကေပ။ ထို႕ေၾကာင့္ အသင္တုိ႕သည္ ယင္းမြရွ္ရစ္က္မ်ားႏွင့္ မတူဆင္ေအာင္ ျပဳၾကေလကုန္။ ေခါင္းေပါင္းထုပ္ေအာက္တြင္ ဦးထုပ္ကိုလည္း ေစာင္းၾကပါေလ။
အမွန္ဆိုလွ်င္ ဦးထုပ္မပါပဲ ေခါင္းေပါင္းထုပ္ေပါင္းျခင္းသည္ မျပဳပိုင္ေသာ ဟရာမ္လုပ္ရပ္တစ္ခု မဟုတ္ေပ။ သို႕ေသာ္ အနည္းငယ္ တူဆင္မႈ႕မွ ေရွာင္က်ဥ္ရန္အတြက္ ျမတ္နဗီ(ဆြ)သည္ ဤသို႕ အမိန္႕ရွိခဲ့ေလသည္။ တူဆင္မႈ႕ မျဖစ္ေစရန္ ေခါင္းေပါင္းထုပ္၏ေအာက္တြင္ ဦးထုပ္ေစာင္းပါေလ။
သို႕ျဖစ္ရာ အေၾကာင္းၾကီးငယ္မရွိပဲ ဘာသာျခားမ်ားနွင့္ တူဆင္မႈ႕ျဖစ္မည့္ ပံုစံအား ေရြးခ်ယ္ျခင္းသည္ ေကာင္းမြန္ေသာ လုပ္ရပ္မဟုတ္ေပ။ ထိုသို႕ တူဆင္သည့္ပံုစံမွ ေရွာင္ရွားျခင္းသည္ အေကာ္ငးဆံုးျဖစ္ေပသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဆြဟာဗဟ္သာဝကၾကီးမ်ားသည္ ဘာသာျခားမ်ားႏွင့္ တူဆင္မႈ႕ မျဖစ္ေစရန္ အထူးသတိထားေတာ္မူခဲ့ၾကေလသည္။
ဘရွီရြလႅာဟ္ ဖာရိုကီ
Post a Comment