မာမူေရ.... မာမူကို ကၽြန္ေတာ္ကတိေပးခဲ့တာေတာ့ ၾကာေနပါျပီ။ စာေမးေတြ ျပီးသြားေပမယ့္လည္း အလုပ္ေတြက တစ္ခုျပီးတစ္ခု ေပၚေပၚလာတာရယ္ ျပိးေတာ့ ကာဒိယာနီေတြနဲ႕ ေဆြးေႏြးဖို႕ ျဖစ္လာတာရယ္ေၾကာင့္ ကိုယ့္သူကိုယ္ ပုဒ္မအမ်ိဳးမ်ိဳးတပ္ျပီး ဟိုမွာ မပါရ၊ ဒီမွာ မေရးရ စတဲ့ ျပစ္ဒဏ္ေတြေပးေနခဲ့လုိပါ။ အခုေတာ့ ကာဒီယာနီေတြက ရပလိုင္းမလုပ္တာနဲ႕ လုပ္စရာေလးေတြ ဆက္လက္လုပ္ေနေတာ့မယ္ဆိုျပီး စာအုပ္စဥ္ကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ မာမူကို သတိရသြားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒုတိယအၾကိမ္ စာျပန္ေနတာပါ။
ဦးစြာပထမ ကၽြန္ေတာ္ ဒီေနရာေလးမွာ အီမာန္အေၾကာင္း က်ယ္က်ယ္ျပန္႕ျပန္႕ တင္ျပေပးခ်င္ပါတယ္။ အျငင္းပြားမႈ႕မ်ား ဦးေဏွာက္ဥာဏ္ႏွင့္တိုင္းထြားမႈ႕အေပၚ ျဖစ္ေပၚမည့္ ေစာဒကမ်ားစြာ ရွိေနမည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္ေသာလည္း သိထားသင့္ေသာ အခ်ိဳ႕အခ်က္အလက္မ်ားအား ဥေယ်ာဇဥ္အျဖစ္ တင္ေျပေပးလိုပါသည္။
၁။ သာသနာအမိန္႕မ်ား၊ ယံုၾကည္ခ်က္တို႕သည္ ဦးေဏွာက္ေပၚတြင္ အေျခခံမထားေပ။ ထို႕ေၾကာင့္ အမိန္႕တစ္စံုတရာ သို႕မဟုတ္ ယံုၾကည္ခ်က္ပိုင္းဆိုင္ရာ တစ္ေနရာရာႏွင့္ ပတ္သတ္၍ ဦးေဏွာက္တြင္ ဝင္ဆံ့မႈ႕မျဖစ္ပါက သေအာင္ဝုဇ္ဖတ္၍လည္းေကာင္း၊ အစ္သစ္ဂ္ဖာရ္ဖတ္၍လည္းေကာင္း စဥ္းစားခန္းအား ရပ္တန္႕ပစ္ရမည္။
၂။ အကီဒဟ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ကိစၥတို႕တြင္ မ်ားစြာစကားေျပာဆိုျခင္း မျပဳသင့္ေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ျငင္းခံုမႈ႕မ်ား ျဖစ္လာလွ်င္ ေလ့က်င့္မထားသူတစ္ေယာက္ ၾကိဳးတန္းေပၚလမ္းေလွ်ာက္ျခင္းႏွင့္ အလားတူေပသည္။ ေျခေခ်ာ္လွ်င္ လမ္းမွားျခင္းမွလြဲ၍ တျခားရွိမည္လည္းမဟုတ္။ အကီဒဟ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ျဖစ္သည့္အတြက္ ျငင္းခံုျခင္း လံုးဝ (လံုးဝ) မျပဳလုပ္သင့္။
၃။ ယံုၾကည္ခ်က္ပိုင္းဆိုင္ရာတုိ႕တြင္ ဖတ္ရႈ႕ေလ့လာမိတိုင္း စိတ္ထဲတြင္ (ငါေလွ်ာက္ေနတာ လမ္းမွန္ပဲလား) ဟူေသာ သံသယစိတ္ တစ္ခုအျမဲျဖစ္ေလ့ရွိသည္။ ထိုသံသယမွာ ရႈိႈင္သြာန္၏ လံႈ႕ေဆာ္မႈ႕သက္သက္သာလွ်င္ျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ မွတ္ယူသင့္သည္မွာ- အီမာန္ရွိသူအားသာလွ်င္ ရႈိင္သြာန္သည္ ေသြးထိုးလႈံ႕ေဆာ္သည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မိမိ၌ အီမာန္ရွိေနသည္ဟူ၍ ျဖစ္သည္။
၄။ သာသနာေတာ္၌ သိခြင့္ေပးထားေသာ စဥ္းစားခြင့္ေပးထားေသာ အရာမ်ားတြင္သာ စဥ္းစားမႈ႕ ျပဳလုပ္သင့္သည္။ မသက္ဆိုင္သည္မ်ားအား ေလ့လာလိုျခင္း၊ စဥ္းစားလိုျခင္းမွာ လမ္းလြဲသူတို႕၏ လုပ္ရပ္ျဖစ္၏။ ထို႕ေၾကာင့္ အကီဒဟ္ပိုင္းဆိုင္ရာတို႕တြင္ စည္းေဘာင္ေက်ာ္သိလိုျခင္း၊ စဥ္းစားျခင္းတို႕အား အထူးေရွာင္ရွားရမည္။
အျခားအခ်က္အလက္မ်ားကိုလည္း အလ်င္းသင့္လွ်င္ သင့္သလိုတင္ျပေပးသြားပါမည္။ ယခုေသာ္ကား စာရွည္မည္ကို စိုးရိမ္ေသာေၾကာင့္ အေရးၾကီးေသာ အခ်က္တို႕အား တင္ျပလိုက္လိုက္ပါသည္။
အီမာန္အေၾကာင္း မေျပာျပမီွအလ်င္ အလ္ဖိရကြလ္အစၥလာမီယဟ္ ေခၚ သာသနာ့အသင္းဝင္အုပ္စုမ်ား အေၾကာင္းကို တင္ျပေပးမည္ျဖစ္ပါသည္။
အလ္ဖိရကြလ္အစၥလာမီယဟ္ ဆိုသည္မွာ- လမ္းမွန္ေပၚ၌ ေလွ်ာက္လွမ္းေနသူမ်ားျဖစ္ေစ၊ လမ္းမွားသို႕ လားေနသူမ်ားျဖစ္ေစ မိမိကိုယ္မိမိ မြတ္စ္လင္မ္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆိုကာ အစၥလာမ္သာသနာဖက္သို႕ ႏြယ္လိုသူမ်ားအားလံုးကို ေခၚဆိုေပသည္။ ဥပမာ မို႕အ္သေဇလဟ္၊ ခဝါရစ္ဂ်္၊ မြရ္ဂ်ိယဟ္၊ ကရ္ရာမီယဟ္၊ ဂ်ဟ္မီယဟ္ ..... စသည္ျဖင့္။ ၎တို႕အားလံုးသည္ (ရတိျပတ္ဆံုးခ်က္ျခင္းမဟုတ္) လမ္းလြဲသူမ်ား ျဖစ္ၾကျပီး အဟ္ေလ့စြႏၷသ္ဝလ္ဂ်မာအသ္အသင္းဝင္မ်ားသာလွ်င္ လမ္းမွန္ေပၚတြင္ ရွိေနၾကသည္။
အဟ္ေလ့စြႏၷသ္ဝလ္ဂ်မာအသ္ဟူသည္မွာ ما أنا عليه وأصحابي (ျမတ္နဗီႏွင့္ ဆြဟာဗဟ္အေပါင္း ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ေသာ လမ္းစဥ္) အတိုင္း က်င့္ၾကံေနထိုင္သူတို႕အား ဆိုလိုေပသည္။ အဟ္ေလ့စြႏၷသ္ဝလ္ဂ်မာအသ္ဟူေသာ ေဝါဟာရမွာလည္း ယင္းဟဒီးဆ္ေတာ္မွ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့၏။ ဆိုလိုသည္မွာ မာအနအလိုင္းဟိ သည္ စြႏၷသ္ဟူေသာ ပုဒ္အား ဆိုလိုျပီး ဝအစြက္စ္ဟာဗီ သည္ ဂ်မာအသ္အား ရည္ညႊန္းသည္ဟု ပညာရွင္မ်ား တင္ျပထားၾကေပသည္။
ထို႕ေနာက္ အဟ္ေလ့စြႏၷသ္ဝလ္ဂ်မာအသ္တြင္ အုပ္စုေလးခု ရွိျပန္သည္။
၁။ ဟဒီးဆ္ပါရဂူမ်ား
၎ပညာရွင္တို႕သည္ ယံုၾကည္ခ်က္ပိုင္းဆိုင္ရာတုိ႕တြင္ ေအမာမ္အဟ္မဒ္၏လမ္းစဥ္ေပၚ ေလွ်ာက္လွမ္းၾကသည္။
၂။ အရွာအိရဟ္ သို႕မဟုတ္ အရွ္အရီယဟ္
၎တို႕သည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေအမာမ္ မာလစ္က္ႏွင့္ ေအမာမ္ရွာဖိအီတို႕မွ ဆင့္ကဲလာရွိေသာ ယံုၾကည္ခ်က္တို႕အား လက္ခံယံုၾကည္က်င့္သံုးၾကသည္။
၃။ မာသူရီဒီယဟ္
၎တို႕သည္ ေအမာမ္အဗူဟနီဖဟ္ႏွင့္တပည့္မ်ားထံမွ ဆင့္ျပန္ခ်က္လာရွိသည့္အတိုင္း နာခံက်င့္မူၾကသည္။
အထက္ေဖာ္ျပပါ နံပါတ္ႏွစ္ႏွင့္နံပါတ္သံုးတုိ႕အား က်မ္းစာအုပ္မ်ားတြင္ မခြဲျခားပဲ ေပါင္း၍ မုသကလ္လိမီးန္ဟု သံုးစြဲတတ္သည္။ ထိုအသင္းႏွစ္သင္းတြင္ ကြာဟခ်က္မ်ားလည္း အထူးတလည္မရိွေပ။ အနည္းငယ္ကြဲျပားသည့္အတြက္ ေရွ႕ေဆာင္အိမာမ္၏ အမည္နာမျဖင့္ ခြဲ႕ျခားထားျခင္းျဖစ္သည္။ အရွာအိရဟ္မ်ားသည္ ေအမာမ္ အဗြလ္ဟစန္ အရွ္အရီေနာက္လို္က္ေသာေၾကာင့္ အရွာအိရဟ္ဟူ၍လည္းေကာင္း မာသူရိဒီယဟ္မ်ားသည္ အိမာမ္အဗြလ္မန္စူးရ္ မာသူရီဒီ ေနာက္လိုက္ေသာေၾကာင့္ မာသူရီဒီယဟ္ဟူ၍ ခြဲျခားေခၚေဝါၾကျခင္းျဖစ္သည္။
၄။ ဆူဖီမ်ား
၎တို႕သည္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ ေနာက္လိုက္ၾကသည္မဟုတ္ပဲ အဆင့္အတန္းအလိုက္ ယံုၾကည္မႈ႕ကြဲျပားတတ္ၾကသည္။
ထိုေလးသင္း၏ ကြာျခားမႈ႕အက်ဥ္းမွာ-
ဟဒီးဆ္ပါရဂူမ်ားသည္ ျမတ္နဗီထံမွ တိက်စြာ ၾကားသိရေသာ စကားရပ္မ်ားအား လက္ခံနာယူၾကျပီး ထိုအတိုင္းပင္ ျပန္လည္ပို႕ခ်ၾကသည္။ နံပါတ္ႏွစ္ႏွင့္နံပါတ္သံုး(မုသကလ္လိမီးန္)တို႕သည္ ျမတ္နဗီထံမွ တိက်စြာ ၾကားသိရေသာ စကားရပ္တို႕ႏွင့္အတူ ဦးေဏွာက္ဥာဏ္ျဖင့္လည္း အကီဒဟ္မ်ားအား ရွင္းျပဆင့္ျပန္ၾကသည္။ ဆိုလုိသည္မွာ ကုရ္အာန္ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားရွိ ယံုၾကည္ခ်က္မ်ားအား ဦးေဏွာက္မွ လက္ခံေသာ ဥပမာမ်ားျဖင့္ အေထာက္အထားေပးကာ ရွင္းျပျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႕အတူ ယံုၾကည္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္၍ ဦးေဏွာက္တြင္ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ေသာ သံသယဟူေရြ႕တို႕အား ဖ်က္စီးေပးေလ့ရွိသည္။
(မွတ္ခ်က္။ ။ အခုကၽြန္ေတာ္တင္ျပေပးတဲ့ ..... ေနာင္ကို ဒီက႑နဲ႕ ပတ္သတ္ျပီးတင္ျပေပးမယ့္ စာေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေက်ာင္း(ဂ်ာမိအဟ္ ဖာရိုကီယဟ္ ကရာခ်ီ)၏ ရႈိင္ခြလ္ဟဒီးဆ္ ေမာင္လာနာ စလီမြလႅာဟ္ခါန္ဆားဗ္ ဗိုခါရီက်မ္း ေကသာဗြလ္အီမာန္ သင္ၾကားေပးစဥ္ ကၽြန္ေတာ္ေရးမွတ္ထားသည္မ်ားအား ျမန္မာစာစီေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္။)
ဆက္လက္တင္ျပပါဦးမည္။
ဘရီွးေလး
ေမျမိဳ႕
Post a Comment