အသိေပးျခင္း
က
Home » , » အစၥလာမ္ႏွင့္ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းလိုက္ျခင္း (Part-1)

အစၥလာမ္ႏွင့္ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းလိုက္ျခင္း (Part-1)

(modernity) သစ္လြင္မႈ႕ ႏွစ္ျခိဳက္ျခင္း၊ ေခတ္မွီစြာေနထိုင္ျခင္းဆိုုသည္မွာ အရငး္အျမစ္အား ၾကည့္လွ်င္ ေကာင္းမြန္ေသာ ဆႏၵတစ္ခုျဖစ္ျပီး၊ လူသား၏ ပင္ကိုယ္ဗီဇ အေလ်ာက္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ဆႏၵတစ္ခုသာျဖစ္၏။ အကယ္၍ ဤမက္ဆႏၵမရွိခဲလွ်င္ လူသားသည္ ေက်ာက္ေခတ္မွ အက္တမ္ေခတ္ကာလသုိ႕ ေရာက္နုိင္မည္မဟုတ္ေပ။ ႏြား၊ကုလားအုတ္ လွည္းယာဥ္မ်ားအသံုးျပဳျခင္းမွ ေလယာဥ္ပ်ံမ်ား ဒံုးပ်ံမ်ားအား အသံုးျပဳႏိုင္မည္ မဟုတ္။ ထို႕အတူ ဖေယာင္းတိုင္၊ ေရနံဆီမီးခြက္တို႕၏ အလင္းေရာင္မွ လွ်ပ္စစ္မီးသုိ႕ တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာမည္လည္း မဟုတ္ေပ။ ဤေျပာင္းလဲတိုိးတက္မႈ႕မ်ားနွင့္ သိပၸံပညာဆိုင္ရာ ေအာင္ျမင္မႈ႕မ်ား၏ ပမာမွာ လူသားသည္ လကမာၻေပၚ၌ ေျခခ်ကာ သမုဒၵရာ ေအာက္သုိ႕ မိမိ ေရပုံးခ်ေနသည့္အလား ျဖစ္၏။ ေသခ်ာေလ့လာမည္ဆိုလွ်င္ လူသား၏ ထိုမက္ဆႏၵမ်ားမ်ားသည္ (modernist တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာေစရန္) သစ္လြင္မႈ႕ကိုႏွစ္ျခိဳက္ကာ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းလိုက္ရန္၊ (better to best) ေကာင္းသည္ထက္ပိုေကာင္းေအာင္ ၾကိဳးစားရန္ အပူတျပင္း ေတာင္းဆိုေနေၾကာင္းသိနုိင္ေပသည္။
ထို႕ေၾကာင့္ သဘာ၀ႏွင့္ေလ်ာ္ညီေသာ အစၥလာမ္သာသနာသည္ သစ္လြင္မႈ႕ ႏွစ္ျခိဳက္ျခင္း၊ ေခတ္မွီစြာေနထိုင္ျခင္းအား အသစ္ျဖစ္သည့္အတြက္၊ ေခတ္ေပၚပံုစံျဖစ္သည့္အတြက္ဟု အေၾကာင္းျပကာ ပိတ္ပင္တားဆီးျခင္း မျပဳခဲ႕ေပ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ထိုဆန္းသစ္တီထြင္မႈ႕အား ေကာင္းသည္ဟုပင္ သတ္မွတ္ခဲ႕ျပီး ထုိသုိ႕ျဖစ္လာေစရန္ အားေပးအားေျမာက္ျပဳခဲ႕ေပသည္။
အထူးသျဖင့္ အသစ္တီထြင္ ထုတ္လုပ္မႈ႕၊ အတတ္ပညာ၊  စစ္သံုးနည္းပညာမ်ားႏွင့္ အျခားအရာမ်ားတြင္ ပိတ္ပင္တားျမစ္ထားျခင္း မရွိသည္သာမက တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) ကိုယ္တိုင္ပင္ နည္းလမ္းသစ္မ်ားကို အသံုးျပဳခဲ႕၏။
(နမူနာ အခ်ိဳ႕အား တင္ျပရေသာ္....)
၁။ အဟ္ဇာဗ္စစ္ပြဲတြင္ အာရဗ္မ်ိဳးႏြယ္၀င္မ်ား စုစည္း၍ မဒီနာေရႊျမိဳ႕ေတာ္အား သိမ္းပိုက္တို္က္ခိုက္ရန္ စီစဥ္ခဲ႕ေသာအခါ ၎တိုအား ခုခံရန္အတြက္ ဟဇရသ္ စလ္မားန္ဖာရစီသည္ ေရွးယခင္က အာရဗ္လူမ်ိဳးမ်ား အသံုးျပဳေလ့ မရွိေသာ လမ္းစဥ္သစ္တစ္ခုအား ျပသခဲ႕၏။  ထုိလမ္းစဥ္သစ္မွာကား- ျမိဳ႕၏အစြန္မ်ားတြင္ နက္ရႈိင္းေသာ ကတုတ္က်င္းမ်ား တူးျခင္းျဖစ္ေပသည္။ သုိ႕ျဖစ္ရာ ကိုယ္ေတာ္သခင္(ဆြ)သည္ ထုိနည္းစနစ္အား ႏွစ္သက္ေတာ္မႈျပီး က်င့္မူေစေတာ္မူခဲ႕သည္။ ထုိေနာက္ ျမတ္နဗီ (ဆြ)ကိုယ္တုိင္လည္း ကတုတ္က်င္းတူးရာတြင္ ပါ၀င္ေတာ္မူခဲ႕ေလသည္။(အလ္ေဗဒါယဟ္ ၀န္ေနဟာယဟ္ အတြဲ-၄၊ စာမ်က္ႏွာ-၉၅)
၂။ ထုိဟဇရသ္စလ္မားန္ဖာရစီ၏ တင္ျပအၾကံျပဳခ်က္ျဖင့္ပင္ သြာအစ္ဖ္စစ္ပြဲ၌ ျမတ္နဗီသည္ စစ္ပြဲသံုးလက္နက္ ႏွစ္ခုအား အသစ္တီထြင္ အသံုးျပဳေတာ္မူခဲ႕သည္။ အခ်ိဳ႕ဆင့္ျပန္ခ်က္မ်ားတြင္ ဟဇရသ္စလ္မားန္ဖာရစီသည္ ထုိလက္နက္မ်ားအား ကိုယ္တုိင္ ျပဳလုပ္ခဲ႕သည္ဟု လာရွိ၏။ လက္နက္တစ္ခုမွာ မင္န္ဂ်နီးက္ (catapult) ေရွးေခတ္စစ္ပြဲသံုး ေက်ာက္ပစ္ ေလးဂြ ျဖစ္ျပီး ယေန႕ေခတ္၏ (cannon)အေျမွာက္ဟု ေခၚဆုိႏိုင္ေပသည္။ ဒုတိယလက္နက္မွာ ဒဗ္ဗာဗဟ္ဟုေခၚျပီး ယေန႕ေခတ္၏ (tank) တင့္ကား ဟုေခၚဆိုႏိုင္ေပသည္။ (အလ္ေဗဒါယဟ္ ၀န္ေနဟာယဟ္ အတြဲ-၄၊ စာမ်က္ႏွာ-၃၄၈)
ဤမွ်ပင္မဟုတ္။ ဟာဖစ္အစ္ဗ္ေနကစီးရ္ ဆင့္ဆိုသည္မွာ-
၃။ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္သခင္(ဆြ)သည္ ဟဇရသ္အြရ္၀ဟ္ဗင္န္မတ္စ္အူးဒ္ႏွင့္ ဟဇရသ္ဂုိင္လားန္ဗင္န္စလမာဟ္ အမည္ရ ဆြဟာဗီႏွစ္ဦးကို ဆီးရီးယားနိုင္ငံ (Jarash) ဂ်ရရွ္ျမိဳ႕သို႕ ေစလြတ္ကာ တင့္ကား၊ အေျမာက္ႏွင့္ ဒြဘူးရ္ အမည္ရ စစ္လက္နက္မ်ား တီထြင္ထုတ္လုပ္ပံုအား သင္ယူေစေတာ္မူခဲ႕သည္။ ဂ်ရရွ္ျမိဳ႕သည္ ဆီးရိီးယားနုိင္ငံ၏ အတတ္ပညာ ထြန္းကားေက်ာ္ၾကားေသာ ျမိဳ႕တစ္ခုျမိဳ႕ျဖစ္၏။ ဒြဘူးရ္သည္ တင့္ကား နည္းတူ စစ္လက္နက္တစ္ခုျဖစ္ျပီး၊ ထုိလက္နက္အား ေရာမစစ္သည္မ်ား မိမိတို႕၏ စစ္ပြဲတြင္ အသံုးျပဳခဲ႕ၾကသည္။ ထိုေၾကာင့္ ၎ဆြဟာဗဟ္ႏွစ္ဦးသည္ ထုိရက္မ်ားတြင္ ဆီးရီးယားနုိင္ငံ၌ ပညာေတာ္သင္ သြားေနရသည့္အတြက္  ဟုိနိုင္းန္စစ္ပြဲႏွင့္ သြာအစ္ဖ္ စစ္ပြဲတုိတြင္ မပါ၀င္နုိင္ခဲ႕ၾကေပ။
(သြဗကားသ္အစ္ဗ္ေနစအဒ္ အတြဲ-၂၊ စာမ်က္ႏွာ-၂၂၁။ သာရီးခ္သြဗရီး အတြဲ-၂၊ စာမ်က္ႏွာ-၃၅၃။ အလ္ေဗဒါယဟ္ ၀န္ေနဟာယဟ္ အတြဲ-၄၊ စာမ်က္ႏွာ-၃၄၅)
ဟာဖစ္အစ္ဗ္ေနဂ်ရီးရ္ ဆင့္ဆုိသည္မွာ-
၄။ စုိက္ပ်ိဳးေရးႏွင့္ပတ္သတ္၍ ျမတ္နဗီ(ဆြ)သည္ မဒီနာေရႊျမိဳ႕ေတာ္သားမ်ားအား ေကာက္ပဲသီးႏွံေပါၾကြယ္၀ေအာင္ ထြန္ယက္ၾကရန္ အမိန္ေပးေတာ္မူခဲ့ျပီး၊ လယ္ထြက္ကုန္ ေပါမ်ားေစရန္အတြက္ တိရိစာၦန္တို႕၏ မစင္အား အသံုးျပဳေစခဲ့သည္။
(ကန္ဇြလ္ အြမ္မာလ္ အတြဲ-၂၊ စာမ်က္ႏွာ-၂၁၉ ရွာေဖြရာနည္းလမ္းမ်ားအေၾကာင္းက႑)
ဟဒီးဆ္ေတာ္တစ္ခုတြင္ လာရွိသည္မွာ-
၅။ ေရာင္းဝယ္ေဖာက္ကားမႈ႕တိုးတက္ေစရန္အတြက္ ျမတ္နဗီသည္ လူတို႕အား အဝတ္အထည္ေရာင္းဝယ္ျခငး္အား ျပဳလုပ္ရန္ အမိန္႕ေပးေတာ္မူခဲ့သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အဝတ္အထည္ေရာင္းဝယ္သူသည္ ျမိဳ႕ေနလူထုအား လွပစြာေနထိုင္ျပီး၊ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ႕အား လိုလား၏။ (ကန္ဇြလ္ အြမ္မာလ္ အတြဲ-၂၊ စာမ်က္ႏွာ-၁၉၉)
ထို႕အျပင္.....
၆။ ကိုယ္ေတာ္သခင္(ဆြ)သည္ မ်ားစြာေသာလူတို႕အား အိုမန္ႏိုင္ငံႏွင့္ အီဂ်စ္ျပည္သုိ႕ သြားေရာက္ ေရာင္းဝယ္ေဖာက္ကားရန္ ေစလႊတ္ေတာ္မူခဲ့သည္။ (ကန္ဇြလ္ အြမ္မာလ္ အတြဲ-၂၊ စာမ်က္ႏွာ-၁၉၇)
၇။ ထြန္ယက္စိုက္ပ်ိဳးျခင္းႏွင့္ တြင္းထြက္ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ အက်ိဳးခံစားၾကရန္ ဤသို႕ အမိန္႕ရွိခဲ့၏။ اطلبوا الرزق في خبايا الأرض  ဆိုလုိသည္မွာ- Seek your living in the hidden wealth of the Earth အသင္တို႕သည္ ေျမေအာက္တြင္ ဖံုးကြယ္ေနေသာ အရာမ်ား၌ ရိကၡာရွာေဖြၾကေလကုန္။ (ကန္ဇြလ္ အြမ္မာလ္ အတြဲ-၂၊ စာမ်က္ႏွာ-၁၉၇)
အရဗ္လူမ်ိဳးတို႕သည္ ေရလမ္းခရီးထြက္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သတ္၍ အေတြ႕အၾကံဳမရွိေပ။ သို႕ေသာ္ ျမတ္နဗီ(ဆြ)သည္ ဝမ္းေျမာက္စြာျဖင့္ အနာဂတ္ျဖစ္အင္တစ္ခုအား မိန္႕ေတာ္မူခဲ့၏။
ငါကိုယ္ေတာ္၏ အြမ္မသ္သားမ်ားအနက္ အခ်ိဳ႕သည္ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ေက်နပ္ႏွစ္သက္မႈ႕အား ရွာေဖြရင္း သာသနာ့စစ္ပြဲမ်ားတြင္ ပင္လယ္လႈိင္းလံုးမ်ား အေပၚ ခရီးႏွင္ၾကေပမည္။ ၎တို႕၏ ပမာကား ဘုရင္သည္ ပုလႅင္ထက္၌ စံျမန္းေနသကဲ့သို႕ ျဖစ္ေပမည္။ (ဗိုခါရီက်မ္း ဂ်ိဟားဒ္(သာသနာ့စစ္ဆင္ႏႊဲျခင္း)က႑)
ထို႕ေနာက္ မြတ္စ္လင္မ္တုိ႕၏ ပထမဆံုး ေရတပ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ မ်ားစြာေသာ ထူးျမတ္မႈ႕တုိ႕အား အမိန္႕ရွိေတာ္မူခဲ့၏။ ဤသို႕ျဖင့္
၈။ ဟဇရသ္ မုအာဝိယဟ္ သခင္ၾကီးသည္ ဟဇရသ္အြတ္စ္မာန္ဂနီသခင္၏ ေခလာဖသ္ကာလတြင္ ပထမဆံုး ေရတပ္အား အသင့္ျပင္ခဲ့ေလသည္။ ထိုေရတပ္ကို အေၾကာင္းခံ၍ (Cyprus)ကဗ္ရတ္စ္၊ (Rhodes)ရူဒတ္စ္၊ (Crates)ကေရးတ္ႏွင့္ (Sicily)စြက္လိယဟ္ တို႕တြင္ မြတ္စ္လင္မ္တုိ႕၏ ေအာင္ျမင္မႈ႕အလံအား လႊင့္ထူႏိုင္ခဲ့ေလသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ (Mediterranean Sea) ေျမထဲပင္လယ္တစ္ခုလံုး မြတ္စ္လင္မ္တုိ႕၏ ၾသဇာခံနယ္ေျမ ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။
၉။ ဟဇရသ္ အမ္ရ္ ဗင္န္ အားဆြ္ (ရေသြ႕) သခင္ၾကီးသည္ လက္ခ္မ္ ႏွင့္ ဂ်ိဳဇားမ္ လူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ ဇာသြစ္စလာစိလ္ အမည္ရ တိုက္ပြဲဆင္ႏြဲေနစဥ္ Blackout နည္းဗ်ဴဟာအား ပထမဆံုး က်င့္သံုးခဲ့၏။ (ပံုစံမွာ) မိမိ စစ္တပ္အား စစ္စခန္း၌ သံုးရက္တုိင္တိုင္ ညဖက္ မီးမထြန္းရ၊ မီးမေမႊးရ အမိန္႕ထုတ္ျပန္ခဲ့ေလသည္။ တိုက္ပြဲျပီးဆံုး၍ မဒိနာေရႊျမိဳ႕ေတာ္သို႕ စစ္တပ္ျပန္ေရာက္သည့္အခါ ထိုကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ) သိရွိသြားရာ အဘယ္ေၾကာင့္ လုပ္ခဲ့သနည္းဟု ေမးျမန္းေတာ္မူခဲ့ရာ ဟဇရသ္ အမ္ရ္ ဗင္န္ အားဆြ္(ရေသြ႕) သခင္ေလွ်ာက္တင္ ေျဖၾကားခဲ့သည္မွာ-
အို ကိုယ္ေတာ္...။ ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳး၏ စစ္သည္အင္အားမွာ ရန္သူႏွင့္ ယွဥ္လွ်င္ နည္းေနခဲ့၏။ ထုိ႕ေၾကာင့္ စစ္သည္အင္အား နည္းပါးေနသည္ကို ရန္သူမ်ား သိရွိျပီး မတိုက္ခိုက္ႏိုင္ေအာင္ ညဖက္တြင္ မီးမထြန္းရန္ အမိန္႕ေပးခဲ့ပါသည္။
တမန္ေတ္ာျမတ္(ဆြ)သည္ ထိုဗ်ဴဟာအား ႏွစ္သက္ေတာ္မူေၾကာင္း ျမြတ္ဟျပီး ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား ဤအျဖစ္အပ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ေက်းဇူးတင္ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ (ဂ်မ္အြလ္ ဖဝါအိဒ္ တြဲ-၂ ႏွာ-၂၇)
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ေဖာ္ျပပါ အမႈ႕ကိစၥတုိ႕သည္ သာမန္ေတြးၾကည့္ရံုျဖင့္ သတိရလာေသာ ေရႊေခတ္၏ နမူနာအခ်ိဳ႕ပင္ ျဖစ္ေပသည္။ တင္ျပရသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာကား အစၥလာမ္သာသနာသည္ ေခတ္သစ္လုပ္ရပ္တစ္ခုႏွင့္ ပတ္သက္၍ သစ္လြင္မႈ႕ဟူေသာ အခ်က္အေပၚ မည္သို႕မွ ေစာဒကတက္ခဲ့သည္မဟုတ္ေပ။ သို႕သာမက ေကာင္းမြန္ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားအတြက္ မွန္ကန္တိက်ေသာ နယ္ပယ္တစ္ခုအတြင္း သစ္လြင္လမ္းစဥ္အား အားေပးခဲ့ေလသည္။
(လာမည့္ပို႕တြင္ modernism ၏ ဆိုးက်ိဳးမ်ားကို တင္ျပပါလိမ့္မည္။)
ဘရွီရြလႅာဟ္ ဖာရိုကီ
Share this article :

Post a Comment

 
က | |
ကက ၂၀၁၁. Basheerullah Farooqi - ၂၀-၁၁-၂၀၁၁
Template Modify by Creating Website
Proudly powered by Blogger