بسم الله الرحمن الرحيم
Theocracy (သီအိုခေရစီ)ဝါဒအား စတင္က်င့္သံုးခ့ဲသူမ်ားမွာ ယဟူဒီလူမ်ိဳးမ်ား ျဖစ္သည္ ယဟူဒီလူမ်ိဳး တို႕သည္ ေသာင္ရားသ္က်မ္းစာတြင္ ပါရွိသည့္အတိုင္း တမန္ေတာ္ မူဆာ(အ) ၏ ေနာက္လိုက္မ်ား အျဖစ္ တရားအား ထုတ္က်င့္ၾကံေနခ့ဲၾကသည္။ သို႕ေသာ္ ေသာင္ရားသ္က်မ္းတြင္ ခဝပ္ကိုးကြယ္ျခင္းဆိုင္ရာ အမိန္႕မ်ား၊ သန္႕ရွင္းစင္ၾကယ္မႈ႕ဆိုင္ရာ အမိန္႕ေတာ္မ်ား စသည္တို႕သာ အမ်ားဆံုး ပါရွိျပီး၊ လူေနမႈ႕စနစ္၊ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးရာ ကိစၥတို႕တြင္မူ အနည္းငယ္သာ ပါရွိ၏။ Theocracy ဝါဒျဖင့္ စတင္ အုပ္ခ်ဳပ္လာေသာအခါ ေသာင္ရားသ္က်မ္းစာတြင္ မပါရွိေသာ အမိန္႕ပညတ္ခ်က္မ်ား အား ျဖည့္စြက္ရန္အတြက္ သာသနာ့ေခါင္းေဆာင္တို႕အား တာဝန္ေပးခဲ့ၾကသည္။ သာသနာ့ေခါင္းေဆာင္ မ်ားက အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ေက်နပ္ႏွစ္သက္မႈ႕ကို ၾကည့္ရႈ႕၍ အမိန္႕ထုတ္ျပန္ၾကရသည္။
ပံုစံမွာ- ၎တို႕ထံတြင္ ရြက္ဖ်ဥ္တဲတစ္ခုရွိျပီး ထိုတဲအား ခဝပ္ဆည္းကပ္ရာတဲ ဟုေခၚဆိုၾကသည္။ တဖန္ ထိုတဲအတြင္း၌ ေသတၱာငယ္တစ္လံုးထားရွိျပီး ေရႊျဖင့္အဖံုးဖံုးထား၏။ တိုင္းျပည္တြင္ အမိန္႕တစ္ခုခု ထုတ္ျပန္ရန္ လိုအပ္လာျပီး ထုိအမိန္႕ေတာ္သည္ ေသာင္ရားသ္က်မ္းစာတြင္ မပါရွိပါက ေကာင္းကင္တြင္ မိုးသားမ်ား ညွိ႕မႈိင္းေနျပီး လွ်ပ္စီးမ်ား လင္းလက္ႏိုင္ေသာ အခ်ိန္ကို ေရႊးခ်ယ္၍ ရြက္ဖ်ဥ္တဲ အတြင္း ေသတၱာငယ္အနီးတြင္ထိုင္ကာ တရားက်င့္ၾကံအားထုတ္ရသည္။ သတ္မွတ္ထားေသာ ေတာင္းဆု မ်ားကိုလည္း ရြတ္ဖတ္ရသည္။ ထိုသို႕ တရားက်င့္ေနစဥ္တြင္ ေကာင္းကင္၌ လွ်ပ္စီးလင္းလက္လာပါက တရားအားထုတ္(အမိန္႕သစ္ရွာေဖြျခင္း) ျပီးဆံုးသြား၏။ ထို႕ေနာက္ အရွင္ယဟုဝါသည္ ကၽြႏ္ုပ္အား ဤသို႕အမိန္႕ရွိေတာ္မူသည္ဟုဆိုကာ အမိန္႕ေတာ္သစ္အား ထုတ္ျပန္ၾကသည္။ ( ယဟုဝါ ဆိုသည္မွာ ၎တို႕ဘာသာစကားတြင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား ရည္ညႊန္းျခင္းျဖစ္သည္။ YHVH ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ Yehowah ဟူ၍လည္းေကာင္း စသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေရးသားေျပာဆိုၾကသည္။
ဟီးဘရူး (ယဟူဒီဘာသာစကား) တြင္ ေဖာ္ျပပါပံုအတိုင္း- ေရးသားၾကသည္။) လွ်ပ္စီးလင္းလက္ျခင္းမရွိပါက ကၽြႏ္ုပ္အား ယဟုဝါအရွင္ျမတ္က ဤသို႕အသိေပးေတာ္မူသည္ဟု ဆိုကာ အမိန္႕ထုတ္ျပန္ေလ့ ရွိသည္။ ၎တို႕၏ ယံုၾကည္ခ်က္မွာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားအား တိုက္ရိုက္စကားေျပာေတာ္မူျပီး အေျခေန အသစ္တုိ႕၏ အမိန္႕ပညတ္ ခ်က္မ်ားအား သင္ၾကားေပးေတာ္မူသည္။
သီအိုခေရစီမွ ကိုယ္ပိုင္ခေရစီသို႕
သီအုိခေရစီဝါဒျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္လိုသည့္အတြက္ လိုအပ္လာေသာ ေခတ္ကာလ၏ေတာင္းဆိုမႈ႕ မ်ားအား ျဖည့္ဆည္းေပးရန္ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားသည္ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္တို႕အား အားကိုးရသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ ေျပာဆိုမႈ႕ျဖင့္သာ အမိန္႕တစ္ခု အတည္ျဖစ္ႏိုင္သည္။ သို႕ေသာ္ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္တို႕သည္ အလိုရွိေသာ အမိန္႕ေတာ္အား အရွင္ယဟုဝါ ဤသို႕အမိန္႕ရွိသည္ဟု ေျပာဆိုကာ ထုတ္ျပန္ခ်င္တုိင္း ထုတ္ျပန္ေနၾကေတာ့သည္။ အုပ္ခ်ဳပ္သူအသိုင္းအဝိုင္းမွာလည္း ၎ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ အမိန္႕ကို မလြန္ဆန္ႏိုင္ျဖစ္ကာ မ်က္စိမွိတ္၊နားပိတ္ထားရ၏။ ျငင္းပယ္ရန္ သို႕မဟုတ္ ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္ရန္ လံုးဝအခြင့္မသာခဲ့ေပ။
ထို႕ေၾကာင့္ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားသည္ ဥပေဒထုတ္ျပန္ခြင့္အာဏာရရွိေရးအတြက္ လမ္းစဥ္သစ္မ်ား ရွာေဖြၾကေတာ့သည္။ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္တို႕အား မဲဆြယ္စည္းရံုး၍ အမိန္႕သစ္တစ္ခုအား ထုတ္ျပန္ခိုင္းၾကေတာ့သည္။ ထိုအမိန္႕မွာ ယေန႕မွ စ၍ အမိန္႕ထုတ္ျပန္ျခင္းဆုိင္ရာ အာဏာအဝဝအား အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားထံသို႕ လႊဲေျပာင္းေပးရန္ အရွင္ယဟုဝါ အမိန္႕ရွိေတာ္မူသည္။ အရွင္ယဟုဝါသည္ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားအား ေကာင္းကင္ဘံုတြင္ ဖန္ဆင္းေတာ္မူခဲ့၏။ ထို႕ေၾကာင့္ ၎တို႕အား ဤလူ႕ေလာက တြင္ ဘုရင္မ်ား၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူလူတန္းစားအျဖစ္ စံစားေစေတာ္မူသည္။ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားဖက္မွ မည္သည့္ အမိန္႕ကိုပင္မဆို ထုတ္ျပန္ျပဌာန္းႏိုင္ျပီး ထိုအမိန္႕ထုတ္ျပန္ခ်က္မွာ အရွင္ယဟုဝါ၏ အမိန္႕ေတာ္ အတိုင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ထိုအမိန္႕ေတာ္အား လိုက္နာေဆာင္ရြက္ၾကေလကုန္။ ဟူ၍ ျဖစ္သည္။
ဤသည္ ယဟူဒီလူမ်ိဳးတို႕၏ သီအိုခေရစီႏွင့္ ၎စနစ္ပ်က္ပ်ယ္ျပီး ကိုယ္ပိုင္ခေရစီ ျဖစ္သြားပံု အက်ဥ္းျဖစ္သည္။ ထိုအတိုင္းပင္ ဟိႏၵဴလူမ်ိဳးမ်ား၊ တိဘက္ျပည္ရွိ အခ်ိဳ႕နယ္မ်ားႏွင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရွိ အခ်ိဳ႕ အုပ္စုမ်ားသည္လည္း သီအိုခေရစီ နည္းစနစ္ျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ေၾကာင္း သမိုင္းစာမ်က္ႏွာမ်ား တြင္ ေဖာ္ျပထား၏။ ၎လူမ်ိဳးတုိ႕သည္ ေကာင္းကင္က်က်မ္းအား လက္ခံသူမ်ားလည္း မဟုတ္၊ ဖန္ဆင္းရွင္ တစ္ပါးတည္းအား လက္ခံထားသည္လည္းမဟုတ္။ ထို႕ေၾကာင့္ အခ်ိန္ေပးမေရးသားေတာ့ပဲ ခရစ္ယွာန္ဘာသာဝင္မ်ားႏွင့္ သီအိုခေရစီ အေၾကာင္းကိုသာ တင္ဆက္ေရးသားလိုက္ပါသည္။
ခရစ္ယွာန္ဘာသာဝင္မ်ားႏွင့္ သီအိုခေရစီဝါဒ
ခရစ္ယွာန္ဘာသာဝင္မ်ား၏ သီအိုခေရစီဝါဒအား မတင္ျပမွီ ခရစ္ယွာန္ဘာသာ ေျပာင္းလဲသြားပံုအခ်ိဳ႕အား အတိုခ်ံဳးတင္ျပလိုပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ခရစ္ယွာန္ဘာသာဝင္တုိ႕၏ သီအိုခေရစီဆိုသည္မွာ ဖတ္ရႈ႕ခ့ဲေသာ အထက္ေဖာ္ျပပါ အေၾကာင္းအရာတုိ႕ႏွင့္ လံုးဝ မသက္ဆိုင္ပဲ သီးသန္႕ ႏိုင္ငံေရး ဇတ္ခံုေပၚမွ ျပဇတ္တစ္ခုသာျဖစ္၏။ ထို႕အျပင္ ၎တို႕၏ သီအုိခေရစီအား နားလည္ရန္အတြက္ ဘာသာေရး ေျပာင္းလဲမႈ႕ ျပဳလုပ္ၾကပံုအဆင့္ဆင့္အား အတိုခ်ံဳးသိသင့္ေပသည္။ (အင္န္ရွာလာ အခ်ိန္ေပး ေရးသားရန္ အစီစဥ္ရွိေၾကာင္း သတင္းေကာင္းေပးလုိက္ပါသည္။ ယခုေတာ့ အခ်ိန္အနည္းငယ္သာ ရေသာေၾကာင့္ လိုအပ္သည္ခန္႕သာ အတိုခ်ံဳးတင္ျပလိုက္ပါသည္။)
ဟဇရသ္အီစာ (အ) သည္ ေကာင္းကင္က်က်မ္းၾကီးေလးေစာင္အနက္ အင္ဂ်ီးလ္က်မ္း(ဘိုင္ဘလ္) ခ်ေပးခံရေသာ္လည္း ေသာင္ရားသ္က်မ္းတြင္ ပါရွိသည့္ အခ်ိဳ႕အမိန္႕ေတာ္မ်ားမွ အပ က်န္ရွီ အမိန္႕ေတာ္မ်ားအာ း လက္ေတြ႕လိုက္နာက်င့္သံုးၾကရန္ ပြင့္ေပၚလာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ေသာင္ရားသ္က်မ္းရွိ အမိန္႕ေတာ္မ်ားအား ျပင္ဆင္ေျပာင္းလဲရန္အတြက္ ပြင့္ေပၚလာခဲ့သည္မဟုတ္။ သို႕ေသာ္ St. Paul စိန္႕ေပါလ္ အမည္ရ ပုဂၢိဳလ္ေပၚလာသည့္အခ်ိန္မွစ၍ ခရစ္ယွာန္ဘာသာမွာ အေရာင္မ်ိဳးစံု အဆိုးခံေတာ့ေလသည္။ သာသနာတြင္ Doctrine of the Trinity (သံုးပါးတစ္ဆူ အယူဝါဒ) Doctrine of Atonement (ကိုယ္စားခံျခင္း အယူဝါဒ) စသည့္ ယံုၾကည္မႈ႕ပိုင္းဆိုင္ရာ အသစ္တီထြင္မႈ႕မ်ိဳးစံုျပဳခဲံျပီး တမန္ေတာ္အီစာ (အ) ပြင့္ေပၚလာသည့္အတြက္ ေသာင္ရားသ္က်မ္းစာပါ အမိန္႕ေတာ္မ်ားသည္ လိုက္နာရန္မလိုအပ္ေတာ့ေၾကာင္းကိုပါ ေၾကြးေက်ာ္ခဲ့သည္။ အမွန္စင္စစ္ ထိုအယူဝါဒ ယံုၾကည္ခ်က္တို႕သည္ ယေန႕အခ်ိန္ထိ ခရစ္ယွာန္ဘာသာဝင္မ်ား လက္ခံထားေသာ ဘိုင္ဘလ္က်မ္းတြင္ မပါရွိေပ။ ခရစ္ယွာန္ဘာသာ ယခုကဲ့သို႕ ျဖစ္သြားရျခင္းမွာ စိန္႕ေပါလ္၏ ရိုက္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္သာ ျဖစ္၏။
မည္သို႕ပင္ျဖစ္ေစ ၎၏ အသစ္တီထြင္မႈ႕မ်ားအား လူတို႕လက္ခံလာေသာအခါ ေသာင္ရားသ္က်မ္းသည္ အ၇ာမဝင္ေတာ့ပဲ အပယ္ခံျဖစ္သြားေတာ့သည္။ သီအိုခေရစီဝါဒျဖင့္ စတင္အုပ္ခ်ဳပ္ေသာအခါ အၾကီးဆ့ုးျပႆနာသည္ ဘိုင္ဘလ္က်မ္းတြင္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ႕ပိုင္းဆိုင္ရာအမိန္႕ေတာ္မ်ား မပါဝင္ျခင္းျဖစ္၏။ ေသာင္ရားသ္က်မ္းတြင္မူ အနည္းငယ္ပါရွိေသာလည္း ထိုေသာင္ရားသ္က်မ္းသည္ စိန္႕ေပါလ္၏ လက္ခ်က္ျဖင့္ အပယ္ခံဘဝေရာက္ေန၏။ ထို႕ေၾကာင့္ ယဟူဒီတို႕ ျပဳက်င့္သကဲ့သို႕ တရားထိုင္၍ အမိန္႕ေတာ္ ထုတ္ျပန္ျခင္းလည္း မျပဳႏိုင္။ တဖက္တြင္ မိမိတို႕ လက္ခံထားေသာ ဘိုင္ဘလ္၌ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ႕ပိုင္းဆိုင္ရာ အမိန္႕ေတာ္မ်ား မပါရွိ။ ေနာက္ဆံုးတြင္ အမိန္႕ထုတ္ျပန္ျခင္းဆိုင္ရာ အခြင့္အာဏာ အား ခ်က္စ္ေက်ာင္းေတာ္သို႕ လႊဲေျပာင္းေပးလိုက္ၾကသည္။
ထိုသုိ႕လႊဲေျပာင္းရန္အတြက္ လူတို႕အား အေတြးအေခၚတစ္ခု ရိုက္သြင္းေပးခဲ့ၾကသည္။ ထိုအေတြးအေခၚ အယူဝါဒမွာ- ခ်က္စ္ေက်ာင္းေတာ္သည္ တမန္ေတာ္အီစာ(အ)အား အရိုက္အရာ ဆက္ခံသူမ်ားအနက္ အျမင့္ျမတ္ဆံုးေသာ ပုဂၢိဳလ္ Peter (ပီတာ)၏ ကိုယ္စားျဖစ္သည္။ ခရစ္ယွာန္ဘာသာဝင္မ်ား ယံုၾကည္လက္ခံထားသည္မွာ ပီတာသည္ တမန္ေတာ္အီစာ(အ)၏ ၁၂ေယာက္ေျမာက္ ခလီဖဟ္ျဖစ္ျပီး တမန္ေတာ္အီစာ(အ)၏ ပညာမ်ားအားလံုးအား ခ်ီးျမွင့္ခံထားရသူျဖစ္သည္။ ထုိ႕အျပင္ ပီတာသည္ ကြယ္လြန္အနိစၥမေရာက္မွီအလွ်င္ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားအား မိမိမရွိေတာ့သည့္ေနာက္တြင္ သာသနာေရးရာကိစၥမ်ား၊ အမိန္႕ေတာ္သစ္မ်ား ထုတ္ျပန္ျခင္း၊ ဥပေဒျပဌာန္းျခင္း စသည့္လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္ရန္အတြက္ မွာတမ္းခဲ့သည္ဟုလည္း ယံုၾကည္ထားၾကသည္။ ခ်က္စ္ေက်ာင္းေတာ္မ်ားသည္ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ အမွီသဟဲျဖင့္ ျဖစ္ေပၚလာရာ ထိုေက်ာင္းေတာ္မ်ား၏ပံုစံမွာ ဌာနတစ္ခု အသြင္ျဖင့္ ပီတာ၏ အရိုက္အရာကို ဆက္ခံသူကဲ့သို႕ ျဖစ္၏။
ထိုခ်က္စ္ေက်ာင္းမ်ားရွိ အၾကီးဆံုး ပုဂၢိဳလ္အား ေပါ့ပ္ သို႕မဟုတ္ ဖားသားဟုေခၚၾကသည္။ ထိုေပါ့ပ္၏ လက္ေအာက္တြင္ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားစြာ ရွိၾကျပီး၊ ရာထူးမ်ိဳးစံုျဖင့္ ဌာနအသီးသီးတြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ၾကရသည္။
- Deacon
- Arch Deacon
- Bishop
- Arch Bishop
- Cardinal စသည္ျဖင့္ ငယ္စဥ္ၾကီးလိုက္ ေခၚေဝၚၾကသည္။
ထို Cardinal ၇၀၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ျဖင့္ ေပါ့ပ္ေရြးခ်ယ္မႈ႕ ျပဳၾကသည္။ ပါဒရီဟု လူအမ်ားသိၾကေသာ Preist (ခဝပ္ကိုးကြယ္မႈ႕ျပဳသူ သို႕မဟုတ္ ပညာဆင့္ကမ္းသင္ၾကားေပးသူ)၏ အဆင့္အတန္းအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပံုအား အထက္တြင္ တင္ျပခဲ့ျပီး ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ ေဖာ္ျပပါ ရာထူး၊ဌာနမ်ားတြင္ တာဝန္မထမ္းေဆာင္ရေသာ သူမ်ားလည္း ခ်က္စ္ေက်ာင္းတြင္ ရွိေနေပေသးသည္။ ထိုကဲ့ိသု႕ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္(ေပါ့ပ္မ်ား)ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္း၊လုပ္ကိုင္ပံုအား Hierarchy ဟုဆိုၾကျပီး တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနသူမ်ားအား Clergy ဟုေခၚၾကသည္။
အဓိက သိသင့္ေသာအခ်က္မ်ားမွာ-
၁။ ေဖာ္ျပပါ အဆင့္အတန္း၊ရာထူးမ်ားတြင္ ၾကီးစဥ္ငယ္လို္က္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရျခင္းသည္ ပညာပိုတတ္ျခင္း၊ ေကာင္းမႈ႕ကုသိုလ္ပိုမိုျပဳႏိုင္ျခင္းအေပၚ အေျခမခံေပ။ မ်ိဳးရိုးကိုၾကည့္၍လည္းေကာင္း၊ ခ်က္ေၾကြရာ ေမြးရပ္ေျမကို ၾကည့္၍လည္းေကာင္း သတ္မွတ္ထားေသာ အဆင့္အတန္းရာထူးအား ခ်ီးျမွင့္ေပးအပ္ၾကသည္။ သို႕သာမက ေရြးခ်ယ္မႈ႕ပိုင္းဆိုင္ရာ တာဝန္ခံအဖြဲ႕အစည္း၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္သာ အတည္ျဖစ္ေပသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ေဒသတစ္ခုတြင္ လူျဖဴ၊လူမဲ ႏွစ္မ်ိဳးလံုး ေနထိုင္ၾကျပီး အားလံုးသည္ ခရစ္ယွာန္ဘာသာဝင္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္ဆိုပါစို႕႕႕႕။ Bishop ရာထူးအား လူျဖဴမ်ားအတြက္ သတ္မွတ္ ထားလွ်င္ မည္မွ်ပင္ ပညာအရည္အခ်င္း ျပည့္ဝေနေစကာမူ ထိုရာထူးအား လူမဲမရႏိုင္ေပ။ သမိုင္းဥပမာတစ္ခုအား ဆက္လက္ရႈ႕စားၾကည့္ပါ။ ေဒသတစ္ခုတြင္ ေပ့ါပ္ေရြးခ်ယ္ပြဲျပဳရာ၌ အၾကီး အက်ယ္ အခ်င္းပြားေနၾကသည္။ ေနာက္ဆံုး မဲႏိႈက္ဆံုးျဖတ္ရာတြင္ ပင္လယ္ဓါးျပတစ္ဦး မဲေပါက္သြား၏။ ၎၏အမည္မွာ ဂၽြန္ျဖစ္ရာ ၎အား ဂၽြန္ႏွစ္ဆယ့္သံုး ဟု လူသိမ်ားၾကသည္။ ဆိုလုိသည္မွာ- ပညာတတ္ျခင္း၊ ဘာသာေရးကိုင္းရႈိငး္ျခင္း စသည့္အခ်က္မ်ား မလိုအပ္ေပ။ တာဝန္ခံအဖြဲ႕အစည္း၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္သာလွ်င္ အဓိကျဖစ္သည္။
၂။ ေပါ့ပ္အား အျပစ္ကင္းစင္သူဟု သတ္မွတ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ၎ေပါ့ပ္ သာလွ်င္ ခ်က္စ္ေက်ာင္းေတာ္၏ အမႈ႕ကိစၥအဝဝအား ဦးေဆာင္၍ ျပဳေနရသည္။ ခ်က္စ္ေက်ာင္းေတာ္ ဆိုသည္မွာ တမန္ေတာ္အီစာ(အ)၏ ဆယ့္ႏွစ္ပါးေျမာက္ ခလီဖဟ္ ပီတာ၏ ကိုယ္စားရပ္တည္ေနရသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ၎ေပ့ါပ္အား အျပစ္ကင္းစင္သူဟူ၍ သတ္မွတ္ထားၾကသည္။ ရိုမန္ကက္သလစ္ႏြယ္ဝင္မ်ား၏ ယံုၾကည္ခ်က္မွာ ေပါ့ပ္သည္ ဘာသာေရးကိစၥတိုင္းတြင္ အျပစ္ကင္းစင္သူျဖစ္သည္။ ဆိုလုိသည္မွာ က်န္ရွိ ေလာကီေရးရာကိစၥတို႕တြင္ အမွားက်ဴးလြန္ အျပစ္မကင္းျဖစ္ႏိုင္သည္။ ထိုသို႕ အျပစ္ကင္းစင္ သူအား Infallible ( ေခ်ာလဲမက်ႏိုင္သူ )ဟူ၍ ေရးသားေျပာဆိုေလ့ရွိၾကသည္။
၃။ ေပါ့ပ္သည္ ဥပေဒအား ရွငး္ျပေပးသူတစ္ဦး ျဖစ္သည္သာမက ဥပေဒခ်မွတ္၊ျပဌာန္းေပးႏိုင္သူ လည္း ျဖစ္၏။ ေပါ့ပ္သည္ မည္သည့္ ဥပေဒကိုမဆို ျပဌာန္းခြင့္ရွိ၏။ ထိုသို႕ျပဳရာတြင္လည္း ၎ေပါ့ပ္အား အျပစ္ကင္းစင္သူဟူ၍ မွတ္ယူယံုၾကည္ထားၾကသည္။ ေပါ့ပ္မျဖစ္မွီ အျပစ္မ်ား မကင္းစင္ေသာ္ လည္း ေပါ့ပ္ျဖစ္ျပီးေနာက္ အျပစ္ကင္းသူျဖစ္သြားေတာ့သည္။
၄။ အကယ္၍ အုပ္ခ်ဳပ္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ ၎ေပါ့ပ္၏ အမိန္႕တစ္ခုအား လက္မခံပဲ ဆန္႕က်င္ခဲ့ပါမူ ထိုသူအား တရားသစ္တီထြင္သူဟု သတ္မွတ္ကာ ရာထူးမွ ျဖဳတ္ခ်ပစ္ၾကသည္။
၅။ ထိုသို႕ ေပါ့ပ္ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ပြဲတြင္ အေႏွာက္အယွက္၊ အဟန္႕အတားမ်ား မျဖစ္ေပၚလာေစရန္ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုအား တည္ေထာင္ထားၾကသည္။ အထိုအဖြဲ႕အစည္းအား inquisition (ႏႈိက္ႏႈိက္ခၽြတ္ခၽြတ္စံုစမ္း၊စီစစ္ေရးအဖြဲ႕) ဟုေခၚဆိုၾကသည္။ ထိုအဖြဲ႕အစည္းသည္ လူပုဂၢိဳလ္ တစ္ေယာက္တိုင္း၏ အေသးစိတ္အေျခအေနတို႕အား ေလ့လာေစာင့္ၾကပ္ၾကည့္ရႈ႕ေနသည္။ ေမာင္ျဖဴ မည္သည့္ယံုၾကည္ခ်က္အား လက္ခံက်င့္သံုးေနပါသနည္း။ တစ္ဦးတည္းရွိေနစဥ္ မည္က့ဲသို႕ စကားမ်ား ေျပာဆိုေလ့ရွိသနည္း။ မည္သည့္စာအုပ္မ်ားအား ေလ့လာဖတ္ရြတ္သနည္း။ မည္သူႏွင့္ အဆက္အသြယ္ျပဳလုပ္တတ္သနည္း။ ႏိုင္ငံျခားသြားတတ္ပါက မည္သူႏွင့္ေတြ႕၍ မည္ကဲ့သို႕ လုပ္ရပ္မ်ား တြင္ ပါဝင္လုပ္ေဆာင္တတ္ပါသနည္း။...... စသည္ျဖင့္ လူတစ္ေယာက္တုိင္း၏ အေျခအေန အရပ္ရပ္အား ေလ့လာေနသည္။ အကယ္၍ တစ္စ့ုတစ္ေယာက္သည္ ၎တို႕အား ဆန္႕က်င္၊ ဒုကၡေပးႏိုင္သည္ဟု ထင္ျမင္ရပါက ထိုသူ႕အား ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္၍ အေရခြံခြာၾကေတာ့ေလသည္။ လက္သည္းမ်ားအား လွန္ပစ္ၾကသည္။ အရွင္လတ္လတ္ မီးရႈိ႕သတ္ၾကသည္။ အခ်ဳပ္ဆိုရေသာ္ ညွင္းပမ္းႏွိပ္စက္နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ ညွင္းပမ္းႏွိပ္စက္ၾကျပီး ကြပ္မ်က္ပစ္ၾကသည္။ ထိုသို႕ ျပဳလုပ္ျခင္း အားျဖင့္ ေပါ့ပ္ေရြးခ်ယ္ရာတြင္ မည္သည့္အေႏွာက္အယွက္၊ အဟန္႕အတားမွ မရွိေတာ့ပဲ ႏွစ္သက္သူ အား ေရြးႏိုင္ေပသည္။ ေပါ့ပ္အျဖစ္ တင္ေျမွာက္ျပီးေနာက္ ကန္႕ကြက္ဆႏၵျပမည့္သူလည္း မက်န္ရွိႏိုင္ေပ။ က်န္ရွိပါကလည္း ထိုသူအဖို႕ ေရငံုႏႈတ္ပိတ္ေနယံုမွလြဲ၍ အျခားလမ္းက်န္ေတာ့မည္မဟုတ္ေတာ့ေပ။
သမိုင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားရွိ ဥပမာတစ္ခုအား ရႈ႕စားၾကည့္ပါေလ။ ၁၄ရာစု၊ ၁၅ရာစုႏွစ္မ်ားအတြင္း ဘိုင္ဘလ္ က်မ္းအား ဘာသာျပန္ျခင္းကို အျပစ္တစ္ခုဟု မွတ္ယူထားၾကသည္။ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် ဘိုင္ဘလ္က်မ္းအား ဘာသာျပန္ဆိုခြင့္မရွိေပ။ ဘာသာျပန္ဆိုရန္ ၾကိဳးပမ္းသူမ်ားအား တားျမစ္ပိတ္ပင္ၾကသည္။ တားျမစ္၍မရႏိုင္ပါက ထိုသူအား Heretic (မိစာၦဒိ႒ိ) သာသနာ အသစ္တီထြင္သူဟူ၍ သတ္မွတ္ၾကသည္။ နားလည္သင့္ေသာအခ်က္မွာ ၎တို႕ထံတြင္ သာသနာအသစ္တီထြင္သူဟု သတ္မွတ္ျခင္း၏ ဆုိလုိရင္းမွာ ၎သည္ ေသဒဏ္ထိုက္သူျဖစ္သည္။ ထိုသုိ႕ တားျမစ္၇ျခင္း၏ အေၾကာင္းမွာ ဘိုင္ဘလ္က်မ္း၏ မူရင္းအား အျခားသူမ်ားသိရွိမည္ကို စိုးရိမ္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ အျခားသူမ်ား သိသြားပါက ခရစ္ယွာန္ဘာသာဝင္မ်ားအား ဘုိင္ဘလ္တြင္ ပါရွိေသာ အမိန္႕ေတာ္အတိုင္း အဘယ္ေၾကာင့္မျပဳသနည္းဟူ၍ ေစာဒက တက္ၾကမည္ျဖစ္သည္။ မည္သူကိုမွ ဘိုင္ဘလ္က်မ္းအား သိရွိနားလည္ခြင့္ မေပးပဲ မိမိတုိ႕ ဖြင့္ဆိုသည့္အတိုင္း ထားႏိုင္လွ်င္ ထိုသို႕ေစာဒက မတတ္ႏိုင္ေတာ့ေပ။ သုိ႕ေသာ္ တားျမစ္ပိတ္ပင္ခ်က္မ်ားစြာ ရွိသည့္တိုင္ ဘိုင္ဘလ္ က်မ္းအား ခိုးဝွက္၍ ဘာသာျပန္သူမ်ားလည္း ရွိၾက၏။ ထိုထဲတြင္ John Huss သည္လည္း အပါအဝင္ျဖစ္သည္။ ထိုသို႕ ဘိုင္ဘလ္က်မ္းအား ခိုးဝွက္၍ ဘာသာျပန္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ အရင္လတ္လတ္ မီးရႈိ႕သတ္ခံခဲ့ရသည္။
ဤသည္ ခရစ္ယွာန္ဘာသာဝင္တို႕၏ သီအိုခေရစီမွ သိသင့္ေသာ္အခ်က္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တင္ျပခဲ့ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားအား ဖတ္ရႈ႕၍ စာရႈ႕သူမ်ား ခြဲေဝဆံုးျဖတ္ၾကည့္ပါ။ အစၥလာမ္သာသနာ၏ ရွရီအသ္လမ္းစဥ္အတိုင္း အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းႏွင့္ ဘာသာျခားတို႕၏ သီအိုခေရစီဝါဒျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းမွာ အဘယ္မွ်ကြာျခားသနည္း။ ခရစ္ယွာန္မ်ား က်င့္သံုးခဲ့ေသာသီအိုခေရစီ၊ အျခားဘာသာဝင္မ်ား က်င့္သံုးခဲ့ေသာ သီအိုခေရစီႏွင့္ အစၥလာမ့္ရွရီအသ္အတိုင္း အုပ္ခ်ဳပ္မႈ႕မွာ မိုးႏွင့္ေျမကြာေဝးသကဲ့သို႕ ကြာျခားလွသည္။ အမွန္စင္စစ္ အေနာက္တုိင္းဝါဒီမ်ား ေအာ္ဟစ္ေနေသာ သီအိုခေရစီမွာ အစၥလာမ့္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ႏွင့္ လံုးဝမႏႈိင္းယွဥ္သင့္ေပ။ ထိုသို႕ႏိႈင္းယွဥ္ျခင္းမွာ လံုးဝ (လံုးဝ) အေျခအျမစ္ မရွိေပ။ ထို႕အျပင္ ၎တို႕ ေအာ္ဟစ္ဆူညံေနရျခင္းမွာလည္း အစၥလာမ့္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ ကမာၻလႊမ္းမည္ကို စိုးရိမ္ေနၾကျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သိႏိုင္ေပသည္။ အၾကီးဆံုး ကြာျခားခ်က္အခ်ိဳ႕အား စာရႈ႕သူတုိ႕ သိသာျမင္သာေစရန္ တင္ဆက္ေပးလိုက္ပါသည္။ ကြာျခားမႈ႕အားလံုးအား တင္ျပရန္ မစြမ္းသာေသာ အေျခေနျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အနည္းငယ္သာ တင္ျပေပးႏိုင္ျခင္းအား နားလည္ခြင့္လႊတ္ေပးပါရန္ ေတာင္းပန္လိုပါသည္။
အစၥလာမ့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ ဘာသာျခားတို႕၏ သီအိုခေရစီ ကြာျခားပံုအက်ဥ္း
၁။ ဘာသာျခားတို႕၏ က်မ္းမ်ားတြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆုိင္ရာ အမိန္႕ပညတ္ခ်က္မ်ား အနည္းငယ္ပါရွိ၍ အစၥလာမ္သာသနာတြင္မူ ကုရ္အာန္၊ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ား၍ ေခတ္ကာလတိုင္းအတြက္ လံုေလာက္ေသာ အမိန္႕ေတာ္မ်ားပါရွိေနသည္။၂။ ဘာသာျခားတို႕၏ လမ္းစဥ္တြင္ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ သာသနာပိုင္မ်ားျဖစ္ၾကျပီး၊ အစၥလာမ္သာသနာတြင္မူ ထုိကဲ့သို႕မဟုတ္။ ကုရ္အာန္၊ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားတြင္ ရွင္းလင္းျပတ္သားစြာ အမိန္႕ပါရွိေနပါက ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္ခြင့္လံုးဝမရွိေပ။
၃။ ဘာသာျခားတုိ႕၏ လမ္းစဥ္တြင္ ဥပေဒျပဌာန္းျခင္း၊ အမိန္႕ပညတ္ခ်က္ထုတ္ျပန္ျခင္း၌ ဘာသာေရးေခါငး္ေဆာင္တို႕အား ကန္႕ကြက္ပိုင္ခြင့္မရွိ။ သို႕ေသာ္ အစၥလာမ္သာသနာတြင္မူ သတ္မွတ္ထားေသာ စည္းကမ္းႏွင့္ ကိုက္ညီေသာသူတိုင္း ကန္႕ကြက္ႏိုင္ျပီး မလိုက္နာပဲ ေနခြင့္ရွိသည္။ (ဥပမာအားျဖင့္ မဇ္ဟဗ္ေလးပါးျဖစ္ေပၚလာျခင္းႏွင့္ သာသနာ့ပညာရွင္မ်ား၏ အကြဲအလြဲမ်ားအား ၾကည့္ရႈ႕ႏိုင္သည္။)
၄။ သီအိုခေရစီဝါဒတြင္ ဥပေဒျပဌာန္းရန္ သို႕မဟုတ္ တရားေတာ္ဆိုင္ရာ အမိန္႕တစ္ခု ထုတ္ျပန္အတြက္ သီးသန္႕ဌာနထားရွိၾကသည္။ ထုိအဖြဲ႕အစည္း သို႕မဟုတ္ ေခါင္းေဆာင္၏ ထုတ္ျပန္မႈ႕သာ အတည္ျဖစ္ရသည္။ သို႕ေသာ္ အစၥလာမ့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္တြင္ ထိုကဲ့သို႕မဟုတ္။ ယေန႕ေခတ္ရွိ ဖသ္ဝါဌာနမ်ားဆိုသည္မွာလည္း ဥပေဒခံုရံုးမ်ားကဲ့သို႕သာ ျဖစ္၏။ အေျခခံခ်င္း လံုးဝမတူေပ။
၅။ ခရစ္ယွာန္တို႕၏ သီအိုခေရစီတြင္ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ (ေပါ့ပ္)မ်ားမွာ အျပစ္ကင္းစင္ သူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ သို႕ေသာ္ အစၥလာမ္သာသနာတြင္ နဗီတမန္ေတာ္မ်ားမွအပ မည္သူတစ္ဦးမွ အျပစ္ကင္းသူမဟုတ္ေပ။ ကြာျခားမႈ႕၏ ရလဒ္မွာ ခရစ္ယွာန္ဘာသာဝင္မ်ားအဖို႕ ေပါ့ပ္၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္ ဘုရားသခင္၏ အမိန္႕ေတာ္ႏွင့္ ထပ္တူျဖစ္ျပီး ဆန္႕က်င္ရန္ လံုးဝမျဖစ္ႏိုင္။ သို႕ေသာ္ အစၥလာမ္သာသနာတြင္မူ သာသနာ့ပညာရွင္တစ္ဦး၏ ဖသ္ဝါေပးမႈ႕မွာ ကိုယ္ပိုင္စူးစမ္းေလ့လာမႈ႕ အေပၚရလာေသာ ရလဒ္တစ္ခုသာ ျဖစ္ျပီး အရည္အခ်င္းျပည့္ဝသူအဖို႕ ဆန္႕က်င္ပိုင္ခြင့္ရွိသည္။
၆။ ဘာသာျခားတို႕တြင္ အမိန္႕ေတာ္ထုတ္ျပန္ခြင့္၊ ဥပေဒရွင္းလင္းျပသခြင့္တို႕သည္ မ်ိဳးရိုးအေပၚတြင္ လည္းေကာင္း၊ ေမြးရပ္ေျမအေပၚတြင္လည္းေကာင္း အေျခခံေသာေၾကာင့္ ခြဲျခားမႈ႕မ်ားစြာရွိ၏။ သို႕ေသာ္ အစၥလာမ္သာသနာတြင္မူ ပညာတတ္ကၽြမ္းနားလည္မႈ႕သာ အဓိကျဖစ္သည္။ လူျဖဴ၊လူမဲ ခြဲျခားမႈ႕၊ ေနရာေဒသ ခြဲျခားမႈ႕တို႕ အလ်င္းမရွိ။
၇။ ဘာသာျခားတို႕တြင္ အမိန္႕ေတာ္ထုတ္ျပန္ျခင္းမွာ ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးႏွင့္သာ သက္ဆိုင္သည္။ ထုတ္ျပန္လိုက္သည္ႏွင့္ မည္သည့္ေစာဒကမွ အက်ံဳးမဝင္ေတာ့ေပ။ သို႕ေသာ္ အစၥလာမ္သာသနာတြင္မူ အမိန္႕ထုတ္ျပန္ပံုမွာ ထိုသို႕မဟုတ္။ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ သာသနာ့ပညာရွင္မ်ားေရွ႕တြင္ မြဂ်္သဟစ္ဒ္ သည္ မိမိ၏ေလ့လာစူးစမ္းခ်က္အား တင္ျပရသည္။ အေထာက္အထားမ်ား ခုိင္မာ၏။ မခိုင္မာ၏အား အေျချပဳ၍ အျပန္အလွန္ေဆြးေႏြးမႈ႕မ်ား ျပဳၾကရသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ သာသနာ့ပညာရွင္မ်ား ယံုၾကည္ စိတ္ခ်ရေသာ အေထာက္အထားေပၚမူတည္၍ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ကာ ထိုအမိန္႕အား ထုတ္ျပန္ၾကသည္။
၈။ ဘာသာျခားတို႕တြင္ အမိန္႕ေတာ္ထုတ္ျပန္ျခင္းအား ဆန္႕က်င္သူလာမည့္သူမ်ားကို ကြပ္မ်က္သည့္ စနစ္ရွိျပီး၊ အစၥလာမ္သာသနာတြင္မူ နားလည္တတ္ကၽြမ္းပါက စင္ျမင့္တြင္ေနရာေပးခံရသည္။
ဤေဖာ္ျပပါ ကြာျခားခ်က္မ်ားသည္ အေပၚယံၾကည့္ရံုျဖင့္ သိသာႏိုင္ေသာ အခ်က္မ်ားသာ ျဖစ္ျပီး၊ နားလည္လြယ္ေသာ အခ်က္မ်ားလည္းျဖစ္သည္။ ထို႕အခ်က္မ်ားအျပင္ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ အေျခခံမတူေသာ အခ်က္မ်ား ရွိေနေပေသးသည္။ (အင္န္ရွာလာ အေျခအေနအရ ဆက္လက္တင္ျပသြားရန္ဆႏၵရွိပါသည္။)
အားအင္ခ်ိနဲ႕သူျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေရးသားရာတြင္ အမွားအယြင္းမ်ား ရွိခဲ့ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့္အား တိုက္ရိုက္ေျပာၾကားျခင္းျဖင့္ ျပင္ဆင္ခြင့္ေပးၾကပါ။ စာဖတ္သူတုိင္း၏ ေဝဖန္ေျပာၾကားမႈ႕မ်ားအားလံုးအား ဂရုတစိုက္ျဖင့္ နားစြင့္ေနျပီး၊ ဝမ္းေျမာက္စြာ ၾကိဳဆိုလွ်က္ရွိပါသည္။ ဤအေၾကာင္းအရာမ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္၍ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ အျမင္မတူပါက မဝံ့မရဲျဖစ္ျခင္းမျပဳၾကပဲ ရဲရဲဝံ့ဝံ့ ေဝဖန္ေပးၾကပါ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႕အားလံုးသည္ ဘာသာေရးလုပ္ငန္းမ်ားအား လုပ္ေဆာင္ေနၾကရာ အမွားတစ္ခုအား မ်က္ကြယ္ျပဳ၍ ေနျခင္းျဖင့္ အျခားသူမ်ား လမ္းမွားသို႕ ေရာက္ႏိုင္ေပသည္။ ကိုယ္တိုင္လည္း လမ္းမွားမေလွ်ာက္ႏွင့္ တစ္ပါးသူအားလည္း မိမိေၾကာင့္ လမ္းမမွားေစႏွင့္ ဟူေသာ သတိေပးဆံုးမစကားအား လက္ကိုင္ျပဳသင့္သည္။ လူသားဆိုသည္မွာ အမွားႏွင့္ ကင္းႏိုင္မည္မဟုတ္။ အထူးသျဖင့္ အျမင္၊ဝါဒ အေတြးအေခၚမွားေနပါက လုပ္ရပ္မ်ားအားလံုးသည္ မွားေနမည္သာျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ အထူးသတိေပးေျပာၾကားလိုသည္မွာ စစ္မွန္ေသာ သာသနာေပၚတြင္ ေလွ်ာက္လွမ္းလိုပါက မိမိ မွားေနလွ်င္ ျပင္ဆင္ရမည္။ မိမိကဲ့သို႕ အျခားတစ္ဦး မွားယြင္းေနလွ်င္လည္း ျပင္ဆင္ရန္ ေျပာဆိုရဲ ရမည္။ မွားသည္ကို သိပါလွ်က္ႏွင့္ အမွားအတုိင္း ဆက္ေလွ်ာက္ေနမည္ (သို႕မဟုတ္) တစ္ပါးသူ မွားေနသည္ကို မ်က္ကြယ္ျပဳကာ သိသူေဖာ္စား မသိသူေက်ာ္သြား လုပ္မည္ဆိုပါက စစ္မွန္ေသာ အစၥလာမ့္လမ္းစဥ္ႏွင့္ ျပဒါးတစ္လမ္းသံတစ္လမ္းျဖစ္ေနမည္မွာ ေျမၾကီးလက္ခတ္မလြဲပင္။
ထို႕အျပင္ ဘာသာေရးကိစၥမ်ားႏွင့္ အျခားအျခားေသာ ကိစၥမ်ားတြင္ သံေယာင္လုိက္ျခင္းမျပဳပဲ တတ္သိနားလည္သူတုိ႕အား ေမးျမန္းသင့္သည္။ နားလည္သင့္သည္ကို နားလည္ေအာင္ ၾကိဳးစားသင္ယူသင့္သည္။ ထိုသို႕ မသင္ယူ၊ မေမးျမန္းပဲ အမ်ားေျပာေသာစကားမ်ားအား အဟုတ္ထင္မည္။ သို႕မဟုတ္ ပညာတတ္ဟု အသိမွတ္ျပဳခံထားရေသာေၾကာင့္ ဟုတ္သေယာင္ေယာင္ႏွင့္ နာခံလို္က္မည္ဆိုပါက ကၽြန္ေတာ္တို႕၏ ဘဝေရွ႕ေရးသည္ လံုးဝ မေတြးဝံ့စရာ ျဖစ္ရေတာ့မည္။ ေဘး စကားကို ယံုၾကည္ျခင္းျဖင့္ မည္မွ် ဆိုးက်ိဳးျဖစ္သည္ကို သမိုင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားစြာတြင္လည္းေကာင္း၊ ပညာေပး ပံုျပင္မ်ားတြင္လည္းေကာင္း ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဖတ္ရႈ႕သိရွိျပီး ျဖစ္သည္။ ထိုအေၾကာင္းအရာ တို႕အား သံေဝဂတရားယူျပီး ကၽြန္ေတာ္တို႕၏ ဘဝအား ျပင္ဆင္သြားၾကရမည္။ ထုိ႕အတူ ေခတ္ကာလ၏ ေရစီးေၾကာင္းအတိုင္း လိုက္ေမ်ာေနျခင္းျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕၏ အဓိကပန္းတိုင္ ဆံုးရႈံးသြားႏိုင္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕၏ ပန္းတိုင္သည္ အာေခရသ္ျဖစ္လွ်င္ အေနာက္တိုင္းလမ္းစဥ္တစ္ခု မည္မွ်ပင္ ေရပန္းစားေနေစကာမူ သာသနာ့လမ္းစဥ္သာလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ လမ္းစဥ္ျဖစ္ရမည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)ႏွင့္ ဆြဟာဗဟ္မ်ား၏ လမ္းစဥ္သာလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႕၏ လမ္းစဥ္ျဖစ္ရမည္။ အစၥလာမ္သာသာသည္ အျခားဘာသာမ်ားကဲ့သို႕ဆင္းရဲေသာ၊မြဲေတေနေသာ သာသနာတစ္ခုမဟုတ္ေပ။ အေနာက္တိုင္း အယူဝါဒတစ္ခုအား ေမြးစားျပီး အစၥလာမ့္ေဘာင္သြင္းရန္မလိုအပ္။ ထို႕ေၾကာင့္ အစၥလာမ့္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္အား ထိပါးေျပာဆုိလာပါလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႕အားလံုး ဆန္႕က်င္မႈ႕ျပဳၾကပါဟု တိုက္တြန္းရင္း ယခုအပတ္ သီအုိခေရစီအားေလ့လာျခင္းအား တခန္းရပ္လိုက္ရပါသည္။
(အင္န္ရွာအလႅာဟ္ တတိယအယူဝါဒျဖစ္ေသာ ဒီမိုကေရစီအား ဆက္လက္တင္ျပေပးမည္ျဖစ္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ လာမည့္အပတ္တြင္ လပတ္စာေမးပြဲမ်ားရွိေသာေၾကာင့္ ပို႕စ္အသစ္တင္ႏိုင္မည္မဟုတ္ေၾကာင္း၊ စာရႈ႕သူမ်ား ကၽြန္ေတာ္ဘရွီးေလးအား မိမိတို႕ ဒိုအာမ်ားတြင္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး သတိရ ၾကပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံရင္း ေတာင္းဆိုလိုက္ရပါသည္။)
ကၽြန္ေတာ္တို႕အားလံုးအား ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အရွင္ျမတ္ လမ္းမွန္ေပၚတြင္ ေနာက္ဆံုးထြက္သက္ အထိ ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္ခြင့္ေပးသနားေတာ္မူပါေစ။ အာမီးန္ စြမၼ အာမီးန္
ဘရွီးေလး
ေမျမိဳ႕
ေမျမိဳ႕
Post a Comment