အသိေပးျခင္း
က
Home » , » အစၥလာမ္ႏွင့္ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ႕(သတၱမပိုင္း)

အစၥလာမ္ႏွင့္ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ႕(သတၱမပိုင္း)

ကြန္နရွင္ရဲ႕ အဆင္မေျပမႈ႕မ်ားေၾကာင့္ စာေမးပြဲျပီးတာေတာင္ ယခုမွ ပို႕စ္တင္ႏိုင္တဲ့အတြက္ နားလည္ေပးပါလို႕ ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။ ဘာသာျပန္ အဆက္ျပတ္ေနတာကလည္း ၾကာေနျပီမို႕ ျပန္လည္ အစျပဳလိုက္ပါတယ္။ အရင္ပို႕စ္ကို ေက်းဇူးျပဳျပီး ျပန္ဖတ္ေပးပါ။ စကားမဆက္မိေတာ့မွာ ဆိုးလို႕ပါ။ ျပန္ဖတ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ဒီမွာ ႏွိပ္၍ ဖတ္ရႈ႕ႏိုင္ပါတယ္။

ပဲ့ျပင္ေပးသူ လိုအပ္ျပီ။

မိမိစိတ္အား ေပ်ာ္ရႊင္ပီတိျဖစ္လို၍ ဆင္ျမန္းျခင္းေလာ။ သို႕မဟုတ္ မိမိကုိယ္မိမိ အထက္တန္းစားျဖစ္ေၾကာင္း ျပသခ်င္ျခင္းေလာ။ ဤ ႏွစ္ခုတြင္ အလြန္ပါးလႊာေသာ ကြာျခားမႈ႕၏(ကန္႕လန္႕ကာ) တစ္ခု ရွိေပသည္။ တိတိက်က် ဆင္ျခင္သံုးသပ္၊ ေဝခြဲဆံုးျဖတ္ရန္ လူတိုင္းမလုပ္ႏိုင္။ ထို႕ေၾကာင့္ ကြာျခားမႈ႕အား ျပသေပးရန္ ပဲ့ကိုင္ေပးသူ၊ လမ္းညႊန္ေပးသူ တစ္ဦးလိုလာရ၏။

ဆိုလိုသည္မွာ- ပဲ့ကိုင္လမ္းညႊန္ေပးသူက ဤသို႕ ခြဲျခားျပသေပးလိမ့္မည္။ ယခု အသင္အေနႏွင့္ မိမိပီတိျဖစ္ေစရန္ ဝတ္သည္ဟု ဆုိေနေသာ အက်ီအဝတ္အစားမွာ ဇစ္ျမစ္အား လွန္ၾကည့္လွ်င္ ရႈိင္သြာန္၏ လွည့္စားမႈ႕သာျဖစ္ျပီး ထိုသုိ႕ ဝတ္ဆင္ေနျခင္းမွာ မိမိ၏ အဆင့္ျမင့္မႈ႕၊ အထက္တန္းလႊာက်မႈ႕အား လူအမ်ားေရွ႕ ထုတ္ေဖာ္ရန္ျဖစ္သည္။ သို႕မဟုတ္ တခါတရံ ယင္း၏ ဆန္႕က်င္ဖက္ (ရႈိင္းသြာန္၏ လွည့္စားမႈ႕ေၾကာင့္ သာမန္အဝတ္အစား ဝတ္ဆင္ေနပါလွ်က္ ျပစားရန္ ဝတ္ဆင္ေနသည္ဟု ထင္မွတ္ေနသည့္ ပံုစံမ်ိဳး) ျဖစ္ေနသည္ကို ခြဲျခားျပသေပးမည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ပဲ့ကိုင္ဆံုးမ လမ္းညႊန္ျပသေပးသူတစ္ဦး လိုအပ္ေပသည္။

အမွန္စင္စစ္ ပီးရီမုရီးဒီ(လမ္းျပဆရာအျဖစ္သတ္မွတ္ျခင္း၊ေနာက္လိုက္တပည့္ခံျခင္း)မွာ ထိုအလုပ္အတြက္ပင္ ျဖစ္ေပသည္။ တနည္းအားျဖင့္ (ေဝခြဲရန္ ခက္ခဲေသာ)ကိစၥမ်ားတြင္ တပည့္အား လမ္းျပေပးႏိုင္ရန္ျဖစ္ေပသည္။ (တပည့္က) မိမိ ၾကံဳေတြ႕ေနရေသာ လက္ရွိအေျခအေနႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဤသို႕ အဝတ္အစား ဝတ္ဆင္သင့္ပါသလား ေမးျမန္းလွ်င္ ဆရာျဖစ္သူက ယခုအခ်ိန္တြင္ ဤသို႕ အဝတ္အစား ဝတ္ဆင္ႏိုင္သည္ (သို႕မဟုတ္) မဝတ္ႏိုင္ပါဟူ၍ ေျဖဆိုျပသေပးမည္ျဖစ္သည္။ ဤသည္ ပီတိျဖစ္ေစရန္(ဝတ္ဆင္ျခင္း)ႏွင့္ ျပစားရန္(ဝတ္ဆင္ျခင္း)၏ ပါးလႊာေသာ ကြဲျပားမႈ႕ျဖစ္ေပသည္။ အဝတ္အစားျဖစ္ေစ၊ စားေသာက္ဖြယ္ျဖစ္ေစ၊ ဖိနပ္ျဖစ္ေစ၊ အိုးအိမ္ျခံေျမျဖစ္ေစ၊ (အခ်ဳပ္ဆိုရေသာ္) ေလာကၾကီး၏ မည္သည့္အလုပ္ပင္ျဖစ္ေစ အားလံုးတြင္ ဟဇရသ္ထာနဝီ(ရေဟ့)သခင္ ရွင္းျပခဲ့ေသာ အခ်က္သည္ (အျမဲသံုးႏိုင္သည့္) ေရႊစံခြက္၊ ဥပေဒပင္ ျဖစ္ေပသည္။

ျဖဳန္းတီးျခင္းႏွင့္ မာနၾကီးျခင္းအား ေရွာင္က်ဥ္ပါ။

အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ျမတ္နဗီ(ဆြ)သည္ ဥပေဒသတစ္ခုအား ျပဌာန္းခဲ့၏။ (ဟဒီးဆ္ေတာ္၏ အလိုသေဘာမွာ-) ႏွစ္လုိဖြယ္ရာအား စားေသာက္ပါေလ၊ ႏွစ္သက္သည့္အတိုင္း ဝတ္ဆင္ပါေလ၊ သို႕ေသာ္ ကိစၥႏွစ္ခုအား က်ဥ္ေရွာင္ၾကေလကုန္။ တစ္ခုမွာ ျဖဳန္းတီးျခင္းျဖစ္ျပီး၊ ေနာက္တစ္ခုမွာ မာနၾကီးျခင္းျဖစ္သည္။

ဆိုလိုသည္မွာ- (ရွရီအသ္ႏွင့္ မဆန္႕က်င္ေသာ အလြန္တန္ဘိုးၾကီးသည့္) မည္ကဲ့သို႕ေသာ အဝတ္အစားပင္မဆို ဆင္ျမန္းခြင့္ရွိသည္။ သို႕ေသာ္ ျဖဳန္းတီးျခင္း မျဖစ္ေစရ။ ျဖဳန္းတီးျခင္း ဆိုသည္မွာလည္း လူတစ္ေယာက္သည္ ျပစားရန္ဝတ္ဆင္ေသာအခါမွပင္ ျဖစ္ေပသည္။

ဒုတိယအခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ (ရွင္းျပရေသာ္) အဝတ္တစ္ခုကို ဝတ္ဆင္ျခင္းျဖင့္ မာန္မာနတက္လာပါက ထိုအဝတ္အစားအား မဝတ္ဆင္ပါႏွင့္။ သို႕ေသာ္ မည္သည့္ အဝတ္အစားအား ဝတ္ဆင္ျခင္းျဖင့္ ျဖဳန္းတီးမႈ႕ ျဖစ္ေစသနည္း... မည္သည့္အဝတ္အစားအား ဆင္ျမန္းျခင္းျဖင့္ မာန္မာနျဖစ္ေပၚေစသနည္း...။ ဤ(ေဝခြဲဆံုးျဖတ္မႈ႕)အတြက္ ပဲ့ကိုင္လမ္းညႊန္ေပးသူတစ္ဦး လုိအပ္ေပသည္။ ထိုပဲ့ကိုင္ေပးသူက ဤေနရာတြင္ မာန္မာနျဖစ္ေစသည္။ သို႕မဟုတ္ ျဖဳန္းတီးမႈ႕ ျဖစ္ေနသည္အား ျပသေပးလိမ့္မည္ ျဖစ္သည္။

သို႕ႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္ တင္ျပေနသည့္ အေၾကာင္းအရာအား ျပန္ဆက္ရေသာ္ အဝတ္အစား၏ ဒုတိယရည္ရြယ္ခ်က္မွာ လွပတင့္တယ္ေစျခင္း၊ ျခယ္သျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ တဖန္ ထို လွပတင့္တယ္ေစျခင္း၊ ျခယ္သျခင္းတြင္လည္း သတ္မွတ္ထားေသာ ေဘာင္၊စည္းကမ္းဟူ၍ ရွိေနေသးသည္။ ထို စည္းေဘာင္အတြင္း၌ ျပဳႏိုင္ေသာ ျခယ္သမႈ႕အားလံုး ျပဳလုပ္ႏိုင္၏။ ထို(ေဘာင္ဝင္ေသာ လွပတင့္တယ္မႈ႕)အား ေရြးခ်ယ္ရမည္သာ။ သို႕ေသာ္ အကယ္၍ စည္းေဘာင္ေက်ာ္ကာ ျခယ္သမႈ႕အား ေရြးခ်ယ္ပါက ထိုလုပ္ရပ္သည္ ဟရာမ္ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ျပဳပိုင္ခြင့္ မရွိႏိုင္ေပ။

ဖက္ရွင္ေနာက္မလိုက္ရ။

ယေန႕ေခတ္တြင္ အံ့ၾသဖြယ္ အက်င့္တစ္ခု တမူထူးျခား၍ ျဖစ္ေနသည္။ မိမိ၏ ႏွစ္သက္ျခင္း၊ မႏွစ္သက္ျခင္း၏ စံခ်ိန္၊စံညႊန္းဟူ၍ မရွိ။ ဖက္ရွင္ျဖစ္ေနလွ်င္ ႏွစ္သက္ဖြယ္ျဖစ္ျပိး၊ ဖက္ရွင္မျဖစ္လွ်င္ မႏွစ္ျမိဳ႕ဖြယ္ ျဖစ္ေနေပေတာ့သည္။ ကာလအခုိက္တန္႕ တစ္ခုတြင္ အရာတစ္ခု ဖက္ရွင္ျဖစ္ေနသည္ ဆိုပါစို႕။ ထိုအရာအား ႏွစ္သက္လာၾကေလသည္။ ဒါ အေသမိုက္တာ ဟူ၍ ေကာင္းမြန္ေၾကာင္း ဖြင့္ဆိုၾကေလသည္။ ေခတ္မစားေတာ့သည့္အခါ ထုိအရာအား မေကာင္းေျပာဆိုၾကေလသည္။ ဥပမာအားျဖင့္... ကာလတစ္ခုတြင္ အက်ၤ ီရွည္တစ္ထည္ ဖက္ရွင္ျဖစ္သြားခဲ့လွ်င္ မည္သူ႕ကိုပင္မဆို ၾကည့္လိုက္ပါ။ အကၤ်ီရွည္အား ဝတ္ဆင္ထားသည္ (ကို ေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္)။ ထိုအဝတ္အစား၏ အားသာခ်က္မ်ားအား ေျပာဆိုေနသည္။ ဒီ(အကၤ်ီ)က အရမ္းမိုက္တာ ဟု ခ်ီးမြမ္းေျပာေနသည္။  (အကယ္၍) တခ်ိန္တြင္ (အျခားအက်ီတစ္မ်ိဳး) ဝတ္ဆင္ျခင္း ဖက္ရွင္ျဖစ္လာပါက (ထို)အကၤ် ီႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေကာင္းေၾကာင္းေျပာဆိုၾကကာ ႏွစ္သက္ဖြယ္ စာရင္းသြင္းလိုက္ၾကသည္။ အမွန္မွာ မိမိႏွင့္ လိုက္ဖက္ေသာအရာ၊ မိမိအျမင္အရ လွပသည္ဟု ထင္မွတ္ထားေသာအရာအား ဝတ္ဆင္ျခငး္သည္ တရားေတာ္ဖက္မွ ခြင့္ျပဳထားျပီးျဖစ္ေပရာ ဤကဲ့သို႕ ဖက္ရွင္ကို လိုက္၍ လွပတင့္တယ္ျခင္း၊ ရုပ္ဆိုးကလပ္ျခင္းအား ခြဲျခားသတ္မွတ္ျခင္းသည္ မူမမွန္ေပ။ 

စိတ္ၾကိဳက္ စားပါ... ႏွစ္သက္ရာ ဝတ္ပါ...။

ကၽြႏ္ုပ္တုိ႕ထံတြင္ ဟင္န္ဒီ စကားပံုတစ္ခု ေရပန္းစားခဲ့သည္။  
ဆိုလိုသည္မွာ- စားေသာက္မည္ဆုိက မိမိႏွစ္သက္ရာ၊ ေကာင္းသည္ဟု စိတ္ထင္ရာ၊ ႏွစ္လိုဖြယ္ရာကို စားပါ။ သို႕ေသာ္ ဝတ္စားဆင္ရာမႈ႕ျပဳရာဝယ္ ေခတ္၏ ႏွစ္သက္ဖြယ္ကို ဆင္ျမန္းပါ။ (တနည္း) ထိုေခတ္၏ လူသားတုိ႕ႏွစ္သက္ရာ၊ ၎တို႕ မ်က္စိတြင္ အေကာင္းျမင္ေသာအရာကို ဆင္ျမန္းပါ။ ဤစကားပံုသည္ ေက်ာ္ၾကားေသာ္လည္း အစၥလာမ့္ နည္းဥပေဒ မဟုတ္ေပ။ အစၥလာမ့္ နည္းဥပေဒမွာကား ဝတ္စားဆင္ယင္ရာတြင္လည္း မိမိႏွစ္သက္သည့္အတုိင္း၊ စားေသာက္မႈ႕ ျပဳရာတြင္လည္း မိမိႏွစ္လိုဖြယ္အား စားေသာက္ျခင္းျဖစ္သည္။ (တရားေတာ္၏ ရႈ႕ေထာင့္အရ) ဝတ္စားဆင္ယင္ရာတြင္လည္းေကာင္း၊ စားေသာက္ရာတြင္လည္းေကာင္း ေခတ္အၾကိဳက္လုပ္ျခင္းမွာ မွန္ကန္ေသာ လုပ္ရပ္တစ္ခု မဟုတ္ေပ။ သို႕သာမက ရွရီအသ္တရားေတာ္၏ အမိန္႕ရွိမႈ႕မွာ- စိတ္ေက်နပ္မႈ႕ရယူရန္အတြက္ ရွရီအသ္တရားေတာ္၏ ေဘာင္အတြင္းတြင္ေန၍ မည္သည့္အဝတ္အစားမဆို ဝတ္ဆင္ခြင့္ရွိေပသည္။ သို႕ေသာ္ ဖက္ရွင္ေနာက္လိုက္၍ လူတို႕အား ျပသရန္အတြက္၊ ျပစားမႈ႕ျပဳလုပ္ရန္အတြက္ မည္သည့္အဝတ္ အစားကိုပင္မဆို ဝတ္ဆင္ျခင္း မပိုင္ေပ။

ဖက္ရွင္ဝါဒႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား

ဤကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ယေန႕ေခတ္တြင္ အထူးသျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ျပဳျပင္ရမည္ျဖစ္သည္။ အမ်ိဳးသမိးမ်ား မွတ္ယူထားသည္မွာ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ႕သည္ မိမိအတြက္မဟုတ္... အျခားသူမ်ားအတြက္ ျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ အဝတ္အစားဝတ္ဆင္ျခင္းျဖင့္ မိမိစိတ္အား ေပ်ာ္ရႊင္ေစျခင္းမွာ ေနာက္မွျဖစ္ရမည္။ အဓိကမွာ- ၾကည့္ရႈ႕သူသည္ ထိုအဝတ္အစားအား ၾကည့္၍ ဖက္ရွင္ႏွင့္ညီေၾကာင္း ဆံုးျဖတ္ေပးရမည္။ ခ်ီးမႊမ္းေျပာဆိုရမည္။ ကၽြန္မတို႕ အဝတ္အစားအား ၾကည့္၍ လူ႕ဂုဏ္တန္ထဲမွ ျဖစ္ေၾကာင္း ထင္မွတ္ေနရမည္။

ဤအခ်က္တို႕သည္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားတြင္ မ်ားစြာ ေတြ႕ျမင္ေနရ၏။ ဤသို႕ျဖင့္ ရလဒ္ဆိုး ထြက္လာသည္မွာ- အမ်ိဳးသမိးတုိ႕သည္ မိမိတုိ႕ေနအိမ္မ်ား၌ ခင္ပြန္းသည္မ်ားေရွ႕တြင္ ညစ္ပတ္ေပေရစြာ ေနထိုင္လာၾကသည္။ အဝတ္စားေကာင္း ဆင္ျမန္းရမွန္းပင္ အသိ မရွိေတာ့။ သို႕ေသာ္ အျပင္ထြက္ရန္ အခြင့္ၾကံဳလာပါက သို႕မဟုတ္ သာေရးကိစၥတစ္ခုခုတြင္ ပါဝင္ဆင္ႏႊဲရေတာ့မည္ဆိုပါက ဖက္ရွင္ႏွင့္အညီ ဝတ္စားရန္ အေရးတယူျပဳလာေတာ့ေလသည္။ ထို႕အတူ (ေကာင္မြန္ေသာ)ထိုအဝတ္အစားအား ဆင္ျမန္းျခင္းျဖင့္ မိမိအား လူခ်မ္းသာ၊ စည္းစိမ္ရွင္မ်ားဟု ထင္မွတ္လာရန္ (ဝတ္ဆင္လာၾကေတာ့ေလသည္။)

ထိုသို႕ ဝတ္ဆင္လာသည့္အတြက္ အကယ္၍ အဝတ္အစားတစ္ခုအား ပြဲတစ္ခုတြင္ ဝတ္ဆင္ျပီးလွ်င္ အျခားပြဲတြင္ ထိုအဝတ္အစားအား ျပန္မဝတ္ၾကေတာ့ေပ။ (ပြဲတစ္ခုတြင္ ဝတ္ျပီးေသာ အဝတ္အား) ျပန္လည္ ဝတ္ဆင္ျခင္းသည္ ဟရာမ္ျဖစ္သြားေတာ့ေပသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္- ထိုအဝတ္အား ဝတ္ဆင္၍ ဒုတိယပြဲသို႕သြားလွ်င္ အျခားအမ်ိဳးသမီးက ဒီမိန္းမမွာ တစ္စံုတည္းရွိတာ... ေနရာတကာ ဒီတစ္စံုကိုပဲ ဝတ္ျပီး သြားလာေနတာ...ဟု ထင္မွတ္လာမည္။ ထိုသို႕ ထင္မွတ္ၾကျခင္းျဖင့္ သိကၡာက်ဆင္းရမည္ ျဖစ္သည္။ အမွန္မွာ- ထိုကိစၥမ်ား၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ ျပသလိုစိတ္ ဖံုးကြယ္ေန၏။ ထို ျပသလိုစိတ္မွာ (တရားေတာ္၏ရႈ႕ေထာင့္တြင္) တားျမစ္ပိတ္ပင္ထားေသာ အခ်က္တစ္ခုျဖစ္သည္။

သို႕ေသာ္ အကယ္၍ ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူေသာ အလႅာဟ္အရွင္က ခ်ီးျမွင့္ထားေသာေၾကာင့္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးသည္ ျပသလိုစိတ္ႏွင့္ (မလုပ္မေနရသဖြယ္) အေရးေပးမႈ႕မရွိပဲ တစ္ေန႕တစ္ထည္ လဲလည္ ဝတ္ဆင္ပါက တရားေတာ္၏ စည္းေဘာင္အား ခ်ိဳးေဖာက္ျခင္း မမည္ေပ။
ဆက္လက္တင္ျပေပးပါဦးမည္။ အခ်ိန္မ်ား ဘရကသ္ရွိရန္ႏွင့္ က်န္းမာေရးႏွင့္ အစစ အရာရာအတြက္ အထူးဒိုအာ ျပဳေပးပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။
ဘရွီရြလႅာဟ္ ဖာရိုကီ
Share this article :

Post a Comment

 
က | |
ကက ၂၀၁၁. Basheerullah Farooqi - ၂၀-၁၁-၂၀၁၁
Template Modify by Creating Website
Proudly powered by Blogger