အသိေပးျခင္း
က
Home » , , » အစၥလာမ္ႏွင့္ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ႕ (ဒႆမပိုင္း)

အစၥလာမ္ႏွင့္ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ႕ (ဒႆမပိုင္း)

မ်ိဳးခ်စ္စိတ္မရွိတာလား၊ အရွက္မရွိတာလား
အသင္တုိ႕အား နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ ကၽြန္ျပဳျခင္း၏ ၾကိတ္ဆံုတြင္ အမႈန္႕ၾကိတ္ခဲ့သူ၊ ညွင္းပမ္းႏွိပ္စက္မႈ႕မ်ိဳးစံု လုပ္ခဲ့သူ၊ အသင္တုိ႕အား လုပ္ၾကံရန္ ေနာက္ကြယ္၌ၾကံစီေနသူ၊ အသင္တို႕အား ေသဆံုးပ်က္ဆီးျခင္း၏ ကၽြင္းအထဲသို႕ ဆြဲခ်ေနသူ၊ ညွင္းပမ္းႏွိပ္စက္သည့္ ပံုစံတစ္ခုကိုပင္ မ်က္ကြယ္မျပဳပဲ ရက္စက္ခဲ့သူ၏ အဝတ္အစားကို ဝတ္ဆင္မည္။ ထုိသူတုိ႕၏ ပံုစံအား ဂုဏ္ယူဝင့္ၾကြားစြာျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ေနမည္ဆိုပါက မည္မွ် အရွက္မဲ့သည့္ ကိစၥ ျဖစ္မည္နည္း။
အေနာက္တုိင္းသားတုိ႕၏ အျမင္က်ဥ္းမႈ႕
လူအခ်ိဳ႕သည္ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕အား ခင္ဗ်ားက ဒီလို အဝတ္အစား ဝတ္ဆင္ျခင္းကို တားေနတာပဲ။ ဒါဟာ အျမင္က်ဥ္းျခင္းရဲ႕ အဓိပၸါယ္ပဲ ဟု ေျပာဆိုၾကသည္။ အလားတူ စကား ေျပာဆိုသူမ်ားကိုလည္း အျမင္က်ဥ္းသည္ဟု ဆုိၾက၏။ စင္စစ္မွာ အသင္လိုက္ဝတ္ေနေသာ အက်ီပိုင္ရွင္၏ အျမင္က်ဥ္းမႈ႕၊ မြတ္စ္လင္မ္မ်ားအေပၚ ရန္ျငိဳးထားမႈ႕အား အသင္မသိေပ။ အေနာက္တုိင္းသားတုိ႕ အိႏၵိယႏိုင္ငံအား ကိုလိုနီျပဳစဥ္ ကၽြႏ္ုပ္တို႕၏ မဂိုလ္မြတ္စ္လင္မ္ဘုရင္မ်ား၏ အဝတ္အစားမ်ားအား အဂၤလိပ္မ်က္ႏွာျဖဴမ်ားက မိမိတို႕၏ အိမ္ေဖာ္မ်ား၊ လက္ပါးေစမ်ားႏွင့္ ျခံေစာင့္မ်ားကို ဝတ္ဆင္ေစခဲ့ၾကသည္။ ထိုသို႕ မဝတ္မေနရ အတင္းအက်ပ္ေစခိုင္းခဲ့ၾကသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။ မြတ္စ္လင္မ္တုိ႕အား ေသးသိမ္ေစရန္၊ အရွက္တကြဲျဖစ္ေစရန္အတြက္ပင္ ျဖစ္၏။ မင္းတုိ႕ ဘုရင္ရဲ႕ အဝတ္အစားကို ငါတုိ႕ အေစခံေတြ၊ အလုပ္သမားေတြကို ဝတ္ေစခဲ့တယ္ ဟု (ဟားတိုက္သေရာကာ) ျပသႏိုင္ရန္အတြက္ ျဖစ္၏။ အဘယ္မွ် အျမင္က်ဥ္းေျမွာင္းခဲ့ၾကသနည္း။ မာရွာအလႅာဟ္ ကၽြႏ္ုပ္တို႕၏ ရင္ဘတ္က်ယ္က်ယ္ ႏွလံုးလွလွမွာကား ထိုအဂၤလိပ္တုိ႕၏ အဝတ္အစားအား ဂုဏ္ယူစြာျဖင့္၊ စိတ္ပါလက္ပါ ဝတ္ဆင္ရန္ အသင့္ရွိေနၾကသည္။ အကယ္၍ တစ္ဦးတစ္ေယာက္က ၎အား ဒီအက်ီဝတ္တာ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ကင္းမဲ့ရာေရာက္ပါတယ္ အရွက္မရွိ ခံစားခ်က္မရွိရာ ေ၇ာက္ပါတယ္ ဟု ေျပာဆိုပါက (ႏြားေျခရာခြက္ထဲက ဖားလိုပဲ) မင္း အျမင္က်ဥ္းတာပဲဟု ျပန္ေျပာမည္သာ။

ၾကိဳက္တာ ေျပာင္းလိုက္ပါ သို႕ေသာ္....
ေသခ်ာ မွတ္သားပါေလ။ အသင္ မည္မွ်ပင္ ၎တို႕၏ အဝတ္အစားအား ဝတ္ဆင္ပါေစ၊ မည္မွ်ပင္ ၎တို႕၏ လမ္းစဥ္အား ေရြးခ်ယ္ပါေစ အသင့္အား ၎တို႕ ဂုဏ္ေပးေလးစားသည့္ အရႈ႕ျဖင့္ၾကည့္ရႈ႕မည္ မဟုတ္ေပ။ က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္တြင္ ရွင္းလင္းစြာ အမိန္႕ရွိထားသည္မွာ- ယဟူဒီႏွင့္ခရစ္ယာန္တုိ႔သည္ ၎တုိ႔၏ ဘာသာအယူ၀ါဒကုိ အသင္ မလုိက္နာသမွ် ကာလ ပတ္လံုး အသင့္အား မည္သည့္ အခါမွ်ႏွစ္သိမ့္ေက်နပ္ၾကမည္မဟုတ္ေပ၊ ၎တို႕၏ အယူဝါဒ၊ သက္ဝင္ယံုၾကည္မႈ႕(အီမာန္)ႏွင့္ သာသနာအား ေရြးခ်ယ္ကာ မေလွ်ာက္လွမ္းသမွ် ကာလပတ္လံုး အသင္တုိ႕အား ၾကည္ျဖဴမည္မဟုတ္ေပ။ ထို႕ေၾကာင့္ အသင့္အေနႏွင့္ မိမိအဝတ္အစား ေျပာင္းလဲရံုလိုက္ပါ၊ ဒီဇိုင္းတူဆင္ေအာင္ျပဳလုိက္ပါ၊ ေခါင္းစေျခဆံုး ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုလံုး ပံုတူကူး၍ ေနလိုက္ပါ။ သို႕ေသာ္ ထိုသူတုိ႕သည္ အသင္တုိ႕အား ၾကည္ျဖဴႏွစ္သက္ရန္ အသင့္ရွိမည္မဟုတ္ေပ။
(နမူနာတစ္ခုအား မ်က္ျမင္အျဖစ္ ေတြ႕ေနရသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ မြတ္စ္လင္မ္မ်ားအနက္ ရိုးရာတိုက္ပံု ဝတ္ဆင္ျခင္း၊ ေမာင့္က်က္သေရေခါင္းေပါင္းေပါင္းျခင္းကို ျမန္မာႏိုင္ငံသားျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ကိုယ္ပိုင္အဝတ္အစားတစ္ခုကဲ့သို႕ ဝတ္ဆင္လာသည္မွာ အလြန္ပင္ၾကာေညာင္းခဲ့ျပီ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ျမန္မာေက်ာင္း ၇တန္း ေက်ာင္းသားဘဝက အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုအား တင္ျပလိုပါသည္။ ထိုအခ်ိန္၌ ကၽြန္ေတာ္ ပညာသင္ၾကားရာ စတိတ္ေက်ာင္းေခၚ အ.ထ.က(၁) ျပင္ဦးလြင္၏ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမၾကီးမွာ ေဒၚမို႕မို႕ျဖစ္၏။ အထက္ပညာေရးမႈးမွ အမိန္႕ထုတ္ျပန္သည္ သို႕မဟုတ္ ဆ၇ာမၾကီးေဒၚမို႕မို႕ဖက္မွ ထုတ္ျပန္သည္ကို မသိေသာ္လည္း ေက်ာင္းသားၾကီးမ်ားအား တိုက္ပံုႏွင့္ လည္ကတံုးအက်ီမဝတ္မေနရဟု စည္းကမ္းသစ္တစ္ခု ထုတ္ျပန္ေၾကျငာခဲ့သည္။
ထို႕ေနာက္ ေက်ာင္းသားၾကီးမ်ား ဝတ္ဆင္လာေသာအခါ အခ်င္းခ်င္း၌ စကားတစ္ခြန္းအား အျမဲၾကားေနခဲ့ရသည္။ ကုလားေတြ တိုက္ပံုဝတ္လိုက္ရင္ ဘာပံုျဖစ္သြားလဲမသိဖူးကြာ..... တိုက္ပံုက ဒီေလာက္ က်က္သေရရွိတာ ဒီကုလားေတြ ဝတ္လိုက္မွ က်က္သေရတုန္းေတာ့တာပဲ..... ငါတုိ႕ အမ်ိဳးသား ဝတ္စံု သိကၡာက်တယ္..... တိုက္ပံု ဝတ္ျပီး ဗမာလုပ္ခ်င္ေနတာပါကြာ ဘာဝတ္ဝတ္ ကုလားပါပဲ....  လူငယ္ေတြၾကားထဲစကားသံ တခ်ိဳ႕ပါ။ ထို႕အတူ ၎တုိ႕အတြင္း၌ ကိန္းေအာင္းေနေသာ ကုလားမုန္းတီးေရးမွာလည္း တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေပၚလြင္လာကာ မိမိကိုယ္မိမိ သံဃာရတနာဟု အမည္တပ္ထားေသာ ဦးပုဇင္းတစ္ခ်ိဳ႕ထံမွာလည္း ယေန႕ထိတိုင္ ၾကားေနခဲ့ရသည္။ ဦးဝိရသူ၏ အရူးမတရားေဒသနာတြင္ ကုလားႏွင့္တိုက္ပံုအေၾကာင္း ရိသဲ့သဲ့ေဝဖန္ထိုးႏွက္ထားသည္အား စာရႈ႕သူတုိင္း ၾကားသိျပီး ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ မည္သို႕ပင္ဆိုေစ ၎တို႕ႏွင့္ ေရာယွက္ေနထိုင္က်င့္ၾကံရံုျဖင့္ ၾကည္ျဖဴမႈ႕ကို မရႏိုင္ေၾကာင္း မီးေမွာင္းထိုးျပေနျခင္းသာ ျဖစ္ေပသည္။
ထုိ႕အတူ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အားလံုးအတြက္ မည္သည့္အဝတ္အစားပင္မဆို ရွရီအသ္ႏွင့္အညီ ဝတ္စားႏိုင္သည္ ျဖစ္ပါလွ်က္ ကုရ္သာဝတ္သူအား ကုလားပံုဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ဂၽြဗ္ဗာဝတ္သူအား ရိႈက္ခ္ရူး ရူးေနသူဟူလညး္ေကာင္း၊ တိုက္ပံုဝတ္သူအား ကပ္ဖားၾကီးေတြဟူလည္းေကာင္း ေဝဖန္ေနရန္ မလိုေပ။ အဓိကမွာ- ရွရီအသ္ႏွင့္ ညီညြတ္မႈ႕ရွိမရွိကိုသာ ၾကည့္ရန္ျဖစ္ျပီး၊ ဘာသာျခားတို႕၏ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ႕အား ၎တုိ႕ႏွင့္ တူဆင္သြားေစရန္ ပံုတူမကူးခ်ရန္သာ ျဖစ္သည္။ ပံုတူကူးခ်ျခင္းျဖင့္ ေဝဖန္ေနေသာ ပါးစပ္မ်ား ပိတ္မသြားသလို ကေလာင္မ်ားလည္း ရပ္တန္႕သြားမည္မဟုတ္ေပ။ ပံုစံတူ အသြင္းေျပာင္း ေနထိုင္ေပးျခင္းျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕အား အခြင့္အေရးေပးလာသည္ မဟုတ္သကဲ့သို႕ ခ်ီးမႊမ္းခန္းဖြင့္ရန္လည္း တစ္မိနစ္၊ တစ္မ်က္ႏွာ သို႕မဟုတ္ စာတစ္ေၾကာင္း ျမင္ေတြ႕ႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။ ထုိ႕အျပင္ အမ်ိဳးသားေရးကို ဦးစားေပးလာေသာ ဘာသာျခားတုိ႕၏ တံေတြးခြက္တြင္း လက္ပစ္ကူးေနဦးမည္သာ)
မြဖ္သီသကီးအြတ္စ္မာနီဆားဗ္ ဆက္လက္ အမိန္႕ရွိသည္မွာ- ဤသို႕ျဖင့္ အသင္တုိ႕ ေတြ႕ၾကံဳခဲ့ျပီး ျဖစ္ေပသည္။ အရာရာ ေျပာင္းလဲ၍ လည္းေကာင္း၊ အခ်က္အလက္တိုင္း ၎တို႕၏ ပံုတူပြားယူ ေနထိုင္၍လည္းေကာင္း၊ ေခါင္းစေျခဆံုး သ႑ာန္တူ ပံုတူျပဳလုပ္၍လည္းေကာင္း ေနခဲ့ၾကျပီး ျဖစ္ေပသည္။ သို႕ႏွင့္ ၎တို႕သည္ အသင္တုိ႕အား ၾကည္ျဖဴႏွစ္သက္သြားၾကပါသလား။ အသင္တုိ႕ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေက်နပ္အားရသြားၾကပါသလား။ အသင္တို႕အား ကူညီရိုင္းပင္း အနစ္နာခံလာၾကပါသလား။ ၎တုိ႕၏ ရန္ျငိဳးမွာ မေျပာင္းမလဲ တည္ျမဲတည္သာ တည္လွ်က္ႏွင့္သာ ဆက္လက္ရွိေနခဲ့သည္သာ။ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ႕အား အသြင္ေျပာင္း ပံုတူကူးလိုက္သည့္အတြက္ ၎တုိ႕ႏွလံုးသားတြင္ ဂုဏ္ေပးလိုစိတ္ မည္သည့္အခ်ိန္မွ ေပါက္ဖြားလာမည္မဟုတ္ေပ။
အလာမဟ္ အိက္ဗာလ္၏ အေနာက္တုိင္း လူေနမႈ႕စနစ္အား သံုးသပ္ျပပံု
အလာမဟ္ အိက္ဗာလ္သည္ ကဗ်ာမဟုတ္ေသာ သာမန္စာမ်ားတြင္ (တရားေတာ္ႏွင့္ ရွရီအသ္ရႈ႕ေထာင့္အရ) မေလ်ာ္ကန္၊ မသင့္ျမတ္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားစြာအား ေရးသားခဲ့သည္။ သို႕ေသာ္ ကဗ်ာအလကၤာမ်ား၌ ရံဖန္ရံခါ အလြန္နက္ရိႈင္းေသာ ဒႆနႏွင့္အေတြးအေခၚဆိုင္ရာ စကားမ်ားကို ေရးသားသီၾကဴးေလ့ရွိ၏။ အေနာက္တုိင္း ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ႕၊ အေနာက္တုိင္းသားတုိ႕၏ လူေနမႈ႕စနစ္ႏွင့္ အျခားအရာမ်ားအား သံုးသပ္ျပသရင္း အမိန္႕ရွိခဲ့သည္။ အေနာက္တုိင္းတြင္ ျမင္ေတြ႕ေနရေသာ ပါဝါတစ္ခုသည္ ၎တုိ႕၏ တီးမႈတ္ရာတြင္ အသံုးျပဳေသာ ပစၥည္းမ်ားေၾကာင့္ မဟုတ္၊ သီၾကဴးေဖ်ာ္ေျဖေနေသာ ေတးသြား၊ သံစဥ္တုိ႕ေၾကာင့္ မဟုတ္၊ အရွက္သိကၡာမဲ့ မလံုတလံု ဝတ္ဆင္ထားေသာ အမ်ိဳးသမိးမ်ားေၾကာင့္ မဟုတ္၊ ထုိ အမ်ိဳးသမီးမ်ား၏ ကျပသီဆိုေဖ်ာ္ေျဖမႈ႕ေၾကာင့္ မဟုတ္၊ ထို႕အတူ အေနာက္တိုင္း အမ်ိဳးသမီးမ်ား ဆံပင္ညွပ္ကာ ဂုတ္ဝဲထားျခင္း သို႕မဟုတ္ ေက်ာေပၚတြင္ ခ်ထားျခင္းေၾကာင့္လည္း မဟုတ္၊ ေျခသလံုးမ်ား ေဖာ္ထားသည့္အတြက္လည္း မဟုတ္ေပ။ ထုိ႕ေနာက္ ဆက္လက္ အမိန္႕ရွိသည္မွာ- ၎တို႕တြင္ ရွိေနေသာ ပါဝါဟူသည္ ရုန္းကန္ၾကိဳးစားမႈ႕ေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ အသိပညာ၊အတတ္ပညာေၾကာင့္လည္းေကာင္း ျဖစ္ေပသည္။ ထိုအရာမ်ားေၾကာင့္ပင္ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေနျခင္း ျဖစ္၏။ ေနာက္ဆံုးတြင္ အမိန္႕ရွိသည္မွာ-  အေတြးအေခၚ၊ အေျမာ္အျမင္ႏွင့္ အတတ္ပညာတုိ႕ဟူသည္ ဝတ္စံုတစ္ခုအား ဆင္ျမန္းရံုျဖင့္ ရႏိုင္သည္မဟုတ္၊ ပဂ္ရီေပါင္းျခင္းျဖင့္ အသိပညာ၊အတတ္ပညာရွာေဖြရာတြင္ အဟန္႕အတားျဖစ္မည္မဟုတ္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ တင္ျပလုိသည္မွာ- အဓိက က်ေသာ၊ ဆႏၵရမက္တုိ႕ ထားရွိခဲ့ေသာ (အေနာက္တုိင္း၏ ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္မႈ႕ဟူေသာ)အရာအား (ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ႕ ေျပာင္းလဲ၍လည္း) မရခဲ့ေပ။ (ပိုဆိုးသည္မွာ) အဝတ္အစား၊ ဝတ္ဆင္စားယင္ပံုႏွင့္ ေနပံုထိုင္ပံုတို႕တြင္ အေနာက္တုိင္းသားတုိ႕အား အတုယူပံုတူပြားရင္း ၎တုိ႕ ေရွ႕သို႕ေက်ာ္တက္ကာ မိမိကိုယ္မိမိ သိကၡာမဲ့ေအာင္၊ ေသးသိမ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေနၾကသည္။ တစ္ေလာကထံမွ ဂုဏ္သိကၡာအား ရယူႏိုင္သူမွာ မိမိ၏ ေနထိုင္က်င့္မူပံုအား ေလးစားျမတ္ႏိုးသူပင္ျဖစ္၏။
သို႕ျဖစ္ရာ အကယ္၍ ႏွလံုးသားတြင္ မိမိႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေလးစားမႈ႕မရွိပါက၊ မိမိ၏ လမ္းစဥ္အား ဂုဏ္မေပးပါက ေလာကၾကီးထံမွ မည္သည့္ဂုဏ္ေပးေလးစားမႈ႕ကို ရယူႏိုင္မည္နည္း။ အထက္တင္ျပပါ အခ်က္မ်ားအား ေရွးရႈ႕ျခင္းအားျဖင့္ သိရသည္မွာ- ၎တုိ႕ ေလွ်ာက္လွမ္းရာ လမ္းစဥ္တြင္ ဆံုးဆံုးတိုင္ ေလွ်ာက္လွမ္း၍ ျဖစ္ေစ၊ မိမိကိုယ္မိမိ စလယ္ဆံုး ေျပာင္းလဲ၍ ျဖစ္ေစ လုပ္ျပလင့္ကစား အသင္တုိ႕၏ လုပ္ရပ္၊ ေရြးခ်ယ္မႈ႕လမ္းစဥ္တို႕သည္ ၎ဘာသာျခားမ်ား၏ ႏွစ္လိုဖြယ္ကိစၥ ျဖစ္လာလိမ့္မည္မဟုတ္ေပ။ 
တူေအာင္လည္း မလုပ္နဲ႕၊ တူသြားတာကိုလည္း ေရွာင္က်ဥ္သင့္၏
မည္သို႕ပင္ျဖစ္ေစ ဖသ္ဝါအရ တင္ျပရေသာ္ ကၽြႏ္ုပ္တင္ျပခဲ့သည့္အတုိင္းပင္ ျဖစ္၏။ သရွဗ္ဗို႕ဟ္သည္ ျပဳလုပ္ခြင့္မရွိေသာ ဟရာမ္ျဖစ္ေပသည္။ (ျပဳလုပ္ပါက) အကုသိုလ္က်ဴးလြန္ရာေရာက္၏။ သရွဗ္ဗို႕ဟ္ဟူသည္ ၎(ဘာသာျခားမ်ား)ႏွင့္ တူဆင္ေစရန္ ရည္ရြယ္၍ ျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္ျပီး၊ မုရွာဗဟသ္၏ အဓိပၸါယ္မွာ ၎(ဘာသာျခားမ်ား)ႏွင့္ ကဲ့သို႕ ျပဳလုပ္ရန္ မရြယ္ေသာ္လည္း အနည္းငယ္တူဆင္သြားျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။ ဤ(မုရွာဗဟသ္)သည္ အျပစ္တစ္ခု (သို႕မဟုတ္) ဟရာမ္မျဖစ္ေသာ္လည္း တရားေတာ္၏ ရႈ႕ေထာင့္အရ ႏွစ္လုိဖြယ္မဟုတ္ေပ။ ထို႕အျပင္ သာသနာခ်စ္စိတ္၊ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ႏွင့္ ျပဒါးတစ္လမ္း၊သံတစ္လမ္း ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ဤႏွစ္ခ်က္လံုးအား ေရွာင္က်ဥ္ရန္ အေရးၾကီးေပသည္။
ဤတြင္ မြဖ္သီသကီးဆားဗ္ ေဟာၾကားခဲ့ေသာ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ႕၏ တတိယမ႑ိဳင္ျပီးဆံုးျပီ ျဖစ္ပါသည္။
အင္န္ရွာအလႅာဟ္ စတုထၳပိုင္းအား ဆက္လက္ေစာင့္စားဖတ္ရႈ႕ေပးပါရန္ အထူး ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။

ဘရွီရြလႅာဟ္ ဖာရိုကီ
Share this article :

Post a Comment

 
က | |
ကက ၂၀၁၁. Basheerullah Farooqi - ၂၀-၁၁-၂၀၁၁
Template Modify by Creating Website
Proudly powered by Blogger